LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] world of warcraft

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Hellen van de water
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2005 13:44

world of warcraft

Ongelezen bericht door Hellen van de water »

Pas op als je net als mijn zoon en ik denken dat dit een normaal spel is dat ook via internet te spelen is.
World of warcraft kan alleen via betaling gespeeld worden, dit moet middels een creditcard of vooraf gekochte kraskaart.
Dat gaat je op jaarbasis in de meest voordelige versie ongeveer € 110 kosten.
Terwijl het spel op zich ook al €44 is.
Belachelijk, dit zou duidelijk op de hoes of via de verkoper vermeld moeten worden.

t0nb3rry

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door t0nb3rry »

Ja, dat viel me ook al op aan de verpakking van Half-Life 2, dat je niet kunt spelen zonder internetverbinding. Nou heb ik die wel, maar ik vind dat zoiets idd wel duidelijk op de verpakking mag staan.

Het vervelende is dat WoW een zéér bekende titel is, vooral gericht op de fans van de serie en de fans van online RPG's... waarschijnlijk dacht men dat het voor die groepen sowieso wel duidelijk zou zijn dat het om een online game gaat...

Daan van Marle

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Daan van Marle »

Ik heb het spel ook gekocht, ik ben 15 en het heeft 2 maanden zakgeld gekost voordat ik het spel kon kopen. Nadat ik het bij de Bart Smit had gekocht, ging ik snel naar huis omdat ik veel had gehoord over dit spel, vooral op tv werd gezegd dat het spel heel goed is. Toen ik eindelijk thuis was, heb ik het spel snel geinstalleerd, terwijl het spel aan eht instaleren was ging ik de handleiding doorlezen en kwam ik erachter dat je moest betalen per maand. Ik wist nog niet hoeveel, en dacht dat het maar 1 of 2 euro zou gaan kosten. dus ik ben het spel gewoon verder gaan installeren, toen pas kwam ik erachter dat het wel 13 euro per maand is (12,99)
ik ben meteen gestopt met installeren en ik ga morgen mijn geld terugvragen bij Bart Smit.

ik vind het belachelijk dat je niet wordt ingelicht over dit soort zaken, je koopt eerst een spel, en moet daarna nog meer betalen. Je bezit het spel toch al? dan moet je eht toch gewoon kunnen spelen. hierover staat niks op de hoes, want van alleen ''first month of play included'' kun je opzich niet veel opmaken, verder heeft de verkoper bij mij ook niks hierover gemeld, ik kon dus niet weten dat je voor dit spel per maand zou moeten betalen

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Heel vervelend, zou inderdaad wel een waarschuwing op mogen komen te staan... en 12,99 per maand? Dan hadden ze het spel toch echt gratis mogen leveren zeg...

overigens:
de verantwoording mag ook bij de verkoper worden gelegd voor een deel, deze had ook even kunnen zeggen "u weet dat u hiervoor internet moet hebben en dat dat 12,99 per maand extra gaat kosten?"

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Nu wil ik niet vervelend doen, maar er staat wel degelijk op de verpakking van WoW vermeld dat er per maand betaald moet worden...

MithraMadness

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Dit klopt, op de verpakking staat dat voor WoW, net zoals Final Fantasy XI (wat in mijn ogen beter is maar dat doet hier niet ter zake) dat er maandelijks betaald moet worden. De prijs staat niet op de verpakking vermeld, maar dit is 12.99 (FFXI is iets goedkoper, maar daar moet je per extra character extra bijbetalen, bij WoW betaal je per account voor 50 characters. Daarintegen ben je bij FFXI alleen gebonden aan je ras bij creatie, levels/jobs/skills zijn allemaal apart op te bouwen)

E-Plaza dude

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Op Half -Life 2 en the World of Warcraft staat duidelijk vermeld dat een internet verbinding vereist is. Tevens staat bij WoW dat het een MMORG is (massive multiplayer online roleplaying game). Ook staat er op dat er maandelijks abonnements geld moet betaald worden. Dit staat normaal achteraan bij de vereisten.

