LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SQULA

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: SQULA

Ongelezen bericht door moederslink »

Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Ook ik heb een dergelijk probleem met Squla. In 2015 voor een periode van 6 maanden een abonnement genomen en op geen enkele wijze erop geattendeerd dat dit daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Squla verwijst naar de Algemene Voorwaarden die je akkoord geeft bij de betaling. Ik vraag mij of dit stand houdt bij de rechter. Vervolgens schrijven ze zonder daartoe gemachtigd te zijn doodleuk ieder half jaar de abonnementsgelden van je rekening, het nummer bemachtigen ze via de Ideal betaling die je doet bij het aangaan van het abonnement voor een bepaalde periode.
Inderdaad, ik moet misschien beter opletten en mijn afschrijvingen in de gaten houden. Maar toch, het blijft diefstal. De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.
Als u niet hebt opgezegd wordt het abonnement gewoon stilzwijgend verlengd.
En dan is het zeker geen diefstal . Zij incasseren maandelijks de abonnementsgelden zolang u niet opzegt.
De boel storneren helpt u niets , integendeel .
Per direct nu schriftelijk opzeggen en de lopende kosten helaas tot dan blijven betalen.
En idd, structureel rekeningafschriften blijven checken sowieso 1x p.m.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: SQULA

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Mag ik ook een koude douche? Heb het nogal warm!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Ook ik heb een dergelijk probleem met Squla. In 2015 voor een periode van 6 maanden een abonnement genomen en op geen enkele wijze erop geattendeerd dat dit daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Squla verwijst naar de Algemene Voorwaarden die je akkoord geeft bij de betaling. Ik vraag mij of dit stand houdt bij de rechter. Vervolgens schrijven ze zonder daartoe gemachtigd te zijn doodleuk ieder half jaar de abonnementsgelden van je rekening, het nummer bemachtigen ze via de Ideal betaling die je doet bij het aangaan van het abonnement voor een bepaalde periode.
Inderdaad, ik moet misschien beter opletten en mijn afschrijvingen in de gaten houden. Maar toch, het blijft diefstal. De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.
JIJ meldt je aan, JIJ leest de Algemene Voorwaarden niet, JIJ bekijkt je afschrijvingen niet en let dus zelf niet op. Maar ZIJ plegen diefstal?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Inderdaad, ik moet misschien beter opletten
Ben ik helemaal met je eens. Soms is het wat lastig de voorwaarden te vinden, maar doorgaans staat het wel op de site. Maar waarom dacht je dat het abonnement na 6 maanden zou stoppen? Gezien het feit dat het gecontinueerd is, zal dat in ieder geval niet gecommuniceerd zijn.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@spaans1963
Als u een abonnement hebt genomen voor een half jaar, geldt nadien een opzegtermijn van één maand staat er op hun site.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Squla heeft bedragen van mijn rekening afgeschreven zonder mijn machtiging. Dat mag niet. Dat is diefstal.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 08:07
Squla heeft bedragen van mijn rekening afgeschreven zonder mijn machtiging. Dat mag niet. Dat is diefstal.
Wat staat er in de algemene voorwaarden en hoe heb je indertijd aangegeven te willen betalen?

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Ik heb destijds voor 6 maanden betaald via Ideal. Sindsdien hebben ze al drie jaar om de 6 maanden een bedrag van rond de 100,- afgeschreven. Het maakt me niet uit of ze dit in de Algemene Voorwaarden hebben staan, er zijn grenzen, bij mijn beste weten kan een bedrijf niet middels voorwaarden een rechtsgeldige machtiging lospeuteren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: SQULA

Ongelezen bericht door moederslink »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 10:46
Ik heb destijds voor 6 maanden betaald via Ideal. Sindsdien hebben ze al drie jaar om de 6 maanden een bedrag van rond de 100,- afgeschreven. Het maakt me niet uit of ze dit in de Algemene Voorwaarden hebben staan, er zijn grenzen, bij mijn beste weten kan een bedrijf niet middels voorwaarden een rechtsgeldige machtiging lospeuteren.
Ik denk dit dit onderstaande voldoende antwoord is.
U heeft uw bankafschriften niet gecontroleerd in die 3 jaar over deze incasso.s en er indertijd toestemming voor gegeven.
U kunt natuurlijk nog advies vragen aan het Juridisch Loket, maar dit zijn wel hun voorwaarden.
U hebt dit abonnement niet eerder opgezegd, dus gaan zij door met incasseren.
Heeft u nu inmiddels wel per direct opgezegd?

