LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door BL2 »

Graag jullie kijk en eventueel advies over het volgende probleem.

Heb een M-line matras gekocht in 2015. Al na een half jaar was deze matras dusdanig slecht dat deze door de leverancier werd afgekeurd. Er zou iets niet goed zijn met de traagschuim bovenzijde waardoor deze geen steun meer gaf.

Nu netjes een nieuwe matras te hebben gehad speelt het probleem nu weer !
Ook deze M-line zakt in, en niet zo weinig ook. Je ligt daardoor niet op het traagschuim, maar op de onderliggende laag.

Ook nu weer is er een probleem geconstateerd en jawel er komt weer een nieuwe matras. De garantie is 10 jaren.

Hoe moet dit nu verder. Nieuwe matras accepteren of trachten de koop te ontbinden, want dit kan natuurlijk zo niet doorgaan.
Ben al het vertrouwen in M-line nu wel kwijt.

Wat kan ik het beste doen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2016 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege niet correcte naamgeving

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoe duur was het matras?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:Graag jullie kijk en eventueel advies over het volgende probleem.

Heb een M-line matras gekocht in 2015. Al na een half jaar was deze matras dusdanig slecht dat deze door de leverancier werd afgekeurd. Er zou iets niet goed zijn met de traagschuim bovenzijde waardoor deze geen steun meer gaf.

Nu netjes een nieuwe matras te hebben gehad speelt het probleem nu weer !
Ook deze M-line zakt in, en niet zo weinig ook. Je ligt daardoor niet op het traagschuim, maar op de onderliggende laag.

Ook nu weer is er een probleem geconstateerd en jawel er komt weer een nieuwe matras. De garantie is 10 jaren.

Hoe moet dit nu verder. Nieuwe matras accepteren of trachten de koop te ontbinden, want dit kan natuurlijk zo niet doorgaan.
Ben al het vertrouwen in M-line nu wel kwijt.

Wat kan ik het beste doen ?
ga in overleg met de verkoper wat de mogelijkheden zijn. Ik snap dat het vertrouwen wel redelijk weg is, maar wellicht is vervanging gewoon een mogelijkheid. Ontbinden kan je vragen, maar als de verkoper hier niet mee akkoord gaat, zul je dit via de rechter moeten afdwingen, en die zal na 1 vervanging niet gauw de koop ontbinden, helemaal niet als de verkoper niet moeilijk doet over het vervangen van een defecte matras.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door BL2 »

Julie4444 schreef:Hoe duur was het matras?
Deze M-line matras koste E 1200,00

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien kun je vragen om een vergelijkbaar matras, maar dan 1 zonder traagschuim ... Misschien lig je nog lekkerder ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BL2 schreef:
Julie4444 schreef:Hoe duur was het matras?
Deze M-line matras koste E 1200,00
Dan zou ik vragen om een ander matras van vergelijkbare prijs, als het vertrouwen in deze weg is. Op zijn minst heb je recht op vervanging.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

overleggen hierover kan altijd natuurlijk, de verkoper doet het op zich netjes met om te ruilen zonder gezeur, zie je wel eens anders...

kan natuurlijk dat beidde voorgaande matrassen uit een zelfde levering kwamen en daardoor hetzelfde probleem laten zien...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:
BL2 schreef:
Julie4444 schreef:Hoe duur was het matras?
Deze M-line matras koste E 1200,00
Dan zou ik vragen om een ander matras van vergelijkbare prijs, als het vertrouwen in deze weg is. Op zijn minst heb je recht op vervanging.
Hier ben ik het mee eens.
Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt lees je alleen maar dit soort verhalen over M line matrassen.
Tot soms 3x toe omgeruild en vervangen, het probleem blijft :(
Probeer i.d.d eens een compleet ander type matras, mits dit mogelijk is natuurlijk.

stofzuigertje

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat er kwaliteit verschil in traagschuim kan zitten, en welke leverancier zij gebruiken is onbekend.

