LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando bewerkt foto's van producten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
tom0181
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2013 12:21

Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door tom0181 »

Beste Allen,

Aantal dagen geleden een zomerjas gekocht op Zalando.
Bij ontvangst zag ik tot mijn verbazing dat er een logo van het merk van de jas opzat, terwijl deze niet op de foto's van Zalando te zien zijn.
Toen ik weer op de site van Zalando ging kijken of het niet aan mijn ogen lag, kwam ik al snel tot de conclusie dat Zalando willens en wetens foto's bewerkt/manipuleert om wat voor reden dan ook.

Het gaat om deze jas van Zalando:
http://www.zalando.nl/voi-jeans-mesh-zo ... n-503.html

Een simpele zoektocht op google levert al snel dit soort plaatjes op (waar duidelijk het logo op te zien is) http://www.surfcdn.com/fp/131950.JPG

Het logo lijkt een beetje op een 'V' van de beveiliging, misschien dat Zalando daarom de foto heeft bewerkt, maar het is duidelijk te zien dat Zalando bewust met fotoshop aan de slag is gegaan om het 'V' logo van de jas af te poetsen. Als men de cursor op de foto houdt, zoomt de foto in, dan is duidelijk te zien dat er een 'blauw vierkantje' over het logo van het merk van de jas is geplakt.

Ik heb de jas alweer teruggestuurd, maar er niet bij vermeldt dat ik dit om de bovenstaande reden heb gedaan.

Graag zou ik willen weten of anderen van jullie dit ook al eens hebben meegemaakt via Zalando?
Ik koop al tijden via Zalando maar ik voel me nu echt belazerd door de grote online kleding en schoenen winkel. Ik snap ook nog steeds niet waarom zij dit ooit zouden doen, wat is het nut hiervan?

Bij voorbaat dank.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, ze lijken sterk op elkaar. Jammer dat er bij je twee link geen prijs staat. Als het echt exact dezelfde jackets zijn maar er is geen "naams bescherming" (octrooi) bij de tweede link aangevraagd, doen ze niets illegaals. Blijf de schreeuwerds een goede zaak vinden; ook bij terugzending en betaling is het prima geregeld. Als je het jack wel leuk vond begrijp ik eigenlijk niet wat er zo erg is dat er gefoto-shopped is; wordt immers veel gedaan.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door sadfly »

Al eens aan gedacht bdat zalando meschien een foto van de levarancier krijgt. Die foto's zijn mogelijk gemaakt met master kleding. Het kan zijn dat bij en bestelling Er word gevraagt om logo op de kleding te zetten. Daarnaast in de kleine leterjes zal wel iets staan dat afwijkingen mogelijk zijn.

Zo trouwens toch nooit wat bij zalando kopen. ze hebben veel te hard geschreeuw op de reclame.
En schreeuwers op reclame vragen meestal om problemen.

tom0181
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2013 12:21

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door tom0181 »

Ja ze zullen waarschijnlijk wel ergens hebben staan dat er afwijkingen mogelijk zijn.
Maar het lijkt me dat dat alleen geldt als er per ongeluk een afwijking op de foto is ontstaan.
Hier is duidelijk te zien dat de foto bewust is bewerkt.
Het zijn exact dezelfde jassen. Het kan zijn dat de fabrikant tegen Zalando heeft gezegd dat ze het logo van de jas af willen hebben, maar dat lijkt me sterk, aangezien je als fabrikant toch juist achter je merk/logo staat.
Misschien dat ik er maar eens een mailtje naar de fabrikant ga sturen.
Ik heb de jas teruggestuurd omdat deze te klein was en ik het logo gewoon niet mooi vind. Verpest een beetje de jas is mijn mening. Dus Zalando had het wel slim aangepakt, want ik had deze jas niet besteld als ik het logo had gezien.

Dit lijkt me dat dit gewoon bedrog is. Het is een onjuiste voorstelling van zaken en naar mijn mening is het bewust gedaan, dus bedrog?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door sadfly »

Logo's verpesten altijd kleding. SNap niet dat mensen soms met megagrote rond willen lopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door crazyme »

sadfly schreef:Logo's verpesten altijd kleding. SNap niet dat mensen soms met megagrote rond willen lopen.
Daarom zetten de grote merken ook hun naam op het product: alleen om u te pesten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
sadfly schreef:Logo's verpesten altijd kleding. SNap niet dat mensen soms met megagrote rond willen lopen.
Daarom zetten de grote merken ook hun naam op het product: alleen om u te pesten.
:D In mijn (merk)kleding is de naam van de ontwerper in het "lusje" verwerkt als het een jacket is en op een klein discreet metalen labeltje aan buitenkant, als 'lokkertje', denk ik dan. (P.S. Wel gekocht als tweedehands: de "lady's dragen de kleding maar 1 keer :oops: ). Maar logo's zijn mijns inziens toch meer voor sport en/of werkkleding?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef:Ja, ze lijken sterk op elkaar. Jammer dat er bij je twee link geen prijs staat. Als het echt exact dezelfde jackets zijn maar er is geen "naams bescherming" (octrooi) bij de tweede link aangevraagd, doen ze niets illegaals. Blijf de schreeuwerds een goede zaak vinden; ook bij terugzending en betaling is het prima geregeld. Als je het jack wel leuk vond begrijp ik eigenlijk niet wat er zo erg is dat er gefoto-shopped is; wordt immers veel gedaan.
Jij snapt het echt. Het gaat om "naams bescherming". Vandaar dat ze een jas sturen met origineel logo die TS eigenlijk niet wil.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

crazyme schreef:
sadfly schreef:Logo's verpesten altijd kleding. SNap niet dat mensen soms met megagrote rond willen lopen.
Daarom zetten de grote merken ook hun naam op het product: alleen om u te pesten.
Echt grote merken zetten het er niet op (alleen aan de binnenkant). Alleen de merken voor het proles doen dat en het is logisch waarom ze dat zo doen ;-)

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Zalando bewerkt foto's van producten

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Het is overigens nogal een bewering dat Zalando dit "willens en wetens" doet. Ligt toch vrij dicht bij smaad denk ik.

Gesloten