LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele zorgpremie afgeschreven

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Harm.calc schreef:
Lowieze schreef:Niemand verplicht u uw zorgverzekering in één keer te betalen. Dat is iets wat u zelf geregeld heeft. Dan neem ik aan dat u dan ook zorgt voor een financiële reserve om die jaarpremie te kunnen betalen.
Klopt! Maar niet 2 keer. Grappenmaker :lol:
Maar er is toch helemaal niet twee keer afgeschreven? Dat schrijft u zelf. En in november heeft u de gegevens over uw polis gehad. Als u over had willen stappen, had u dat kunnen melden en dan hadden zij niet afgeschreven.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:Je kunt een zorgverzekering niet zelf opzeggen, omdat het niet toegestaan is geen zorgverzekering te hebben. Doe je dus niets, dan loopt je zorgverzekering gewoon door.
Je kunt je zorgverzekering wel degelijk zelf opzeggen, dat hoef je niet door je “oude” te laten doen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

renewouters schreef:
Harm.calc schreef:
Lowieze schreef:Niemand verplicht u uw zorgverzekering in één keer te betalen. Dat is iets wat u zelf geregeld heeft. Dan neem ik aan dat u dan ook zorgt voor een financiële reserve om die jaarpremie te kunnen betalen.
Klopt! Maar niet 2 keer. Grappenmaker :lol:
Ik mag toch hopen dat je wel meer dan 1x de jaarpremie voor een zorgverzekering achter de hand hebt. Anders zou het betekenen dat je na afschrijving van de zorgpremie geen enkele buffer meer hebt en dan is een betaling per jaar sowieso niet slim. En uiteindelijk is het natuurlijk niet 2x. Het teveel betaalde krijg je gewoon terug.
Gelijk als in de politiek is er hier bij sommigen totaal geen besef hoe de financiële situatie van een bepaald deel van de bevolking is. Ik leg netjes elke maand 90 euro aan de kant om mijn zorgverzekering in 1 keer te kunnen betalen. Daarmee bespaar ik mij 30 euro wat voor mij veel geld is. Ik kan daar een halve maand van vreten. Over 10 jaar is dat 300 euro en over 30 jaar is dat 1.000 euro. Heel erg veel geld en daarom doe ik dat op die manier.
Moet ik dan op basis hiervan een buffer hebben van 1.000 euro? Dus als jij een nieuwe auto koopt van zeg eens 7 dzd euro dan heb jij 14 dzd euro op je rekening staan. Geloof ik niets van.

Daarnaast, Zilveren Kruis is helemaal niet gerechtigd die premie af te schrijven. Dat ben ik niet met hen overeen gekomen. Blijkbaar vind u die overtreding acceptabel? Dat is ook wat er mis gaat in een maatschappij van mensen. Samen afspraken maken waarvan individuen vinden dat zij zich daar niet aan hoeven houden. Te weinig belasting betalen, acceptabel vinden. Of met teveel alcohol de weg op gaan, of door rood rijden. Of je partner mishandelen, of je kinderen misbruiken, of je vuilniszak buiten de container zetten.
Volgens mij wordt het een chaos als iedereen individueel maar gaat bepalen wat acceptabel is. Afspraken zijn er om dat te voorkomen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Nijogeth schreef:Je kunt een zorgverzekering niet zelf opzeggen, omdat het niet toegestaan is geen zorgverzekering te hebben. Doe je dus niets, dan loopt je zorgverzekering gewoon door.
Lariekoek!
Zoals er wel meer onzin op dit forum verspreid wordt, alsof het de waarheid is.
Ik ga een overeenkomst voor 1 jaar aan zonder verplichting voor een 2e jaar. Daarnaast heb ik een schriftelijke bevestiging dat de verzekering loopt tot 1 januari van het volgende jaar.
Ja, het kan zijn dat u overeengekomen bent dat uw verzekering stilzwijgend wordt verlengd. Ik ken uw verzekering niet.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Lady1234 schreef:En in november heeft u de gegevens over uw polis gehad. Als u over had willen stappen, had u dat kunnen melden en dan hadden zij niet afgeschreven.
Werkt u bij de Zilveren Kruis?
Ik heb helemaal niets in november gehad. Ik heb een verzekering van 1 jaar die dan eindigt. Moeilijker kan het niet zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:Je kunt een zorgverzekering niet zelf opzeggen, omdat het niet toegestaan is geen zorgverzekering te hebben.
De regels schrijven voor dat je uiterlijk 31 december de huidige verzekering opzegt, daarna heb je tot 31 januari de tijd om een nieuwe verzekeraar te zoeken (die dan met terugwerkende kracht per 1 januari ingaat).

