LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Issy_I »

zzzz
Laatst gewijzigd door Issy_I op 09 mar 2010 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric [24/7]
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Eric [24/7] »

Op 27-10-2007 heb ik een PS3 60gb gekocht bij Mediamarkt te Heerlen (Limburg) Deze PS3 ging helaas defect (bekende storing aan blueray laser), een kleine 14 na afloop van de garantietermijn. Aan de hand van dit gegeven heb ik besloten om de reparatie via Mediamarkt aan te vragen in plaats van rechtstreeks via Sony. Op 07-11-2008 heb ik het toestel ingeleverd bij Mediamarkt, waarop men mij beloofde, de maandag of dinsdag erna uitsluitsel te geven over een eventuele reparatie onder garantie (Mediamarkt zou een coulance aanvraag doen). Na 14 dagen niets meer vernomen te hebben ben ik teruggegaan naar Mediamarkt om te informeren naar de status van de PS3. Helaas kon men nog steeds niets vertellen, het toestel zou wel afgehaald zijn, maar men had nog geen RMA. Mediamarkt zou de dag erna onmiddellijk actie ondernemen en mij terugbellen. Op 28 november, inmiddels 3 weken later en weer niets vernomen van Mediamarkt, heb ik zelf weer telefonisch contact opgenomen. Toen heb ik een RMA van hun gekregen waarmee ik de status van de reparatie op de site van Sony kon checken. Na dit een week geprobeerd te hebben (zonder succes), weer telefonisch contact opgenomen met Mediamarkt, maar uiteraard had men het weer heel erg druk en ze zouden mij onmiddellijk terugbellen (NIET DUS). Ondertussen is het 15 januari en kan ik bevestigen dat ik sinds 10-01-2009 een ruiltoestel in mijn bezit heb. Al met al ben ik de PS3 dus een dikke twee maanden kwijt geweest, en ben 2 maanden lang door Mediamarkt van het kastje naar de muur gestuurd en belogen. Het enige lichtpuntje in het hele verhaal is dat ik een andere Gerepareerde PS3 tegen coulance heb gekregen. Wat mij nog het meeste stoort is dat beide partijen zonder enige vorm van excuses, reageren alsof het normaal is dat een toestel van € 500,= na een jaar, dik twee maanden in reparatie gaat.

LaZzo61
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:35

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door LaZzo61 »

Jullie maken mij wel bang. Ik ben nu wel enorm geschrokken. Ik heb mijn ps3 60 gekocht de week dat ie uit de markt ging. Ik heb geen ene probleem tot nu toe meegemaakt. Maar als ik google en lees wat er allemaal gaande is , ik schrik en ben verbaasdtdttdtdtdt.
Zijn er tips advies om je ps3 in betere conditie te houden ?

LaZzo61
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:35

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door LaZzo61 »

Nou.. Zo veel klachten. Ik denk dat jullie enorm overdrijven. Ik ben laatste drie dagen puur met dit ps3 problemen bezig geweest. Eigenlijk kun je gewoon alles zelf maken. Als je ps3 geen blu ray maar wel dvd leest heeft het alleen een cleaning nodig schoonmaken op youtube kun je dat zien hoe dat moet , doet je blu ray niet koop je er eentje voor 70.- euro. Je kan echt alles op youtube zien.
Voorbeeld mijn neefje heeft vandaag op zijn ps3 300 gb hardeschijf ingebouwt. 2,5inch sata. Behuizing los gemaakt erin. Installeren. Plus hij heeft nu op zijn ps3 Linux Yellow Dog 6.1 .
En ik ben bij 3 mensen langs geweest die alle drie gta4 hebben en toen ik vroeg of ze problemen hebben gehad kreeg ik het antwoord NEE. Ik zeg dit absoluut niet op iemand hier te blocken ofsow wat ik wil zeggen is meeste oplossing ligt bij jouw zelf goeie onderzoek doen en maak je alles zelf. En wat tips wat ik zelf ook heb. Mijn playstation ligt 1 meter hoog van de grond op een glasplaat die ik special voor mn ps3 heb laten maken. Er zit genoeg ruimte tussen muur en ps3 ( achterzijde ) Er zit geen andere apparatuur bij die warmte geeft. Plus je moet er wel voor hebben deuren ramen af en toe open houden je huis regelmatig stofzuigen en dweilen. ff denken wat nog meer ow ja niet als een gek gaan gamen probeer om de uur pauze te houden voor je ps3 en nog voor je eigen gezondheid. Ga met liefde met je ps3 om :)

