LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
mh73

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mh73 »

G3C schreef:
Het gaat om een zogenaamd 'internet only, alleen op internet' artikel. Zie de Intertoys website. De opmerking van Intertoys over de winkels kan ik dus niet plaatsen.
Ik denk dat ik het begrijp: die goedkopere prijs is alleen via internetbestellingen en dan zal het artikel in de winkel voor de gewone prijs van € 159,99 te koop zijn. Het is dus inderdaad een actieprijs geweest.

Overigens is hij nu op de Intertoys website verkrijgbaar voor € 143,99. Dit omdat er nu 10% korting is op het gehele assortiment. Dus: zekerheid over de prijs heb je nooit.

Jij hebt zelf die bestelling geplaatst, terwijl je die hogere prijs hebt gezien. Daarmee ga je dus een overeenkomst aan, waarbij je jezelf wettelijk gezien alle wind uit je eigen zeilen hebt genomen. Die overeenkomst staat. Dat Intertoys een tegemoetkoming in de kosten aanbiedt, is coulance.
Je hebt natuurlijk gedacht: ik heb die mail, dus ik krijg hem wel voor dat geld. Maar zo werkt het niet. Je hebt toch echt zelf op de bestelklop gedrukt, terwijl je wist dat de prijs € 159,99 was.

Het enige wat je kan doen is de koop ontbinden.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Intertoys gaf in haar mail zelf aan dat ik het artikel kon bestellen als het weer voorradig kwam in de webshop. Dat heb ik gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat het opnieuw uitverkocht zou zijn.

Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Dat blijkt niet het geval en Intertoys is vervolgens niet bereid voor de toegezegde prijs te leveren. Intertoys houdt zich niet aan haar woord en is dus onbetrouwbaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door bprosman »

Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Dat blijkt niet het geval
Dat blijkt wel het geval de prijs was gelijk echter had je in een bepaalde week een lagere actieprijs. Die is niet gehandhaaft.
Ligt er maar net aan de definitie van "prijs".

mh73

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mh73 »

G3C schreef:Intertoys gaf in haar mail zelf aan dat ik het artikel kon bestellen als het weer voorradig kwam in de webshop. Dat heb ik gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat het opnieuw uitverkocht zou zijn.

Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Dat blijkt niet het geval en Intertoys is vervolgens niet bereid voor de toegezegde prijs te leveren. Intertoys houdt zich niet aan haar woord en is dus onbetrouwbaar.
Je kan het natuurlijk eindeloos blijven herhalen. Meer argumenten heb je waarschijnlijk niet.

Nog maar een keertje dan: op de koopovereenkomst, waarmee jij zelf akkoord bent gegaan door de bestelling te bevestigen, staat de prijs van € 159,99.

Waarom heb je alvorens te bestellen, niet eerst nog contact gezocht met Intertoys?

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Op dezelfde vraag geef ik hetzelfde antwoord. Intertoys gaf in haar mail zelf aan dat ik het artikel kon bestellen als het weer voorradig kwam in de webshop. Dat heb ik gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat het opnieuw uitverkocht zou zijn. Gelijk daarna heb ik de klantenservice benaderd en verzocht de prijs te corrigeren naar de toegezegde prijs.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

bprosman schreef:
Intertoys heeft toegezegd dat de prijs gelijk zou blijven. Dat blijkt niet het geval
Dat blijkt wel het geval de prijs was gelijk echter had je in een bepaalde week een lagere actieprijs. Die is niet gehandhaaft.
Ligt er maar net aan de definitie van "prijs".
Van Dale
Betekenis ' prijs '
prijs (de; m; meervoud: prijzen)
1 het voor een goed of dienst te betalen geldbedrag

Op 2 april schreef Intertoys: 'De prijs blijft gelijk'. Op 2 april en in de weken daarna was de prijs € 129,99. Toen het artikel weer beschikbaar kwam was de prijs € 159,99. Dat is geen gelijke prijs, het is een verschil van € 30,-

