LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

Het is toch niet normaal dat de levensduur van het beeldscherm van een LED TV 55” 60” nog geen 2 jaar?
Het is nu al voor de 3e keer binnen 4 jaar kapot.

Zitten we zondagmiddag 4 december zo rond 4 uur rustig TV te kijken verschijnt er plots een rode pixel streep, van boven tot onder, aan de rechterzijde van het Samsung 55” LED TV toestel, die niet meer weg gaat.
Dit toestel aangeschaft 16-04-2015 via BCC Hellevoetsluis, dit ter vervanging van de kapotte 60” LED Sharp tv die het zelfde probleem had.
Bij de Sharp verscheen, enkele maanden na aanschaf, aan de linkerkant zo’n rode streep en uiteindelijk werd het gehele scherm vervangen.
Ongeveer enkele dagen na afloop van de originele garantieperiode verscheen er midden in het scherm weer zo’n zelfde rode streep, echter nu kon het niet meer gerepareerd worden, want volgens Sharp waren de schermen niet meer leverbaar.
Het enige waar Sharp toe bereid was om “de wettelijke te verwachte levensduur” te vergoeden via de leverancier.
De leverancier IT’S was inmiddels overgenomen door BCC en deze waren/zijn niet bepaald blij met ons, en wij niet met hun. Het werd De Samsung 55” LED wel met flinke bijbetaling uiteraard.

En dus zijn we maar weer opnieuw een gevecht met leverancier en producent.

Toch denk ik dat dit niet normaal kan zijn.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door BL2 »

Daar kan ik kort over zijn, dat is inderdaad niet normaal.
Een LED TV hoort zeker 10 jaren mee te gaan.

Wel vreemd dat er elke keer dezelfde storing, een rode balk, optreed.

Is het bekend waarom dit gebeurt, want het is natuurlijk wel vreemd dat zowel de Samsung als de Sharp dit krijgen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een rode streep, bij 2 verschillende merken TV.... Zeker weten dat er geen probleem in de bron zit?

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

BL2 - De oorzaak is mij onbekend, wat wel naar voren is gekomen de eerste keer is, dat een pixelstreep in het scherm geen vreemd verschijnsel bleek te zijn, alleen meestal wit van kleur, volgens de monteurs.
Producenten betrekken ook onderdelen van andere fabrikanten, mogelijk maken ze gebruik van dezelfde fabrikant, iets wat dit euvel veroorzaakt.

GJvdZ - BRON ?? wat bedoel je hiermee? Als je het over mij hebt, ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen veroorzaken. De tv hangt aan de muur en moet gewoon doen waar het voor gemaakt is.
Bovendien waarom om zou ik zoiets willen veroorzaken, ik zit niet te wachten op een heel tijdrovend gebeuren van leverancier en fabrikant aansprakelijk stellen, monteurs over de vloer etc. etc. en alle bijkomende ergernis.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door BL2 »

Met de Bron bedoelt hij niet jou, maar de apparatuur rond de TV.
Haal de HDMI kabel er bijvoorbeeld eens uit, en plaats deze opnieuw (beide kanten) Dat wil nog wel eens helpen.

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

BL2- Alle mogelijke opties heb ik al geprobeerd zonder effect. Ook het onderhoud wordt gedaan volgens specificatie van de fabrikant, ik kan geen enkele oorzaak bedenken.

Zo nadenkende over het huidige geval, herinner ik me nu ook dat de monteur zei, dat door hard te knijpen aan de rand van het beeldscherm waar de streep begint, deze soms ook verdwijnt, hij probeerde het maar er gebeurde helemaal niets. Ik had niets anders verwacht, want ik vind het totale onzin.
Maar hij vertelde wel dat er mensen zijn die dit moedwillig doen om juist de streep te veroorzaken om zo een ander TV te krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door crazyme »

Kanstechnisch gezien zou je nu een staatslot moeten kopen.

Je hebt wel heel veel "geluk" om met twee verschillende apparaten exact hetzelfde euvel te krijgen.

Ik zou ook serieus kijken naar de randapparatuur, of de montage. Wellicht is de muur niet helemaal vlak en hangt de tv iets getordeerd ?

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

crazyme - Voor een staatslot heb je meer geluk nodig, kans daar is is 1 op de ......
Zoals ik al eerder vermelde alle mogelijke opties zijn al uit ge voert.

Zondag heb ik al op verschillende manieren contact op genomen met zowel leverancier BCC als producent Samsung.

Maandag het volgende email bericht ontvangen van BCC "Wij zullen je dan zo spoedig mogelijk door de reparateur terug laten bellen om een afspraak te maken voor een reparatie aan huis.", later op de dag werd ik door BCC gebeld en deelden ze mee dat ik op woensdag gebeld word door Samsung.