Soms duurt het erg lang voordat verzekeraars contracten afsluiten met zorgverleners en ik kan me voorstellen dat klanten pas een andere verzekeraar kiezen als ze zeker weten dat de zorgverlener(s) van hun voorkeur ook een contract heeft met die verzekeraar.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Er moet bij de premie betaling bij de zorgverzekeraars inderdaad vooruit betaald worden. Dit is geen verrassing dus.
Alleen dat er in begin januari voor twee maanden wordt geïnd doet inderdaad zeer. Voordeel is dat u pas eind februari de premie voor maart gaat betalen.
Er zijn verzekeraars die de premie in januari wat later innen waardoor het zg "dubbel" betalen niet voorkomt.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Harm.calc schreef:
Lady1234 schreef:En in november heeft u de gegevens over uw polis gehad. Als u over had willen stappen, had u dat kunnen melden en dan hadden zij niet afgeschreven.
Werkt u bij de Zilveren Kruis?
Ik heb helemaal niets in november gehad. Ik heb een verzekering van 1 jaar die dan eindigt. Moeilijker kan het niet zijn.
Uiteraard werk ik bij het Zilveren Kruis. Iedereen heeft in november bericht gehad over de nieuwe premie voor zijn zorgverzekering. U zou gek op uw neus kijken als die verzekering zomaar zou eindigen en u op 1 januari van het nieuwe jaar een ongeluk zou krijgen met grote medische kosten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Harm.calc schreef: Het is in het verleden gebeurt dat een loterij niet de afboeking kon doen waardoor iemand een prijs misliep. Gefeliciteerd dat u dat wel acceptabel vindt.
Lijkt me ook logische, je hebt niet betaald voor deelname. Het is toch niet de verantwoordelijkheid van de loterij om achter zijn centen aan te zitten. Je moet vooruit betalen voor je verzekering. TS krijgt dus geld van haar oude verzekering terug en betaald in januari 2 termijnen, wat is hier vreemd aan? Bij saldo is ze als het goed is goedkoper uit.

Je bent verplicht om verzekerd te zijn. De verzekeringmaatschappij zal dus zolang zij geen opzegging hebben ontvangen gewoon de premie's incasseren conform de overeenkomst, als de overeenkomst zegt dat je per jaar in december betaald dan zul je moeten betalen. De nieuwe verzekeraar zal pas in januari incasseren dus grote kans dat je oude het dan alweer heeft terug gestort.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Lady1234 schreef:
Harm.calc schreef:
Lady1234 schreef:En in november heeft u de gegevens over uw polis gehad. Als u over had willen stappen, had u dat kunnen melden en dan hadden zij niet afgeschreven.
Werkt u bij de Zilveren Kruis?
Ik heb helemaal niets in november gehad. Ik heb een verzekering van 1 jaar die dan eindigt. Moeilijker kan het niet zijn.
Uiteraard werk ik bij het Zilveren Kruis. Iedereen heeft in november bericht gehad over de nieuwe premie voor zijn zorgverzekering. U zou gek op uw neus kijken als die verzekering zomaar zou eindigen en u op 1 januari van het nieuwe jaar een ongeluk zou krijgen met grote medische kosten.
Jouw werkgever is daarmee in verzuim gebleven. Ik heb geen bericht van hen gehad. Jullie hebben het top op orde!
Roep dit soort onjuistheden niet, doet afbreuk aan dit forum.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

sylvesterb schreef:
Harm.calc schreef: Het is in het verleden gebeurt dat een loterij niet de afboeking kon doen waardoor iemand een prijs misliep. Gefeliciteerd dat u dat wel acceptabel vindt.
Lijkt me ook logische, je hebt niet betaald voor deelname. Het is toch niet de verantwoordelijkheid van de loterij om achter zijn centen aan te zitten. Je moet vooruit betalen voor je verzekering. TS krijgt dus geld van haar oude verzekering terug en betaald in januari 2 termijnen, wat is hier vreemd aan? Bij saldo is ze als het goed is goedkoper uit.

