LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douchecabine Maxaro

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
raymond44
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2017 17:58

Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door raymond44 »

Wij hebben 29-5-17 een douche cabine gekocht Maxaro en direct geplaatst. Wij zijn inmiddels enige tijd in gesprek omdat wij niet tevreden zijn met de geleverde douchecabine. In eerste instantie bleken de geleiders onder de schuifdeuren niet in orde. Deze zijn inmiddels opgestuurd en vervangen.
Verder bleken een aantal onderdeeltjes te ontbreken en deze zijn na wat verkeerde zendingen vervangen.

Verder blijkt er sprake te zijn van veel spatwater onder de deur door. Eigenlijk blijkt dat de ruimte tussen de vloer en de deur wat ruim is en deze niet aangepast kan worden. Aan de hand van de foto's en het filmpje is geconstateerd dat er geen sprake is van onjuiste montage. Het resultaat is dat er een plas water voor de cabine blijft liggen. Wij kunnen het water niet met een wisser wegvegen door de cabinerand op de vloer. Wij dweilen het water nu elke keer op. Dit is natuurlijk niet wat wij voor ogen hadden en konden voorzien op het moment dat wij de cabine bestelde. Zij hebben gekeken of een andere drempel geleverd kon worden maar deze was niet verkrijgbaar. Zij hebben ons gevraag om zelf ook bij de bouwmarkt te kijken. Aangezien erg lang duurde en wij het waterballet zat waren ben ik zelf naar een oplossing gaan zoeken. Na bezoek van menig bouwmarkt heb ik een iets hogere stenen dorpel gekocht. Kit verwijdert en nieuwe drempel met kit gemonteerd, materiaal kosten €40,00.

Ten opzichte van de aanschafprijs (€429) mi. een redelijk bedrag. Helaas heeft mijn vrouw het bonnetje weggegooid dus kan ik allen met foto's laten zien dat ik de stenen strip heb gemonteerd (dom van ons). Maxaro heeft echter aangegeven dat zij de kosten waarschijnlijk niet willen betalen omdat deze niet vooraf zijn afgesproken. Dit terwijl zij zelf aangaven dat wij zelf bij de bouwmarkt moeten kijken voor een oplossing. Ook willen zij de cabine niet terugnemen omdat deze uit de verpakking is gehaald en gemonteerd (Voorwaarde Maxaro). Wij konden de wateroverlast natuurlijk pas constateren na montage.

Heeft iemand ervaring met dit soort algemene voorwaarden en is het reëel dat Maxaro op grond van hun algemene voorwaarde de cabine mogelijk niet wil terugnemen?

Morgen ga ik verder met Maxaro in gesprek.

Raymond

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Er wordt duidelijk afstand genomen bij eigen-montage in de AV.

https://www.maxaro.nl/nl/klantenservice ... -beloftes/

stofzuigertje

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een plons water tegen mijn Hornbach Huismerk deur aan pleurde zal het via de onderkant ook onder de deur doorgaan.
Maar hoe staan je sproeiers.
De hand sproeier kun je zo richten dat alles er onderdoor gaat bij vrijwel elke cabine.
Maar de stortdouche, totaal geen probleem mee gehad.

Maar als het er onderdoor spatte, een borstel of zo onderaan plakken was vermoedelijk voldoende geweest.
Wel koop je bij een bouwmarkt en of daar altijd deskundig advies....?????
Mijn cabine gewoon plat op de vloer gezet, kleine flut drempel van 5 cm waar de rail waar de deur in zit en met kit eronder gewoon dicht.

Ik denk dat niet de cabine maar de sproeiers verkeerd staan.
En na verkeerde en geen onderdelen geen bon bewaren?

Ik scan elke bon van waardevol product en bewaar deze omdat vele bonnen minder lang mee gaan dan de garantie termijn.
Net een Ikea kookplaat gratis laten herstellen die bijna 4 jaren oud was....
Moeilijk leesbaar en gelukkig was de scan wel goed leesbaar.
Mijn ervaring is dat producten zonder bon vaker stuk gaan dan die je soms meer als 10 jaren bewaarde....
Veel oude zooi net weg gepleurd en ik bewaar ze nu per jaar!

