Zo Trots als een Pauw: gedupeerden gezocht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234

Re: Zo Trots als een Pauw: gedupeerden gezocht

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 jul 2019 15:52

Wat een verspilling van energie aan zo’n zooitje gekkies.

Andre Hoogstede

Ongelezen bericht door Andre Hoogstede » 11 jul 2019 20:13

Meneer Meesen,

[verwijderd]
Al op 30 januari heb ik een ernstige poging gedaan om telefonisch met u in gesprek te komen.
Het uw bekende telefoonnummer is nog steeds in gebruik. ( en kost ook niets)

Aangezien niemand van de uitgenodigde -klanten- met klachten en of meneer Mark S. en andere genodigden zich hebben aangemeld voor het webinar zal dat dus niet plaats vinden.

Mark S. had helemaal gelijk, we kunnen geen mensen forceren op 1 tijdstip.

Meneer Meesen, ongetwijfeld wilt u aan Mark S. doorgeven dat ik graag op zijn aanbod in ga om persoonlijk in gesprek te gaan.
Op dit moment kan ik alleen nog geen tijdstip aangeven, of de locatie waar het plaats zal vinden of op welke wijze de uitnodiging verstrekt kan worden. Geeft u maar door dat ik er zeker op terug kom.

Voor de rest meneer Meesen wens ik u veel succes [verwijderd]
Afsluitend kies ik er maar voor om mijn werk te gaan doen en hier niet meer te reageren op dit Topic.

Het gaat u allen goed
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2019 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanvallende opmerkingen verwijderd

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 11 jul 2019 20:26

Zou er vandaag geen uitspraak zijn over een faillissement? Jammer dat u daar niet over schrijft.

Bovendien maak ik uit de reacties op dat er ten minste één aanmelding zou moeten zijn, maar die komt u waarschijnlijk niet zo goed uit.

En hoe zit het eigenlijk met die sprekers en organisaties op uw "webinar", die hun namen hier hebben laten verwijderen?

Erg betrouwbaar komt het allemaal niet over.

Ralph C

Ongelezen bericht door Ralph C » 11 jul 2019 23:56

Blijf vooràl oplichten, verdraaien, de waarheid verfraaien en kont-draaien en de essentie ontwijken André, vooràl naast de kwestie blijven dolen..
Begrijpend lezen is kennelijk een dingetje voor u .. 'schriftelijk', en feitelijk.. niet telefonisch..

Wat u een " ernstige poging" schijnt te vinden werd in eerste door mij als scheld partij en 'pure paniek' van uw kant ervaren. Als u dan nu erkent dat er sinds januari van enige correspondentie sprake is, waarom nooit énige volwassen danwel professionele reactie?? En opééns deze week een " OPENHEID GEVEND WEBINAR VOOR ' IEDEREEN'...??" Wel érg jammer dat u tot zéér grote lengte ging hierin dan toch enkel weer ge-souffleerde aanwezigen toe te laten, en NIET zoals eerder aangegeven ' iedereen die wilde luisteren'.. Zélfs die mensen die vanmiddag nog een " Lieve..( voornaam) ... je registratie voor het webinar ' in de open'... is geaccepteerd..ontvingen, werden tot onze verbazing NIET toegelaten,.., staat ' in de open..voor.. 'in de open..stinkende etterende wond vol maden..misschien??

