LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bart smit niet klantvriendelijk

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
jeduifje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:23

bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jeduifje »

Vandaag was ik bij Bart Smit i.v.m. hun 15 % kortingsactie. Van 17.00 tot 21.00 gold deze actie. Na het uitzoeken van de cadeaus was ik na zo'n 30 minuten wachten als eerste aan de beurt.
Wat bleek, je kunt bij bart smit (althans bij de vestiging in mijn woonplaats) niet chippen! Aangezien er bij de ABN om de hoek een storing was van de gewone pinautomaat, had ik net het geld op de chip gezet ,er niet van uitgaande dat ik niet kon chippen. Er stond immers nergens!!! aangegeven dat dit niet kon.
Ik was behoorlijk pissig, maar bleef beleefd. Toen ik vroeg of ik, als ik zo terug zou komen, dan weer in de rij moest staan, werd dit bevestigd! Het was nota bene al ingepakt! Ergo, ik naar huis naar de kinderen en mijn man later na afloop van zijn werk gevraagd langs te gaan.Die heeft opnieuw meer dan een half uur!!!!! in de rij gestaan. Totaal absurde situatie. Er werden overigens nog meer mensen met lege handen de winkel uitgestuurd die eveneens probeerden te chippen. Ik vind het niet kunnen dat je A. niet aangeeft dat je niet kan chippen en b. dat je iemand dan weer helemaal achteraan laat aansluiten. Klantgericht NEE.
Deze zelfde bart smit heeft blijkbaar ook geen w.c. vorige week was ik in ditzelfde filiaal, mijn zoontje ( net 4) moest en zou een plasje doen. Nee, mag niet, ga maar naar de snackbar hiernaast was het antwoord! Deze was echter gesloten. Fijn, gelukkig was de abn bank zo KLANTGERICHT dat hij daar zonder problemen een plasje kon doen. Een speelgoedwinkel (bedoeld voor kinderen toch?) waar je niet naar de w.c. mag.
:twisted:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door tienepien »

A. niet aangeeft dat je niet kan chippen en b. dat je iemand dan weer helemaal achteraan laat aansluiten.
Het is voor een winkel absoluut niet verplicht om de mogelijkheid tot chippen te bieden (gelukkig niet!). De normale gang van zaken is dat een winkel het aangeeft wanneer dit WEL mogelijk is. Wanneer er niets staat aangegeven, kun je het voor de zekerheid beter even vragen.

Dat ze mensen dan weer achterin de rij laten aansluiten lijkt mij logisch, zeker wanneer het druk is en dit bij meerdere mensen voorkomt. Wanneer deze mensen niet weer hoeven te wachten, wordt het een chaos en krijg je scheve gezichten van de mensen die op hun beurt staan te wachten in de rij.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door gabi »

Sorry hoor, maar wanneer je op zo'n aktie afkomt van 15% korting, kan je toch weten dat het er druk zal zijn? En je had toch ook gewoon kunnen pinnen, ik neem aan dat het bedrag dat je besteed hebt wel de moeite waard was om die 15% over te krijgen. Ik bedoel je gaat toch niet voor een bedrag van pak hem beet 10 euro een half uur in de rij staan voor die 15% korting???En daarbij, iedereen weet toch dat je lang niet overal kan chippen? Kortom, ik vind het een nogal overtrokken reactie. Tuurlijk is het niet leuk om dan weer achteraan te sluiten maar ja, je kan ook bij jezelf denken, had ik maar beter na moeten denken, toch?Ik vind het trouwens heel wat dat ze het ingepakt hebben, wij hebben pas ook zo'n avond gehad met 15% korting en wij pakte niet eens in omdat anders de rijen te lang werden. En van dat plassen, bij ons in de winkel doen we het alleen als het een kind betreft die net zindelijk is, of zwangere vrouwen (laatst hadden we een oudere meneer die ook heel nodig moest en vooruit die mocht ook) maar eigenlijk mogen we dat helemaal niet doen van het hoofdkantoor. Waarom? Omdat a:wij geen openbaar toilet zijn, en B: omdat het toilet in het magazijn zit waar de voorraad ligt. En helaas leven we in 2006, je moet er dus bijblijven omdat ook ouders van kleine kinderen hun tassen vullen in ons magazijn.En daar moet dan ook weer tijd voor zijn. Het is misschien dan wel logisch in uw ogen dat we kinderen laten plassen, maar dat is het dus niet.

