LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deodorant maakt schade aan lederen bank

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Beste lezers,
Mijn vriend gebruikt 'gelukkig' deodorant.
Hij zit op de bank met vers gespoten deo onder de oksel, gezien mijn armleuning hoog is hangt hij met zijn arm erover heen. Als hij de plaats verlaat plakt zijn t-shirt aan de bank, en er zit nu een verkleurd plek op de arm leuning.
Ik heb een mail gestuurd naar de firma en dit is wat ik terug kreeg;
-
Geachte Fam. , Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij u informeren dat de deodorant die wij vermarkten niet agressief is.De inhoud van de deodorant staat vermeld op de verpakking en bestaat voornamelijk uit alcohol. Alcohol is sowieso niet agressief.Dit is trouwens het basis ingrediënt van vrijwel alle deodorants. Daarnaast is het meestal gebruikelijk dat deodorant niet op de elleboog, maar onder de oksels gebruikt wordt. Derhalve kunnen wij helaas u niet verder van dienst zijn. Er op vertrouwend voldoende te hebben geïnformeerd.
-
Nu zit ik met de schade. De bank is van leer.
Hoe kan het als de deo niet agressief is, dat er toch een blijvende plek achterlaat?
Waar kan ik mijn schade verhalen??
Ik heb een foto waarop de firma had kunnen zien dat 't om een t-shirt gaat zonder elleboog :?
Beetje logies dat je deo niet op je elleboog spuit.
Bedankt voor 't lezen

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Dit is mijn bank met de plek. De T-shirt heeft niet afgegeven, de kleur van de bank is op het t-shirt versmolten.
Bijlagen
20130829_162702.jpg
T-shirt + bank
(25.53 KiB) 2601 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Wat zit er in de deo-bus; alcohol, butane, propane, isobutane, isopropyl myristate, monopropylene, glycol, perfume, ethylhexylglycerin.

Niet alcohol alleen dus.
Wie weet er wat van?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door bprosman »

En het kan niet zijn dat dit veroorzaakt is door zweet ?
Zweet bestaat namelijk uit water, zout en zuren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, gelukkig trouwens ook, hebben zelf ook
een leren bank en ja gebruiken ook deo.
Dat de firma schrijft dat je deo onder de oksels moet spuiten....hahaha ja dat weet iedereen wel.

Misschien ééns proberen met leercreme, je bank incremen zoals op het potje staat aangegeven en dat je op die manier de vlek eruit krijgt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:En het kan niet zijn dat dit veroorzaakt is door zweet ?
Zweet bestaat namelijk uit water, zout en zuren.
Dat kan wel vlekken geven ja in lichte shirts, zweet dus.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door witte angora »

Nooit gehad met een leren bank. Wel met een nieuw overhemd: deo gebruikt, en precies onder de oksels verkleurd. Blauw/grijs werd bordeauxrood of zoiets. Terwijl ik dat met andere overhemden nooit heb gehad, met precies dezelfde deo.

Het zou dus ook aan de kleurstof van je bank kunnen liggen.

Overigens wees de fabrikant van het overhemd de aansprakelijkheid af, maar van de winkel kreeg ik evengoed een ander exemplaar.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar de TS schrijft dat het T-shirt (met kort mouwtje) niet heeft afgegeven. Dus kennelijk, fris gedouched, met deo, arm over bank, dus vlek. Wat Bram schrijft is dus het meest voor de hand liggende.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik bedoelde eigenlijk dat er iets met de kleurstof van de bank niet goed is. Temeer omdat de kleur van de bank op het t-shirt zit.

Het overhemd was slechts een vergelijking om te laten zien dat het probleem niet in de deo hoeft te liggen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat er iets met de kleurstof van de bank niet goed is. Temeer omdat de kleur van de bank op het t-shirt zit.

Het overhemd was slechts een vergelijking om te laten zien dat het probleem niet in de deo hoeft te liggen.
Inderdaad, al ga ik hier met een zeiknatte doek over het bankstel heen het bankstel geeft niet af.
Dat mag ook niet, misschien moet TS contakt opnemen met waar ze het bankstel gekocht hebben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Deodorant maakt schade aan lederen bank

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een lelijke vlek. Het komt door een chemische reactie die de verf van de bank aantast. Je hebt afgedekt leer. De coating die op de bank zit kan kwetsbaar zijn. Uw vriend zou ik voortaan op een handdoek zetten. Meegeven met het chemisch afval is dan niet nodig :wink:

Gesloten