De voicemail berichten ten gevolge van mijn 'niet meer opnemen' die u insprak, en die ik niet heb beantwoord, omdat ik toch toen écht even andere zaken had te verwerken, werden niet énkel door mijzelf als regelrechte dreigementen beschouwd. Hierover zult u ongetwijfeld reeds de gepaste brieven met gekende briefhoofdingen ontvangen hebben.. Dat u maar blééf bellen om toch maar uw zegje te kunnen doen was ronduit (nadat ik u had verteld in welke trieste situatie ik mij thans familiaal bevond) van een dusdanig wansmakelijk kaliber dat ik genoodzaakt werd uw nummer die dag te blokkeren, en dat is nog steeds zo, en zal ook zo blijven. U heeft mijn mailadres, want ik ontvang nog steeds de e mails van uw " bedrijf" 'Zo rot als een Pauw, /in Rainbow, Ingrid dv W en uzelf.. Dus die vlieger van, " bel me even', die gaat al lang niet meer op.. temeer omdat er aangetekende brieven door u eerder wel werden beantwoord, met de gekende onzin repliek van uw zijde. Waneer de feiten niet meer te ontkennen zijn valt stilzwijgen u ten deel.. Dan schakelt u over op minder ethische vormen van manipulatie, een soort van ware opruiing in uw achterban kwam niet enkel mij ter ore, doch ook anderen en mij onder ogen. Ooit zei ik tegen één van uw "partners" "let op wat je hier nu doet, met deze actie doe je dusdanig veel en onnodig stof opwaaien, dat kun je niet willen, er dwarrelt hier stof neer in hoekjes waar je écht geen stof wenst te zien".. Maar dit werd weggelachen en met hoongelach en een hautaine attitude ter zijde geschoven.. Oh jee, wat jammer wanneer we NU naar de gevolgen kijken.. ( consequenties van acties..)

Elke weldenkende geschoolde persoon anno 2019 laat zich niet vangen in dat " welles- nietes" van u, dat geen zoden aan de dijk zettende onsamenhangende gewauwel van u en/of uw "medestanders". En wéderom doet u hier een aanname .. Waar blijft u toch met uw gedachten?? Heeft niemand u ooit verteld dat er een verschil bestaat tussen " feitelijke werkelijkheid" en dat wat in " je eigen fantasie" plaatsvindt..? Ik ben niet boos, en heb geen issues met mijn rikketik.. Wellicht een geruststellende gedachte..

Ik zal het nog maar eens kort en bondig herhalen waar het mij in feite om te doen is..

Gerechtigheid!

Ralph C

Ongelezen bericht door Ralph C » 11 jul 2019 23:58

En die GERECHTIGHEID.... Niet voor mij enkel, nee, zeker niet, ik steek hier mijn nek uit voor meerdere mensen, gedupeerden, omdat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan. En er IS hier duidelijk een onrechtvaardige M.O. aan de gang, gestoeld op dubieuze beloftes, loze afspraken, en met een ziekelijke, geraffineerde en van een zeer bedrieglijke kwaadaardige aard.. dààrom !

Maar, troost u met de wetenschap dat ik op uw verzoek zal ingaan, en als postbode zal fungeren, ( beetje laf van u , dat u niet de ballen heeft het zélf te doen) , maar ok, dàt weten we intussen.. Ik zal het voor u doen omdat het wellicht wél tot een OPENHEID van zaken mag en kàn komen op die manier..
Nogmaals érg jammer dat er een 6 -tal mensen bij mijn weten vandaag wederom tegen àlle beloftes in, GEEN toegang kregen tot het ' in de open' webinar wat u juist had georchestreerd om OPENHEID te geven.. De 'sommatie' van enige personen had wat handiger gekund, het liep over van ' gissen' en het inviteren van mensen die geinstrueerd werden om ' positiefs ' te melden iéts minder doorzichtig, maar ach.. het is intussen uw gekende aanpak en die van de twee 'dames' aan uw zijde.

Ik voorzie uiterààrd nog een vervolg op dit alles en ben van mening dat het ook voor een item op TV zéér smeuige en vermakelijke prime time TV kan en mag opleveren.. Met u, Ingrid én Mariska.. En een publiek van een ( nu reeds) 22 gedupeerden waarvan wij weten dat zij geen énkel blad meer voor de mond zullen nemen na uw schertsvertoningen en kinderlijke gebral. Alsook die van uw 'bedrijf' na de laatste maanden, waarin u stelselmatig de feitelijke zaken met irrationele opmerkingen danwel reacties ( àls die al kwamen) dacht afdoende te kunnen pareren. Laat mij u melden, dat u daarin schromelijk, nee, zéér schromelijk, een vergissing maakt van een aard die zijn weerga nog zal laten gelden....uiteraard op het moment dat het ' universum' dat zo sturen wil...'Karma' er klaar voor is, en 'de wet van de aantrekking' het zo aantrekt.. En ja, in liefde, he? Want liefde wint altijd..

