[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • SQULA
Pagina 1 van 3

SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 11:47
door arthurvdmolen
Omdat ik inmiddels kritisch kijken naar automatische incasso's merkte ik dat al 4 jaar het bedrijf SQULA ( https://www.squla.nl/) al 4 jaar IC's doet terwijl mijn kind al bijna 16 is.

SQULA is Thuis spelen en leren voor groep 1 t/m 8 basisschool en onze dochter is inmiddels 16 en doet eindexamen!!!!!

Wat ik ze kwalijk neem is dat

1) ze geen elkel bericht sturen, in de incasso staat niet vermeld waar het bedrag over gaat
2) ze moeten weten dat we dienst niet gebruiken
3) het kind al lang niet meer op absisschool zit.

Dus koude douche!!!

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 12:07
door BL2
arthurvdmolen schreef:Omdat ik inmiddels kritisch kijken naar automatische incasso's merkte ik dat al 4 jaar het bedrijf SQULA ( https://www.squla.nl/) al 4 jaar IC's doet terwijl mijn kind al bijna 16 is.

SQULA is Thuis spelen en leren voor groep 1 t/m 8 basisschool en onze dochter is inmiddels 16 en doet eindexamen!!!!!

Wat ik ze kwalijk neem is dat

1) ze geen elkel bericht sturen, in de incasso staat niet vermeld waar het bedrag over gaat
2) ze moeten weten dat we dienst niet gebruiken
3) het kind al lang niet meer op absisschool zit.

Dus koude douche!!!
Ik denk dat je het bedrijf meer kwalijk neemt dan terecht is.
Ooit een abo begonnen en niet opgezegd. Daar ben je toch gewoon zelf verantwoordelijk voor.
Vier (!) jaar lang de afschrijvingen op je rekening niet gecontroleerd. Dat behoor je gewoon iedere week te doen.

Voor al je eigen slordigheden een ander de schuld geven, slaat natuurlijk nergens op !
Koude douche voor Arthur van der Molen.

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 12:10
door JanTinusPlukvet
Ik lees vreemde dingen.
uw kind is 16 en u heeft 4 jaar een abonnement. Dat abonnement startte dus toen uw kind 12 was.
U heeft dat abonnement dus afgesloten toen zij vermoedelijk al op het voortgezet onderwijs zat, terwijl het bedoeld is voor kinderen op de basisschool.

U heeft kennelijk al 4 jaar niet ingelogd op uw internet bankomgeving. mij zou een incorrecte afschrijving in de 1e maand al opvallen, hooguit de 2e maand.

Squla valt niets te verwijten, misschien heeft u meer kinderen die van de dienst gebruik maken? dat weet Squla niet.
Als u een abonnement op de Donald Duck heeft zullen zij u ook niet aanschrijven na enige tijd, u zult zelf het abonnement moeten opzeggen.

Wat mij betreft dus een koude douche voor uzelf

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 12:14
door witte angora
@ Arthur, hoe moet het bedrijf weten dat je dochter 16 is, en dat er geen jongere kinderen zijn? Of misschien zelfs een hele horde kleinkinderen? We hebben het hier over een commercieel bedrijf dat toch echt niet in de GBA kan kijken om te bepalen wat wel of niet nodig is.

Verder sluit ik me, wat de inhoudelijke kant betreft, aan bij de vorige twee schrijvers.

Het enige wat er op zit is het abonnement opzeggen en je verlies nemen.

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 12:21
door BL2
Inderdaad werkelijk nog nooit meegemaakt dat een bedrijf bezorgd informeert of ik de dienst welke ik afneem nog wel daadwerkelijk gebruik. Je sluit zelf het abo af, mag je hem ook zelf weer stopzetten.

Zie het al voor me, de krant belt elke maand of ik mijn abo nog wil voortzetten, of ik de kleine lettertjes nog wel kan lezen ondanks mijn leeftijd, en of ik echt al het papierwerk wat ze toezenden tot de laaste letter doorlees :D :shock:

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 14:38
door SqulaNL
Hoi Arthur,

Mijn naam is Beau en ik help je graag verder :) Ik heb in onze inbox gezocht op de combinatie van jouw voor- en achternaam maar ik kan geen mail van je terugvinden. Kan dit kloppen? Voor ons zou het enorm fijn zijn als je contact met ons opneemt via de beschikbare kanalen, op die manier zijn wij meteen op de hoogte van jouw klacht(en).

Via onze FAQ op http://www.squla.nl/help kan je niet alleen het antwoord vinden op vele vragen, maar ook onze contactgegevens: http://bit.ly/2dAwMWa. We hopen snel van je te horen en wensen iedereen alvast een heel fijn weekend!

Groetjes,

Beau
Squla NL

Re: SQULA

Geplaatst: 07 okt 2016 19:41
door witte angora
SqulaNL schreef:wensen iedereen alvast een heel fijn weekend!
Aahh, dank je wel Beau.