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is voor een winkel absoluut niet verplicht om de mogelijkheid tot chippen te bieden (gelukkig niet!). De normale gang van zaken is dat een winkel het aangeeft wanneer dit WEL mogelijk is. Wanneer er niets staat aangegeven, kun je het voor de zekerheid beter even vragen.
Gelukkig is dat niet verplicht.
Bij mij is er geen mogelijkheid om te chippen of te pinnen.

Daarnaast is het zo dat als er gepint of gechipt kan worden dat dit bij de kassa's een bordje moet staan en ik geloof ook een sticker bij de ingang.

jeduifje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:23

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jeduifje »

waarom ik niet kon pinnen? omdat ik i.v.m. een storing geen geld kon opnemen bij de bank. de chip werkte wel! dus had ik mijn geld op de chip gezet. bij alle winkels eromheen kan je trouwens wel chippen. 2 keer geld uitgeven gaat nog steeds niet, althans niet bij mij, heb nog niet uitgevonden hoe ik dat moet doen, misschien een tovermiddel te koop bij speelgoedwinkel waarmee dat kan, geld verdubbelen? . eerst lezen dan reageren graag had al eerder geschreven dat ik i.v.m een storing mijn geld op de chip had gezet! Het ging mij er puur om dat ze het hadden moeten aangeven. Dat is namelijk de normale gang van zaken. het inpakken had ik vantevoren gevraagd, dus voordat de actie begon en dat hadden ze dus op hun gemak op een rustig moment kunnen doen! Ik had gevraagd of het mogelijk was, omdat het anders te tijdrovend zou zijn voor ze. Aardig he van me! Winkelpersoneel gericht nietwaar!.ze begonnen overigens wel met alles in te pakken, maar daar zijn ze na 45 minuten (terecht) mee gestopt. overigens grappig de reactie. je haalt er zo uit dat klantvriendelijk gedrag niet meer normaal is.
Over het naar de w.c. kunnen gaan is niets per wet vastgelegd, nee. maar een kind in zijn broek laten plassen is toch een beetje onmenselijk nietwaar. op straat hem een plasje laten doen levert je een boete op, dus als je niet al te dicht bij de winkels woont wat dan?? Dit is de eerste keer dat het ons geweigerd wordt. als er bij mij thuis iemand zou aanbellen met een klein kind en zou zeggen dat het kindje echt heel nodig naar de w.c. zou moeten, dan zou hij bij mij zonder meer naar de w.c. mogen en na afloop ook iets lekkers mee krijgen. en ik heb niet eens een winkel, maar dit is gewoon menselijk gedrag.

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door Denman »

Volgens mij staat er bij de kassa wel een bordje met de betalingsmogelijkheden, maar dan ben je al bijna aan de beurt voordat je dat ziet. Chippen is voor Bart Smit blijkbaar een dure transactie , je mag er namelijk voor kleine bedragen GRATIS pinnen.
Wat beterft de wc, het hoofdkantoor heeft deze regel ingesteld voor de veiligheid. Er moet namelijk dan een personeelslid meelopen, deze ben je dus kwijt op de winkelvloer zodat klanten niet geholpen kunnen worden en het dievengilde z'n slag kan slaan (dit is dus een praktijkvoorbeeld), ook worden de kinderen als lokmiddel gebruikt om in de magazijnen en/of kantines te komen en zo waardevolle spullen te stelen.(ook een praktijkvoorbeeld). helaas werkt dat nu eenmaal zo in 2006, en om elk risico maar uit te sluiten is deze regel ingesteld. Ook speelt hygiene een rol want als je een openbaar toilet hebt dan moet die ook regelmatig verplicht worden schoongemaakt en daar hebben ze in de winkel geen tijd en mensen voor. Kan je zeggen dat ze daarvoor meer mensen moeten inzetten maar dan moet je uiteindelijk ook meer gaan betalen voor je spullen en dat wil weer niemand.

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

eerst lezen dan reageren graag had al eerder geschreven dat ik i.v.m een storing mijn geld op de chip had gezet! Het ging mij er puur om dat ze het hadden moeten aangeven. Dat is namelijk de normale gang van zaken.
Ik had het wel goed gelezen.

