LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dinky4711
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2017 20:48

Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door Dinky4711 »

Afgelopen week heb ik een glucosemeter van het merk Bayer type Contour TS gekocht bij Aphotheek Wesselerbrink voor 47,99
Nu zag ik vanmorgen dat via internet de zelfde meter 18,95 kost.
Dus ik heb de aphotheker opgebeld met de vraag hoe het kon dat er zoveel prijs verschil inzat .
Volgens de aphotheker wordt deze prijs opgelegd door de overheid.
Het zat mij niet lekker het antwoord, dus heb ik van de zelfde aphotheker keten Medsen een andere gebeld met de vraag wat zo’n bloedglucosemeter zelfde merk en type bij hun kosten, bij deze kosten het maar 24,80.
Ik voel mij zwaar bij de benen genomen door deze aphotheker .
Ook de teststrips kosten bij de aphotheek 60,45 en op het internet 18,95 voor 50 stuks

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door sjohie »

Dinky4711 schreef:Afgelopen week heb ik een glucosemeter van het merk Bayer type Contour TS gekocht bij Aphotheek Wesselerbrink voor 47,99
Nu zag ik vanmorgen dat via internet de zelfde meter 18,95 kost.
Dus ik heb de aphotheker opgebeld met de vraag hoe het kon dat er zoveel prijs verschil inzat .
Volgens de aphotheker wordt deze prijs opgelegd door de overheid.
Het zat mij niet lekker het antwoord, dus heb ik van de zelfde aphotheker keten Medsen een andere gebeld met de vraag wat zo’n bloedglucosemeter zelfde merk en type bij hun kosten, bij deze kosten het maar 24,80.
Ik voel mij zwaar bij de benen genomen door deze aphotheker .
Ook de teststrips kosten bij de aphotheek 60,45 en op het internet 18,95 voor 50 stuks
Een apotheek is in een fysiek pand gevestigd, vaak met wat kostbare mitsen en maren ivm het veilig opslaan van medicijnen, en robuuste koelingen met UPSsen ter voorkoming van bederf van gekoelde medicijnen bij stroomstoringen, en personeel wat doorgaans wat duurder (geschoold) is dan de orderpickers van een webwinkel, gehuisvest in een veel goedkoper pand op een industrieterrein. Die kosten kan je dus niet zo naast elkaar houden.

Maar goed, dan bestel je het de volgende keer online, toch?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig hebben wij geen wet die bepaald hoeveel marge een verkoper mag maken. Via internet is nagenoeg alles goedkoper. Ook kosten de bananen bij de ene supermarkt minder al bij de ander.
Wel kan een verkoper het verpesten voor zichzelf. U weet nu dat deze apotheker erg duur is, dus op zoek naar een ander. Als alle klanten dat doen zal de apotheker wel wakker worden.

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door pk49 »

ik heb een glucosemeter gratis via mijn zorgverlener en ook de teststripjes worden via de zorgbedrijf geregeld. Dit omdat ik verplicht ben insuline dagelijks te spuiten. Misschien toch je zorgverlener op aanspreken ?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een doosje paracetamol kost bij een apotheek ook veel meer dan bij Jumbo of Lidl.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 03 jan 2018 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt, maar TS had bij een andere apotheker, maar wel van dezelfde keten geïnformeerd en daar was het verschil toch al aanmerkelijk ,
- apoth 1 : € 47.99
- apoth 2 : € 24.80 ______ dus bijna 50% goedkoper!

TS , heeft u uw apotheker hiermee al geconfronteerd , met dit verschil van eenzelfde keten?

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Zou helemaal afgeschaft moeten worden, die apotheken. samen met een nieuwe nationale zorgverzekering onder een dak. Een apotheek in nog altijd: met heel grote sprongen rijk worden. Medicijnen in Griekenland en spanje inkopen. Zitten er in een doosje 30 stuks en worden er 20 voorgeschreven dan krijgt ie 16 euro extra om er een strip uit te halen (ook als het medicijn minder kost dan 16 euro). Vaak niet genoeg op voorraad, mag je nog eens terugkomen. Maar zal wel weer niet gebeuren want een dure zorg wordt betaald door alle mensen en er wordt van geprofiteerd door een kleine groep rijke mensen. En dat is precies hoe men het wil in Nederland. Een op de tien heeft het (hee)l goed materieel, en dat moet toch door anderen die het minder goed of zelfs slecht hebben opgebracht worden.

otto107
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2015 01:25

Re: Hoge prijs glucosemeter Contour TS bij apotheker

Ongelezen bericht door otto107 »

bij roche kost een bloedglucosemeter meter voor mij niets. ook gratis telefoonnummer-0800-0220585

Gesloten