LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele zorgpremie afgeschreven

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
fredenwilma
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2018 15:43

Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door fredenwilma »

we zijn onaangenaam verrast door het zilveren kruis. We hebben daar een zorgverzekering genomen per 1 jan 2018 we hebben alle informatie op de site grondig bestudeerd en zijn akkoord gegaan met alles wat daar werd aangeboden. Wat echter niet duidelijk is gemaakt is dat de eerste keer dubbele premie wordt afgehouden, in ons geval 600 Euro. toen we daarover belde werd gezegd dat er inderdaad geen informatie op de site stond maar dat we vooruit moesten betalen dus in januari dubbel. Ik heb geschreven dat ik dit een rare zaak vond. we stappen elk jaar over naar een andere zorg verzekeraar en zijn dit nog nergens tegen gekomen. Omdat dit kennelijk geen normale gang van zake is verwacht ik dat bij de betaling voorwaarde wordt verwezen naar de polis voorwaarden. Nog eens gebeld en nu werd ons verteld dat de dubbele afschrijving wordt gedaan omdat we hebben toegestemd in een afschrijving per elke 15e van de maand en als we dit per elke 1e van de maand toestaan er niet twee keer wordt afgeschreven.
We hebben de betaling veranderd naar de eerste van de maand maar nu krijgen we toch berichten dat er dubbel gaat worden afgeschreven.
De eerste afboeking was op 4 jan 2018 en de daarop volgende geschied op 15 jan 2018. Onze dochter heeft onafhankelijk van ons dit betalings- gedrag besproken en haar werd hetzelfde gezegd maar ook zij wordt geconfronteerd met een dubbele afschrijving in januari.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring en kun je hier tegen in beroep gaan??
Groet F Beekman
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jan 2018 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door mahadma »

Staat er ook bij dat de eerste betaling voor jan is en de tweede voor feb?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Normaal gesproken wordt de premie VOORUIT betaald, uiterlijk de 1ste van de maand. . Dus als u pas de 15e wilt betalen, moet u dus in januari twee keer betalen, heel logisch.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Jesa H »

Ik zie het probleem niet. Ik heb eind 2017 mijn hele jaarpremie in 1 keer laten afschrijven in ruil voor korting. Betalen moet je toch wel, dus wat is het probleem?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door renewouters »

Die afschrijving van 4 januari is eigenlijk 20 dagen te laat.

nientje1980
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 feb 2008 16:50

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door nientje1980 »

Als u maar 1x in de eerste maand laat afschrijven dan loopt u altijd een maand achter. Want de premie van januari had u dan dus al eerder betaald moeten hebben (voor 31-12)
Dus of u accepteert de dubbele afboeking, of u krijgt betalingsherinmeringen, boetes e.d.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door moederslink »

fredenwilma schreef:we zijn onaangenaam verrast door het zilveren kruis. We hebben daar een zorgverzekering genomen per 1 jan 2018 we hebben alle informatie op de site grondig bestudeerd en zijn akkoord gegaan met alles wat daar werd aangeboden. Wat echter niet duidelijk is gemaakt is dat de eerste keer dubbele premie wordt afgehouden, in ons geval 600 Euro. toen we daarover belde werd gezegd dat er inderdaad geen informatie op de site stond maar dat we vooruit moesten betalen dus in januari dubbel. Ik heb geschreven dat ik dit een rare zaak vond. we stappen elk jaar over naar een andere zorg verzekeraar en zijn dit nog nergens tegen gekomen. Omdat dit kennelijk geen normale gang van zake is verwacht ik dat bij de betaling voorwaarde wordt verwezen naar de polis voorwaarden. Nog eens gebeld en nu werd ons verteld dat de dubbele afschrijving wordt gedaan omdat we hebben toegestemd in een afschrijving per elke 15e van de maand en als we dit per elke 1e van de maand toestaan er niet twee keer wordt afgeschreven.
We hebben de betaling veranderd naar de eerste van de maand maar nu krijgen we toch berichten dat er dubbel gaat worden afgeschreven.
De eerste afboeking was op 4 jan 2018 en de daarop volgende geschied op 15 jan 2018. Onze dochter heeft onafhankelijk van ons dit betalings- gedrag besproken en haar werd hetzelfde gezegd maar ook zij wordt geconfronteerd met een dubbele afschrijving in januari.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring en kun je hiertegen in beroep gaan ??
Groet F Beekman
Waarom zou u hiertegen in beroep willen gaan?
U bent per 01-01-2018 overgestapt dus dient u januari gelijk te betalen ,in dit geval de 4e januari , medio jan betaalt u dan februari.
Als u vlak voor de 1e pas de daarop volgende maand wilt betalen is dat misschien alleen mogelijk via automatische incasso?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik zou een rechtzaak aanspannen tegen Zilveren Kruis.
Vreemd ook om je dochter voor hetzelfde nogmaals te laten bellen, Zilveren Kruis is een nette eerlijke zorgverzekeraar, dus de antwoorden zijn conform de geldende regels.
Misschien voortaan niet meer telkens overstappen, kom je ook niet voor dit soort feiten te staan.