Daarnaast is het zo dat als er een mogelijkheid is om te pinnen of te chippen dat dit heel duidelijk wordt aangegeven.
Zie je geen aanwijzingen staan dan is er die mogelijkheid niet.

Dus dat het aangegeven moet worden dat het niet mogelijk is om te chippen of te pinnen klopt dus niet.

Het is nog altijd zo dat als er de mogelijkheid is iets te doen dan wordt dat aangegeven.Is iets niet mogelijk dan wordt dat niet aangegeven.
Dat de consument daar tegenwoordig anders over denkt doet er niet toe.


Over de wc.
Wat Denman aangeeft is helaas de realiteit.
De consumenten worden door de winkeliers soms beperkt.
Dat heeft puur te maken met het wangedrag van sommige consumenten.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door gabi »

Ook ik had het goed gelezen wat je bedoelde met dat je geld op je chipknip gezet had omdat de pinautomaat defect was. Wat ik dan gewoon niet begrijp is dat er niet voor gekozen hebt om direct te pinnen in de winkel, in plaats van geld te pinnen bij een geldautomaat. Je kunt dan misschien niet in iedere winkel chippen, maar wel pinnen....Het is toch onlogisch om een groot bedrag op je chipknip te zetten????En van dat plassen, laat maar, ik bekijk het van 2 kanten, die van moeder (ik heb ook een in de leeftijd gehad dat ze steeds als we in een winkel waren moest plassen) maar ook die van winkelier die door schade en schande wijs geworden is!! En zoals zo vaak moeten de goede onder de kwade leiden....helaas...

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door puttputt »

je duifje dat ben ik wel met je eens
we hebben het over een kind van 4 net zindelijk e die kunnen de plas niet lang ophouden.
Kun je ook niet vergelijken met een bejaard iemand

ik heb dat ook ooit meegemaakt in een winkel.( handelshuis)
Mijn dochtertje was 3, ik had een volle boodschappenmand mijn moeder ook.

maar nee hoor dochter mocht niet naar toilet.
Toen ik vroeg of ze dan soms in haar broek moest plassen zei die tr*t doodleuk Ja hoor,.
Nou we hebben die 2 manden voor haar voeten neer gekwakt en zijn naar buiten gelopen.
Riep ze ons na, Hee dat kan zomaar niet
ik riep weer Ja hoor zie je toch

\bleh daar kom ik dus ook nooit meer

maar meestal laten ze de kleintjes in andere winkels wel plassen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Lullige situatie, maar toch wil ik onderstrepen:
Er stond immers nergens!!! aangegeven dat dit niet kon.
Als je geen zloty, yen of dollars accepteert hoef je dat ook niet op je winkelruit te zetten. Enkel de betalingsmogelijkheden die klant WEL heeft.

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is altijd geweest:
Staat het nergens, dan kan het ook niet.


Maar wat denkt de gemiddelde consument:
Als het er niet staat dan kan het wel. Want anders hadden ze aan moeten geven dat het niet kan.

Zo werkt het dus NIET!

Bij mij kan er niet gepint of gechipt worden en ik heb het nergens staan dat het niet kan.

Zou ik die diensten nl wel aanbieden, dan moet ik dat met bordjes aangeven.


Dus een wijze les voor de volgende keer:
Zie je nergens bordjes staan dat je kunt pinnen of chippen, dan kun je er vanuit gaan dat deze diensten NIET aanwezig zijn en dat je er GEEN gebruik van kunt maken.

Zo is het en niet anders.

jiping

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jiping »

een winkeltje hier heeft wél een bordje van een pasje met een streep erdoor en de tekst;" u kunt hier niet pinnen/chippen.
ook duidelijk.

soms kun je wel pinnen maar is dat nergens te zien en staat het apparaat zo verdekt opgesteld dat het nóg onduidelijk is.

bij een ander winkeltje kun je wél chippen maar daar rekenden ze extra geld voor,
bij pinnen zie je het vaker maar bij chippen had ik het nog nooit gezien.

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel logisch dat ze er een vergoeding voor vragen.

Want de apparatuur is behoorlijk duur.

Daarom heb ik die apparatuur niet.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat is niet alleen de kosten van de apparatuur, dit heeft ook nog te maken met de kosten van de transactie.
Interpay rekent kosten en ook de bank brengt voor pintransacties kosten in rekening. Bij ons kostte dat gemiddeld 35 eurocent per transactie en als het om vrij grote bedragen gaat, dan maakt het niet zoveel uit, maar gaat het om veel acties met kleine bedragen, dan kan dat flink aantikken, dus als daarvoor 50 eurocent in rekening wordt gebracht, dan is dat niet overdreven.

