Pagina 1 van 2

samsung wasmachine

Geplaatst: 23 jun 2017 09:29
door JetJager
Wij hebben op 11-02-2014, bij de mediamarkt een samsung 12kg .wasmachine gekocht. Met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
In die 2 jaar is de machine 3x stuk geweest. 2x is het moederbord vervangen, en 1x is het display vervangen.
U begrijpt dat ik niet blij was, en heb dan ook kontakt gezocht met samsung, omdat ik nog meer problemen verwachtte en mijn garantie zou aflopen.
Ik heb verzocht om een nieuwe machine of verlenging van mijn garantie.
Samsung gaf als antwoord, de machine pas na 3x dezelfde reparatie uitgevoerd te hebben, de machine te vervangen. De extra garantie was ook geen optie, omdat de verwachting was, dat de machine nu weer prima zou funktioneren.
Nu is het juni 2017, en de machine is weer stuk! Dezelfde melding 3E.
Uiteraard kontakt opgenomen met samsung, en verzocht om een oplossing, gezien hetzelfde probleem zich nu voor de 3e keer voordoet. Echter dit keer buiten de garantie...
Ja dat is jammer, vind ook samsung, maar ze kunnen niets meer voor me doen, gezien de garantie verlopen is.
Het enige wat ze bieden is een coulantieregeling, waarbij de kosten niet hoger zullen zijn dan 220 euro.
Nou U snapt, dat ik hier ongelooflijk van baal. Ik heb een gezin met 4 kinderen, die niet zonder wasmachine kan. En na 3 jaar nog niet op zulke kosten zit te wachten, met een machine van 3 jaar oud!
Ik zou heel graag advies ontvangen!
vr. gr.
Henriette Jager

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 09:54
door NeoDutchio
JetJager schreef:Wij hebben op 11-02-2014, bij de mediamarkt een samsung 12kg .wasmachine gekocht. Met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
In die 2 jaar is de machine 3x stuk geweest. 2x is het moederbord vervangen, en 1x is het display vervangen.
U begrijpt dat ik niet blij was, en heb dan ook kontakt gezocht met samsung, omdat ik nog meer problemen verwachtte en mijn garantie zou aflopen.
Ik heb verzocht om een nieuwe machine of verlenging van mijn garantie.
Samsung gaf als antwoord, de machine pas na 3x dezelfde reparatie uitgevoerd te hebben, de machine te vervangen. De extra garantie was ook geen optie, omdat de verwachting was, dat de machine nu weer prima zou funktioneren.
Nu is het juni 2017, en de machine is weer stuk! Dezelfde melding 3E.
Uiteraard kontakt opgenomen met samsung, en verzocht om een oplossing, gezien hetzelfde probleem zich nu voor de 3e keer voordoet. Echter dit keer buiten de garantie...
Ja dat is jammer, vind ook samsung, maar ze kunnen niets meer voor me doen, gezien de garantie verlopen is.
Het enige wat ze bieden is een coulantieregeling, waarbij de kosten niet hoger zullen zijn dan 220 euro.
Nou U snapt, dat ik hier ongelooflijk van baal. Ik heb een gezin met 4 kinderen, die niet zonder wasmachine kan. En na 3 jaar nog niet op zulke kosten zit te wachten, met een machine van 3 jaar oud!
Ik zou heel graag advies ontvangen!
vr. gr.
Henriette Jager
Net aanbod van Samsung. Samsung heeft namelijk niets met u te maken. U moet bij de verkoper zijn voor service en garantie.

Garantie betekend niet oneindig niets betalen. U heeft 2 jaar garantie op de wasmachine gehad en daar heeft u ook gebruik van gemaakt. Na deze 2 jaar is het natuurlijk onredelijk om kosteloos herstel te blijven vragen. U heeft immers nu al bijna 3,5 jaar gebruik kunnen maken van de wasmachine. Dat een wasmachine langer mee moet kunnen gaan dan 2 jaar ben ik met u eens, maar dan heeft u te maken met afschrijvingen. Dat Samsung nu coulant is door te zeggen dat de kosten gelimiteerd worden op 220 euro is netjes. U zult altijd zelf moeten bijbetalen, dat is niet meer dan redelijk.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 10:20
door olaf79
NeoDutchio schreef:Net aanbod van Samsung. Samsung heeft namelijk niets met u te maken.
Een schandalig aanbod van Samsung. Die moeten zich doodschamen dat een wasmaschine met hun merklogo erop zo vaak aan hetzelfde onderdeel stuk gaat. Denkt u dat TS ooit nog een Samsung wasmachine gaat kopen? Of uberhaupt zich waagt aan een samsung product?
U moet bij de verkoper zijn voor service en garantie.
Dit klopt, de verkoper is het eerste aanspreekpunt.
Garantie betekend niet oneindig niets betalen. U heeft 2 jaar garantie op de wasmachine gehad en daar heeft u ook gebruik van gemaakt. Na deze 2 jaar is het natuurlijk onredelijk om kosteloos herstel te blijven vragen. U heeft immers nu al bijna 3,5 jaar gebruik kunnen maken van de wasmachine. Dat een wasmachine langer mee moet kunnen gaan dan 2 jaar ben ik met u eens, maar dan heeft u te maken met afschrijvingen. Dat Samsung nu coulant is door te zeggen dat de kosten gelimiteerd worden op 220 euro is netjes. U zult altijd zelf moeten bijbetalen, dat is niet meer dan redelijk.
U kletst onzin. Van een wasmachine mag je verwachten dat hij een x aantal jaren probleemloos meegaat. Binnen deze periode heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging. De wet kent geen afschrijvingen, eigen risico's of bijbetalingsregelingen. Non-conform is non-conform en dus gratis reparatie.