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

je zou je wat meer moeten orienteren voordat je een spel koopt. kijk op de achterkant voor de specificaties. al deze zogenaamde klachten komt doordat men niet goed leest

WoW fan

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door WoW fan »

Het staat duidelijk voorop de verpakking. Dan staat het ook nog eens op de achterkant, en ook, en ook als je interesse hebt in een spel, dan is het eigenlijk logisch dat je informatie zoekt, en dus ook weet dat het 12.99 per maand kost. Ik speel het spel al een tijdje, en al 2 jaar voordat ik het kocht wist ik het al ;), dat is bij elke MMORPG zo.

En voor de mensen die hetr ook willen spelen, het is een erg vet spel, dus iedereen die een beetje van een online RPG houd, en het niet erg vind te betalen, kan ik het aanraden.
En ik ben 12, en ik betaal ook gewoon die 13 euro per maand, het hangt er gewoon vanaf, vind je die game leuk of niet...

WoW fan

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door WoW fan »

Sorry voor de dubbelpost...

"u weet dat u hiervoor internet moet hebben en dat dat 12,99 per maand extra gaat kosten?" stond er, dat dat gezegt moet worden door de verkoper. Dat vind ik belachelijk. JE komt bij de Bart smit, je kooopt daar World of Warcraft, of een andere mmropg, dan verwacht je dat elke verkoper gewoon weet dat dat geld gaat kosten, het is een speelgoedwinkel, dan moet je dat geen rekening mee houden :?

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Als het duidelijk op de verpakking staat is dat ook niet nodig, als er extra gewaarschuwd word is dat alleen positief :)

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

ik pak even mijn versie hier voor me; en wat zie ik daar op de voorkant?
"first month of play included" , dat zou al een belletje moeten laten rinkelen en daaronder nog eens: "additional online fees apply"

mensen die hier zeggen van: "belachelijk dat een spel zoveel moet kosten en dan nog eens zo'n abbonement erbij ook, hebben duidelijk zich niet even in de stof/ het spel verdiept.

Het spel speelt zich af op servers waar tegelijkertijd 6000+ mensen kunnen spelen, van deze servers zijn er nu 106 in europa ( sommige frans en sommige duits, meeste echter engels) de kosten die aan een zo'n server zitten zijn enorm. al zou je geen abbonement erbij betrekken zou zo'n spel in de eerste maanden al verlies lijden.

bovendien wordt er elke maand nieuwe dingen ingevoerd, die het spel uitbreiden/veranderen. je betaalt die 11 euro nog wat per maand dus ook niet voor niks. :wink:

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Hmm ik speel Final Fantasy XI Online, welk ook betaald is. Ook hier staat eerste maand gratis, rest met abonnement. Lijkt mij duidelijk.
Lees de verpakking

WoW fan

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door WoW fan »

Wat hierboven gezegt is, je krijgt vaak (tijdens patches) allemaal nieuwe plaatsen, wapens, opdrachten enzo, en die servers, dat kost bakken vol geld, dus vind ik die 12 euro helemaal niet erg...

jonnyboy

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Wat erg raar is dat er voor Half-Life 2 ook continu patches worden uitgebracht, er worden aan de lopende band mappen voor counter-strike source uitgebracht, ook bugs worden verholpen en er worden nieuwe dingen toegevoegd aan het spel (de stunstick in deathmatch bijvoorbeeld). Dit is allemaal wél zonder kosten per maand. Natuurlijk kosten die servers veel meer geld (Valve heeft trouwens ook een paar servers maar die zijn veel kleiner en in mindere mate) Maar ook hier werken nog steeds veel mensen van Valve aan. Zonder kosten. Ook voor Half-Life komen continu mods uit. die de speelduur verlengen. Niet van Valve maar wel gratis. En die zullen nog wel een tijdje komen. De eerste échte (beta)mod, Plan of Attack, is nu pas uit. Maargoed, ik dwaal een beetje af. 13 euro vind ik wel veel, ruim 25 gulden! Daarom betaal ik het ook niet en hou ik het bij Half-Life 2

E-Plaza dude

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Je kunt de twee ook niet vergelijken hé.

