LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Het Brabants Dagblad kopt altijd met artikelen over prijsverhogingen. Maar nu het ze zelf aan gaat is communicatie summier. Eind november staat er een miniscuul artikeltje dat het Brabants Daglad zijn nieuwe prijzen voor 2013 kenbaar heeft gemaakt op http://www.bd.nl/tarieven. Dit soort artikeltjes triggert om te kijken. En ja hoor het jaarabonnement voor 2013 gaat €313,50 kosten met automatische incasso. Toch maar eens opgezocht wat er vorig jaar betaald is: €294,30. Kortom een verhoging van bijna 7% (6,52%). Het wordt tijd dat er in Nederland eens een wet komt die verplicht oude en nieuwe prijzen naast elkaar te publiceren met de eventuele procentuele verhoging erbij.
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
En waarom zou dat moeten? Het volstaat de bedrijven mee te delen dat je kunt opzeggen als je het niet eens bent met de verhoging.
Of zullen we je voorstel ook ff doortrekken richting de detailhandel?
Of zullen we je voorstel ook ff doortrekken richting de detailhandel?
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Een bedrijf staat nog steeds vrij in het maken van hun prijs. Zij zullen hun nieuwe prijs moeten communiceren. Maar een consument zou ook eens zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen om die prijs te vergelijken met vorig jaar.Visite schreef:Het wordt tijd dat er in Nederland eens een wet komt die verplicht oude en nieuwe prijzen naast elkaar te publiceren met de eventuele procentuele verhoging erbij.
Als we dat ook al gaan verplichten, moeten ze dan ook maar gelijk de prijs van voor de invoering van de euro publiceren. Liefst daarnaast ook nog als het kan de prijs van 10, 20 en 30 jaar geleden voor de volledigheid erbij.
Wanneer gaan sommige consumenten nu eens beseffen dat niet alles bij wet geregeld wordt, en dat er nog zoiets bestaat als eigen verantwoordelijkheid en onderzoeksplicht. Niemand verplicht u om een jaar bij te tekenen.
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Wellicht is er wel sprake van een stilzwijgende verlenging die op grond van de Wet van Dam is beperkt.berndv schreef:Niemand verplicht u om een jaar bij te tekenen.
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Dus een kwartaal, maar hij kan nog steeds per direct opzeggen vanwege de prijsverhoging.Wim2007 schreef:Wellicht is er wel sprake van een stilzwijgende verlenging die op grond van de Wet van Dam is beperkt.berndv schreef:Niemand verplicht u om een jaar bij te tekenen.
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Laten we het breder trekken: wat verdiende jij vorig jaar, hoeveel dit jaar, en wat ben je meer gaan doen voor dat verschil?Visite schreef:Het wordt tijd dat er in Nederland eens een wet komt die verplicht oude en nieuwe prijzen naast elkaar te publiceren met de eventuele procentuele verhoging erbij.
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Nu ik de afgelopen twee jaar getriggerd ben op de abonnements-publicaties van het Brabants Dagblad hou ik steevast in de gaten wat de nieuwe prijzen voor een jaarabonnement Brabants Dagblad voor 2014 gaan worden. Deze zijn nog steeds niet gepubliceerd in het Brabants Dagblad. Of ik heb ze gemist door een te klein artikel . . En zeer moeilijk te vinden op de site van het Brabants Dagblad. Maar ik heb ze gevonden. Niet rechtstreeks of door een zoekopdracht want dat levert niets op. Maar klik je op het afsluiten van een nieuw maand abonnement dan kom je de nieuwe prijzen voor een jaarabonnement Brabants Dagblad tegen: €329,95. Ofwel een prijsverhoging t.o.v. 2013: 5,25%. En het staat het Brabants Dagblad inderdaad vrij om de prijzen te verhogen en natuurlijk kan ik opzeggen. Maar het is wel zo netjes als het Brabants Dagblad zijn klanten, lees lezers, de nieuwe abonnementstarieven helder voorlegt. Om dan nog maar niet te spreken van de verhoging in deze tijd. En dan maar blijven klagen dat het aantal lezers terug loopt . . .
Re: Absurde prijsverhoging Brabants Dagblad
Ik zie echt niet in waarom een bedrijf actief extra informatief moet geven. Of zijn consumenten (die altijd zo goed weten te vertellen wat anderen niet goed doen) te dom om zelf na te denken?