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door gilas »

G3C schreef:Op dezelfde vraag geef ik hetzelfde antwoord. Intertoys gaf in haar mail zelf aan dat ik het artikel kon bestellen als het weer voorradig kwam in de webshop. Dat heb ik gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat het opnieuw uitverkocht zou zijn. Gelijk daarna heb ik de klantenservice benaderd en verzocht de prijs te corrigeren naar de toegezegde prijs.
Jij bent zo dom geweest om te bestellen voordat je met de klantenservice gebeld had en bent akkoord gegaan met de nieuwe prijs.
Als je eerst de klantenservice had gebeld met je vraag of je het misschien voor de oude prijs zou kunnen bestellen dan had dat misschien mogelijk geweest,maar nu heb je gewoon geen poot om op te staan en te eisen dat ze het voor de oude prijs leveren.

mh73

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat mij betreft is het hier over, dus nog een laatste reactie. TS beantwoordt vragen niet, maar blijft dreinend zijn refreintje herhalen. TS heeft dit topic alleen gestart om Intertoys zwart te maken.

Iets bestellen is akkoord gaan met de prijs en het is erg dom om te verwachten dat je het dan toch voor minder kunt krijgen.

Het is een vreemde zet om eerst te bestellen, in plaats van eerst te overleggen met Intertoys. Dan had TS namelijk voor zijn bestelling geweten waar hij aan toe was.

Wat mij wel opvalt is dat op de site van Intertoys de actuele verkoopprijs in grote rode cijfers vermeld staat en dan bij een aantal producten daarnaast nog een doorgestreepte prijs in kleine zwarte cijfers. Daarmee aangevend dat de actuele prijs van dat artikel een actieprijs betreft. Ik ga ervan uit dat dat bij de aanbiedingsprijs van TS ook zo aangegeven was.
In principe is de normale verkoopprijs dus € 159,99 waarbij Intertoys dus niet gelogen heeft dat de prijs gelijk zou blijven. De prijs is immers nog steeds € 159,99. Zowel Intertoys als TS noemen in hun mailwisseling niet de prijs van het artikel, dus is het voor Intertoys ook niet na te gaan dat TS het over de aanbiedingsprijs heeft. Van een aanbieding mag tenslotte verwacht worden dat het een tijdelijke prijs is. Pas nadat het artikel weer op voorraad is, en de bestelling door TS geplaatst, wordt er over een prijs gesproken. De normale verkoopprijs is al die tijd € 159,99 geweest, en dus is Intertoys niet onbetrouwbaar en ook absoluut niet aan te spreken op deze mailwisseling waarin dus geen prijs gecommuniceerd is.

Als klap op de vuurpijl eist TS dan ook nog eens de verzendkosten terug, omdat ten tijde van de aanbieding verzenden blijkbaar gratis was. Dat is in de mails voor de bestelling al helemaal niet ter sprake gekomen, dus TS is een grote grapjas, die denkt dat hij alles naar zijn hand kan zetten.

Biedt Intertoys uit coulance nog een korting aan, wat doet TS? Die nagelt Intertoys ten onrechte hier aan de schandpaal.

G3C
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 16:31

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door G3C »

Volgens mij heb ik alle vragen beantwoord. Ik vertel de waarheid en onderbouw die. Verder geef ik volledige openheid door het plaatsen van onze mailconversatie en bescherm ik de privacy van de individuele medewerker door het afschermen van haar naam.

Prijs betekend het voor een goed of dienst te betalen geldbedrag. De prijs was op 2 april € 129,99. Intertoys schreef dat de prijs gelijk zou blijven. Dit impliceert dat de prijs voor dit artikel € 129,99 zal blijven. Je kunt je in allerlei bochten wringen om dit anders uit te leggen, maar dit is heel helder.

Overigens is er hier nergens sprake van een eis, ik doe een verzoek.

