Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sonjakrul1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2016 18:48

Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door sonjakrul1 » 29 nov 2016 18:59

Wij hebben 3 paar Dubarry herenlaarzen (2 paar hoge en 1 paar lage) waarvan de zolen helemaal verpulveren en onder de laars vandaan vallen.
De hoge laarzen hebben 385,-- per paar gekost en de lage laarzen 349,-- per paar
Wij hebben diverse malen contact hierover gehad met Dubarry Nederland. Wij hebben met hen geemaild en foto's gestuurd van de laarzen, maar zij bieden geen garantie aan!
Het was eigenlijk onze schuld want in 1e instantie hadden wij de laarzen niet vaak genoeg gebruikt en later hadden wij ze ze weer te veel gebruikt (???).
Wij zijn zeer zuinig op deze laarzen en ze werden netjes door ons onderhouden.
Hun oplossing is dat wij tegen inkoopprijs andere laarzen bij hen mogen kopen voor 175,-- per paar! Echter wij hebben nu al voor 1500,-- aan laarzen staan waar we niets aan hebben, omdat de zolen gewoon uit elkaar vallen.
Nu lees ik op het internet dat meerdere kopers hier last van hebben en dat wij dus zeker niet de enige zijn met dit probleem.
Als je een bericht post op hun facebook pagina wordt deze per direct verwijderd, want er mogen natuurlijk alleen maar leuke en fijne berichten op staan. Hoe word je als consument voor de gek gehouden....
En uiteindelijk hoor je weer helemaal niets van hen en wordt er geen oplossing geboden.
Het is toch werkelijk te belachelijk voor woorden dat je laarzen koopt van 385,-- per stuk waarvan na verloop van tijd de zolen eronder vandaan vallen en dat Dubarry Nederland gewoon alles negeert en niets doet.
Zijn er wellicht meer kopers die dit probleem ervaren, zodat we onze krachten kunnen bundelen? Wellicht via de consumentenbond of rechtsbijstand.

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door berndv » 30 nov 2016 09:19

sonjakrul1 schreef:Wij hebben 3 paar Dubarry herenlaarzen (2 paar hoge en 1 paar lage) waarvan de zolen helemaal verpulveren en onder de laars vandaan vallen.
De hoge laarzen hebben 385,-- per paar gekost en de lage laarzen 349,-- per paar
Wij hebben diverse malen contact hierover gehad met Dubarry Nederland. Wij hebben met hen geemaild en foto's gestuurd van de laarzen, maar zij bieden geen garantie aan!
Het was eigenlijk onze schuld want in 1e instantie hadden wij de laarzen niet vaak genoeg gebruikt en later hadden wij ze ze weer te veel gebruikt (???).
Wij zijn zeer zuinig op deze laarzen en ze werden netjes door ons onderhouden.
Hun oplossing is dat wij tegen inkoopprijs andere laarzen bij hen mogen kopen voor 175,-- per paar! Echter wij hebben nu al voor 1500,-- aan laarzen staan waar we niets aan hebben, omdat de zolen gewoon uit elkaar vallen.
Nu lees ik op het internet dat meerdere kopers hier last van hebben en dat wij dus zeker niet de enige zijn met dit probleem.
Als je een bericht post op hun facebook pagina wordt deze per direct verwijderd, want er mogen natuurlijk alleen maar leuke en fijne berichten op staan. Hoe word je als consument voor de gek gehouden....
En uiteindelijk hoor je weer helemaal niets van hen en wordt er geen oplossing geboden.
Het is toch werkelijk te belachelijk voor woorden dat je laarzen koopt van 385,-- per stuk waarvan na verloop van tijd de zolen eronder vandaan vallen en dat Dubarry Nederland gewoon alles negeert en niets doet.
Zijn er wellicht meer kopers die dit probleem ervaren, zodat we onze krachten kunnen bundelen? Wellicht via de consumentenbond of rechtsbijstand.
Heeft u deze laarzen ook bij Dubarry gekocht? OF heeft u ze elders gekocht? In het laatste geval dient de verkoper waar u ze gekocht heeft er voor te zorgen dat de laarzen goed zijn. U heeft een overeenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant/importeur. Dat die u niet verder wil helpen is heel vervelend, maar als dit niet de verkopende partij is, mogen ze dit op zich wel zo doen. Hoe de verkopende partij dit met de fabrikant oplost is niet uw pakkie an.

