LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakje uit China??

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Pakje uit China??

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Vond gisteren een 'UPS InfoNotice' in de bus: tijdens onze afwezigheid was UPS aan de deur geweest met een 'pakje (met een gewicht van 0,30 kg) uit China'; wordt a.s. maandag opnieuw aangeboden.
Wij hebben nog nooit zelf iets besteld in China.
Wij gaan dit natuurlijk niet aannemen, maar snappen eigenlijk niet goed, dat een club als UPS zich blijkbaar zomaar met dit soort ongein zou inlaten??

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door scontra »

chrisd1 schreef:Vond gisteren een 'UPS InfoNotice' in de bus: tijdens onze afwezigheid was UPS aan de deur geweest met een 'pakje (met een gewicht van 0,30 kg) uit China'; wordt a.s. maandag opnieuw aangeboden.
Wij hebben nog nooit zelf iets besteld in China.
Wij gaan dit natuurlijk niet aannemen, maar snappen eigenlijk niet goed, dat een club als UPS zich blijkbaar zomaar met dit soort ongein zou inlaten??

U hebt per ongeluk toevallig geen bestelling via het interne gedaan en verwacht daarom geen pakketje ?
Is dat wel het geval, dan zou u zomaar en zonder dit te weten in China iets besteld en betaald kunnen hebben.
Het WWW is ondoorgrondelijk en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door Brahms »

scontra schreef: en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)
Een verassing is in de regel meestal maar eén keer mogelijk :shock:

UPS is geen club maar een koeriersbedrijf, brengt door een afzender aangeboden pakje naar een ontvanger. Zo lang ze daarvoor betaald worden leveren ze die dienst.
Ze laten zich dus nergens "mee in".

Heb je echt niets besteld, dan neem je het niet aan en gast het retour afzender, ook daar zorgt UPS weer netjes voor.
Ik zie het hele probleem niet zo.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door prijk »

Hoe zou UPS als koeriersbedrijf ooit kunnen weten dat u geen bestelling hebt gedaan als uw adres op het te bezorgen pakje staat?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door chrisd1 »

prijk schreef:Hoe zou UPS als koeriersbedrijf ooit kunnen weten dat u geen bestelling hebt gedaan als uw adres op het te bezorgen pakje staat?
B.v. door ingeval van bedrijven/lieden, waarvan er heel veel pakketjes niet worden aangenomen, een mail afkomstig van de geadresseerde te gaan verlangen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door scontra »

chrisd1 schreef:
prijk schreef:Hoe zou UPS als koeriersbedrijf ooit kunnen weten dat u geen bestelling hebt gedaan als uw adres op het te bezorgen pakje staat?
B.v. door ingeval van bedrijven/lieden, waarvan er heel veel pakketjes niet worden aangenomen, een mail afkomstig van de geadresseerde te gaan verlangen.

@chrisd1,

UPS moet dus via, een voor hun onbekend e.mail adres, ff sjekke of de geadresseerde wel iets bij de afzender heeft besteld, hoe kunt u het verzinnen.

Geeft u eerst eens antwoord op de gestelde vraag of u iets heeft besteld en zodoende een zending verwacht, is dat niet zo dan kan die mogelijkheid tenminste worden uitgesloten.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door prijk »

chrisd1 schreef:
prijk schreef:Hoe zou UPS als koeriersbedrijf ooit kunnen weten dat u geen bestelling hebt gedaan als uw adres op het te bezorgen pakje staat?
B.v. door ingeval van bedrijven/lieden, waarvan er heel veel pakketjes niet worden aangenomen, een mail afkomstig van de geadresseerde te gaan verlangen.
Dat lijkt me tamelijk omslachtig. Als UPS voortdurend pakjes van bedrijf XXX uit China retour moet zenden, nemen ze op een gegeven moment gewoon geen pakjes van bedrijf XXX meer aan. Simpel toch? En waarom zou een bedrijf eigenlijk pakketjes verzenden die door de geadresseerde geweigerd zullen worden?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door renewouters »