De fietszadel dekjes van Action waren ooit goede, maar de huidige worden vreemde bobbels die niet meer terug gaan.
Ook daar zit een soort traag schuim in, en ik ontdekte dat weken in warm water en hij werkte weer.
Dit is met jou matras onmogelijk natuurlijk maar het Nasa Traagschuim heeft meerdere leveranciers en vraag eens of ze overgestapt zijn?

Zelf wil ik geen traag schuim, je zakt er in weg, moeilijker draaien in slaap en in de kuil die door je lichaamsgewicht ontstaat is het sneller zweterig...
maar ook de onderlaag is bepalend, maar ik heb gewoon matras.
Wel de traagschuim ervaring op vakantie park, in de winter goed maar moeilijker draaien, in de zomer zou ik dit niet graag willen.....

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb dezelfde ervaringen met traagschuim, al zul je er natuurlijk ook kwaliteitsverschillen in hebben,

Mijn traagschuimmatras heb ik uitgeprobeerd in de showroom en hij lag heerlijk. Alleen hebben deze matrassen dus de eigenschap dat ze zich langzaam naar je lichaam vormen. Maarinderdaad, omdraaien gaat lastiger vanwege de "kuil" die ontstaat, maar wat me vooral tegenstaat is dat het warm en plakkerig aanvoelt als je er een hele nacht op ligt. En dat kun je onmogelijk vaststellen als je eventes in een showroom gaat proefliggen.

Maar het is puur persoonlijk, anderen vinden traagschuimmatrassen misschien weer het einde, Maar ik zou serieus proberen om een ander matras als vervanger te krijgen...

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door BL2 »

Op zich geeft het bedrijf na afkeur van de tweede (!) M-line matras alle medewerking. Mag nu ook een andere matras uitzoeken dan een M-line, maar dat zijn allemaal type matrassen "zonder merk". Dus bv geen Auping, East Borne, Swiss Sence, Tempuur of ander "bekend" merk.
Zo'n onbekend merk zou ik dus nooit kopen "maar moet dit dus nu wel".
De afgekeurde matras is ook nog geregistreerd met 100 procent waarde en zo duur zijn die "merkloze matrassen" helemaal niet.

Wat zijn nu de mogelijkheden om geld terug te krijgen en elders een "merkmatras" te kopen naar eigen keuze ?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik zou niet akkoord gaan met een veel goedkoper merkloos matras.

Hier staat al iets beschreven over je vraag...

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... mag-vragen

Je kan de winkel natuurlijk ook nog 1x kans geven en toch weer voor een nieuw M-line matras gaan. Driemaal scheepsrecht. En mocht die dan na een half jaar weer kaduuk zijn dan ontbindt je de koop alsnog. (Of je dan nog steeds 100% van je geld terug krijgt durf ik te betwijfelen, je hebt immers ook een aantal maanden goed geslapen in het begin)

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zou inderdaad nooit een merkloze matras kopen, of een matras van een totaal onbekend "merk".
Daarvoor hoef ik ook niet naar een beddenzaak, maar kan ik ook bij de "mega matrassen outlet" terecht.

M-line is in mijn optiek wel een bekend merk, immers maakt zeer veel reklame met oa bekende sporters, heeft een uitgebreide professionele website en heeft naamsbekendheid.

Langste adem, bedankt voor de link, ga er een mooie brief van maken om de Koopovereenkomst te ontbinden.
De waarde van de matras is nog steeds 100 procent volgens de formulieren, dus zou het gehele aankoopbedrag terug moeten ontvangen.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voor de zoveelste keer kuil in M line-matras

Ongelezen bericht door BL2 »

Productie problemen M-line

Winkel geeft nu aan dat er grote kwaliteits / productie problemen zijn geweest bij de M-line matrassen Slowmotion 7 en Slowmotion 8 vanaf ongeveer januari 2015.
Helaas heeft M-line dit nooit naar de klant gecommuniceerd.
Dit is de oorzaak van het telkens vanaf ongeveer 3 maanden compleet inzakken en kwijtraken van ondersteuning bij deze type matrassen, waardoor deze matrassen welke ruim 10 jaren mee moeten gaan, na ongevver 5 á 6 maanden geheel "op" zijn.

Gesloten