Ooyah-Ihr

Ongelezen bericht door Ooyah-Ihr » 12 jul 2019 07:53

Even kort ivm het faillissement:

"Mevrouw Van der Wal kon of wilde zelf niet komen en liet zich vertegenwoordigen. Helaas was ze "gemakshalve" vergeten om een volmacht af te geven. De zitting is op last van de rechter verplaatst naar 9.30 aankomende dinsdag."

Ooyah-Ihr

Ongelezen bericht door Ooyah-Ihr » 16 jul 2019 12:11

Update: Sinds vanmorgen ca. 10 voor 10, is mevrouw I.M.I. van der Wal failliet verklaard.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 jul 2019 12:23

In twintig minuten dat is snel geregeld. Kunnen ze weer met een schone lei en een nieuwe naam opnieuw beginnen met hun zaakjes., zo trots als een konijn.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 16 jul 2019 12:23

Ik heb alleen medelijden met de schuldeisers

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 16 jul 2019 21:17

Hallo iedereen,

Ik heb mij afzijdig gehouden van de gesprekken die hier hebben plaatsgevonden, omdat er nog een rechtszaak liep tussen mij en mevrouw I. vd W. Vandaag (16-07-2019) is de zitting geweest en even voor 10 uur is door de rechter het faillissement uitgesproken voor mevrouw I. vd W.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Guillaume van der Wal en ik ben de broer van mevrouw I. vd W. Door I. word ik op Social Media voornamelijk “de Narcist” genoemd, omdat ik I. heb willen straffen. Ik ben narcist, omdat ik na een strijd van bijna 8 jaar er geen geloof meer in had dat ik nog ooit mijn geld terug zou gaan zien. Of ik daadwerkelijk een narcist ben laat ik graag aan anderen over, omdat je verdedigen tegen een dergelijke uitspraak nagenoeg onmogelijk is. Geef ik aan dat ik geen Narcist ben, dan krijg je de reactie van “Zie je, typisch een Narcist, die zien dat zelf niet”. Zou ik het beamen, dan krijg je de terugkoppeling “Zie je, hij zegt het zelf”. Voor iemand die beweerd niet in hokjes te willen denken, word ik alleen wel redelijk in een hokje geplaatst.

Graag zou ik jullie mee willen nemen in mijn verhaal en ben benieuwd naar eventuele reacties hierop. Voordat ik begin, wil ik wel alvast aangeven dat ik gevoelsmatig door mijn eigen zuster ben opgelicht. Of dit juridisch zo is gaat nu onderzocht worden.

Eind 2010 was het contact tussen mij en mijn zuster nog goed en komt zij met de vraag of ik haar een bedrag van EUR 20.000 zou willen lenen. Zij had dit nodig om haar droom te verwezenlijken, namelijk een mobiel pannenkoekenrestaurant. Alles was al geregeld, alles was al onderzocht en er kon niets meer fout gaan. Het geld had ze van mij nodig om de laatste aankopen te doen, zodat ze alles in beweging konden brengen. Hierbij gaf ze ook aan dat haar bedrijf als eerste en als enige in Nederland zou gaan werken met een keramische kookplaat. Iets wat al uitvoerig was getest en waar, wederom, niets fout mee kon gaan. De duidelijke belofte van mijn zuster was, dat ik maximaal het geld een jaar kwijt zou zijn en dat in het meest ongunstige geval ik medio 2012 alles weer terug zou hebben. Natuurlijk met rente. De reden dat er rente in rekening werd gebracht, komt doordat ik zelf dit geld niet had en dat ik dus voor mijn zuster het geld heb moeten lenen bij de bank. De rente die de bank mij in rekening bracht, was ook de rente die ik bij mijn zuster in rekening zou brengen. Mijn totale spaarrekening was op dat moment ca. EUR 6.000. Initieel heb ik mijn zuster dit geld geleend, zonder dat we daar een contract voor hadden opgesteld. Ik vertrouwde mijn zuster volledig.