Eric [24/7]
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Eric [24/7] »

LaZzo61
BerichtGeplaatst op: 21 Jan 2009 04:29 Onderwerp: Nou overdijven is ook een kunst.

Nou.. Zo veel klachten. Ik denk dat jullie enorm overdrijven. Ik ben laatste drie dagen puur met dit ps3 problemen bezig geweest. Eigenlijk kun je gewoon alles zelf maken. Als je ps3 geen blu ray maar wel dvd leest heeft het alleen een cleaning nodig schoonmaken op youtube kun je dat zien hoe dat moet , doet je blu ray niet koop je er eentje voor 70.- euro. Je kan echt alles op youtube zien.
Voorbeeld mijn neefje heeft vandaag op zijn ps3 300 gb hardeschijf ingebouwt. 2,5inch sata. Behuizing los gemaakt erin. Installeren. Plus hij heeft nu op zijn ps3 Linux Yellow Dog 6.1 .
En ik ben bij 3 mensen langs geweest die alle drie gta4 hebben en toen ik vroeg of ze problemen hebben gehad kreeg ik het antwoord NEE. Ik zeg dit absoluut niet op iemand hier te blocken ofsow wat ik wil zeggen is meeste oplossing ligt bij jouw zelf goeie onderzoek doen en maak je alles zelf. En wat tips wat ik zelf ook heb. Mijn playstation ligt 1 meter hoog van de grond op een glasplaat die ik special voor mn ps3 heb laten maken. Er zit genoeg ruimte tussen muur en ps3 ( achterzijde ) Er zit geen andere apparatuur bij die warmte geeft. Plus je moet er wel voor hebben deuren ramen af en toe open houden je huis regelmatig stofzuigen en dweilen. ff denken wat nog meer ow ja niet als een gek gaan gamen probeer om de uur pauze te houden voor je ps3 en nog voor je eigen gezondheid. Ga met liefde met je ps3 om Smile
Wat een onzin zeg. Een apparaat van € 500,= en een jaar later moet ik hem zelf gaan repareren. Sony moet gewoon z'n verantwoordelijkheid nemen, niet meer en niet minder.
Om het uur pauze houden? Dude ben jij amish ofzo? Als ik zit te gamen heb ik geen tijd om de bijbel te lezen. Ik wil racen, voetballen of killen. Veel heel veel killen, dus niet ieder uur pauzeren.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

@LaZzo61:
Ik ben laatste drie dagen puur met dit ps3 probleem bezig geweest. Eigenlijk kun je gewoon alles zelf maken


Drie dagen aaneen knoeien om een ps3 weer werkzaam te krijgen, terwijl ie misschien net een jaartje oud is??? Is toch van de zotte! Het zou normaal moeten zijn dat je ermee naar de winkel gaat waar je dat ding gekocht hebt; die moeten hem dan ter reparatie naar Sony opsturen en een beetje fatsoenlijke electrowinkel geeft je dan zolang een leentoestel mee! Zo zou het moeten...... maar tja, Sony geeft niet thuis, Sony is gewoon een B-merk geworden met C-service: nooit meer iets van kopen!

PS Op 20 januari lijk je geschrokken en verbaasd en hang je de leek uit, een dag later weet je precies wat erin moet en geef je advies!Volgens mij werk je gewoon bij Sony en doen jullie (hoe gaat het met je collega Xboxsucks?) aan damage control!

@ eric [24/7]: Helemaal mee eens!

