LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Marionneke34
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2012 07:36

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Marionneke34 »

Gisteravond getracht foto's te maken van de matrassen, en doorgemaild. Knap als ze hier iets mee kunnen, want er is niks op te zien, 2 cm is gewoon onmogelijk om te fotograveren.

Vanmorgen een reactie gehad van Energy+:

Dank voor uw foto's. Jammer dat u deze niet eerder heeft opgestuurd. Uw garantieclaim had dan veel eerder afgerond kunnen worden. De spleet tussen de matrassen is marginaal en wordt niet veroorzaakt door de matraskern zelf maar door de matrashoes. Deze is namelijk verschoven. Indien u er voor zorgt dat de bies aan de bovenkant zit en niet aan de zijkant is het euvel onmiddellijk verholpen. Dit kunt u eenvoudig zelf oplossen. Uit coulance overwegingen zullen wij 2 nieuwe matraskernen opsturen in de stevige, dus niet meer in de soepele, uitvoering. Hierdoor zal de matraskern beter aan uw wensen voldoen.Met matraskern bedoel wij de volledige binnenkant van het matras, uw huidige tijk kunt u gebruiken voor de nieuwe kern.Het is voor uw eigen zorg om uzelf te ontdoen van de oude matraskern.

* Pluspunt voor Energy+ dat ze dan toch nieuwe matrassen sturen ondanks dat er volgens hun niks aan de hand is...
* Pluspunt voor Energy+ dat ze dat dan later in het verhaal toch toegeven dat ze matrassen in de stevige, dus niet meer in de soepele uitvoering toesturen.

Ik wist wel dat er verschil tussen mijn vorige matrassen en de huidige van hun zat! Heb mijn bedenkingen of de afwerking ook zo gegaan was, zonder aankondiging dat ik alles in handen van mijn verzekering had gegeven.
TNO gekeurd....??? ik vraag het me af, misschien dat ik toch nog gelijk krijg in kwaliteitsverschil matrassen.

Al met al, ik hoop dat de nieuwe matrassen die gaan komen wel aan alle kwaliteitseisen voldoen zoals ze omschrijven. Ik zal dit zeker na verloop van tijd nog laten weten, en hoop hier een positief bericht over Energy+ achter te kunnen laten.

Iedereen bedankt voor de steun!

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw Van Helmont,

Uw opmerking dat wij de garantie mogelijk alleen onder dreiging van een verzekeringsonderzoek hebben afgewikkeld vinden wij jammer. De vertraging van de afwikkeling is niet door ons bedrijf veroorzaakt.

Ook is er destijds door ons geen fout gemaakt bij de uitlevering van uw 1e garantieclaim zoals u ten onrechte stelt.

Het Energy+ matras kent 2 uitvoeringen: een soepele en een stevige versie. U heeft destijds bij ons de soepele dus zachter aanvoelende variant besteld en niet de stevige iets hardere uitvoering.

Dus bij uw eerste garantieclaim hebben wij uiteraard weer een soepele variant geleverd. Op basis van de door u gemelde ervaring hebben wij nu besloten 2 stevige, dus iets harder aanvoelende matraskernen, op te sturen.

Uit het door u overhandigde fotomateriaal blijkt dat de spleet tussen de matrassen heel beperkt is. Deze wordt veroorzaakt door een iets verschoven matrashoes. Daarom krijgt u van ons ook niet 2 nieuwe matrassen maar 2 nieuwe matraskernen. Uw matrashoezen verkeren in goede staat en behoeven niet te worden vervangen.

Uw situatie leert ons 2 zaken. Fotomateriaal is heel belangrijk voor een juiste beoordeling van de klacht. De medewerking van de klant is van groot belang om tot een goede maar bovenal snelle oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

Directie Select Comfort Company

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hans veerman

zit in elk geval schot in de zaak!

goed dat jullie dit toch proberen,misschien is het euvel verholpen,ik hoop het.

toch een begin en hopelijk de oplossing!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Marionneke34 schreef:Het is voor uw eigen zorg om uzelf te ontdoen van de oude matraskern.
Geen idee of dat makkelijk te doen is ?

Klaas2405
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2012 12:48

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Klaas2405 »

Kom net thuis en check even mijn e-mailberichten. Een aantal automatische berichten van Tros Radar. Spannend.

Wat blijkt? De discussie over een matras heeft de gemoederen van Chocomel, Rozemarijntje, Marionneke34 enTenormin weer aardig beroerd. Hebben zeker niets anders te doen? Maar dat verwijt mag je mij nu ook maken.

Wordt een klacht niet opgelost: Massale verontwaardiging, pek en veren voor de fabrikant!
Wordt de klacht wel opgelost: Zeuren, spijkers op laag water zoeken, toch nog even natrappen!