Om dit te vieren, werd ik door mijn zuster uitgenodigd om mee te gaan naar de Efteling om daar oud en nieuw door te brengen. Ik gaf richting mijn zuster aan dat ik dan haar de eerste aflossing kwijt zou schelden en op die manier voor mijn eigen verblijf zou betalen. De maand daarop is er door I netje afgelost, maar wel met de opmerking dat er wat zaken tegen zaten. De leverancier van het springkussen was ineens failliet, waardoor ze extra kosten moesten maken. De keukenleverancier kwam zijn afspraken niet na, waardoor de kwaliteit van de pannenkoeken niet waren, zoals mijn zuster dat zou willen. Kortom, na het doen van 1 aflossing was het al niet meer mogelijk voor mijn zuster om aan haar verplichtingen te voldoen. Er werd mij medegedeeld dat ik de aankomende periode geen aflossing zou krijgen. De aflossing die was afgesproken was in ieder geval EUR 400 per maand.

In eerste instantie heb ik, samen met mijn zuster, willen zoeken naar een oplossing. Als snel bleek dat het wel mogelijk zou zijn om voorgebakken pannenkoeken op te warmen, om zo toch nog inkomsten te generen. Mijn zuster weigerde dit, omdat zij kwaliteit levert en niets levert. De leverancier was fout en zou gaan “boeten” voor zijn fouten. Zonder pardon werd de leverancier aansprakelijk gesteld en werd deze ook aangeklaagd voor gemiste inkomsten. De totale kosten van de keuken waren ca. EUR 60.000

In juni van 2011 kwam mijn zuster met de vraag of zij op een alternatieve wijze haar schuld mocht aflossen. Zij had gehoord dat er een nieuwe MLM naar Nederland zou komen, namelijk Lyoness. Zij wilde voorstellen om een structuur voor mij op te bouwen, zodat er via die structuur een geldstroom zou ontstaan en dat dit gebruikt zou worden voor het aflossen van mijn schulden.

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 16 jul 2019 21:19

Ik heb hier positief op gereageerd en ben zelfs meegegaan in hype om een structuur op te zetten. Zelf heb ik niets met MLM, wil ik er eigenlijk ook niets mee en daardoor zal ik er ook nooit goed in zijn. Ik heb niets tegen MLM, maar ik heb er zeker ook niets mee. Er was wel een addertje onder het gras, de inleg moest ik zelf betalen (namelijk EUR 2.000), maar dat zou op korte termijn wel snel terug verdiend zijn. Voor een korte periode heeft mijn zuster ook daadwerkelijk haar woord gehouden, want in de maanden augustus tot en met november is er een geldstroom ontstaan van in totaal EUR 3.461,50. Met aftrek van mijn inleg, kon er dus EUR 1.461,50 afgelost worden op mijn schuld. Wel kwam de vraag of ik haar a.u.b uit de brand kon helpen. Een leverancier dreigde een faillissement aan te vragen en moest per direct betaald worden (EUR 2.570) en daarnaast had ze ook geen geld meer voor benzine. Als ik wilde dat zij nog mijn netwerk ging bouwen, dan had ze toch zeker wel snel EUR 1.000 aan benzine geld nodig. Ik geloofde mijn zuster toen ze aangaf dat ik nog maximaal een half jaar moest wachten, want dan was alles wel opgelost.
Inmiddels had ik geen spaargeld meer en een extra verplichting richting de bank van EUR 400 per maand (ik moest namelijk wel gewoon mijn lening aan de bank terugbetalen).

Op dat moment dat de leverancier betaald was en mijn zuster het geld voor benzine had gekregen, kreeg ik telefoon van mijn zuster. Ze had nog eens goed nagedacht over de deal die we hadden gemaakt en zij vond dat deze niet echt eerlijk was. Ik zou in potentie heel veel geld gaan verdienen met MLM, waardoor zij eigenlijk van mening was dat haar schuld al volledig afbetaald was. Sterker nog, zij was van mening dat ik haar al geld zou moeten betalen voor de potentiele tonnen die ik zou gaan krijgen als gevolg van haar werk. Dat was het moment dat het contact vanaf mijn zijden van goed naar minder goed is gegaan. Niet alleen had ik mijn zuster al bijna EUR 24.000 geleend, zij was van mening dat ze me geen cent meer verschuldigd was en dat ik haar zelfs moest gaan betalen. Enkel op basis van mogelijke, toekomstige inkomsten die wellicht en misschien best hoog zouden kunnen uitpakken.