Michael_SB
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 23:40

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Michael_SB »

Helaas heb ik vandaag hetzelfde probleem mogen meemaken, mijn ps3 leest geen disk meer.
Ik was reeds de game EA Skate. aan het spelen en onder het spelen bleef de game hangen.
Ik dacht te doen wat me het beste leek en was het systeem opnieuw laten opstarten met het vermoeden om lekker de vrijdag avond door te gamen. Maar opeens las mijn ps3 geen disk meer. Ik heb ook andere games geprobeerd en geprobeerd of hij een DVD zou lezen. Maar dat deed deze niet.
Ik heb het systeem een jaar en heb nog nooit eerder problemen gehad, hij bleef alleen een paar keer hangen maar na opnieuw opstarten deed hij het weer. Ik zelf doe skateboarden en speel dus graag skate-games terwijl ik morgen van plan was om EA Skate.2 te gaan halen heb ik het genoegen gekregen dat mijn ps3 de avond net voordat ik de game wou gaan halen het systeem kapot gaat. Ik vind dit zeer irritant en heb me er matig aan opgereegd. De ps3 heeft nooit een klap gekregen is nooit gevallen etc. Dus ik vind het belachelijk dat hij opeens uit het niets geen disk meer kan lezen :? Er zit amper een krasje op de ps3!! Ik vind dat dit niet zou mogen kunnen, het apparaat moet zichzelf toch niet van kant maken van €600? :?

Utah
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 06:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Utah »

Zouden de Belgische gedupeerde consumenten zich niet beter verenigen en zo een klacht indienen tegen Sony?

Ze hebben blijkbaar weet van de problemen maar willen ze niet erkennen????

Ook ik ben slachtoffer van het bekende "disc failure" probleem.

Hierbij de mail die ik hen schreef:

Geachte heer,mevrouw,

Ik kreeg uw mail adres van de mensen van het Sony Service Center (Europe) NV, Technologielaan 7 te 1840 Londerzeel.

Bij deze wou ik u vragen waar ik terecht kan met een defect aan mijn Playstation 3 console.

Deze leest namelijk geen enkele cd/dvd/Blue Ray schijf meer.

Ik heb alle raadgevingen opgevolgd die jullie via de websupport geven, zoals de nieuwste software updaten en de harde schijf formatteren.

Na een aantal opzoekingen en navraag op het web kwam ik te weten dat dit een zeer veelvuldig defect is aan de PS3 console met 40 Gigabyte harde schijf.

Daarom denk ik dat dit zou kunnen te wijten zijn aan een fabricagefout van de lezer in het apparaat.

Dit kan dan ook aanzien worden als zijnde een verborgen gebrek bij aankoop( BW Art 1641 en volgende)

Het toestel werd aangekocht op 22/12/07 en heeft als serienummer 00-27430471-0381189-CECHG04.

Dit is in principe buiten de commerciële garantie periode van 1 jaar maar niet buiten de wettelijke garantieperiode van 2 jaar.(wet gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad dd 21/09/04 en in voege vanaf 1/1/05)

Moet ik dit toestel omruilen / laten herstellen in de winkel waar het werd aangekocht ( Media Markt Sint Pieters Leeuw) of moet ik me hiervoor naar één van de Sony service punten begeven?

Graag uw antwoord op deze vraag.


Met vriendelijke groeten,


Ik verwacht niet echt een antwoord.

Vandaag ga ik langs bij Media Markt en vraag hen wat hun standpunt is.

Ik ben NIET akkoord dat ze me een hersteld toestel bezorgen dat niet van mij is.
Daarom -> foto van toestel waar serienummer staat en eis om een afleverdocument aan Media Markt met daarbij MIJN serienummer vermeld.

Als ik mijn wagen binnen doe in de garage voor een defect, krijg ik toch ook geen andere terug????

Ik hou jullie op de hoogte van wat er vandaag zal gebeuren.

Een teleurgestelde PS3 eigenaar.