Ook zie ik nergens, of ik lees er overheen, hoe oud de laarzen waren op het moment dat ze problemen begonnen te vertonen. De eerste 6 maand na aankoop dient de verkoper aan te tonen dat eventuele defecten ontstaan zijn door ondeskundig gebruik. Simpelweg zeggen teveel op gelopen is dan niet voldoende, er dient dan ook bewijs geleverd te worden dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Op de site "consuwijzer" vindt u meer informatie omtrent garantie en conformiteit, hier staan ook een aantal voorbeeldbrieven welke u kunt gebruiken om naar de verkoper te sturen. Eventueel de rechtsbijstand inschakelen is natuurlijk altijd een goede optie, helemaal gezien de hoogte van het bedrag dat u betaald heeft voor de laarzen.

sonjakrul1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2016 18:48

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door sonjakrul1 » 30 nov 2016 10:05

Wij hebben de laarzen op zo'n landelijk leven beurs beurs gekocht bij een standhouder. Het probleem is dus dat wij niet meer weten wie dat uiteindelijk is geweest.... Dat heb je helaas op dat soort beurzen. De laarzen zijn denk ik zo'n 4 jaar oud. Echter als je laarzen koopt voor dat bedrag en het zijn ook nog eens outdoor laarzen, dan mag je toch verwachten dat deze langer mee gaan dan 4 jaar! Ze worden wel vaak gebruikt, maar niet ook weer super intensief. Omdat hij 3 paar heeft, worden ze ook afgewisseld met dragen. Worden ook zeer netjes onderhouden, omdat je voor een bedrag van 385,-- per paar toch wel zuinig bent op je laarzen.
Omdat het lastig laarzen vinden is voor mannen heeft mijn man destijds direct 2 paar hoge laarzen en 1 paar lage gekocht. Ik heb zelf 1 paar hoge laarzen gekocht. Bij de laarzen van mijn man vallen dus echt de zolen eronder uit vandaan en ze verpulveren gewoon. De zolen vallen gewoon in brokjes uit elkaar. Mijn laarzen die tegelijkertijd en bij dezelfde standhouder zijn gekocht hebben het probleem niet.
Nu heb ik op het internet ondertussen al ontdekt dat wij niet de enige zijn met dit probleem en dat dit destijds een fout in het "fabricage traject" is geweest. Er zijn zelfs schoenmakers die zich hebben gespecialiseerd in het nieuw aanbrengen van zolen onder Dubarry laarzen omdat dit dus zo vaak voorkomt. Er is een hele serie van dit soort laarzen uitgebracht die allemaal dit probleem hebben.
Als Dubarry dus voor een bepaalde tijd dit soort slechte laarzen op de markt heeft gebracht, dan overstijgt dit probleem toch eigenlijk wel wie de verkoper is geweest en moet je dit geval kunnen terugvallen op de fabrikant/Dubarry NL.
Wij voelen ons toch wel heel erg misleid door Dubarry. Als wij van tevoren hadden geweten dat zij zo'n slecht product verkochten voor zo veel geld dan hadden wij de laarzen niet gekocht.
En omdat het dus gaat om een fout in hun fabricage proces is het niet meer dan normaal dat zij dan ook hiervoor de consequenties aanvaarden en bij de laarzen waar "verkeerde" zolen onder zitten, zorgen dat kopers hiervoor gecompenseerd worden. Nu worden er vervangende laarzen voor 175,-- per paar aangeboden. Dat is nog eens 3x 175,- voor de laarzen en dan zou mijn man uiteindelijk voor 3 paar laarzen 1.652,-- kwijt zijn. Dit is gewoon absurd!
Jammer dat Dubarry in deze niet zijn verantwoordelijkheid neemt voor de slechte fabricage van hun product en je als consument gewoon met nul garantie en nul service wordt afgeschept. Terwijl je voor zo'n hoog bedrag dat je moet betalen voor het product dan toch wel wat anders verwacht.....

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door berndv » 30 nov 2016 10:15

sonjakrul1 schreef:Als Dubarry dus voor een bepaalde tijd dit soort slechte laarzen op de markt heeft gebracht, dan overstijgt dit probleem toch eigenlijk wel wie de verkoper is geweest en moet je dit geval kunnen terugvallen op de fabrikant/Dubarry NL.
wettelijk dus niet. Er bestaat namelijk geen enkele overeenkomst tussen u en de fabriek. Die (koop)overeenkomst is gesloten tussen u en de verkoper, wie dat dan ook moge zijn.