Ik ben niet jaloers op dhr. Veenman met dergelijke klanten.

En ja als je niet beschikt over een mobiele telefoon, digitaal foto-apparaat, computer, e-mailadres, internet bankieren enz. dan doe je in deze moderne maatschappij niet meer mee. Bestel dan niet via een webwinkel en koop je toch lekker in de winkel om de hoek.

Eigenlijk wel jammer dat dhr. Veenman het probleem van Marionneke34 heeft opgelost. Anders hadden wij nog weken aan elkaar berichten kunnen sturen. Wat moet ik nu met mijn vrije tijd? Ik zal iedereen missen! :(

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Lees je wel goed?
Ik zeg hopelijk Is het opgelost!
Dus wat is daar mis aan,weet je ,volgens mij ben je hier nieuw,valt op....Mmmmm..
Lees je het toch niet....zo wel !! ,iedereen bepaald zelf zijn mening!! Die laat ik zeker niet beinvloeden door iemand...
:mrgreen: ga lekker wat anders doen dan....of verkoop je ook matrassen,je bent zo geïnteresseerd
??hey fijn weekend..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door tenormin »

Klaas2405, Heb mijn bericht verwijderd, voor uw informatie!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door tenormin »

Klaas2405 schreef:Wat mij opvalt is dat vrijwel alleen negatieve berichten hier gewaardeerd worden. Elk ander bericht lijkt niet welkom te zijn. Lekker klagen en zeuren met z'n allen. Typisch Nederlands. Wat koop je daar nu voor?

Ik ben op zoek naar een nieuw matras maar het commentaar hier helpt mij geen steek verder. De heer Veenman lijkt mij een standvastig man die staat voor zijn product. Hij laat zich in ieder geval niet van zijn stuk brengen.

Ik vraag mij overigens wel af hoe het toch met Marionneke24 is. Die hoor je niet meer. Zeker te druk met het maken van de foto's?

Overigens is het documenteren van een klacht met foto's helemaal zo gek nog niet. Ik werk voor een verzekeringsmaatschappij. Bijvoorbeeld bij een autoschade vragen wij ook steeds vaker om foto's. Dit helpt om snel tot de kern van de zaak te komen.
Mijn verzekeringsmaatschappij werkt ook met foto's. Maar die komen dat keurig zelf doen. Wel zo veilig, kan er ook niet geknoeid worden, mocht men louche plannen hebben. (Dat werd me verteld, komt niet uit mijn koker).

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Linoge »

tenormin schreef:Klaas2405, Heb mijn bericht verwijderd, voor uw informatie!
Waarom plaats je al die berichten als je ze ook weer verwijderd?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn vriendin had ook een traagschuimmatras gekocht,

Ook al snel kuilvorming in het matras en het matras sliep erg zweterig, na een tijdje begon het te stinken door een slechte ventilatie in het matras,

Het matras is na 2 jaar gebruik weggegooid doordat je letterlijk op de spiraalbodem lag van het bed,

Dit was dus troep van de eerste orde, dus maar weer een normaal matras gekocht, deze gaat al langer mee dan 2 jaar en ligt nog steeds goed,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

weet je wat me opvalt met dit soort matrassen.
ze beloven zoveel...
vooral op medisch gebied en je hoort zoveel mensen klagen,vooral met lichamelijke klachten...

ieder lijf is anders ...en traagschuim moet je maar net tegen kunnen,ik niet.
ondanks dat ik veel pijnpunten heb,en die dus ,zouden worden ondersteunt door jet traagschuim matras,wilde ik er na nog geen 5 min vanaf...
je krijgt juist meer pijn..
zowel de slime lijn en de tempur,medifit heb ik niet getest vond 2 wel genoeg...

mrgoolie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2012 23:29

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door mrgoolie »

Ook wij zitten met een probleem met een medi activ matras, ik heb hiervoor een nieuw topic aangemaakt.

Dit kan u hier vinden:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=122748

martin1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2012 20:21

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door martin1959 »

Ik heb ruim 1 1/2 jaar geleden 2 enkele matrassen gekocht voor ons 2 persoonsbed. Ieder een eigen matras want bij 1 groot matras van 1.40 mtr krijg je kuilvorming.... Wel bij deze enkele matrassen van energy plus hebben wij ook last van kuilvorming. Echt jammer en een beetje teleurgesteld want ik dacht echt vertrouwen te hebben in dit bedrijf, mede door de reacties op hun forum. Wij hebben al enkele foto's gemaild maar we blijven aan de gang met mailen en foto's sturen. Ik denk ook niet dat ik er nog langer mee door wil gaan.