Utah
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 06:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Utah »

Ben dus gisteren langs geweest bij Media Markt.
Ze nemen de 2 jarige garantie zonder enig probleem aan. Ik moest hen er zelfs niet op wijzen.
Toen ik eiste dat ik MIJN toestel met MIJN serienummer wil hersteld zien was het hek van de dam...
Verkoper:"Sorry meneer...Maar dat gaat niet....Sony voert geen herstellingen uit maar geeft een ruiltoestel..."
Waarop ik dan: " Een wat? Ruiltoestel? U bedoelt dan een ander toestel dat eerder werd hersteld van iemand anders?"
Verkoper:" Inderdaad...U krijgt uw toestel met UW serienummer NIET terug, maar een ander dat eerder werd hersteld..."
Ik dan weer:" Ik wil MIJN toestel met MIJN serienummer man...Als u uw wagen binnendoet voor reparatie in uw garage, krijgt u toch een andere de zijne niet terug?" Wilt u me dat bevestigen op papier aub, dat ik mijn toestel niet terug krijg? Ik heb dit nodig om u als verkoper in gebreke te stellen. Ik heb namelijk geen contract afgesloten met Sony, maar wel met u als verkoper. Wat u met Sony regelt, maakt mij niets uit. Maar ik wil ofwel mijn toestel hersteld terug, of een nieuw, of mijn geld terug."
Verkoper: " Een momentje, ik roep de directeur van onze winkel"

Heb hetzelfde verteld aan de directeur, en hem direct verteld dat ik hen officieel zal in gebreke stellen wegens het niet nakomen van hun service garantie. Ik vroeg hem ook waar ergens staat in hun garantie dat ik een omruiltoestel van iemand anders terug krijg. En dan werd het stil...

Hij raadde me aan de brief met in gebreke stelling zeker naar hen door te sturen. Zodat zij Sony kunnen in gebreke stellen. Waarop ik volgens hem het meeste kans heb op terugbetaling van mijn aankoopsom.

Dus op naar de volgende stap.
We will wat and see.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

Hallo Utah,

Heb precies hetzelfde doorgemaakt, met dien verstande dat de speelgoedwinkel (Intertoys) waar wij ons toestel hebben gekocht in eerste instantie alle verantwoordelijkheid op Sony afschoof; we moesten hem zelf verpakken (niet in originele doos, anders raakt ie "zoek") en ook de verzekerde verzending [€8,--] werd niet vergoed. De eerste keer kregen we ons eigen toestel van Sony retour, maar nog net zo defect als eerst; nog een keer naar Sony gestuurd [weer €8,--]; na drie weken ontvingen we een ruiltoestel dat het ook niet deed en toen was bij ons de maat vol!

Ben toen naar de speelgoedwinkel teruggegaan met alle onderdelen en het reparatiedossier dat ik had bijgehouden (dus data en namen van bijv. telefonische en schriftelijke contacten met Sony en Intertoys) en heb mijn geld terug gevraagd; het toestel kon immers niet hersteld worden en was nog binnen de garantietermijn (1 jaar). Het hele verhaal moest ik twee keer vertellen, eerst aan de kassa en toen nogmaals aan de manager. Die had ik de eerste keer ook al gesproken en vond alles heel vervelend maar wilde er niets aan doen.
Heb hem toen heel netjes doch dringend op de consumentenwet gewezen en vertelde met luide stem en met vuist op tafel dat ik zijn geneuzel zat was! Gewoon de wet naleven (zoals in het reclamefilmpje van de consumentenwet waarin een jongetje zijn speelgoed auto komt ruilen en aan een oudere dame de wet moet uitleggen) dus of een nieuwe of geld terug!
Hierop besloot de filiaalmanager toch maar even het hoofdkantoor te bellen.....geld terug deden ze niet aan, maar ik kon wel een nieuwe meekrijgen (welliswaar geen 60G met alle extra's, maar wel een 80G met opnieuw een jaar (Sony) garantie. Heb dus het aanbod geaccepteerd en tot nu (3 mnd) nog geen probleem meer met het toestel gehad. Mocht je ook in aanmerking komen voor een nieuw toestel dan adviseer ik je om de 80G versie te nemen, die komt tot nu toe het minst voor in de klachtenforums i.t.t. de 40G versie die ook niet goed schijnt te zijn.

M.a.w. soms moet je even op je strepen staan (liefst in een volle zaak) om je recht te krijgen! Niet leuk, maar € 500,-- weggeven doen we niet!
Zeker niet aan Sony (B-merk met C-service).