Toen ik dit weigerde, heeft mijn zuster aangegeven dat zij dan ook niet verder zou gaan met het bouwen van mijn structuur en dat er dan ook geen geld meer zou komen. Sterker nog, er werd aangegeven dat zij de “lijnen” die zij in mijn groep had geplaatst wilde overplaatsen naar haarzelf. Ik ben hiermee akkoord gegaan, maar wel met de eis dat er een leenovereenkomst getekend zou worden. Vanaf november stopte dus de kasstroom weer. Op dat moment was er ongeveer EUR 2.350 betaald, waarvan ongeveer EUR 1.400 aan rente. Het contact werd vanaf mijn kant door deze actie volledig verbroken, omdat ik geen behoefte had om nog verder bespeeld te worden. Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat zij zich gewoon aan de verplichting zou houden en dat werd, wederom, weer beloofd. Vanaf januari 2012 zou er EUR 400 per maand worden afgelost.

Eind 2011 of begin 2012 kreeg ik van mijn moeder een mail, waarin zij aangaf dat zij een bedrag van EUR 800 naar mij over zou maken als aflossing voor mijn schuld. Dat mijn zuster dit geld van mijn moeder zou lenen, om zo aan deze verplichting te voldoen (dat geld heeft mijn moeder tot op heden ook nog nooit terug gekregen). Dit was voor de periode januari en februari 2012.

Medio februari kreeg ik van de heer A.H. (partner van mijn zuster) de vraag of zij voor een periode van een half jaar konden volstaan met een aflosbedrag van EUR 150 per maand. Dit bedrag dekte nagenoeg de rente. Omdat het toch om mijn zuster ging, heb ik hiermee ingestemd, maar wel met de eis dat er na het half jaar weer “gewoon” afgelost zou gaan worden. Natuurlijk was dit het geval en er werd wederom beloofd dat het over een half jaar allemaal beter zou zijn. Natuurlijk zou er dan normaal afgelost gaan worden. Sterker nog, er werd beloofd dat er vanaf dat moment EUR 500 afgelost zou gaan worden als compensatie voor de schade die ik al geleden had. Zelf had ik namelijk nog steeds de verplichting naar de bank van EUR 400 per maand. Eind september 2012 had ik al meer dan EUR 8.000 afgelost, maar was de aflossing van mijn zuster iets neer dan EUR 4.000. Ik ben door alles in financieel zwaar weer gekomen en heb alle zeilen bij moeten zetten om zelf niet in de schulden te komen.

Medio september 2012 kreeg ik telefoon van de heer A.H. en werd mij medegedeeld dat zij de aflossing van EUR 500 niet zouden gaan betalen. Ik kon kiezen voor EUR 150 of helemaal niets. Zaken zaten tegen en er kon niet meer betaald worden. Moe van alle loze beloftes die werden gedaan en hautaine opstelling richting mij was ik zat. Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat ze nu eindelijk hun belofte na zouden gaan komen, anders was ik genoodzaakt om een procedure op te starten.

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 16 jul 2019 21:21

Wonder boven wonder was het ineens mogelijk om toch EUR 500 per maand af te lossen toen de dagvaarding op de mat viel. Na twee keer aflossen werd alleen aangegeven dat ze dit zouden blijven doen, maar dat ik dan wel de procedure moest laten vallen. Ik heb aangegeven dat ik dit niet van plan was en dat ik de procedure door zou zetten. De hele procedure heeft geduurd tot juli 2013 en tijdens de zitting is er in onderling overleg afgesproken dat mijn zuster vanaf dat moment een bedrag van EUR 500 zou blijven aflossen tot de schuld klaar was. De schuld was bij het uitspreken van het vonnis nog bij EUR 19.000.