Ik zit nu te denken aan een andere oplossing namelijk om een 2 persoons topdekmatras op de energy plusmatrassen te leggen zodat we geen last meer hebben van de kuil.

Zou dit een oplossing kunnen zijn voor ons probleem? Heeft iemand ervaring met een topdekmatras boven op het oude matras en zoja welk merk is aan te raden en waar moeten we nog meer opletten.

Ik geef misschien wat te weinig informatie voor een juist antwoord. Ik hoor het wel als er meer informatie nodig is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik durf het niet te zeggen,denk je niet dat de topping vorm van kuil gaat aannemen?
Kan beter gaan sparen voor ander matras dan...als je dat volhoud,lichamelijk?

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door jls63 »

het wordt sterk afgeraden om een topper op een traagschuimmatras te leggen. Dit omdat het schuim niet voldoende opwarmt en daardoor de werking gaat missen. Tevens traagschuim dient diep in te zakken, dat is geen kuilvorming, maar een eigenschap. Als men dit niet prettig vindt (omdraaien gaat moeilijker), moet men gewoon niet een traagschuimmatras kopen.
Daar komt bij, dat traagschuim matrassen een hoge dichtheid hebben, waardoor er een zweterig klimaat ontstaat.

Wat betreft de maat 140 cm. breed, een matras uit 1 stuk krijgt op de ligplek van de 2 personen, ong. 1 m2, de dubbele hoeveelheid aan gewicht te verwerken. Hierdoor verkort men de levensduur aanzienlijk. Echter, bij 2 delen van 70 cm., krijgt men bijna altijd een naad er tussen. Uitsluitend matrassen met randversteviging van minimaal 7 cm. breed gaan dit tegen.

Het verstandigste is dan ook een matras te nemen met ouderwetste Bonellvering.

martin1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2012 20:21

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door martin1959 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet niet of de topping ook weer gaat inzakken. Daarom ook mijn vraag op dit forum. Misschien met een goede kwaliteitstopping het minder inzakt.

Wat betreft de kuilvorming in het energy plus matras; ik begrijp wel dat het wat inzakt omdat het de vorm van het lichaam aanneemt maar de kuilvorming is tussen de 2 matrassen in. Mijn partner is door de week niet thuis ivm werk dus het is niet zo dat ik automatisch in het midden van de 2 matrassen slaap (lepeltje/lepeltje). Ik slaap zoveel mogelijk aan de rand van het matras (aan de zijkant van het bed dus) en niet in het midden. Ik begrijp dat je door draaien en woelen natuurlijk niet altijd op dezelfde plek blijft liggen vandaar ook dat het mij verbaast dat de kuilvorming in het midden zo groot is en niet (in ieder geval net zo groot) aan de rand. Eerlijk gezegd maakt het mij niet meer zo veel uit of de werking van traagschuim nu wel of niet voldoet. Het matras voldoet sowieso niet meer.

De tip van Bonellvering zal ik zeker onthouden.

Ik hoop in ieder geval nog op wat meer reacties, ervaringen en tips over een topping.

Veerle63
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2014 13:35

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Veerle63 »

Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe matras. Inmiddels zijn we bij de meeste beddenzaken geweest...hebben proef gelegen en veel informatie gekregen. Omdat ik niet over 1 nacht ijs wil gaan ben ik ook eens het internet "ingedoken". Hier zie je dat bij de duurste merken als Tempur en Hastens ook veel klachten zijn. Maar ik kwam ook terecht bij de Energy+ matras en de MediActive matras. Ook wij hebben last van ingezakte zijkanten van de matrassen omdat we altijd in het midden liggen (lepeltje/lepeltje :D ) daarnaast hebben we een groot gewichtsverschil. Alleen Tempur gaf aan dat wij een groot matras konden nemen... Swise Sense weigerde zelfs 1 matras te verkopen omdat we hier op terug zouden komen. Maar zoals ik het nu zie zou een MediActive matras helemaal aan onze eisen voldoen...de Energy+ heeft pocketvering en traagschuim...pocketvering zit meestal niet tot de randen van de matrassen dus logisch dat dit in kan zakken als je daar nacht na nacht op gaat liggen.
Maar waarom ik dit schrijf.....ik heb jullie klachten gelezen en jullie advies de matrassen niet te kopen. Echter de reacties van de heer Veenman hebben me toch doen besluiten voor zijn product te gaan. Overigens diep respect voor de manier waarop met de klachten wordt omgegaan. Ook de 14 dagen gratis proefslapen en hierna pas betalen is een top regeling.
Ik sluit me voor de rest aan bij Klaas2405....sommige mensen klagen om het klagen...zo blijkt uit ook uit een boze reactie naar de heer Veenman over het onfatsoen om een achternaam op internet te noemen..deze was namelijk in de mail erboven door de klant zelf al genoemd. :lol: Ik verheug me op de nieuwe matras!