prijk schreef:
chrisd1 schreef:
prijk schreef:Hoe zou UPS als koeriersbedrijf ooit kunnen weten dat u geen bestelling hebt gedaan als uw adres op het te bezorgen pakje staat?
B.v. door ingeval van bedrijven/lieden, waarvan er heel veel pakketjes niet worden aangenomen, een mail afkomstig van de geadresseerde te gaan verlangen.
Dat lijkt me tamelijk omslachtig. Als UPS voortdurend pakjes van bedrijf XXX uit China retour moet zenden, nemen ze op een gegeven moment gewoon geen pakjes van bedrijf XXX meer aan. Simpel toch? En waarom zou een bedrijf eigenlijk pakketjes verzenden die door de geadresseerde geweigerd zullen worden?
Maar waar baseer je op dat bedrijf XXX altijd pakketjes verstuurd die geweigerd worden? Omdat er 1 keer een vraag hierover op dit forum wordt gepost?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door prijk »

renewouters schreef:Maar waar baseer je op dat bedrijf XXX altijd pakketjes verstuurd die geweigerd worden? Omdat er 1 keer een vraag hierover op dit forum wordt gepost?
Dat baseer ik nergens op. Ik veronderstel juist dat het heel vreemd zou zijn dat een bedrijf veel pakketten verstuurt die geweigerd worden (de TS suggereert dat namelijk).

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door Quark »

Niet toevallig bij Alieexpress gekocht ? dit komt uit China

Verwijderd

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door Verwijderd »

scontra schreef: Het WWW is ondoorgrondelijk en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)
Een ver-assing is een crematie ;) Daarom dubbel rr en dubbel ss.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door GJS »

Als er chinees vuurwerk in dat pakje zit kan het best een ver-assing worden :shock:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door scontra »

JohnTheBassist schreef:
scontra schreef: Het WWW is ondoorgrondelijk en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)
Een ver-assing is een crematie ;) Daarom dubbel rr en dubbel ss.
Dank voor de correctie, maar de rrrretjes waren denkelijk even op, vandaar het missertje . ;-))

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door chrisd1 »

scontra schreef:U hebt per ongeluk toevallig geen bestelling via het interne gedaan en verwacht daarom geen pakketje ?
Is dat wel het geval, dan zou u zomaar en zonder dit te weten in China iets besteld en betaald kunnen hebben.
Het WWW is ondoorgrondelijk en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)
Wij niet; maar wél dochter-lief voor haar vriend, die ons adres heeft opgegeven en vergat dat door te geven :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Of is U familie of vriend van mijn?

Ja, een kaartje voor een verjaardag + porto was duur en ik vond de aanwezige kaarten maar niets.....
Daarom via Ali Baba een leuk dingetje uitgezocht en toevallig.....
Ja, via Chinese Post & Post NL toevallig op haar verjaardag als verrassing.

De kosten waren zelfs lager dan de kaarten in de winkel die ik zag!
Is U 12,5 of 25 jaren getrouwd, of binnenkort jarig?

Maar er zijn ook echte Hollandse bedrijven die producten rechtstreeks laten over komen omdat de Chinese Post goedkoper is dan Post NL
Ook hier geen magazijn nodig en duur personeel dus heeft U hier in NL iets besteld?
Gewoon maandag afwachten en aanpakken, we horen wel wat het was.

stofzuigertje

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dat Dochter...... niet gelezen.

Maar ik krijg ook pakjes omdat mijn dochter werkt en niet thuis is en ik wel.
Gewoon sturen en ik weet van niets!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door scontra »

chrisd1 schreef:
scontra schreef:U hebt per ongeluk toevallig geen bestelling via het interne gedaan en verwacht daarom geen pakketje ?
Is dat wel het geval, dan zou u zomaar en zonder dit te weten in China iets besteld en betaald kunnen hebben.
Het WWW is ondoorgrondelijk en stelt (sommige) gebruikers regelmatig voor een verassing. ;-)
Wij niet; maar wél dochter-lief voor haar vriend, die ons adres heeft opgegeven en vergat dat door te geven :mrgreen:
Probleem opgelost en u kunt het pakketje gewoon aannemen voor dochterlief :-)) en als u dat niet (meer) wil, dan goede afspraken maken met uw dochter.
Dus namens @chrisd, SORRY UPS dat u de schuld van iets kreeg waar u helemaal niets mee te maken heeft ;-))
En verder iedereen bedankt voor het meedenken ;-((

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door Brahms »

chrisd1 schreef: Wij gaan dit natuurlijk niet aannemen, maar snappen eigenlijk niet goed, dat een club als UPS zich blijkbaar zomaar met dit soort ongein zou inlaten??
En nu even netjes excuses aanbieden aan dat clubje van UPS !

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Pakje uit China??

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brahms schreef:En nu even netjes excuses aanbieden aan dat clubje van UPS !
'clubje' is natuurlijk heel iets anders dan 'club'.

Gesloten