LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
veromar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:05

Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door veromar »

Op 12-07-2005 is onze dochter geboren. Vorige week kregen we kraamvisite die een Music TV bij zich hadden. Dat is zo'n plastic tv'tje met een scherm dat doordraait en een muziekje speelt. Toen de visite weg was, constateerden we tot onze grote teleurstelling, dat de Music TV het niet deed. We vroeg aan de kraamvisite de bon, die deze helaas al had weggegooid. Dan maar op goed geluk terug naar Bart Smit. Bij geen enkele winkel in Maastricht willen ze het ding ruilen. ook het hoofdkantoor wil dit niet voor ons doen. Zij doen dit alleen maar met bon. Gisteren heb ik Bart Smit boos teruggemaild met de mededeling dat ze een goede klant kwijt zijn, want we hebben twee dochters, waarvoor er nog heel wat speelgoed gekocht kan worden. Maar ja dat deert Bart Smit niet. Ga zo door, dan gaan jullie nog een failliet!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is natuurlijk heel jammer dat het tv`tje niet werkt. Maar omdat dit soort dingen door vele winkels verkocht worden kan ik wel enigzins begrip voor Bart smit opbrengen een bon bewijst dat de aankoop bij hun gedaan is. Ruilen met bon hoort hier ook bij.

veromar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:05

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door veromar »

Ik zal je zeggen wat er met de bon precies gebeurd is. Degene die het gekocht heeft, heeft haar dochtertje de bon naar mij laten brengen. Het dochtertje heeft de bon per ongeluk bij mijn buren in de bus gedeponeerd. Omdat mijn buurvrouw niet wist wat ze met de bon moest doen, heeft ze hem weggegooid. Dus ik kan er helemaal niets aan doen dat ik het defecte tv'tje niet meer ruilen kan met een bon.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door ronald g »

U zou eventueel samen met de buurvrouw naar Bart smit kunnen gaan en om een coulance kunnen vragen. Ik neem aan dat de orginele verpakking er ook nog bij is. Maar het blijft een moeilijk geval want ze staan in hun recht.

veromar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:05

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door veromar »

De music TV is zelfs nog niet uit de verpakking geweest! Met de buurvrouw naar Bart Smit gaan, vind ik iet wat te ver gaan. Bert Smit ligt niet bij ons naast de deur en ik winkel nooit samen met mijn buurvrouw!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben bang dat er dan geen oplossing is, het is ook niet zozeer een halszaak. Het is jammer maar het is dan niet anders. Brieven sturen en bellen naar Bart smit gaan al gauw boven de waarde uit.

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

He? Hoe kun je nu constrateren dat hij het niet doet als hij nog nooit uit de verpakking is geweest?

Maar evengoed heb ik wel begrip voor Bart Smit. U kunt het ding overal gekocht hebben. Natuurlijk is dat sneu voor U, maar ja, dat heb je wel eens. Dat soort dingen gebrut. Wel een goede reden om overal de bonnetjes goed van te bewaren. En dat het niet Uw schuld is dat het bonnetje zoek is dat is natuurlijk vervelend voor U maar dara heeft Bart Smit geen boodschap aan denk ik.

Vragen of U mag ruilen kan natuurlijk altijd, maar ik zou het niet vreemd vinden als ze dat echt niet doen.

veromar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:05

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door veromar »

Werken jullie soms allemaal bij Bart Smit?

En denken jullie niet na?

De Music TV kun je aanzetten, omdat de voorkant van de verpakking open is.

Zouden jullie in onze situatie dan niet teleurgesteld zijn? Het gaat wel om een stuk speelgoed dat onbruikbaar is.

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Goose »

Als mensen het niet met u eens zijn, wil dat niet zeggen dat zij direkt bij het bedrijf werken waar de klacht over gaat :idea:

Deze fout wordt wel vaker gemaakt op dit forum.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo waar zijn we mee bezig.
Dit is een eerlijk verhaal!
Bart smit moet zich achter de oren krabben of dit wel de juiste mannier van handelen is .
Mijn gevoel zou het ding s`avonds in het donker door de etalage ruit gooien.

Tim

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door SJZ »

Geplaatst op: 17 Sep 2005 17:06
We vroeg aan de kraamvisite de bon, die deze helaas al had weggegooid.
Het verhaal is in twintig minuten tijd wel snel veranderd:

Geplaatst op: 17 Sep 2005 17:27 Onderwerp: Bon
Ik zal je zeggen wat er met de bon precies gebeurd is. Degene die het gekocht heeft, heeft haar dochtertje de bon naar mij laten brengen. Het dochtertje heeft de bon per ongeluk bij mijn buren in de bus gedeponeerd. Omdat mijn buurvrouw niet wist wat ze met de bon moest doen, heeft ze hem weggegooid.
Wat is nu de waarheid?

veromar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:05

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door veromar »

Het hele verhaal is waar, maar omdat het zo omslachtig is, heb ik beginsel maar een summier verslag gegeven.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door ronald g »

Is het toevallig een opwindbare tv. Want die kan natuurlijk niet werken al die nog in de verpakking zit.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door medewerker »

toch heel makkelijk opgelost...
aangezien de oorspronkelijke verpakking er nog om zit..
Bart Smit plakt toch altijd met een eigen stickertje de prijs af?
Nu dan zit het bewijs dat ie bij Bart Smit gekocht is op de verpakking...

maar goed,
ik heet dus medewerker,
maar dat is niet op Bart Smit gebasseerd,
heb alleen weinig behoefte voor deze vraag een nieuwe gebruikersnaam aan te maken...