Succes, laat maar horen hoe het afloopt.


Groet en sterkte, Henson

In de plee station
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 14:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door In de plee station »

Ik heb op 10 januari mijn 40 gig versie ingeleverd bij Intertoys. Leest ook geen discs meer. Helaas, net buiten de garantie en omdat het een kado was heb ik geen bon.
Bij Intertoys zeiden ze dat ik een nieuwe van Sony zou krijgen, ik ben niet gek dus vroeg het nog eens. Ja, je krijgt een NIEUWE!
Vandaag ben ik gebeld, ik kan hem ophalen. Is ie nieuw vroeg ik nog, ja hij is nieuw, hij zit wel in een kartonnen doos (!?! ja,ja hij is nieuw :shock: )
Ik geloof het nog steeds niet, zeker niet gezien de procedure die door Sony tot nu toe gehanteerd is.
Ik moet hem nog ophalen. Hoe kan ik aan het serienummer zien of ie daadwerkelijk nieuw is?

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

[/quote] Geplaatst op 26 Jan 2009 14:48 door In de plee station


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb op 10 januari mijn 40 gig versie ingeleverd bij Intertoys. Leest ook geen discs meer. Helaas, net buiten de garantie en omdat het een kado was heb ik geen bon.
Bij Intertoys zeiden ze dat ik een nieuwe van Sony zou krijgen

Hallo,

Dat is helemaal nieuw, heeft Intertoys de bedrijfspolici t.a.v. de klachtenprocedure m.b.t. de PS3 gewijzigd?

Oftewel: geldt dit nu voor alle klanten van Intertoys met PS3 klachten, en tot hoever gaat deze verruiming van de garantieservice? Dus bijv. nu twee jaar garantie op de Sony Playstation bij Intertoys en zij zorgen voor de verzending en goede reparatie van het toestel??

Graag feedback, groet,

Henson.

PS. Weet niet hoe je kunt zien of je een nieuwe of een refurbished krijgt; de buitenkast is in beide gevallen nieuw.....waarschijnlijk kan men dat bij Sony wel; helaas is het typenummer in code, iemand die de code weet?

In de plee station
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 14:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door In de plee station »

Hi Henson,

ik weet niet of bij Intertoys de policy is veranderd.
Ik moet em nog steeds ophalen.... er zat overigens géén factuur van Sony bij volgens de verkoper. Ook kost het verzenden mij niks.
Ook zegt hij dat op de bon 'replacement' staat.... ik weet niet of dat betekend dat ie inderdaad nieuw is? Zo niet, moet ik em dan wel accepteren als het niet mijn eigen playstation is?

Groeten!

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

Hallo IPS

Als je hem nog moet ophalen kun je aan de verkoper vragen of Intertoys de regels heeft versoepeld, dan kunnen ook andere forumleden hier een beroep op doen bij klachten.

Nee, verzendkosten hoef je niet te betalen. Dat hoeft ook niet als je hem zelf via TNT naar Sony verstuurd, maar het risico van verlies is dan wel voor jou! Nu heb je hem via Intertoys verstuurd en is het risico voor hen, wel zo verstandig voor een toestel van €500,--.

"Replacement" staat voor vervanging....en of dat een nieuwe is? Denk het niet, daar doen ze bij Sony niet aan, je krijgt een refubished toestel, d.w.z. de buitenkast is nieuw, en van de binnenzijde hebben ze de defecte onderdelen vervangen...(in mijn geval dus niet de juiste).

Dus of het een nieuwe of een refurbished is is moeilijk aan de buitenkant te zien; je moet het toestel openen en een kenner zijn om dat te zien, als leek kun je er niets mee en raakt het toestel misschien defect of beschadigd. Maar ook de consumentenwet is daar niet heel duidelijk in. Er staat niets in over "refurbished" dus kunnen ze er mee wegkomen....

Ik zou het toestel accepteren; je kunt weinig anders. Het probleem ligt niet bij Intertoys maar aan de slechte service van Sony Nederland!
Ze moeten de problemen en kosten van kinderziektes in een nieuw apparaat niet op de consument afschuiven!

