LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Visite
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2007 01:10

Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door Visite »

Gefeliciteerd Albert Heijn! Waarschijnlijk hebben heel veel personen zich gebogen over de nieuwe bonuskaart en wisten deze mensen precies hoe ze dit moesten aankleden. Alleen zijn dit weer van die nitwits geweest die alleen maar gestudeerd hebben en absoluut geen praktijkervaring hebben.

Wij, een gezin, hadden voorheen een bonuskaart en twee sleutelhangers met exact hetzelfde bonusnummer. Dat gaat met de nieuwe niet meer op. Per e-mailadres mag maar 1 kaart geregistreerd worden. Terwijl verschillende gezinsleden voor het gezin boodschappen doen. Wat heeft het dan nog voor zin om aanbiedingen te krijgen die niet gebundeld zijn aan aankopen verspreid over drie kaarten?

De oude sleutelhangerkaart had mooie ronde hoeken. Hierdoor bleef hij nergens achter hangen. Vergeet het maar met de nieuwe kaart. Deze blijft overal achter hangen ondanks marginale afgeronde hoekjes.
Mijn echtgenoot had de oude sleutelhangerkaart in een vakje in zijn portemonnee. Omdat deze wat langer (hoger) was als een pasje kon hij deze makkelijk uit zijn portemonnee halen. Vergeet dat maar met die nieuwe kaart, hij is kleiner en blijft in de vakjes van een portemonnee hangen.

Voor mijn ouders moest ik ook twee kaarten hebben die op twee verschillende e-mailadressen aangemeld moesten worden. De oudjes (> 80 jaar) hebben geen computer.

Kortom weer veel geld verkwanseld met de introductie van een nieuwe kaart.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door crazyme »

De kaart werkt ook zonder aanmelden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door crazyme »

crazyme schreef:De kaart werkt ook zonder aanmelden.
Maar u heeft gelijk hoor, de marketing van ah is bedroevend. Echt een stelletje amateurs.

Wel gek dat die supermarkt het zo goed doet. Maar dat zal wel toeval zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De bonuskaart is sowieso een gedrocht. Korting in ruil voor je privacy.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:De bonuskaart is sowieso een gedrocht. Korting in ruil voor je privacy.
nee hoor. Je kunt hem gewoon anoniem gebruiken. Alleen voor de grootste hebberds die het onderste uit de kan willen halen en daarvoor hun ziel en zaligheid aan AH geven ruilen korting in voor privacy.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heeft trouwens toch nog 2 dagen geduurd voordat de eerste zeikklacht over iets nieuws hier stond. Petje af voor het geduld.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door langste adem »

betekent dit dat de oude bonuskaart niet meer geldig is ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door Chocomelk »

langste adem schreef:betekent dit dat de oude bonuskaart niet meer geldig is ?
Nog wel maar weet niet tot hoelang.


witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door witte angora »

Humor, die link. Maar wel zo waar.

Geen een supermarkt die nog met een pasje werkt, dus waarom appie nou wel? Van mij hoeft het niet. Ik koop toch alleen maar de aanbiedingen, tenminste, wat ik van hun dan gebruik, en wat niet in de aanbieding is heb ik op voorraad of haal ik bij de Aldi. Dus wat voor persoonlijke aanbiedingen willen ze me nou nog aansmeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:
langste adem schreef:betekent dit dat de oude bonuskaart niet meer geldig is ?
Nog wel maar weet niet tot hoelang.
Einde van het jaar hoor ik ze steeds zeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door sjohie »

Visite schreef:Gefeliciteerd Albert Heijn! Waarschijnlijk hebben heel veel personen zich gebogen over de nieuwe bonuskaart en wisten deze mensen precies hoe ze dit moesten aankleden. Alleen zijn dit weer van die nitwits geweest die alleen maar gestudeerd hebben en absoluut geen praktijkervaring hebben.

Wij, een gezin, hadden voorheen een bonuskaart en twee sleutelhangers met exact hetzelfde bonusnummer. Dat gaat met de nieuwe niet meer op. Per e-mailadres mag maar 1 kaart geregistreerd worden. Terwijl verschillende gezinsleden voor het gezin boodschappen doen. Wat heeft het dan nog voor zin om aanbiedingen te krijgen die niet gebundeld zijn aan aankopen verspreid over drie kaarten?

De oude sleutelhangerkaart had mooie ronde hoeken. Hierdoor bleef hij nergens achter hangen. Vergeet het maar met de nieuwe kaart. Deze blijft overal achter hangen ondanks marginale afgeronde hoekjes.
Mijn echtgenoot had de oude sleutelhangerkaart in een vakje in zijn portemonnee. Omdat deze wat langer (hoger) was als een pasje kon hij deze makkelijk uit zijn portemonnee halen. Vergeet dat maar met die nieuwe kaart, hij is kleiner en blijft in de vakjes van een portemonnee hangen.

Voor mijn ouders moest ik ook twee kaarten hebben die op twee verschillende e-mailadressen aangemeld moesten worden. De oudjes (> 80 jaar) hebben geen computer.

Kortom weer veel geld verkwanseld met de introductie van een nieuwe kaart.
Die nieuwe kaart is prima als sleutelhanger te gebruiken, en die hoekjes zijn zo rond/scherp als je ze zelf maakt met de schaar. Voordeel van die nieuwe is dat er geen plastic laminaatlaag meer is die los kan laten, zoals bij die oude "sleutelhanger" wel het geval is.