Daarbij dient NOGMAALS duidelijk gemaakt te worden dat TS zich moet melden bij de verkoper. Het wordt tijd dat mensen dit nu wel eens weten....

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 10:27
door hänschen klein

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 20:59
door Julie4444
Dat Samsung wasmachines slechte kwaliteit zijn is toch wel redelijk algemeen bekend, mag ik hopen? In principe is Samsung zelf TS niets verplicht. De verkoper dient, zoals al eerder gesteld, met een passende oplossing te komen.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 21:38
door Bob Schurkjens
Wat heeft de machine gekost? U moet bij de verkoper zijn en niet bij Samsung. Het is zeker niet zo dat u na twee jaar geen rechten meer heeft. Stel dat de levensduur 7 jaar is, dan heeft u na 3,5 jaar recht op 50% vergoeding van de reparatiekosten. 3,5 gedeeld door 7.

In de praktijk is dit echter moeilijk af te dwingen. Als het een goedkope machine was kunt u overwegen uw verlies te nemen.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 21:54
door lijfrente
Julie4444 schreef:Dat Samsung wasmachines slechte kwaliteit zijn is toch wel redelijk algemeen bekend, mag ik hopen? In principe is Samsung zelf TS niets verplicht. De verkoper dient, zoals al eerder gesteld, met een passende oplossing te komen.
Je mag hopen zoveel je wilt, maar hoe kom je toch aan je uitspraak van slechte kwaliteit?

Ervaringsdeskundige of gewoon iets roepen, zonder onderbouwing?

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 22:05
door Julie4444
lijfrente schreef:
Julie4444 schreef:Dat Samsung wasmachines slechte kwaliteit zijn is toch wel redelijk algemeen bekend, mag ik hopen? In principe is Samsung zelf TS niets verplicht. De verkoper dient, zoals al eerder gesteld, met een passende oplossing te komen.
Je mag hopen zoveel je wilt, maar hoe kom je toch aan je uitspraak van slechte kwaliteit?

Ervaringsdeskundige of gewoon iets roepen, zonder onderbouwing?
Research voor we onze eigen wasmachine kochten. Een aantal merken, waaronder Samsung, bij voorbaat geëlimineerd vanwege klachten over kwaliteit.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 22:10
door Bob Schurkjens
https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... levensduur

Je zou deze Samsung prul dus met 50% korting kunnen laten repareren als deze 600 euro of meer kostte.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 24 jun 2017 22:14
door lijfrente
Bob Schurkjens schreef:https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... levensduur

Je zou deze Samsung prul dus met 50% korting kunnen laten repareren als deze 600 euro of meer kostte.

Ik kan nergens lezen, dat het in jou link over een Samsung gaat. :mrgreen:
Research voor we onze eigen wasmachine kochten. Een aantal merken, waaronder Samsung, bij voorbaat geëlimineerd vanwege klachten over kwaliteit.
Als ik op je huidig merk Google, denk ik toch genoeg recensies te vinden, waar mensen ontevreden zijn.
Of heb je een merk, wat helemaal geen negatieve recensies heeft? Dat zou mij wel verbazen. :lol:

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 00:19
door stofzuigertje
Vooral oude machines toen ze net begonnen waren zeer slecht.

Nu vind ik het wel redelijk gezien de vaak lage prijs van de 6 en 7 Kg machines.
Hoe deze grote 12 Kg het uithoud weet ik niet maar de meeste display defecten waren van 2010 en eerder.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 19:29
door ZaBo
Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:
Julie4444 schreef:Dat Samsung wasmachines slechte kwaliteit zijn is toch wel redelijk algemeen bekend, mag ik hopen? In principe is Samsung zelf TS niets verplicht. De verkoper dient, zoals al eerder gesteld, met een passende oplossing te komen.
Je mag hopen zoveel je wilt, maar hoe kom je toch aan je uitspraak van slechte kwaliteit?