Na het vonnis heeft mijn zuster nog 9 keer afgelost, waarna alles weer van de ene op de andere dag is gestopt. In het vonnis was aangegeven dat ik het bedrag dan direct kon opeisen en ik heb dan ook mijn vordering ondergebracht bij een deurwaarder.

De deurwaarder heeft éénmalig een beslag kunnen leggen op de bankrekening van mijn zuster en toen zij dit nog een keer wilde doen, kwam de deurwaarder erachter dat er “ineens” geen bankrekening meer op naam van I. vd W. stond en dat een bankbeslag niet mogelijk was. Ik heb aangegeven dat mijn zuster nog inkomen kreeg vanuit FLP en dat daar maar beslag op gelegd moest worden. Tot mijn verbazing kwam de deurwaarder er toen achter dat mijn zuster “ineens” niet meer ingeschreven stond bij FLP en dat “spontaan” de heer A.H. een megasprong had gemaakt binnen FLP en dat hij zowaar dezelfde positie had bereikt als mijn zuster. Ook kwam de deurwaarder erachter dat er “ineens” geen boedel meer op naar van mijn zuster stond en dat deze verkocht zou zijn voor 1 euro aan een vriendin. Toen ik aangaf dat mijn zuster nog meer bedrijven had en dat zij de eigenaar was van InRainbow, wist mijn deurwaarder te vertellen dat er geen bedrijven meer op naar van mijn zuster stonden, maar wist ze mij ook te vertellen dat de eigenaar van InRainbow ene A.H. was, de partner van mijn zuster.

Er viel dus nergens beslag op te leggen en vanuit mijn zuster werd aangegeven dat er geen geld was en dat de rechtszaak tegen de leverancier van de keuken liep. Wel kon ik op social media voorbij zien komen dat er meerdere keren per jaar op vakantie gegaan werd, dat er tot twee maal toe een paard gekocht kon worden voor de dochter van I. vd W. Dat er twee grote auto’s voor de deur stonden en dat er in een groot huis geleefd werd. Er werd duidelijk aangegeven dat ik mijn geld zou krijgen als de rechtszaak van haar richting de leverancier afgelopen zou zijn. Het enige waar dan ook beslag op is kunnen leggen, is uit de mogelijke verplichtingen van deze leverancier. Omdat er nergens meer iets te halen zou zijn, heb ik ingestemd om de rechtszaak af te wachten. Van april 2014 tot en met medio 2018 heb ik dan ook niets ontvangen en heb ik zelf de schuld richting de bank volledig af moeten lossen. In de tussentijd werd er aangegeven dat mijn zuster richting de leverancier gewonnen zou hebben, maar dat er nog een schade onderzoek plaats moest vinden. De keuken was namelijk EUR 60.000 (iets wat de leverancier bereid was te betalen), de eis van I. vd W. was echter EUR 1,2 miljoen euro. Een belachelijke eis, maar tegen mijn moeder heeft mijn zuster aangegeven dat zij ervoor gaat zorgen dat de leverancier zou gaan opdraaien voor de schulden die zij had gemaakt. Deze schulden liepen inmiddels al richting de EUR 700.000. Zou ze de helft krijgen, dan was alles al zo goed al opgelost.

In 2018 kwam er echter een uitspraak waar geen rekening mee was gehouden. Ondanks dat de leverancier in gebreke zou zijn, werd dit in de algemene voorwaarden afgedekt. De leverancier werd vrijgesproken, maar diende wel de proceskosten van mijn zuster te betalen.

Kort daarna heb ik mij gemeld bij mijn zuster en haar geattendeerd op haar zoveelste belofte, namelijk dat ze mij zou gaan betalen op het moment dat de rechtszaak voorbij was. Wederom was het antwoord hetzelfde, namelijk dat er geen geld was en dat er dus ook niets betaald zou worden. Ditmaal waren ze wederom begonnen met een “nieuwe” projectje en dat zou voldoende geld genereren om de schulden af te gaan lossen. Op social media werd duidelijk dat het zou gaan om Zo trots als een Pauw. Op de website is duidelijk te zien dat deze site volledig steunt op mijn zuster. Er zouden dus inkomsten moeten zijn, waar wederom beslag op gelegd zou kunnen worden.