Ik wil slechts met jullie delen dat Intertoys zich niet aan haar woord houdt en daarmee laat zien een onbetrouwbare onderneming te zijn. Voor mij is het ontoelaatbaar als een onderneming zich niet aan haar woord houdt en in mijn ogen heeft u er recht op hiervan op de hoogte te zijn.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door gilas »

G3C schreef:Ik wil slechts met jullie delen dat Intertoys zich niet aan haar woord houdt en daarmee laat zien een onbetrouwbare onderneming te zijn. Voor mij is het ontoelaatbaar als een onderneming zich niet aan haar woord houdt en in mijn ogen heeft u er recht op hiervan op de hoogte te zijn.
Intertoys is niet onbetrouwbaar,jij bent niet slim bezig
Jij besteld iets,gaat akkoord met het bedrag wat getoond wordt en gaat dan pas eens bedenken om de klantenservice te bellen om te vragen hoe het zit met de prijs,dat is dom en niet doordacht.
Als je de klantenservice had gebeld dan had je misschien enige kans gemaakt dat ze wat aan de prijs konden doen maar doordat je eerst hebt besteld,dus akkoord bent gegaan met de genoemde prijs op je bestelling en daarna pas bent gaan bellen,kan de klantenservice dus niets meer voor je doen.
Het is heel simpel,de email die intertoys je eerder stuurde is komen te vervallen omdat je akkoord bent gegaan met de hogere prijs die op je bestelling stond.
Met andere woorden,je hebt jezelf in de vingers gesneden door niet eerst contact op te nemen voordat je opnieuw ging bestellen,dat is Intertoys niet aan te rekenen en ligt geheel bij jezelf.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er is niks toegezegd, er is iets gezegd over de prijs. Klein verschil.

Toch vind ik dat ts wel een puntje heeft en dat Intertoys uit service de Lego wel aan ts zou mogen verkopen voor de oude prijs.

Ik zeg hierbij niet dat ts in haar recht staat, maar het zou coulance zijn, klantvriendelijkheid dus.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door bprosman »

voor de oude prijs.
Oude prijs was ook hoger, het ging om een aktie prijs.

mh73

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door mh73 »

sephora30 schreef:Er is niks toegezegd, er is iets gezegd over de prijs. Klein verschil.

Toch vind ik dat ts wel een puntje heeft en dat Intertoys uit service de Lego wel aan ts zou mogen verkopen voor de oude prijs.

Ik zeg hierbij niet dat ts in haar recht staat, maar het zou coulance zijn, klantvriendelijkheid dus.
Maar dan had TS vóór zijn bestelling nog contact moeten opnemen met Intertoys en dat heeft hij niet gedaan.
Je kan van een bedrijf wel klantvriendelijkheid verwachten, maar van een klant mag je ook verwachten dat hij eerst aan die mailwisseling refereert en dan het antwoord van Intertoys afwacht, in plaats van gelijk een bestelling te plaatsen en dan later te eisen dat hij het voor de tijdelijke aanbiedingsprijs krijgt plus nog eens gratis verzenden, waar in de mailwisseling niet eens over gesproken wordt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intertoys onbetrouwbaar want komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Jolijn »

Op 17 april 2014:

Geachte […],

Ten tijde van de aanbieding zijn er nog exemplaren verkocht. Wij hebben dus niet helemaal zonder gezeten.

Vandaar dat de prijs ook weer naar normaal is gegaan. Dit was helaas nog niet te zien op het moment dat u de mail stuurde.


Op het moment van bestellen heeft u dit ook kunnen zien dat de prijs omhoog was gegaan. Het besluit dat u toch heeft besteld is uw keuze en kunnen wij achteraf ook weinig meer aan doen.

Daar wij dit ook vervelend vinden kunnen wij u tegemoetkomen met een bedrag van € 45,00.

De verzendkosten blijven gehandhaafd.

Met vriendelijke groet,
[Intertoys]


Hoe bedoelt Intertoys dit?

Gesloten