LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheurtjes in wii Balance board

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
A3o
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:28

Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door A3o »

Vorig jaar waren wij één van de eersten die wii Fit met Balanceboard kochten.
Mijn man gebruikt sindsdien het board iedere dag, en met resultaat. Hij is ondertussen 5 kg afgevallen.
Maar al in september kwamen de eerste scheurtjes in de bovenkant van het board. Langzaam maar zeker kwamen er zowel aan de linker- als aan de rechterkant steeds meer scheurtjes.
Omdat we het bonnetje kwijt waren, (en dus eerst nog overal hebben gezocht), duurde het even voor we contact opnamen met Nintendo. In het mailtje dat we uiteindelijk hebben gestuurd, hebben we duidelijk gezegd dat het ging om scheurtjes in het board. Zij zeiden dat we het board op moesten sturen, maar dat het ondanks het ontbreken van het bonnetje wel binnen de garantie periode viel, omdat de balance board nog geen jaar uit is.
Twee dagen na opsturen kregen we echter een schrijven dat scheuren niet onder de garantie vallen.
Nu is mijn vraag: hebben meer mensen last van scheuren in het balanceboard?

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Hoeveel woog uw man bij aanschaf van het bord? Maximale gewicht is 136 kilo namenlijk.

A3o
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:28

Re: Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door A3o »

Mijn man woog 110 kg, dus ruim onder de 150 die op de wii fit genoemd stond.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

136 kilo oftewel 300lbs is het maximum gewicht van de Wii Fit. Staat ook op de doos en op het spelletje. Ik kan me wel enigzins voorstellen dat als je met 110 kilo erop gaat staan springen hij kapot kan gaan, echter het is nog lang niet de 136 kilo die het apparaat maximaal aan kan dus het lijkt mij gewoon een ondeugdelijk ding (wellicht omdat het de eerste batch was).

A3o
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:28

Re: Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door A3o »

Bij ons staat er nog op dat je 150 kg mag wegen. Een vriendin van ons die meer dan 135 kg woog heeft er ook op gestaan en dat was geen probleem.
Misschien hebben ze het gewicht later aangepast, omdat bleek dat er bij meer gewicht scheuren ontstaan.
Dan moeten ze gewoon toegeven dat het daaraan kan liggen en de bovenkant vervangen. Hoeveel kost dat nou?
We hebben er echt niet op staan spring of zo.

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: Scheurtjes in wii Balance board

Ongelezen bericht door evilkitty »

staat t board vaak in de zon? bij veel uv straling en zwaar belasten wil dit nog wel eens beuren doordat het kunststof bros word ook kan het kunststof scheuren als de klappen niet goed worden opgevangen.

wij hebben de wii fit nu ook vanaf september en hij word iedere dag gebruikt maar hebben gelukkig geen last van scheurtjes. bij ons ligt er een fitness matje onder.

Gesloten