LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ridder777

Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.
Mijn vriendin die in Vietnam woont wil graag dat ik wat flessen bodylotion opstuur naar haar.
Dat wil ik best doen, maar ik heb van een kennis gehoord dat ik niet te veel moet opsturen anders moet ik of mijn vriendin extra kosten betalen.
Ik heb de douane gebeld, maar ze konden mij niet helpen.
Weet iemand hoeveel flessen bodylotion ik maximaal op mag sturen zonder dat ik of mijn vriendin in problemen komen?
(Ze wil dat ik er 30 opstuur)
Ik denk dat ik het via Post NL laat doen en aangetekend
Erg bedankt voor de adviezen alvast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zult er hier geen problemen mee krijgen, maar het ligt aan de douane en belastingdienst in Vietnam. Maar wat daar de regels zijn kunt u alleen daar opvragen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door langste adem »

In feite zou je een zeecontainer vol kunnen exporteren, maar je vriendin in Vietnam zal dan wel invoerrechten en dergelijke moeten betalen over de CIF waarde (waarde goederen + verzendkosten) . . Dat is ongeveer 20 % volgens deze website : http://madb.europa.eu/madb/atDutyOvervi ... scode=3304.

Ik weet niet hoe het in Vietnam geregeld is, maar in Nederland is er een vrijstelling voor de invoer van pakketjes met lage waarde (ik geloof 22 euro, dat is dan de totale waarde van de shampoo inclusief verzendkosten).

Als je vriendin er echt 30 wil is het waarschijnlijk goedkoper om het in 1x te sturen, in plaats van dat jij meerdere pakketjes als "gift" verstuurd met bijvoorbeeld iedere keer 3 flesjes . In het laatste geval hoeft je vriendin niets bij te betalen, maar zijn de verzendkosten weer hoog.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook in Vietnam is gewoon bodylotion te koop, dus het lijkt me eenvoudiger en voordeliger om het aldaar te kopen.
Wat moet je met 30 flessen bodylotion, of gaat ze een handeltje beginnen (met import uit een zeer duur Westers land).

stofzuigertje

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Andersom gestuurd weten we het wel maar hoe daar de regels zijn?

Laat ze daar maar eerst en zoeken of je wel zoveel vrij mag invoeren en wat eventuele kosten zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom heb heb je het 30 juni 2017 niet gevraagd aan de douane in Vietnam , of bedoelde je de Vietnamees om de hoek . Je was er toen toch.

Ridder777

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik zal het even uitleggen...
Ik was er inderdaad maar wat ik niet wist is dat er 2 mensen waren die mijn vriendin 2x 8 euro gaven voor 2 flessen bodylotion.
Pas toen ik weer thuis kwam in Nederland vroeg me vriendin kan je er 30 opsturen en komen allemaal mensen aan de deur die er om vragen.
ps ik kocht de bodylotion in voor 1,30 Euro per fles.

Patience
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2008 09:37

Re: Flessen bodylotion opsturen naar Vietnam (max?)

Ongelezen bericht door Patience »

hebben ze in Vietnam dan geen bodylotion?

Gesloten