Woensdagmiddag gebeld door een Samsung medewerker die om het TV serienummer vroeg en mij vertelde dat de reparatie aan huis gedaan word en de reparatie service contact met mij opneemt. Natuurlijk nadat hij had vernomen dat ik alle opties en de zelftest van TV al had uitgevoerd, zonder enig positief resultaat.
Eind van de middag email van de reparatie service met de volgende vreemde vragen;
• Graag een duidelijke foto aanleveren van Uw aankoopbewijs
• Graag een duidelijke foto aanleveren van het type/serienummer
Vreemd? ja vooral die 2e vraag, aangezien in die zelfde mail de apparaat specificaties vermeld staan die ze van Samsung hebben ontvangen.
Bovendien kunnen ze een kopie van de aankoopbon ook bij BCC krijgen.
Rond 8 uur 's avond weer een mail van hun met een nogal verwarrende inhoud;
U heeft een verzoek ingediend voor een homeservice bezoek door de Selectro Service Group.
We streven er naar om de klachten m.b.t. uw toestel direct bij het eerste huisbezoek op te lossen. We hebben daarom aan de hand van de opgegeven klachten preventief één of meerdere onderdelen besteld. Wij nemen spoedig contact met u op voor het maken van een afspraak!

Verwarrend omdat ik geen verzoek heb ingediend maar Samsung.

Nou ik ben benieuwd hoe snel "Spoedig" is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat is er nu weer zo vreemd aan de vraag om een fout aan te leveren van het serienummer ?

Zo weet men 100% zeker wat u heeft staan. Afgaan op secundaire informatie levert een hogere kans op fouten.

Maar goed, kansberekening is niet echt uw ding.

stofzuigertje

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe groter het beeld, ook hoger stroomgebruik en dus warmte, dat is vermoedelijk de oorzaak waarom 32" of kleiner lang mee gaan en boven de 40" zo vaak in de werkplaats komen.

Iets dichter bij gaan zitten en de 32" is massa product en meestal zeer betrouwbaar, 40" ook goed en 26" leuk voor slaapkamer of studenten.

De 19 & 20" worden regelmatig in keukens geplaatst of tevens als computer monitor en die gaan ook lang mee.
Juist de 50" en groter zoals deze 55" en 60" komen vaker dan gemiddeld terug, en ik zie alle merken langs komen.
Wel weet ik dat van de honderden merken wereldwijd die leverbaar zijn het aantal scherm fabrikanten beperkt is.

Het zou kunnen dat bepaalde Samsung toestellen geen Samsung scherm hebben en dat komt ook bij LG voor die zowel toestel als scherm maken....
Ja, vele merken uit 1 fabriek en ook nog elkaars onderdelen gebruiken dus zoveel keuze is er niet als U denkt.

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

crazyme - Een simpele vraag als bijvoorbeeld "wilt onderstaande gegevens controleren op hun correctheid" had volstaan.
De laatste opmerking is niet echt op zij plaats.

Vandaag 8-12-2016 telefonisch bericht ontvangen dat a.s. dinsdag de reparateur aan huis komt.
Spoedig is toch redelijk vlot denk ik dan zijn we een weekje verder.


.

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

DJsterova schreef:crazyme - Een simpele vraag als bijvoorbeeld "wilt u onderstaande gegevens controleren op hun correctheid" had volstaan.
De laatste opmerking is niet echt op zijn plaats.
.

Correctie op vorig bericht

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door crazyme »

DJsterova schreef:crazyme - Een simpele vraag als bijvoorbeeld "wilt onderstaande gegevens controleren op hun correctheid" had volstaan.
.
U weet het kennelijk beter dan een professionele organisatie die dit soort dingen al jaren doet.

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

snuffel1 schreef:@Ts dinsdag 13 december komt een monteur uw tv herstellen dan is naar mijn mening uw probleem toch wel opgelost.
Stofzuigertje haalt er van alles bij wat echt niet klopt want een groot of klein scherm maakt voor de kwaliteit van het scherm niet uit. Wat wel van invloed kan zijn is de tv veel verplaatsen omdat moeder de vrouw de woonkamer wil veranderen en de tv weer van zijn plek moet. De eerste keer pak je de tv op zoals het moet maar naar de vijfde keer moeten verplaatsen bent je niet blij en de tv al helemaal niet. Uit de oudheid een verhaaltje, de tv's waren loei zwaar en waren zeg maar een statussymbool waar de gehele kamer inrichting op afgestemd werd. Nu slepen we met de tv van de ene kant naar de andere en dat is funest voor het LCD scherm.
Ik hoop dat het dinsdag in orde komt, maar ben toch benieuwd naar de oorzaak en dat het niet weer terugkomt. Er komt geen nieuwe garantie, dus als het weer gebeurt, is het na de garantie periode en afhankelijk van hiervan kun je nog compensatie krijgen. Maar het kost me dan weer een aardige som geld en daar zit ik niet op te wachten.
Nee hoor, met de TV door het huis sjouwen, geen denken aan, het hangt aan de muur en klaar.
Overigens wat betreft LCD scherm kan dit inderdaad van dezelfde fabrikant afkomstig zijn als die van Sharp of anderen, zo zei de servicemedewerker van Samsung. Er zij namelijk maar weinig fabrikanten dit formaat LCD schermen fabriceren.