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Denman »

ik weet wel een manier om de tv om te ruilen.
Je gaat naar de winkel en koopt een nieuwe goedwerkende opwindbare tv. Even later breng je de defecte tv terug met de kassabon van je nieuwe tv en vraagt je geld terug. Probleem opgelost!!
(het is natuurlijk niet goed, maar Bart Smit is ook niet goed bezig op deze manier)

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door JaFO »

Hoezo niet goed bezig ?

Waarom zou je Bart Smit (of iedere andere winkel) moeten verplichten om goederen aan te nemen die net zo goed gestolen zouden kunnen zijn ?

Dat er een 'Bart Smit'-sticker op zit bewijst alleen maar dat het artikel uit die winkel afkomstig is.

Tenzij je de winkelier persoonlijk kent zal het zo goed als onmogelijk zijn om ze te overtuigen dat ze een artikel zonder bewijs van aankoop (ie : de bon) willen ruilen.

Als je met je pinpas hebt betaald dan zou je eventueel nog een afschrift met daarop de betaling in kwestie kunnen gebruiken als 'bewijs'.

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Denman »

Ik bedoelde dat in dit geval Bart Smit best een uitzondering mag maken, en dat de filiaalmanager best van de regels mag afwijken als hij of zij dit artikel wil omruilen. Ik zeg dus niet dat het altijd zou moeten kunnen, want dan wordt er weer misbruik van gemaakt.
Liever een tevreden klant die terugkomt en positieve verhalen verteld, dan een teleurgestelde klant die z'n negatieve ervaringen gaat rondbazuinen bv op forums.
Het gebeurt namelijk bijna nooit dat iemand z'n positieve ervaring met winkels of bedrijven op forums deeld.
Ik kom heel vaak bij Bart Smit bij mij in de buurt en dat is gewoon een fijne winkel, de regels zijn duidelijk wat ruilen betreft en ben je er niet mee eens dan ga je toch naar een andere winkel.(heeft ook met de filiaalmanager te maken, als deze klantvriendelijk is of alleen strikt de regels handteerd)

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door black magic »

een vriendin van mij had dit ook ,bij het filiaal van maastricht iets van poly pocket(de dochter had het voor de verjaardag gekregen) en na 2 keer spelen was het al stuk,dus hun terug maar ook zonder bon,en nee ze ruilde het niet zelfs niet met zakje en sticker.dus ze heeft datzelfde gedaan als een ander al zei hetzelfde gekocht naar buiten en de ander geruilt met die bon, de winkelier had notabene zelf dit gezegd,dus bart smit we zijn goed bezig.hoezo klantvriendelijke :twisted:

bep 1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:23

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door bep 1950 »

mijn kleindochter heeft van haar gespaarde centjes een zapf baby pop gekocht bij bartsmit. en thuis gekomen zag zij dat het flesje was uitgedroogd.ik er de volgende dag mee terug ,en daar werdt gezegd dat ik hem wel terug kon brengen want omruilen was niet mogelijk want ze haden die pop niet meer , en ze wouden ook niet bellen naar een anderen zaak van hun om te kijken of hij daar nog was . daar waren zei niet voor was het antwoordt .en dat ik het maar met leverancier van zapf creation moest uitzoeken. en die sturen mij weer terug naar bartsmit .

dus ik vind dat ze de kouden douche verdienen voor de slechte service

bep

sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door sc4 »

Om de zoveel weken krijg ik het krantje van Bart Smit. En ik ben een fanatieke gamer. Ik zag een spel voor de GameBoy Advance voor 45,-.
Toen ik er eenmaal naar toe ging met een briefje van 50,- zodat ik nog wat xtras voor die avond kon halen, was het ineens een jawel; de volle 50! Ik zei tegen de verkoopser dat de kassa vast en zeker stuk was omdat ik in mijn hoofd wist dat volgens de consumentenbond nou eenmaal een bedrag door de winkel gegeven, het ook een werkenlijk bedrag moet zijn.
Maar zoals te verwachten is de computer heer en meester van de maatschappij en ik koop het spel met enige frustratie.
Eenmaal buiten de winkel bel ik mijn vriend op om te vragen of hij diezelfde bart smit wil opbellen voor een verklaring.
Hij krijgt een verwijzing van het kstaje naarde muur en weer terug.

De enig oplossing zou(volgens het hoofdkantoor)dan zijn om het spel terug te brengen en het geld terug krijgen......

Gesloten