Je bent verplicht om verzekerd te zijn. De verzekeringmaatschappij zal dus zolang zij geen opzegging hebben ontvangen gewoon de premie's incasseren conform de overeenkomst, als de overeenkomst zegt dat je per jaar in december betaald dan zul je moeten betalen. De nieuwe verzekeraar zal pas in januari incasseren dus grote kans dat je oude het dan alweer heeft terug gestort.
Nogmaals, ik sluit een verzekering af tot en met 31 december. Daarnaast wordt dit door Zilveren Kruis bevestigd. Het voorbarig afschrijven van nieuwe jaarpremie, daarmee is men gewoon in overtreding.
Fijn dat ik door dit soort handelswijze buffers van wel duizenden euro's moet hebben.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Harm.calc u schreef: "Ongevraagd een verzekering verlengen. Niet gemachtigd zomaar een bedrag afboeken."

Dus Zilveren Kruis schrijft bij u een jaarpremie af zonder dat u een machtiging daartoe hebt gegeven? Dan neem ik aan dat u daarover contact heeft gehad?
Hoe krijgt Zilveren Kruis het voor elkaar iets bij u af te schrijven zonder machtiging?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@harm.calc.

U schrijft de grootste onzin. Zet die gekkigheid hier niet neer, daarmee doet u afbreuk aan dit forum.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm.calc schreef:Ik heb een verzekering van 1 jaar die dan eindigt. Moeilijker kan het niet zijn.
Da's voor het eerst dat ik hoor over een zorgverzekering die zonder opzegging niet automatisch doorloopt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:Ik heb een verzekering van 1 jaar die dan eindigt. Moeilijker kan het niet zijn.
Da's voor het eerst dat ik hoor over een zorgverzekering die zonder opzegging niet automatisch doorloopt.
Heeft dat net zo goed begrepen als de werking van de slimme meter.

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Th.M »

nientje1980 schreef:Als u maar 1x in de eerste maand laat afschrijven dan loopt u altijd een maand achter. Want de premie van januari had u dan dus al eerder betaald moeten hebben (voor 31-12)
Dus of u accepteert de dubbele afboeking, of u krijgt betalingsherinmeringen, boetes e.d.
Dat is echt onzin, wij zijn ook over gestapt naar DSW en die hebben maar 1 keer afgeschreven op 8januari en zo hoort het ook.

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Th.M »

nientje1980 schreef:Als u maar 1x in de eerste maand laat afschrijven dan loopt u altijd een maand achter. Want de premie van januari had u dan dus al eerder betaald moeten hebben (voor 31-12)
Dus of u accepteert de dubbele afboeking, of u krijgt betalingsherinmeringen, boetes e.d.
Dat is echt onzin, wij zijn ook overgestapt naar DSW en die hebben op 8 januari maar1 keer de eerste premie afgeschreven en zo hoort dat ook.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Th.M schreef:
nientje1980 schreef:Als u maar 1x in de eerste maand laat afschrijven dan loopt u altijd een maand achter. Want de premie van januari had u dan dus al eerder betaald moeten hebben (voor 31-12)
Dus of u accepteert de dubbele afboeking, of u krijgt betalingsherinmeringen, boetes e.d.
Dat is echt onzin, wij zijn ook over gestapt naar DSW en die hebben maar 1 keer afgeschreven op 8januari en zo hoort het ook.
Met de aantekening daarbij dat alleen januari laat wordt afgeschreven vanwege de wisselingen van verzekeraar. DSW is zo ongeveer de enige die dit doet.

G.Heffelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2018 19:59

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door G.Heffelaar »

Automatische afschrijving terugboeken kan binnen een bepaalde termijn.
Daarna één premiebedrag handmatig overboeken voor de maand januari 2018. Daarna worden de maandelijkse premies vanaf februari 2018 aan het begin van de maand gewoon afgeboekt.

Azimuth
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:22

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Azimuth »

Ik vind het ook maar een raar systeem, je verwacht niet dat je zulke kosten in 1 maand moet ophoesten, wat nou fatsoenlijk?
Misschien is het een oplossing om intussen gespreid te betalen en als dat niet kan een schriftelijke klacht in te dienen bij de zorgverzekeraar zelf of online via Klacht.nl.

Gesloten