[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen
Pagina 1 van 1

PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 30 sep 2017 15:12
door Piepelo
Vandaag krijg ik weer eens een kaartje in de bus.
Mijn pakje uit China (met een fotootje erop van het pakketje) ligt klaar op het lokale postkantoor.

Bij het ophalen vraag ik... is dit het nieuwe 'u was niet thuis kaartje?'.
Nee meneer PostNL heeft met sommige Chinese internet bedrijven een afspraak dat zij het pakket rechtstreeks leveren aan het lokale postkantoor, deze worden dan niet bij u bezorgd.

Huh?

Waarom vul ik dan mijn adres gegevens in? Is dit: het komt van AliExpress/Ebay en u betaalde geen verzendkosten, dus wij bezorgen het ook niet?
En waarom wijst mijn online Chinees mij hier niet op?

PostNL weet het weer leuk te verzinnen!

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 13:40
door Nijogeth
Dit gebeurt inderdaad heel vaak tegenwoordig. Lijkt er inderdaad op dat ze afspraken hierover hebben.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 13:49
door Klaas Jan
U moet bij de verzender zijn en niet bij Post.nl
https://www.ecommercenews.nl/postnl-stu ... fhaalpunt/

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 14:29
door wilhelmima1
De verzender is hier debet aan, niet postnl en zeker niet de bezorger.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwachten dat u op alle wenken wordt bediend.
Er wordt voor de diensten van de bezorger niet betaald door de afzender, vandaar dat het pakketje op het postkantoor/service punt terecht komt.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 14:52
door taxikemperman
Piepelo schreef:Waarom vul ik dan mijn adres gegevens in? Is dit: het komt van AliExpress/Ebay en u betaalde geen verzendkosten, dus wij bezorgen het ook niet?
En waarom wijst mijn online Chinees mij hier niet op
Zonder adresgegevens kunnen ze u geen bericht sturen dat het pakje bij het afhaalpunt ligt.

En waarom zou uw Chinees u hierop moeten wijzen?
Hij verzend het zo goedkoop mogelijk en daarom ontvangt PostNl er practisch niets voor

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 15:26
door NeoDutchio
Het ligt er aan of er getekend moet worden voor ontvangst. Aan de hand van de track en trace kunt u zien of het thuisbezorgd moet worden of niet:
3SIMU: Dit is een standaardpakket en er is geen handtekening nodig voor ontvangst. Deze mag bij de buren bezorgd worden. Indien de eerste bezorgpoging mislukt, kun je met de niet-thuis-code tot 22:00 uur de bezorging wijzigen. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle pakketjes uit Azië die zonder track en trace en niet aangetekend verzonden worden
3SRIMU / 3SRIMV: Dit is een aangetekend pakket. Deze wordt één keer aangeboden, en NIET bij de buren. Indien de bezorgpoging mislukt, gaat dit pakket naar de afhaallocatie. Het is NIET mogelijk de bezorging te wijzigen. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle aangetekende pakketjes uit Azië die met een Europese vervoerder verzonden worden (bijvoorbeeld Swiss Post of Sweden Post). De buitenlandse barcode begint met een R en eindigt met de landcode van de vervoerder (bijvoorbeeld RN123456789SE). Uitgezonderd zijn de pakketjes die verzonden worden via TNT/PostNL, zie hiervoor 3SRGAT;
3SRETA: Dit is een aangetekend pakket. Deze wordt echter niet thuis aangeboden, maar gaat direct naar de afhaallocatie. Het afhaalbericht wordt ook niet door de pakketbezorger in de brievenbus gedaan maar wordt door PostNL zelf verstuurd. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle aangetekende pakketjes uit Azië die met een Aziatische vervoerder verzonden worden (bijvoorbeeld China Post of Singapore Post). De buitenlandse barcode begint met een R en eindigt met de landcode van de vervoerder (bijvoorbeeld RN123456789SG);
3SRGAT: Ook dit is tegenwoordig een aangetekend pakket. Net als de 3SRIMU/3SRIMV wordt deze één keer aangeboden, en NIET bij de buren. Indien de bezorgpoging mislukt, gaat dit pakket naar de afhaallocatie. Het is NIET mogelijk de bezorging te wijzigen. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle aangetekende pakketjes uit Azië die verzonden worden met TNT/PostNL. De 'buitenlandse' barcode begint met een R en eindigt met NL (bijvoorbeeld RN123456789NL).
3SEBEL: Dit betreft een standaardpakket (zie 3SIMU).
Alle pakketjes uit Azië die verzonden worden als ePacket.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 15:57
door atlas1302
Het ligt in ieder geval klaar voor u om het op te halen, dus het pakketje is er voor de volle 100%. Wat wilt u nog meer? Wordt het eindelijk niet thuis bezorgd waar de bezorgers toch al niet zo goed in zijn, is het weer niet goed.

Prima zaak dat afhalen, kom maar uit je luie stoel en bij het boodschap halen neem je lekker je pakketje mee.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 16:55
door MichielFRL
wilhelmima1 schreef:De verzender is hier debet aan, niet postnl en zeker niet de bezorger.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwachten dat u op alle wenken wordt bediend.
Er wordt voor de diensten van de bezorger niet betaald door de afzender, vandaar dat het pakketje op het postkantoor/service punt terecht komt.
Eigenlijk is de besteller hier debet aan. Die heeft voor gratis verzenden gekozen.
Kiest de besteller een betaalde en snellere vervoerder wordt het pakket ook gewoon thuis afgeleverd.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 17:46
door NeoDutchio
MichielFRL schreef:
wilhelmima1 schreef:De verzender is hier debet aan, niet postnl en zeker niet de bezorger.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwachten dat u op alle wenken wordt bediend.
Er wordt voor de diensten van de bezorger niet betaald door de afzender, vandaar dat het pakketje op het postkantoor/service punt terecht komt.
Eigenlijk is de besteller hier debet aan. Die heeft voor gratis verzenden gekozen.
Kiest de besteller een betaalde en snellere vervoerder wordt het pakket ook gewoon thuis afgeleverd.

Dit heeft er niets mee te maken. Lees mijn eerdere reactie. Het heeft te maken met wel of niet tekenen voor het pakje. Waar er 'vroeger' aan de deur getekend kon worden is nu uit tijdsbesparing besloten dat dit alleen nog kan bij een afhaalpunt.

Re: PostNL levert pakketje niet, ik moet het zelf komen halen

Geplaatst: 01 okt 2017 18:54
door Upstairs
De pakketjes die de postbezorger bij heeft kunnen ook gescant worden met track en trace als daar voor betaald wordt. De postbezorger heeft in principe alleen pakjes bij die door de brievenbus kunnen, mits deze aan de wettelijke maten voldoet. Het komt voor dat o.a. H&M en pakjes uit china de verpakking te dik is voor de brievenbus of de bus teklein. Als de ontvanger dan niet thuis is en de buren kunnen/willen het niet aannemen dan moet de postbezorger de pakketjes afgeven op een bepaald punt (Jumbo, Read shop etc.) waar het de volgende werkdag na 15.00 uur opgehaald kan worden. Dit is een andere stroom dan de pakketdienst.