En alle gezinsleden kunnen gewoon een bonuskaart ophalen en gebruiken zonder email, zonder activatie krijg je de bonuskortingen ook wel. Als het om de airmiles gaat, dán moeten ze hun kaart inderdaad online activeren en koppelen, maar in de meeste gezinnen hebben de individuele leden wel een emailadres lijkt me?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
Chocomelk schreef:
langste adem schreef:betekent dit dat de oude bonuskaart niet meer geldig is ?
Nog wel maar weet niet tot hoelang.
Einde van het jaar hoor ik ze steeds zeggen.
Vandaag was hier de oude kaart niet meer geldig.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Gelukkig kun je de kaarten gewoon koppelen, dus dat is al een argument minder....kan TS met een gerust hart het weekend in! :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door Chocomelk »

eleven schreef: Vandaag was hier de oude kaart niet meer geldig.
De oude Bonuskaart kan tot 6 januari 2014 worden gebruikt. Na 6 januari is de oude Bonuskaart niet meer geldig.
bron: https://www.security.nl/posting/366000/


Tot wanneer blijft de oude bonuskaart van Albert Heijn geldig?
De oude bonuskaart kun je gebruiken tot 6 januari 2014. Alle oude bonuskaartnummers worden verwijderd. De bestelhistorie van de Albert Heijn online winkels blijft wel beschikbaar.
bron:
http://plazilla.com/nieuw-bonuskaart-al ... -activeren

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door eleven »

eleven schreef:
sjohie schreef:
Chocomelk schreef:
Nog wel maar weet niet tot hoelang.
Einde van het jaar hoor ik ze steeds zeggen.
Vandaag was hier de oude kaart niet meer geldig.
Misschien verkeert ingelicht.
Nieuwe gebruikt, klaar, zonder zeuren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door tenormin »

Je kunt hem gewoon anoniem gebruiken. Alleen voor de grootste hebberds die het onderste uit de kan willen halen en daarvoor hun ziel en zaligheid aan AH geven ruilen korting in voor privacy.
Heb 'um nu ook, zonder te activeren. Airmiles? Jammer dan. Maar als ik het overigens leuke filmpje zie waar gezegd word: ja, we weten alles van.....en incontinentiemateriaal, en dit en dat, mag ik bedanken. Die bonuskaart gebruik ik al jaren (weinig - kom er niet veel - ) en de korting krijg je dan toch wel, zonder dat ze het hemd van je lijf te hoeven weten. En wat ik als klacht lees: een gezin krijgt maar 1 kaart? 'k Zou ze aanklagen voor discriminatie: moet de vrouw zeker weer alleen de boodschappen doen :lol: .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Je kunt hem gewoon anoniem gebruiken. Alleen voor de grootste hebberds die het onderste uit de kan willen halen en daarvoor hun ziel en zaligheid aan AH geven ruilen korting in voor privacy.
Heb 'um nu ook, zonder te activeren. Airmiles? Jammer dan. Maar als ik het overigens leuke filmpje zie waar gezegd word: ja, we weten alles van.....en incontinentiemateriaal, en dit en dat, mag ik bedanken. Die bonuskaart gebruik ik al jaren (weinig - kom er niet veel - ) en de korting krijg je dan toch wel, zonder dat ze het hemd van je lijf te hoeven weten. En wat ik als klacht lees: een gezin krijgt maar 1 kaart? 'k Zou ze aanklagen voor discriminatie: moet de vrouw zeker weer alleen de boodschappen doen :lol: .
Die informatie is al jarenlang beschikbaar op 6 positie postcodeniveau voor marketing doeleinden. Dat is dus al op straat(deel), kan je kant en klaar kopen van bedrijven als Bridgis, gFk, en nog een paar clubs. Je wilt niet weten wat duizenden mensen allemaal invullen op internet, om met z'n allen kans te maken op 1 iPad.

AH gebruikt die informatie al jaren om bijvoorbeeld te berekenen waar een nieuwe AH vestiging het meest rendabel zal zijn.

En specifiek wat betreft koopgegevens van incontinentiemateriaal, daar zijn Tena en een aantal apothekersrecent al voor op de vingers getikt, aan die steen zal AH zich niet stoten gok ik zo.

lemspan
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:50

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door lemspan »

AH heeft dit gedrocht (de nieuwe bonuskaart) in het leven geroepen maar heeft de negatieve gevolgen voor de consument niet voorzien.
Een gezin dat twee, identieke kaarten had voor vader en moeder moet nu twee separate kaarten activeren zodat beiden separaat kunnen inkopen.
Deze kaarten moeten via twee verschillende e mail adressen worden geactiveerd.
De kaarten kunnen volgens AH niet gekoppeld worden maar als de extra welkom deals binnenkomen blijken ze voorzien van dezelfde code zodat ze maar éénmaal gebruikt kunnen worden.
De kaarten zijn bij AH intern dus wel degelijk gekoppeld.
Wel twee kaarten moeten aanvragen maar maar één keer de voordelen.
AH is hier beslist niet goed bezig.
Hoe het geregeld is met de zelfscan en de nieuwe, tweede kaart is nergens te vinden.
Geen wonder dat het personeel kribbig wordt met klanten die steeds opnieuw dezelfde vragen stellen hetgeen bij een goede voorbereiding niet nodig geweest zou zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe AH bonuskaart gedrocht

Ongelezen bericht door sjohie »

Veel van die vragen kan iemand ook zelf beantwoorden, er is plenty communicatiemateriaal voorhanden om te weten wat je er mee kan. En vooral wat AH en de andere Ahold bedrijven met de diverse gegevens wel en niet kunnen/mogen, en welke info voor welk niveau bonuskaart vereist zijn.

Gesloten