Ervaringsdeskundige of gewoon iets roepen, zonder onderbouwing?
Research voor we onze eigen wasmachine kochten. Een aantal merken, waaronder Samsung, bij voorbaat geëlimineerd vanwege klachten over kwaliteit.
Valt wel mee hoor, al paar jaar samsung wasmachine en geen enkel probleem, en daarvoor hadden we ook samsung en ook geen enkel probleem.

Research zegt niet alles, alleen mensen zijn heel goed om hun klachten te deponeren

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 20:05
door Julie4444
ZaBo schreef:Valt wel mee hoor, al paar jaar samsung wasmachine en geen enkel probleem, en daarvoor hadden we ook samsung en ook geen enkel probleem.

Research zegt niet alles, alleen mensen zijn heel goed om hun klachten te deponeren
En als je alle merken vergelijkt komen er een aantal als niet zo best naar voren, terwijl dit voor anderen niet geldt.

Zo kun je dus wel in z'n algemeenheid stellen dat Samsung inferieure kwaliteit levert in vergelijking met specifieke andere merken. Echter zijn er natuurlijk ook andere elementen die relevant zijn, zoals de eventuele aanwezigheid van koolborstels, kunststof casing versus RVS, etc. Alles bij elkaar waren wij in ons onderzoek 7 maanden geleden, heel erg snel voorbij Samsung als optie.

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 20:19
door lijfrente
Julie4444 schreef:
ZaBo schreef:Valt wel mee hoor, al paar jaar samsung wasmachine en geen enkel probleem, en daarvoor hadden we ook samsung en ook geen enkel probleem.

Research zegt niet alles, alleen mensen zijn heel goed om hun klachten te deponeren
En als je alle merken vergelijkt komen er een aantal als niet zo best naar voren, terwijl dit voor anderen niet geldt.

Zo kun je dus wel in z'n algemeenheid stellen dat Samsung inferieure kwaliteit levert in vergelijking met specifieke andere merken. Echter zijn er natuurlijk ook andere elementen die relevant zijn, zoals de eventuele aanwezigheid van koolborstels, kunststof casing versus RVS, etc. Alles bij elkaar waren wij in ons onderzoek 7 maanden geleden, heel erg snel voorbij Samsung als optie.

Maar je durf dan niet het merk noemen, waar jullie uitgekomen zijn, dat Samsung het mindere was. :wink:

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 20:43
door Julie4444
Een zeer specifiek model van Miele. Wou je ook het lijstje met overwegingen, of zullen we het verder on-topic houden?

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 25 jun 2017 20:54
door lijfrente
Julie4444 schreef:Een zeer specifiek model van Miele. Wou je ook het lijstje met overwegingen, of zullen we het verder on-topic houden?
Het is on topic hoor, anders ben je ook off topic met je eigen verhaal, waar TS niets aan heeft. :mrgreen:

Ik dacht dat mensen hier op het forum hun bevindingen en informatie delen, maar het is blijkbaar niet zo!

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 26 jun 2017 00:49
door Henk Toeter
Wat heeft u voor het toestel betaalt in februari 2014?

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 26 jun 2017 10:16
door lijfrente
ZaBo schreef:
Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:
Je mag hopen zoveel je wilt, maar hoe kom je toch aan je uitspraak van slechte kwaliteit?

Ervaringsdeskundige of gewoon iets roepen, zonder onderbouwing?
Research voor we onze eigen wasmachine kochten. Een aantal merken, waaronder Samsung, bij voorbaat geëlimineerd vanwege klachten over kwaliteit.
Valt wel mee hoor, al paar jaar samsung wasmachine en geen enkel probleem, en daarvoor hadden we ook samsung en ook geen enkel probleem.

Research zegt niet alles, alleen mensen zijn heel goed om hun klachten te deponeren

Ik heb dan ook een beetje research gedaan, dus zo slecht als hier beweerd wordt, zijn de Samsungs toch niet.
In tegendeel kijk maar na de specs, verschil van dag en nacht.(Let vooral op de energiekosten van Miele)

https://www.kieskeurig.nl/productvergel ... 5D=3569572

https://www.kieskeurig.nl/productvergel ... 5D=1879896

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 12 jul 2017 16:34
door honza23
Julie4444 schreef: Echter zijn er natuurlijk ook andere elementen die relevant zijn, zoals de eventuele aanwezigheid van koolborstels, kunststof casing versus RVS, etc. Alles bij elkaar waren wij in ons onderzoek 7 maanden geleden, heel erg snel voorbij Samsung als optie.

Ik heb hier een wasmachine met ouwerwetse koolborstels, een plastic kuip; en ja, hij doet het na 27 jaar nog steeds perfect :).
Dus wat wil je daar nu mee zeggen?

Re: samsung wasmachine

Geplaatst: 13 jul 2017 08:11
door Hawk-Eye
TS, zoek maar eens op non-conformiteit, je zult zien dat de verkoper de machine gewoon moet repareren, dat MM je verwijst naar de fabrikant doet daar niets aan af, je moet gewoon bij MM zijn, deze moeten het oplossen...