Mijn deurwaarder heeft formeel een verzoek neergelegd bij de heer A.H. om aan te geven of er zakelijke afspraken waren tussen hem en mijn zuster. Het antwoord hierop was kort, er waren geen zakelijke belangen en hij was mijn zuster geen enkel bedrag verschuldigd. Mijn zuster deed dus al het werk, de facturen die betaald werden stond op naam van de heer A.H. en schijnbaar hoefde mijn zuster niet betaald te worden voor haar diensten.

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 16 jul 2019 21:22

Om zaken in beweging te krijgen heb ik toen 15 berichten gestuurd binnen het netwerk van mijn zuster, waarin ik aangeef dat ik voornemens ben het faillissement aan te vragen voor mijn zuster en dat ik op zoek ben naar meer schuldeisers. Dit heeft veel stof doen opwaaien en het resultaat is eveneens geweest dat mijn zuster contact heeft gezocht met mijn werkgever met de poging om mij te laten ontslaan. Gelukkig had ik mijn werkgever al vanaf dag 1 op de hoogte gehouden en de klacht werd door mijn werkgever dan ook niet in behandeling genomen.

Op verzoek van mijn moeder, die op dat moment wel contact had met mijn zuster en geen contact had met mij, is toen een gesprek ingepland eind november 2018. Tijdens dit gesprek werd al snel duidelijk dat mijn zuster niet van plan was haar luxe leventje op te geven en dat zij wel zo bepalen wanneer ze de schuld ooit aan mij gaan aflossen. Maandelijkse aflossingen zouden niet gedaan worden, want dat zou ten koste gaan van het geld wat ze zelf nodig hadden om rond te komen. Dat is ook het moment geweest dat mijn moeder duidelijk werd hoe alles in elkaar zat. Ik was het strijden zat en heb aangegeven dat voornemens was om het faillissement aan te vragen. Op verzoek van mijn moeder heb ik hier geen gehoor aan gegeven en heeft mijn moeder getracht om mijn zuster zover te krijgen om te gaan betalen. Ingrid heeft het gehele gesprek gesproken over compassie etc, terwijl zij enkele weken daarvoor nog getracht heeft om te laten ontslaan.

Op 30 januari kreeg ik vanuit het niets een berichtje van de heer M. S. of ik de broer was van I. vd. W en of hij mij mocht bellen. Ik heb aangegeven dat ik inderdaad de broer ben en bellen vond ik geen probleem. Tijdens het telefoongesprek wat ik heb gehad met de heer M.S. is er 1 vraag gesteld, namelijk om mijn zuster de schuld al had afgelost. Zij had namelijk aangegeven dat dit al lang was afgehandeld. Ik heb toen aangegeven dat dit niet het geval is en dat zij nog steeds een schuld bij mij heeft lopen. Inmiddels is deze schuld door alle kosten en rente weer opgelopen tot meer dan EUR 23.000.

Waarschijnlijk heeft de heer M.S. hierop contact gehad met mijn zuster, want kort daarop werd ik voor het eerst in 7 jaar gebeld door mijn zuster. Ik had geen behoefte om haar te woord te staan dus wat volgde was een niet te verstande voicemail.

[Verwijderd]

De keren dat ik dit bericht beluister, moet ik altijd denken aan de zin die mijn zuster gebruikt om mij af te zetten als narcist. Als je niet doet wat ik zeg, dan …..

Voor mij was toen echt de maat vol en heb toen de beslissing gemaakt om nu ook daadwerkelijk het faillissement aan te vragen. De belofte was dat ik maximaal 1 jaar op mijn geld zou moeten wachten en na 8 jaar is de schuld inmiddels weer net zo hoog als dat ie ooit is geweest. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ik ben dan ook van mening dat de werkwijze van mijn zuster aan het licht moeten komen. Ik kijk uit naar de gesprekken met de curator, omdat ik van mening ben dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van faillissementsfraude of verduistering. Ik heb hier alleen niet voor gestudeerd, dus laat deze beslissing volledig over aan de mensen die er verstand van hebben.