HL2 is een gewone single player game met multiplayer mogelijkheden terwijl WoW een multiplayer only is. Trouwens. HL2 ondersteunt maar tot op 32 -64 spelers online, terwijl er in WoW enkele duizenden tegelijkertijd online zijn per server.
De servers van spellen zoals HL2 worden ook onderhouden door de personen of bedrijven die ze hosten, terwijl Blizzard alles zelf moet dokken voor zijn WoW-servers.
Ik denk dat WoW er met zijn maandelijks bedrag nog goed afkomt tegenover The Matrix Online. Die vragen tot 17 euro per maand.

Hieronder even een lijst van de drie goedkoopste (ook qua aanbod). (1 is het goedkoopst, 3 het duurst).

1. Anarchy online
2. World of Warcraft
3. Eve Online
--
4. The Matrix Online
5. Dark Age of Camelot
6. Star Wars Galaxies

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Hallo E-plaza...

je vergeet final fantasy XI
Kosten (ik betaal in dollars ivm amerikaanse import) $12.95 per maand (en $1.00 voor elk extra character behalve de eerste)
Komt neer op ongeveer 10 euro per maand.
Ik weet helaas de europese prijs niet, ik speel sinds vorig jaar mei de import versie, aangezien het spel hier pas sinds oktober of zo uit is.

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

HL2 is een single player game én multi-player game, mijns inziens. Er zijn ontzettend veel online mogelijkheden, ja ik snap best dat die servers van WoW veel duurder zijn (dat zei ik al) maar toch snap ik niet waarom WoW zo veel geld kost per maand terwijl je dat bij HL2 totaal NIET hoeft te doen. Je koopt een spel en nog jaren wordt er door valve nieuwe dingen bijgestoken. Hoe kan dit?

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Halflife 2 is een SP FPS game met MP mogelijkheden net zoals bijvoorbeeld NeverWinterNights wat een RPG is. Dit zijn spellen waarbij de servers door spelers beheerd worden en meestal maximaal 64 man toestaan. Ook is het zo dat deze servers niet (altijd) 24/7 online zijn en je vrij staat om een server te kiezen.

De spellen waar wij het over hebben zijn MMORPGs en die hebben geen singleplayer mogelijkheid. Tevens zijn de servers van MMORPGS velen malen groter en worden deze NIET beheerd door een speler zoals bij HL2 of NWN maar door een bedrijf. Deze servers zijn gigantisch en kunnen duizenden spelers tegelijkertijd online laten (bv Eve, ik meen iets van 30000 man tegelijkertijd). Deze servers zijn duur omdat ze onderhoud vereisen, 24/7 online moeten zijn en een patch voor een dergelijk spel betekend een update op al deze servers.

De reden waarom de MMORPGS zo duur zijn is dus dat de server bedrijfseigendom zijn en (doorgaands) goed onderhouden worden. Een SP game met MP mogelijkheden is afhankelijk van de servers van spelers, niet van het bedrijf. De werking en onderhoud van de servers valt dus ook niet binnen de kosten van het bedrijf en zij hoeven er dan geen kosten voor te rekenen.

Termen:
MMORPG = Massive Multiplayer Online Role Playing Games
FPS = First Person Shooter
RPG = Role Playing Game
SP = Single Player
MP = Multi Player

Gast

Re: world of warcraft

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat HL2 evengoed een SP is als een MP, ik speel de SP zelfs niet meer! Waarom? HEb ik allang uitgespeeld voor mij is HL2 dus ook een ONLINE spel! Ik speel het alleen ONLINE alleen MP, dus is het een Online Multi-player spel. En ik weet best dat een mmorpg veel duurdere survers heeft. Maar aan HL2 wordt ook gewerkt en dáár hoef je niet voor te betalen. Waarom heeft HL2 geen €5,- per maand kosten of dan mss eerder een €15,- per kwartaal kosten? Je krijgt toch ook extra dingen net als in de mmorpg in mindere mate dus ook minder kosten, maar dat de kosten €0,- zijn vind ik dus erg raar. En dáár wil ik nou antwoord op hebben.

Gesloten