LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele zorgpremie afgeschreven

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door sjohie »

Harm.calc schreef:
Nijogeth schreef:Je kunt een zorgverzekering niet zelf opzeggen, omdat het niet toegestaan is geen zorgverzekering te hebben. Doe je dus niets, dan loopt je zorgverzekering gewoon door.
Lariekoek!
Zoals er wel meer onzin op dit forum verspreid wordt, alsof het de waarheid is.
Ik ga een overeenkomst voor 1 jaar aan zonder verplichting voor een 2e jaar. Daarnaast heb ik een schriftelijke bevestiging dat de verzekering loopt tot 1 januari van het volgende jaar.
Ja, het kan zijn dat u overeengekomen bent dat uw verzekering stilzwijgend wordt verlengd. Ik ken uw verzekering niet.
Je hebt de bovenliggende wettelijke verplichting om een basisverzekering af te sluiten. Je móet dus elk jaar een overeenkomst aan gaan, bij welke zorgverzekeraar precies is je eigen keuze, maar je zal een overeenkomst aan moeten gaan, ook volgend jaar. Je kan dus wel "een" zorgverzekering opzeggen/niet verlengen, maar niet "de" zorgverzekering, want die moet je als Nederlander hebben.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zeg Harm, post je de voorwaarden van de betreffende verzekering nog eens hier?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door grun »

Uit de voorwaarden van de Zilveren Kruis ZieZo basisverzekering, op pagina 14 staat te lezen:

"Artikel 12 Wanneer gaat uw basisverzekering in?
12.1 De ingangsdatum staat op het polisblad. De basisverzekering gaat in op de ingangsdatum die op het polisblad staat. Deze ingangsdatum is de dag waarop wij van u (verzekeringnemer) uw verzoek om de basisverzekering af te sluiten, hebben ontvangen. Vanaf 1 januari daaropvolgend verlengen wij de basisverzekering ieder jaar stilzwijgend. Dat doen wij steeds voor de duur van 1 kalenderjaar."

Maar los daarvan krijg de verzekeringnemer een emailtje, meestal in de tweede helft van november, met een premievoorstel voor het volgende jaar en gewijzigde voorwaarden. Zo gaat bij mij tenminste altijd, kan me niet voorstellen dat Zilveren Kruis dat niet zou doen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

En als je het met de premie inning niet eens bent kan je nog altijd storneren :lol:

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

grun schreef:Uit de voorwaarden van de Zilveren Kruis ZieZo basisverzekering, op pagina 14 staat te lezen:

"Artikel 12 Wanneer gaat uw basisverzekering in?
12.1 De ingangsdatum staat op het polisblad. De basisverzekering gaat in op de ingangsdatum die op het polisblad staat. Deze ingangsdatum is de dag waarop wij van u (verzekeringnemer) uw verzoek om de basisverzekering af te sluiten, hebben ontvangen. Vanaf 1 januari daaropvolgend verlengen wij de basisverzekering ieder jaar stilzwijgend. Dat doen wij steeds voor de duur van 1 kalenderjaar."

Maar los daarvan krijg de verzekeringnemer een emailtje, meestal in de tweede helft van november, met een premievoorstel voor het volgende jaar en gewijzigde voorwaarden. Zo gaat bij mij tenminste altijd, kan me niet voorstellen dat Zilveren Kruis dat niet zou doen.
Ik heb een bevestiging dat mijn verzekering per 31 december. Lezen vriend!
Einde discussie.
Daarmee is Zilveren Kruis in overtreding als zij de premie voor een volgend jaar gaat innen. Ook nog eens een maand eerder dan in het jaar ervoor.

Wat hier speelt is dat mensen het acceptabel vinden, of er niets tegen durven te ondernemen, of nooit op dat eenvoudige idee zijn gekomen, en nu hier hun eigen ongelijk gaan lopen verdedigen.
Als bezoekers hier akkoord gaan met met een voorwaarde dat een verzekering stilzwijgend verlengd wordt, ja dan eigen schuld dikke bult. Maar dat is toch gewoon iets dat je meeneemt in de overweging van het kopen van een product? Maar volgens mij bij heel veel mensen dus niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door grun »