Re: SQULA

Geplaatst: 08 dec 2017 08:41
door Mfvi
Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 dec 2017 11:28
door SqulaNL
Hi Mfvi,

Wat vervelend dat je dit zo ervaart.
Lidmaatschappen worden automatisch verlengd voor het reguliere tarief, waarna het lidmaatschap op elk gewenst moment op te zeggen is met een maand opzegtermijn. Indien je je lidmaatschap weer verlengd met bijvoorbeeld een jaar krijg je als trouw lid uiteraard ook korting. Meer korting zelfs als onze nieuwe leden ;).

Daarnaast houden wij niet in de gaten in welke groep elk kind zit. Sommige kinderen spelen bijvoorbeeld op groep 8 niveau, maar zitten pas in groep 6 of juist andersom. Hierdoor kunnen wij nooit exact weten wanneer een kind naar de middelbare school gaat en geen gebruik meer wilt maken van Squla. We bieden daarentegen ook content voor de brugklas aan.

Als je een e-mail wilt sturen naar klantenservice@squla.nl, dan kan ik het lidmaatschap voor je opzeggen.

We wensen je alvast fijne feestdagen!

Groetjes,

Riëlle van team Squla

Re: SQULA

Geplaatst: 11 dec 2017 12:45
door Teunbosseman
Mfvi schreef:Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.

Ja, zal je geheimpje verklappen.......wij werken allemaal bij Squla. Niet verder vertellen hoor :mrgreen:
Verdacht kan ook zijn dat jij meer als een jaar na dato dit topic nieuw leven inblaast.

Betreffende aanmaken nieuwe wachtwoord.....kijk eens in je SPAMbox. Wellicht komt daar de link voor je nieuwe wachtwoord.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 dec 2017 13:01
door Moneyman
Mfvi schreef:Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.
Waar is het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in vredesnaam gebleven?

Re: SQULA

Geplaatst: 11 dec 2017 13:35
door mahadma
De mensen die allemaal een koude douche willen geven: kijk regelmatig uw bankafschriften na, en bedenk dat een abonnement ZONDER vastgestelde EINDdatum het abo doorloopt en met een auto incasso ook geïncasseerd wordt. U dient dus gewoon ZELF op tijd en op de juiste wijze op te zeggen en dat bewijs goed te bewaren. U kunt na de einddatum het rekening selectief blokkeren bij uw bank. Als u niet opzegt en zou gaan storneren, wordt het alleen maar duurder en dàt wilt u niet. Wellicht dat de "klagers" een koud washandje kunnen gebruiken 's ochtends in de douche. O ja, een beetje kromme gedachte dat wij hier allemaal voor squala zouden werken.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 dec 2017 20:02
door juliomariner
Toch maar eens op bankafschrift kijken of dit bedrijf mijn maandsalaris wel heeft ivergemaakt want het inderdaad wel heel verdacht dat op een consumentengorum een bedrijf door de meerderheid in het gelijk wordt gesteld. Foei hoe durven we.

Re: SQULA

Geplaatst: 12 dec 2017 11:47
door witte angora
Moneyman schreef:Waar is het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in vredesnaam gebleven?
Weggespoeld met het instellen van de koude douches.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:14
door Spaans1963
Ook ik heb een dergelijk probleem met Squla. In 2015 voor een periode van 6 maanden een abonnement genomen en op geen enkele wijze erop geattendeerd dat dit daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Squla verwijst naar de Algemene Voorwaarden die je akkoord geeft bij de betaling. Ik vraag mij of dit stand houdt bij de rechter. Vervolgens schrijven ze zonder daartoe gemachtigd te zijn doodleuk ieder half jaar de abonnementsgelden van je rekening, het nummer bemachtigen ze via de Ideal betaling die je doet bij het aangaan van het abonnement voor een bepaalde periode.
Inderdaad, ik moet misschien beter opletten en mijn afschrijvingen in de gaten houden. Maar toch, het blijft diefstal. De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:34
door Moneyman
Nou, dan niet klagen straks als je gedagvaard wordt voor niet-betaalde abonnementsgelden. Ik hoop voor je dat je keihard kunt bewijzen wat je hier zegt, anders ga je onderuit in de procedure.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:38
door tttlocke
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.
Dan is het gelukkig opgelost. :roll:

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:41
door mahadma
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:42
door Moneyman
mahadma schreef:
11 sep 2018 15:41
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.
Dit vrijwel altijd onterechte statement kennen we inmiddels wel... :roll: voegt niets toe.

Re: SQULA

Geplaatst: 11 sep 2018 15:42
door Moneyman
mahadma schreef:
11 sep 2018 15:41
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.
Dit vrijwel altijd onterechte statement kennen we inmiddels wel... :roll: voegt niets toe.