Lady1234 schreef:
11 sep 2018 17:52
@spaans1963
Als u een abonnement hebt genomen voor een half jaar, geldt nadien een opzegtermijn van één maand staat er op hun site.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

@ moederslink: dus als een bedrijf ergens in de algemene voorwaarden vermeld dat je bij akkoord tevens een machtiging geeft tot incasso van je bankrekening denk jij dat dat rechtmatig is? Ik denk van niet.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 11:20
@ moederslink: dus als een bedrijf ergens in de algemene voorwaarden vermeld dat je bij akkoord tevens een machtiging geeft tot incasso van je bankrekening denk jij dat dat rechtmatig is? Ik denk van niet.
Sowieso staat dat niet in de AV die nu op hun site staan.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

@Spaans1963, je hebt de term diefstal gebruikt. Diefstal is een strafbaar feit, dus doe daarvan aangifte, Put your money where your mouth is zogezegd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
12 sep 2018 12:06
@Spaans1963, je hebt de term diefstal gebruikt. Diefstal is een strafbaar feit, dus doe daarvan aangifte, Put your money where your mouth is zogezegd.
Helemaal mee eens. Alleen moet Spaans1963 er wel rekening mee houden dat er een aangifte wegens valse aangifte kan volgen. Immers, het abonnement is al die tijd niet opgezegd. Dat impliceert dat er volgens afspraak dus abonnementskosten in rekening worden gebracht. Om iets wat is afgesproken 'diefstal' te noemen?

Ik wens hem/haar dus veel succes op het politieburo.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Nou aangifte doen bij de politie tegen de praktijken van Squla vind ik een slecht advies, de politie heeft echt wel wat beters te doen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: SQULA

Ongelezen bericht door tttlocke »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 08:07
Squla heeft bedragen van mijn rekening afgeschreven zonder mijn machtiging. Dat mag niet. Dat is diefstal.
Goed. U kunt er voor kiezen daarop de focussen en te proberen dit bedrijf aan te pakken. Staat u in uw recht? Ik weet het niet.

Of er een betalingsverplichting op u rust is echter een hele andere kwestie. Wellicht zou u ook daarvoor enige aandacht kunnen reserveren.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 14:11
Nou aangifte doen bij de politie tegen de praktijken van Squla vind ik een slecht advies, de politie heeft echt wel wat beters te doen.
Niet terugkrabbelen nu. Jij hebt ze keihard beschuldigd van diefstal, een strafbaar feit dus. Als je daar zo stellig in bent moet je ook doorzetten. Of je woorden terugnemen. Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het ook zo is.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Ik heb het idee dat jullie de discussie een wending willen geven naar de definitie van diefstal. Feit blijft dat Squla zonder rechtsgeldige toestemming geld van mijn rekening heeft afgeschreven. Ik noem dat diefstal, een ander kan het oneerlijke handelspraktijken noemen of iets in die geest. Allereerst zal ik Squla de kans geven eea recht te zetten, tussentijds waarschuw ik anderen. Oa bij deze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: SQULA

Ongelezen bericht door moederslink »

U heeft , neem ik aan, bij het aangaan van dit 6 mnd durende abonnement wel het e.e.a aangevinkt?
Bv : betaling via automatische incasso....
Wanneer u na die 6 mnd de boel niet opzegt blijft het abonnement dus doorlopen.
U kijkt 3 jr uw rekeningafschriften niet na (???) en zij incasseren dus gewoon door.
Ik begrijp niet wat daar nu zo moeilijk aan te begrijpen is.
En de politie....nou die neemt echt wel aangiftes van strafbare feiten op hoor :!:

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Nee Moederslink, verkeerde aanname. En al kijk ik 10 jaar mijn bankafschriften niet na, dat doet niets af aan het feit dat ze geld van mijn rekening hebben afgeschreven zonder mijn toestemming.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik uw afschriften nog maar verder zorgvuldig bekijken, wie weet wat er allemaal “onterecht” geïncasseerd wordt.

Gesloten