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Beste Raymond ik ben benieuwd hoe het vorig jaar met U is afgelopen. Ik denk dat de reactie van Stofzuigertje wel klopt. Elke douche kan lekken bij sproeien maar het kan ook aan de afwatering van de vloer liggen. Of de kit. Wij hebben een ander probleem. Ook bij Maxaro gekocht. Bij het plaatsten van de tweede deur spatte deze met een explosie uit elkaar. We zijn niet bruut geweest. Bij nader onderzoek kwamen we bij het frame uit. De sleuf bleek 1 mm verschil te hebben. Dus hobbelig maar met het blote oog niet zichtbaar. Als men in een raamkozijn een raam plaatst komt dit heel nauw. Het betekend veel tocht in huis of scheuren van het glas. In het geval van de douchehoek bleek het een explosie. We schrokken enorm. Glas mag niet zo snel exploderen lijkt ons. Stel je doucht en je komt per ongeluk met je elle boog ertegen? Ik heb het gebeuren vandaag bij Maxaro neergelegd en ga ervanuit dat zij met een oplossing komen. De recensies op hun site zijn goed. We gaan het horen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MoniqueHvS schreef:Wij hebben een ander probleem. Ook bij Maxaro gekocht. Bij het plaatsten van de tweede deur spatte deze met een explosie uit elkaar. We zijn niet bruut geweest. Bij nader onderzoek kwamen we bij het frame uit. De sleuf bleek 1 mm verschil te hebben. Dus hobbelig maar met het blote oog niet zichtbaar. Als men in een raamkozijn een raam plaatst komt dit heel nauw. Het betekend veel tocht in huis of scheuren van het glas. In het geval van de douchehoek bleek het een explosie. We schrokken enorm. Glas mag niet zo snel exploderen lijkt ons. Stel je doucht en je komt per ongeluk met je elle boog ertegen? Ik heb het gebeuren vandaag bij Maxaro neergelegd en ga ervanuit dat zij met een oplossing komen. De recensies op hun site zijn goed. We gaan het horen.
Veiligheidsglas spat altijd uit elkaar. Zodra er verkeerde spanning op komt knalt het in duizenden veilige stukjes uiteen. Dat is een van de eigenschappen. En nee, dat gebeurt niet als je er tegenaan tikt, alleen als er een verkeerde spanning op komt. Dit gebeurt meestal bij montage als de deur niet waterpas afgehangen wordt. Het zal lastig zijn om aan te tonen dat de schuld niet bij uw ligt. Immers, anders zou iedereen er last van hebben. Onderdelen worden seriematig gemaakt en zou dan overal fout moeten zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef: Immers, anders zou iedereen er last van hebben. Onderdelen worden seriematig gemaakt en zou dan overal fout moeten zijn.
Bij dit soort producten is nog behoorlijk wat handwerk nodig, dus binnen 1 serie kunnen best wel verschillen optreden.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Inmiddels weten we meer we zijn gebeld door Maxaro. Naar aanleiding van de heer van der Linden die hetzelfde euvel had en wel coulance kreeg. Geef ik mijn review. Van coulance totaal niets. We krijgen wel korting van 25 % op de plaat. En een nieuw zij profiel die vermoedelijk de boosdoener is want die is ongelijkmatig dus verdeeld de druk ongelijkmatig. Echter er is net iemand langs geweest die die dingen regelmatig plaatst er is wel degelijk iets mis met zijprofiel. Eigenlijk een fabricage fout die nu betaald mag worden. Ik had gezocht op polycarbonaat of kunststof glas maar dat kon ik niet vinden op hun website.
Inmiddels is ons kind doodsbang(autisme) van de douchehoek dus dat gaat een heel groot probleem worden. Zelfs haar drinkglas moet vanaf gisteren in een beker.
Van enige coulance is dus geen sprake de 10 jaar garantie is een wasse neus. Maxaro zal altijd een weerwoord vinden.
Dit bedrijf levert mooie producten maar daar houd het ook mee op.
We halen de hoek weg en douchen maar zonder 215,00 weg gegooid. Ben blij dat we niet voor de duurdere versie gegaan zijn alleen dikker glas maar net zoveel schade.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renewouters schreef:
NeoDutchio schreef: Immers, anders zou iedereen er last van hebben. Onderdelen worden seriematig gemaakt en zou dan overal fout moeten zijn.
Bij dit soort producten is nog behoorlijk wat handwerk nodig, dus binnen 1 serie kunnen best wel verschillen optreden.
Profielen maken is allemaal fabrieksmatig werk. Ook het glas wordt in serie gemaakt. Het enige handwerk wat er bij komt kijken is als het gemonteerd wordt. En een iets scheve muur kan al voldoende zijn om het glas te laten klappen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tussen het vormen/persen/buigen door de apparatuur en het ingepakt op voorraad leggen zit vast en zeker ook nog handwerk. Eén moment van onachtzaamheid en er zit een nieuw profiel met een klein knikje of deukje in de doos. Of een "voorgespannen" deur of ruit in een randprofiel. Dan is er maar weinignodig om "spontane" breuk te veroorzaken.
Dat spontane breuk weinig voorkomt (mag ik hopen) betekent niet dat de klant iets fout gedaan moet hebben.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Nu heeft mijn man een nieuw raam gekocht bij Maxaro. Maar ik wil de douche het liefst demonteren maar ik ben vreselijk bang dat wat er al in zit ook zal knappen.
Dus hij kiest ervoor om de andere nieuwe plaat erin te zetten. Ik heb echter op kassavara een HORROR reactie van Hansi Klein gelezen dat het ook nog kan gaan om chinees glas waar op kosten is bespaart en de hitte test is uitgespaard. Bij de mevr van kassa was ze niet in de ruimte bij haar douche is glas spontaan geëxplodeerd. Je zult maar aan het douchen zijn vreselijk!
Ik vind het jammer dat de douche niet retour kan. En zal nooit meer kiezen voor glas.

Alle reacties hartelijk dank.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar juist het feit dat het glas in duizenden stukjes springt geeft aan dat het veiligheidsglas is. Dus helemaal veilig. Geeft wel veel rommel, net zoals vroeger de voorruiten van de auto's.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Wat ik jammer vind is dat je geen mindere goede recensie kan plaatsen.
Het bedrijf plaatst alleen lovende woorden. Dus de mensen die met explosies van wanden te maken hebben gehad blijven buiten schot.
Ik zal er ook nooit meer iets aanschaffen.
Dit weekend moeten we de nieuwe ruit erin zetten met heel veel angst dat oo deze wand slechte kwaliteit kan zijn. Chinese meuk wat de hitte test niet ondergaan heeft komt voor.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Douchecabine Maxaro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MoniqueHvS schreef:
05 sep 2018 15:29
Wat ik jammer vind is dat je geen mindere goede recensie kan plaatsen.
Het bedrijf plaatst alleen lovende woorden. Dus de mensen die met explosies van wanden te maken hebben gehad blijven buiten schot.
Ik zal er ook nooit meer iets aanschaffen.
Als de explosies niets te maken hebben met de kwaliteit van het product heeft een minder goede recensie dus geen zin. Immers heeft het een niet met het ander te maken.

Gesloten