Ik wil echt geloven dat mijn zuster op dit moment met goede zaken bezig is en dat ze echt probeert om zaken weer op de rit te krijgen. Wat ik alleen mee wil geven is dat je ook je verleden dient op te ruimen en de zaken eerlijk moet aanpakken. Tot zover mijn verhaal.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 jul 2019 16:20

Goed verhaal, lekker kort... heb je ook een samenvatting die wél gewoon binnen normale tijd leesbaar is?

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 17 jul 2019 16:59

Moneyman schreef:
17 jul 2019 16:20
Goed verhaal, lekker kort... heb je ook een samenvatting die wél gewoon binnen normale tijd leesbaar is?
Helaas is dit al de samenvatting.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 jul 2019 17:28

Blijft de vraag waarom iemand zijn levensverhaal, incl persoonlijke details, financieen, vuile was en relaties op een openbaar forum vereeuwigd met de vraag wat willekeurige vreemden daar van vinden.

Mijn aandacht verslapte nadat er problemen ontstonden omdat het springkussen niet geleverd kon worden terwijl er geld geleend was voor een mobielpannenkoekenhuis.

GuillaumevdWal

Ongelezen bericht door GuillaumevdWal » 17 jul 2019 18:26

fonsflons schreef:
17 jul 2019 17:28
Blijft de vraag waarom iemand zijn levensverhaal, incl persoonlijke details, financieen, vuile was en relaties op een openbaar forum vereeuwigd met de vraag wat willekeurige vreemden daar van vinden.

Mijn aandacht verslapte nadat er problemen ontstonden omdat het springkussen niet geleverd kon worden terwijl er geld geleend was voor een mobielpannenkoekenhuis.
Ik begrijp uw punt. Ik heb ook lang getwijfeld of ik dit moest doen of niet.
De reden dat ik dit epistel op het forum heb geplaatst is enerzijds om mij te "melden" als gedupeerde, want volgens mij is dat ook waar deze post is bedoeld.

De reden dat ik mijn volledige verhaal neerzet, is ook om aan te geven dat mijn zuster geen enkele moeite heeft om dit richting haar eigen broer (en moeder) te doen, in de hoop dat er meer mensen zich durven te melden.
Ik begrijp uit de reacties dat ik met mijn bericht uiteindelijk niet mijn bedoeling realiseer.
Dank u wel voor uw feedback in deze, denken er meer mensen er zo over? Want dan zal ik mijn berichten gaan aanpassen, zodat het wel mijn doel zal realiseren.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 17 jul 2019 18:43

Ik vond het zelf begrijpelijker dan de OP iig...

En hoewel inderdaad vrij privé allemaal schets het in mijn ogen wel een beeld dat het verhaal van de klagers van wat meer waarde voorziet.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 jul 2019 19:06

Vanwege de sympathieke reactie van Guillaume op mijn bericht heb ik dan toch even de moeite genomen om de hele lap aandachtig door te lezen. Daar waar ik meende door het warrige begin dat het weer moddergooien zou worden blijkt het een duidelijker verhaal dan ik dacht. En treurig. Hoewel ik erbij blijf dat ik twijfel of het slim is om dit alles te vereeuwigen snap ik de keuze nu wel. Mijn mening? Mocht je het kunnen trekken laat die ellende achter je. Die paar centen die je hooguit nog zult vangen wegen volgens mij niet op tegen de jarenlange ellende. Slik de pil en ga door met de troost dat de ellende van je zus vele malen groter is en haar altijd zal blijven achtervolgen. Hoe arrogant de uitstraling ook is, achter de schermen zal het diepe ellende zijn en blijven.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 17 jul 2019 19:53

Helemaal met Fons eens. Mocht er ook maar 1 persoon na het lezen van uw verhaal gaan nadenken en niet in MLM systeem te stappen heeft uw reactie al zin gehad

Plaats reactie