Vr. Gr. Hans.

jiping

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jiping »

Dat pintransacties geld kosten en daarom bij kleine bedragen soms geld gerekend wordt om het rendabel te maken snap ik en heb ik alle begrip voor.

Maar zo ik me kan herinneren werdt ook mede door dat gegeven de chipkaart erbij gehaald juist bedoelt om ook kleine transacties te betalen zonder de kosten van een pintransactie.Het werdt in ieder geval naar voren geschoven als 1 van de voordelen van chippen op pinnen.

En nee, ik zeg niét dat het aan de winkelier ligt,

maar het is dan in ieder geval dom van degene die de chipknip heeft bedacht/geïntroduceerd om daar dan vervolgens ook weer zoveel geld voor te vragen dat de winkelier het door moet berekenen terwijl het dát probleem juist moets omzeilen.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

Aangezien er bij de ABN om de hoek een storing was van de gewone pinautomaat, had ik net het geld op de chip gezet ,er niet van uitgaande dat ik niet kon chippen. Er stond immers nergens!!! aangegeven dat dit niet kon.
ik blijf (na zo'n 6x dit gelezen te hebben) dit een raar verhaal vinden.
bij de PIN is een storing dus jij zet je geld op de chip..

situatie 1) Jij heb contant geld bij je en dat wil je op je PIN zetten(wat bij mijn weten niet kan..) maar door die storing zet je het op je Chip
situatie 2) Jij wil geld van je PIN afhalen maar dat kan niet, dus jij zet het op je Chip (wat ik vaag vind)
situatie 3) Jij had veel geld op je Chip staan(de Chipcard is bedoelt voor kleine bedragen) Maar je kon niet chippen en er was een storing bij de PIN automaat (maar je ging eerst naar de PIN en toen naar de chip-automaat (of heet dat anders?)

Dat er het er niet stond dat je kan chippen is logisch, de 'bart smid in kwestie' biedt deze service niet aan. Het zou pas echt iets zijn als er stond dat je er kan chippen, dat je vervolgens bij de kassa komt en dit niet kan.

MvG _-MdJ-_

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is nog altijd de gewoonte om te vermelden wat er wel mogelijk is.

De Amerikaanse methode is ook aan te geven wat niet mogelijk is.
Daar doen we niet aan mee.

De consument is geen stomme domme sukkel die aan het handje genomen moet worden!
Dus ik behandel de consument dan ook niet zo.

De consument gaat zich steeds meer gedragen van:
Ik weet van niets en ik wil ook niets weten. Mijn verstand heb ik uitgeschakeld.
Dus als je ergens kunt pinnen, staat dat aangegeven.
Als je ergens kunt chippen staat dat aangegeven.

Als je ergens niet kunt chippen of pinnen dan staat er dat niet aangegeven.

Want de consument is toch niet stom en dom!
Gedraag je er dan ook niet na!

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door smitje »

Logisch dat het kind niet naar de WC mocht, het WC staat in het kantoor en daar zijn privezaken, door diefstal en inbraak word dit met de dag niet meer toegelaten NIEMAND is te vertrouwen zelfs een kind van 4 niet die misschien wel door ouders op onderzoek word gestuurd.
Er staat nergens aangegeven dat je mocht chippen dus het kan niet dus eigen schuld, moeten we dan ook ophangen dat je niet met andere valuta kan betalen ? NEE !
En wees blij dat je op die kortingsavond mocht komen die is eigenlijk alleen bedoeld voor familie en vrienden.
Typisch weer hoor krijg je eens een keer korting en dan nog lopen zeuren ! ONGELOVELIJK !
Wees dankbaar dat je naar die avond mocht komen en dat je kados waren ingepakt !

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door gabi »

Dat bedoelde ik ook. Ik bedoel ik werk bij de "concurrent" en ook wij hadden onlangs zo'n avond. Alleen voor vrienden familie en vaste klanten. Maar wij hebben echt de kado's niet ingepakt. Daar is geen beginnen aan!!

charrel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2006 20:24

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door charrel »

ONGELOVELIJK :D :D :D Woordenboekje nodig?

Gesloten