Tijger_1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2014 11:00

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door Tijger_1 »

Hier exact hetzelfde probleem met de Energy plus matras. Echt koop dit matras niet, je krijgt echt NIET waar voor je geld !

Na net een jaar zakt de zijkant in, erg lelijk gezicht en dat merk je ook. Matras doet echt zeer, drukpijnen in zijligging en veel rugpijn.

Garantieformulier ingevuld, foto's gestuurd en ook ik krijg als standaard antwoord :

Van elke productierun wordt een monster gearchiveerd. Het monster dat wij hebben bewaard van de productierun waar uw matraskern uit voorkomt hebben wij aan een controle onderworpen. Tijdens deze controle zijn geen afwijkingen geconstateerd. De toegepaste materialen voldoen aan onze kwaliteitsvoorwaarden. Tevens hebben wij vastgesteld dat wij tot op heden geen andere klachten hebben ontvangen over matraskernen uit de bedoelde productierun.
Aan het matras zelf is geen euvel of afwijking ontdekt, dit betekend dat hier de garantie niet voor aangenomen zal worden.

Mensen dus opgepast met dit bedrijf, het wordt allemaal mooi omschreven ect. maar in werkelijkheid doet het matras je geen goed en verspil je een hoop geld aan ellende !!!!

smittie-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2013 21:19

Re: medi active energie plus matrassen....niet kopen....

Ongelezen bericht door smittie-4 »

Wij hebben in sept. vorig jaar bij medi active een matrastopper gekocht.
Op zich geen klacht over de topper zelf, MAAR.
op trustpilot een positieve beoordeling afgegeven waarbij een kanttekening over het formaat dat niet klopte.
Wij hebben betaald voor een 180x200 topper, die van ons is echter 175x200.
Dit vond de directeur vreemd en ik moest contact met klantenservice opnemen.
kreeg eerst vragen of ik hem gewassen had, antwoord nee.
Kreeg toen mail dat zij de hoes zouden vervangen door een nieuwe, deze zou met een week gereed zijn.
Of ik even geduld wou hebben, oké dacht ik.
Echter na 5 weken stilte maar weer een mailtje hoe of wat.
Zouden meteen informeren en uiterlijk de volgende dag laten weten hoe en wat.
Anderhalve week later krijg ik een mail dat nieuwe er nog niet zijn, als ik wil sturen ze een oude hoes op.!!!
Vervolgens is er een stilte van 5 WEKEN!!!! zonder enig bericht.
Hierop bij trust pilot mijn waardering voor mediactive naar beneden gesteld.
Zoiets is beneden ieder peil.
Komt daar een reactie van de directeur :
>>>Uw ervaring dat de matras topper "spontaan" is gekrompen is feitelijk onmogelijk. Van de vele duizenden matras toppers die wij hebben uitgeleverd is een dergelijke klacht nog niet eerder gemeld. Het traagschuim zelf kan niet krimpen. Technisch is dat onmogelijk. De hoes van de matras topper kan maximaal 1% kleiner worden indien deze op een te hoge temperatuur wordt gewassen of gedroogd. Dat blijkt uit de wastesten die op het materiaal zijn uitgevoerd. Indien de hoes daadwerkelijk 5 cm zou zijn gekrompen dan past het traagschuim niet meer in de hoes zonder voor plooivorming te zorgen. Er ontstaat dan toch een bobbel in uw matras topper.

Het bovenstaande is door de klantenservice aan u medegedeeld maar met dit antwoord neemt u geen genoegen. Indien een klacht door ons naar eer en geweten is afgehandeld dan stopt op een zeker moment de discussie. U kunt niet van ons verwachten dat wij over eenzelfde onderwerp blijven corresponderen. Uw mening dat onze onderneming een gebrek aan service aan de dag heeft gelegd deel ik zeker niet.<<<

Zo maakt hij zich er wel heel makkelijk vanaf.
De klanten service heeft alleen maar uitgeblonken in zwijgen en vertragen en domme vragen stellen en al helemaal geen uitleg gegeven.
Kijk hier zelf maat naar de maat van hun topper die 180 breed zou moeten zijnhttp://youtu.be/RgGDVqT-rRE
maar een kleine reken sommetje,, op een rol van 2 meter breed telkens 1.75 af snijden in plaats van 180 heb je na 36 matrastoppers er weer 1 á € 489,- extra verdiend. en dit over de rug van je klanten.
Naar mijn mening is dat oplichting.
Denk eerder dat ze er achter zijn gekomen dat ik gelijk heb, en dat het ze veel geld gaat kosten als iedereen een juiste matrastopper op eist
[Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 23 feb 2015 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gesloten