stofzuigertje

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb regelmatig sloop toestellen staan.
Die bestaan uit 3 delen, 1 Het scherm, 2 Elektronica, 3 voeding.
Ja, de schermen uit wisselen en soms werkt dat en je moet soms metalen bevestiging rand overzetten of verwijderen.

Reparatie, ja ik ga echt niet uren zoeken en scherm wisselen en defecte hergebruiken, ik weet hoeveel LG schermen in Samsung toestellen zitten en andersom!
Alleen de nieuwste gebogen schermen zijn nog merk gebonden maar de goedkope massa bulk met HD ready en Full HD zijn meestal van
enkele fabrieken.

De combinatie van de printplaat en scherm kan levensduur beïnvloeden maar er is een levendige handel in kapotte toestellen en
scherm wisselaars komen voor.
Helaas, ik heb mijn bedrijf verkocht dus kan niets meer doen.
Vaak geven ze voor garantie een nieuwe omdat herstel duurder is, of de onderdelen zijn niet of moeilijk leverbaar.
Dan is oude verkopen of ruilen voor werkende met bijbetaling mogelijk maar ook dan, hoe lang gaan een dergelijke combi van 2 of 3 andere mee en
hoe oud is deze?

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

stofzuigertje- leeftijd staat in het mijn eerste Topic tekst

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

Op de en of andere manier lukt het mij al dagen niet om hier een ietwat uitgebreidere reactie te plaatsen.
Maar de TV is gerepareerd, het nieuwe scherm is geplaatst en het toestel werkt weer normaal.

DJsterova
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:59

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door DJsterova »

De vraag is alleen hoelang?????????????? Op de sticker achterop het nieuwe vervangen beeldscherm staat "Made in Slovakia 05.12.2014 "Nl datum 12-05-2014 2 1/2 jaar geleden gefabriceerd dus.
Oké ik ben blij dat de Samsung TV gemaakt is, maar ik blijf toch met het nare gevoel zitten dat die pixelstreep na niet al te lange tijd terugkomt en ik weer extra op kosten gejaagd word.
Reparatie Garantie is 90 dagen, Originele garantie tot half April 2017, een maand langer.
Wanneer ik bedenk dat alle 3 schermen binnen 2 jaar al kapot waren, dan heb ik er totaal geen vertrouwen in dat het Samsung scherm nu langer mee zal gaan.

Wat ik erg vervelend vond is de manier van communiceren met het reparatiebedrijf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door olaf79 »

DJsterova schreef:De vraag is alleen hoelang?????????????? Op de sticker achterop het nieuwe vervangen beeldscherm staat "Made in Slovakia 05.12.2014 "Nl datum 12-05-2014 2 1/2 jaar geleden gefabriceerd dus.
Oké ik ben blij dat de Samsung TV gemaakt is, maar ik blijf toch met het nare gevoel zitten dat die pixelstreep na niet al te lange tijd terugkomt en ik weer extra op kosten gejaagd word.
Reparatie Garantie is 90 dagen, Originele garantie tot half April 2017, een maand langer.
Wanneer ik bedenk dat alle 3 schermen binnen 2 jaar al kapot waren, dan heb ik er totaal geen vertrouwen in dat het Samsung scherm nu langer mee zal gaan.

Wat ik erg vervelend vond is de manier van communiceren met het reparatiebedrijf.
Een apparaat dat niet gebruikt is, slijt vrijwel niet in de doos. Het gaat hier om vervanging van een ouder type dat waarschijnlijk niet meer gemaakt wordt en dit is dus voorraad die de fabrikant aanhoudt voor dit soort gevallen. Zou ik me geen zorgen om maken.

Een tv hoort veel langer mee te gaan dan 2 jaar (eerder 6-8 jaar). Dat dit bij u niet zo is is of dikke pech (wat me onwaarschijnlijk lijkt) of er is iets anders aan de hand. Kan het zijn dat de TV inderdaad niet goed hangt? Is er wel eens een meting gedaan naar spanningspieken op de contact doos waarin de tv zijn stroom betrekt? Zijn er wel eens UFO's in uw tuin geland :P ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Levensduur SmartTV HD LED 55" 60" beeldscherm?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij staat daar gewoon een Samsung fabriek / assemblage locatie. Heeft te maken met import in de EU en invoerrechten.

Gesloten