Na 2 jaar is het wel aan u om te bewijzen. En in het ergste geval om hiervoor te gaan procederen, als niemand u gaat helpen. Het lastige in deze is gewoon dat u niet meer weet wie de verkoper is, en de fabrikant eigenlijk niets voor u hoeft te doen, helemaal na ongeveer 4 jaar is dat lastig.

Natuurlijk mag men meer verwachten van laarzen in deze prijsklasse. U geeft aan dat er inmiddels verschillende schoenmakers die aangeven dat dit een veel voorkomend probleem is en dat dit te maken heeft met het productieproces. Kunt u dit ook officieel op papier krijgen? En wat zou het vervangen van de zool via een dergelijke schoenmaker gaan kosten?

Als u een rechtsbijstand heeft, zou ik die in ieder geval inschakelen. Of die iets kunnen betekenen kan ik zo niet zeggen. Heeft u nog wel een aankoopbewijs? Hiermee zou u in ieder geval aan kunnen tonen hoe oud de laarzen zijn.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door aerox » 02 dec 2016 19:17

U wilt de fabriek verantwoordelijk stellen maar die heeft niks met u te maken. De fabrikant heeft eigenlijk niks aan u verdiend want zij krijgen geld wanneer een winkel of in uw geval een standhouder laarzen inkoopt. Dus zij zullen ook niet staan te springen om uw probleem op te lossen.

Zolang u niet weet wie u de laarzen verkocht heeft zal het een lastig verhaal worden. En ik bedoel dit niet onaardig maar als je bij een marktkraam voor €1500,- aan laarzen kan kopen dan koop je na 4 jaar toch gewoon nieuwe...

kokka
Berichten: 3390
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door kokka » 03 dec 2016 08:40

wie weet heb je wel Chinese namaak gekocht
waarom laat je er geen nieuwe zolen onder zetten? je heb van die handige mensen die schoenen repareren, de schoenmaker.
sonjakrul1 schreef:zou mijn man uiteindelijk voor 3 paar laarzen 1.652,-- kwijt zijn. Dit is gewoon absurd
ik vond 1119 euro voor drie paar laarzen al absurd, maar ja..

olaf79
Berichten: 8264
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door olaf79 » 03 dec 2016 15:19

Tsja, zolen zijn toch echt onderdelen die slijten, ook bij laarzen van deze prijs.Er zit geen tellertje op die meet hoeveel km je erop gelopen hebt, maar dat kan best behoorlijk zijn. De laarzen zijn ook niet onbruikbaar mits je er nieuwe zolen onder laat zetten. Nog even een wijze les voor een ieder: koop nooit iets op een beurs of markt voor meer dan 5 euro. Als er ooit wat met je spullen is kun je fluiten naar service / garantie.

Mucha

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door Mucha » 03 dec 2016 17:52

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73
Berichten: 1657
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door mh73 » 03 dec 2016 18:36

Ooit eens een paar laarzen van 300 euro gekocht bij een dure zaak omdat je daar zogezegd langer mee zou doen. Niet dus. Ze waren gewoon op na twee jaar. Dus 4 jaar vind ik nog netjes. Vergeet niet dat de materialen van de laars toch verouderen, ook al draag je ze niet heel intensief.

olaf79
Berichten: 8264
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door olaf79 » 04 dec 2016 09:41

mh73 schreef:Ooit eens een paar laarzen van 300 euro gekocht bij een dure zaak omdat je daar zogezegd langer mee zou doen. Niet dus. Ze waren gewoon op na twee jaar. Dus 4 jaar vind ik nog netjes. Vergeet niet dat de materialen van de laars toch verouderen, ook al draag je ze niet heel intensief.
Het is eerder zo dat een duur merk dezelfde materialen gebruikt als een goedkoop merk, maar er een premium prijs voor vraagt door marketing of een winkel in een dure winkelstraat...Prijs en kwaliteit gaan lang niet altijd gelijk op.

Mucha

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door Mucha » 04 dec 2016 17:43

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

dammerlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2008 07:03

Re: Slechte service / garantie Dubarry laarzen

Ongelezen bericht door dammerlaan » 30 jul 2018 19:02

Bij mij treed na 10 jaar intensief gebruik hetzelfde probleem op. Het betreft hier de zeillaarzen, type Ultima.
De zolen zijn inmiddels verhard en hebben hun grip verloren. Ik ga ze 'origineel' laten verzolen voor een bedrag iets meer dan €100/110
Simpelweg omdat ik ze heerlijk vind in het gebruik en ik geen betere grip heb gehad op een teak dek.

het resultaat zal ik delen ten behoeve van eventuele lotgenoten in de toekomst.

Plaats reactie