Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 20431
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
10 apr 2021 17:45
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.
De vraag is niet of het uit China komt, maar via welke kanalen je het koopt. Het maakt nogal wat uit wat voor paracetamol je slikt, om maar eens wat te noemen.

sake1987
Berichten: 1562
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
12 apr 2021 09:51
sake1987 schreef:
10 apr 2021 17:45
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.
De vraag is niet of het uit China komt, maar via welke kanalen je het koopt. Het maakt nogal wat uit wat voor paracetamol je slikt, om maar eens wat te noemen.
Weet wel dat er een groot verschil is , maar degene die ik citeerde melde dat alles uit China rommel was en maakte deze specificatie pas later.

Nijogeth
Berichten: 5780
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, een CE keurmerk zegt eigenlijk ook vrij weinig. Er is namelijk wel een test aan verbonden, maar in veel gevallen niet verplicht deze uit te laten voeren en dus mag een fabrikant er zelf gewoon CE op plakken.

Lady1234
Berichten: 17160
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.

Nijogeth
Berichten: 5780
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou ja, er is geen controle op. Dat gebeurt pas als er problemen zijn.

Petra1987
Berichten: 275
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Lady1234 schreef:
12 apr 2021 10:50
Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
CE betekend China Export, dit is geen Europees keurmerk. CE wordt door veel Chineese bedrijven gebruikt om export artikelen aan te duiden. Dit geeft verwarring bij het Europese keurmerk.

J. Deltoer
Berichten: 631
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Petra1987 schreef:
13 apr 2021 08:14
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 10:50
Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
CE betekend China Export, dit is geen Europees keurmerk. CE wordt door veel Chineese bedrijven gebruikt om export artikelen aan te duiden. Dit geeft verwarring bij het Europese keurmerk.
CE is Conformite Europeeenne, geldig binnen de EU en nog een paar Europese landen. En de Chinezen hebben ter verwarring en vermaak de letters een eigen betekenis gegeven voor hun eigen export. Chinezen maken alles na, zelfs het "keur"merk

Erthanax
Berichten: 6389
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op deze Wikipedia-pagina wordt het verschil tussen de beide logo's duidelijk gemaakt.
Ik vind het ronduit schandelijk dat China heel bewust deze verwarring zaait.

alfatrion
Berichten: 18859
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
05 apr 2021 12:16
Wish is een Chinese website, geen wonder dat je spullen uit China krijgt. Gelukkig wordt de consument aan alle kanten beschermd, dus simpelweg even een deurwaarder op zijn fietsje naar China laten gaan en alles komt goed.
Hun Europese hoofdkantoor staat in Amsterdam.

charnout
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2021 19:59

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door charnout »

ik wacht al meer dan een half jaar op een terugstorting voor een defect item. Op geen enkele manier contact te krijgen, alleen chatrobot. Mijn advies: nooit vooraf betalen, dat was mijn fout. Ze hebben een schimmige constructie met Klarna Bank waardoor ze elkaar de schuld kunnen geven.

Advertenties zijn misleidend, naar mijn idee niet Europees getoetst, Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2021 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast door moderator

Plaats reactie