Radar

toggle menu

Douchecabine Maxaro

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Douchecabine Maxaro

door raymond44 » 06 jul 2017 18:40

Wij hebben 29-5-17 een douche cabine gekocht Maxaro en direct geplaatst. Wij zijn inmiddels enige tijd in gesprek omdat wij niet tevreden zijn met de geleverde douchecabine. In eerste instantie bleken de geleiders onder de schuifdeuren niet in orde. Deze zijn inmiddels opgestuurd en vervangen.
Verder bleken een aantal onderdeeltjes te ontbreken en deze zijn na wat verkeerde zendingen vervangen.

Verder blijkt er sprake te zijn van veel spatwater onder de deur door. Eigenlijk blijkt dat de ruimte tussen de vloer en de deur wat ruim is en deze niet aangepast kan worden. Aan de hand van de foto's en het filmpje is geconstateerd dat er geen sprake is van onjuiste montage. Het resultaat is dat er een plas water voor de cabine blijft liggen. Wij kunnen het water niet met een wisser wegvegen door de cabinerand op de vloer. Wij dweilen het water nu elke keer op. Dit is natuurlijk niet wat wij voor ogen hadden en konden voorzien op het moment dat wij de cabine bestelde. Zij hebben gekeken of een andere drempel geleverd kon worden maar deze was niet verkrijgbaar. Zij hebben ons gevraag om zelf ook bij de bouwmarkt te kijken. Aangezien erg lang duurde en wij het waterballet zat waren ben ik zelf naar een oplossing gaan zoeken. Na bezoek van menig bouwmarkt heb ik een iets hogere stenen dorpel gekocht. Kit verwijdert en nieuwe drempel met kit gemonteerd, materiaal kosten €40,00.

Ten opzichte van de aanschafprijs (€429) mi. een redelijk bedrag. Helaas heeft mijn vrouw het bonnetje weggegooid dus kan ik allen met foto's laten zien dat ik de stenen strip heb gemonteerd (dom van ons). Maxaro heeft echter aangegeven dat zij de kosten waarschijnlijk niet willen betalen omdat deze niet vooraf zijn afgesproken. Dit terwijl zij zelf aangaven dat wij zelf bij de bouwmarkt moeten kijken voor een oplossing. Ook willen zij de cabine niet terugnemen omdat deze uit de verpakking is gehaald en gemonteerd (Voorwaarde Maxaro). Wij konden de wateroverlast natuurlijk pas constateren na montage.

Heeft iemand ervaring met dit soort algemene voorwaarden en is het reëel dat Maxaro op grond van hun algemene voorwaarde de cabine mogelijk niet wil terugnemen?

Morgen ga ik verder met Maxaro in gesprek.

Raymond

raymond44

RE: Douchecabine Maxaro

door hänschen klein » 20 aug 2017 15:47

Er wordt duidelijk afstand genomen bij eigen-montage in de AV.

https://www.maxaro.nl/nl/klantenservice ... -beloftes/
hänschen klein

RE: Douchecabine Maxaro

door stofzuigertje » 20 aug 2017 17:39

Als ik een plons water tegen mijn Hornbach Huismerk deur aan pleurde zal het via de onderkant ook onder de deur doorgaan.
Maar hoe staan je sproeiers.
De hand sproeier kun je zo richten dat alles er onderdoor gaat bij vrijwel elke cabine.
Maar de stortdouche, totaal geen probleem mee gehad.

Maar als het er onderdoor spatte, een borstel of zo onderaan plakken was vermoedelijk voldoende geweest.
Wel koop je bij een bouwmarkt en of daar altijd deskundig advies....?????
Mijn cabine gewoon plat op de vloer gezet, kleine flut drempel van 5 cm waar de rail waar de deur in zit en met kit eronder gewoon dicht.

Ik denk dat niet de cabine maar de sproeiers verkeerd staan.
En na verkeerde en geen onderdelen geen bon bewaren?

Ik scan elke bon van waardevol product en bewaar deze omdat vele bonnen minder lang mee gaan dan de garantie termijn.
Net een Ikea kookplaat gratis laten herstellen die bijna 4 jaren oud was....
Moeilijk leesbaar en gelukkig was de scan wel goed leesbaar.
Mijn ervaring is dat producten zonder bon vaker stuk gaan dan die je soms meer als 10 jaren bewaarde....
Veel oude zooi net weg gepleurd en ik bewaar ze nu per jaar!
stofzuigertje

Sorteer op

Keer terug naar Overige producten