Harm.calc schreef:Ik heb een bevestiging dat mijn verzekering per 31 december. Lezen vriend! Einde discussie. Daarmee is Zilveren Kruis in overtreding als zij de premie voor een volgend jaar gaat innen. Ook nog eens een maand eerder dan in het jaar ervoor.
Er is een groot verschil tussen lezen en begrijpend lezen. U hebt een verzekering afgesloten met een looptijd van 1 jaar, dat klopt. Maar uit de voorwaarden blijkt dat de verzekering telkens stilzwijgend verlengd wordt voor het volgend jaar, tenzij de verzekering opgezegd wordt. Dat kan door uzelf, of door de nieuwe verzekering die dat meestal bij wijze van service voor u doen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

grun schreef:
Harm.calc schreef:Ik heb een bevestiging dat mijn verzekering per 31 december. Lezen vriend! Einde discussie. Daarmee is Zilveren Kruis in overtreding als zij de premie voor een volgend jaar gaat innen. Ook nog eens een maand eerder dan in het jaar ervoor.
Er is een groot verschil tussen lezen en begrijpend lezen. U hebt een verzekering afgesloten met een looptijd van 1 jaar, dat klopt. Maar uit de voorwaarden blijkt dat de verzekering telkens stilzwijgend verlengd wordt voor het volgend jaar, tenzij de verzekering opgezegd wordt. Dat kan door uzelf, of door de nieuwe verzekering die dat meestal bij wijze van service voor u doen.
Nogmaals: ik heb een bevestiging van Zilveren Kruis dat mijn verzekering eindigt per 31 december. Daarmee is deze verzekering door mij of door Zilveren Kruis per die datum beëindigd.
Sorry, maar ik kan er niet meer van maken. Het kan zijn dat je dat niet zint, dat is een andere discussie.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door angel1978 »

Krijg een flashback naar het slimme meter topic

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Harm.calc schreef:
grun schreef:Uit de voorwaarden van de Zilveren Kruis ZieZo basisverzekering, op pagina 14 staat te lezen:

"Artikel 12 Wanneer gaat uw basisverzekering in?
12.1 De ingangsdatum staat op het polisblad. De basisverzekering gaat in op de ingangsdatum die op het polisblad staat. Deze ingangsdatum is de dag waarop wij van u (verzekeringnemer) uw verzoek om de basisverzekering af te sluiten, hebben ontvangen. Vanaf 1 januari daaropvolgend verlengen wij de basisverzekering ieder jaar stilzwijgend. Dat doen wij steeds voor de duur van 1 kalenderjaar."

Maar los daarvan krijg de verzekeringnemer een emailtje, meestal in de tweede helft van november, met een premievoorstel voor het volgende jaar en gewijzigde voorwaarden. Zo gaat bij mij tenminste altijd, kan me niet voorstellen dat Zilveren Kruis dat niet zou doen.
Ik heb een bevestiging dat mijn verzekering per 31 december. Lezen vriend!
Einde discussie.
Daarmee is Zilveren Kruis in overtreding als zij de premie voor een volgend jaar gaat innen. Ook nog eens een maand eerder dan in het jaar ervoor.

Wat hier speelt is dat mensen het acceptabel vinden, of er niets tegen durven te ondernemen, of nooit op dat eenvoudige idee zijn gekomen, en nu hier hun eigen ongelijk gaan lopen verdedigen.
Als bezoekers hier akkoord gaan met met een voorwaarde dat een verzekering stilzwijgend verlengd wordt, ja dan eigen schuld dikke bult. Maar dat is toch gewoon iets dat je meeneemt in de overweging van het kopen van een product? Maar volgens mij bij heel veel mensen dus niet.
Wat ik wel weet als je reactie lees dat jij het hele jaar door bezig bent met beëindigen en opnieuw afsluiten van diverse verzekeringen en contracten. Dacht altijd dat wanbetalers bedrijven tijd en geld kosten, maar zo te lezen vorm jij ook een bron van een berg werk en onnodige kosten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door grun »

Harm.calc schreef:Nogmaals: ik heb een bevestiging van Zilveren Kruis dat mijn verzekering eindigt per 31 december. Daarmee is deze verzekering door mij of door Zilveren Kruis per die datum beëindigd. Sorry, maar ik kan er niet meer van maken. Het kan zijn dat je dat niet zint, dat is een andere discussie.
Wat betreft uw laatste zin, dat maakt mij echt niets uit. Ik ben de laatste die zich wil bemoeien met uw zorgverzekering.

Maar een zorgverzekering wordt afgesloten met een looptijd van 1 jaar, van 1 januari tot en met 31 december. Dat is voor iedere zorgverzekering hetzelfde en dat staat op uw en ook op mijn polisblad. Ik heb geen Zilveren Kruis ZieZo verzekering maar dat maakt niks uit. Maar als u niet opzegt (of laat opzeggen door de nieuwe verzekeraar) dan wordt de verzekering stilzwijgend verlengd, dat staat in de door u geaccepteerde voorwaarden.

We gaan hier niet uitkomen, vrees ik. U lijkt me iemand die graag altijd het laatste woord wilt hebben. Prima, succes ermee.

Gesloten