Hopelijk is het wel een 80G versie, die geeft tot nu toe de minste klachten.

Sterkt en succes,

Henson

PS Vind je nickname een beetje over de top, vandaar de afkorting, de PS3 is een mooie spelcomputer en het is mogelijk dat er in een dergelijk nieuw toestel kinderziektes voorkomen, gebeurt wel vaker en zou op zich geen probleem hoeven te zijn als Sony Nederland goede service zou verlenen...jammer.

In de plee station
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 14:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door In de plee station »

Hoi Henson,

bedankt voor jouw feedback. Ja klopt nickname is misschien over de top, maar na de derde consumenten issue die week (verkeerde bank voor de 3e afgeleverd en nog wat dingen) was de Playstion de druppel en moest het even ontgelden.
Ik heb er veel plezier aan gehad totdat hij defect ging.
Het is jammer dat Sony laconiek met de service en om gaat. Ik hoop dat de nieuwe of gerfurbishte mij weer vrolijk maken :wink:

Groeten,
IPS

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door franck846 »

Hallo,

Ikzelf heb ook een ps 3 die tot op heden nog steeds probleemloos werkt, nu ik hier het forum lees met alle ellende van dien vraag ik mijzelf af of het uitmaakt hoe je de ps 3 plaatst.

Daarmee bedoel ik stond jou ps3 horizontaal of verticaal ten tijde dat deze stuk ging, dus plat of rechtop staand.

Ik weet niet of het van invloed is, maar ik ben er wel benieuwd naar de resultaten.
Ik weet niet of ik dit forum een poll kan plaatsen, zou wel erg makkelijk zijn.

Ik wacht af....

harleypaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 20:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door harleypaul »

Ik ben "blij"dat ik niet de enige ben die een verschrikkelijke sik krijgt van Sony. Echt schandalig zoals zij omgaan met hun klanten. Je hoort heel veel dezelfde problemen en alsnog ontkennen dat het hun schuld is. Ik woon in Duitsland en heb hem ook hier gekocht. Ook hier geprobeerd verhaal te halen maar ook hier krijg je het verhaal, jammer maar helaas. Dus met andere woorden, je mag m opsturen en dan betalen. En de mijne is 13 maanden oud. Mijn PS2 leeft nog steeds, 8 jaar oud. Klopt toch iets niet. Dus, wat ik al vaker las, ga naar een speciaalzaak en laat m daar maken. Kost je ongeveer 100 euro. Nog knap veel maar stukken goedkoper dan 220 euro.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

--------------------------------------------------------------------------------

@ franck846:

Eigenlijk hoort de fabrikant dit voor het in de markt zetten van een apparaat uitgebreid te testen!
Helaas heeft Sony het ding niet aan een duurtest onderworpen en daar plukken de kopers van dit toestel nu de wrange vruchten van omdat Sony zijn verantwoordelijkheid niet op zich neemt en de kosten van kinderziektes op de koper afwentelt! Zeer slechte zaak en dit gaat ze vele klanten kosten.

Sony is een B-merk geworden met C-service!

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door franck846 »

@henson,

Om misschien op deze wijze er achter te komen van een eventuele fabrikage fout is het bewijzen een stuk makkelijker om vervolgens weer makkelijker te kunnen eisen, en anderen erop attenderen.

Dunston1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 17:39

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dunston1992 »

Nou mijn PS3 40 GB heeft het zojuist begeven.
volgens mij is de 40GB nog niet zo heel oud, en volgens mij zit er nog garantie op.

punt is dat ik deze tweedehands heb gekocht, en dus geen bon heb.
Ik heb zojuist Sony gebeld en zij vertelden mij dat ik zonder garantie geen recht heb op een gratis reparatie.

Ik begon over het serienummer en dat zij konden opzoeken hoe oud het systeem is, maar de meneer zei dat ze dan niet wisten waar en wanneer de PS3 aangekocht is. Een reparatie zou 198.44 euro kosten.

Iemand tips?

Gesloten