De rest is al door de anderen geschreven.

stofzuigertje

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dochter Ziezo, de budget verzekeraar boekte gewoon 27 december het bedrag af....
Omdat ik hoger eigen risico nam voor iemand die klaar is met ziekenhuis keurig op 3 januari het teveel betaalde retour gekregen.

Wegens 3% korting per jaar weet ik niet hoe de maandelijkse gaan.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik naam wel aan dat uw vorige verzekeraar geen bedrag geincasseerd voor de premie van januari omdat U niet meer daar verzekerd was. Dus het geld voor de premie van het Zilveren Kruis was gewoon aanwezig neem ik aan.
En verder begrijp ik het probleem niet helemaal. De premie moet vooraf betaald worden dus de premie voor januari moet voor januari betaald worden. Feitelijk was U dus gewoon te laat met betalen. En de ziektekosten verzekeraar incasseert nooit op de laatste dag van de maand. Stel dat er iets misgaat dan moet U nog wel in de gelegenheid zijn om de betaling tijdig te regelen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik denk dat de meeste overstappers hier tegenaan lopen, dus er zullen zeker medestanders te vinden zijn. Echter is de verklaring hiervoor al meermaals gegeven hierboven, en gezien het weinige aantal vergelijkbare topics hierover, zullen die andere mensen het een maand vooruit betalen begrijpen, en er verder geen tijd/energie aan verspillen.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Brahms schreef:Ik zou een rechtzaak aanspannen tegen Zilveren Kruis.
Vreemd ook om je dochter voor hetzelfde nogmaals te laten bellen, Zilveren Kruis is een nette eerlijke zorgverzekeraar, dus de antwoorden zijn conform de geldende regels.
Misschien voortaan niet meer telkens overstappen, kom je ook niet voor dit soort feiten te staan.

De rest is al door de anderen geschreven.
Wat een domme opmerking om niet meer telkens over te stappen. Jaren lang bij dezelfde verzekeraar blijven en teveel premie betalen, dat is lekker slim!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Dirkie »

Johan-17 schreef:
Brahms schreef:Ik zou een rechtzaak aanspannen tegen Zilveren Kruis.
Vreemd ook om je dochter voor hetzelfde nogmaals te laten bellen, Zilveren Kruis is een nette eerlijke zorgverzekeraar, dus de antwoorden zijn conform de geldende regels.
Misschien voortaan niet meer telkens overstappen, kom je ook niet voor dit soort feiten te staan.

De rest is al door de anderen geschreven.
Wat een domme opmerking om niet meer telkens over te stappen. Jaren lang bij dezelfde verzekeraar blijven en teveel premie betalen, dat is lekker slim!
Is helemaal geen domme opmerking. Door niet over te stappen voorkom het probleem dat je dubbel betaald :mrgreen:
Of het slim is vanuit het standpunt dat je teveel betaald kun je pas aan einde van het jaar bekijken. Je zorgkosten bestaan voor een deel uit premie, voor een deel uit eigen risico en voor een deel uit niet vergoede zorgkosten. De hoogte van het laatste bedrag hangt af van de voorwaarden van je verzekering. Hoe goedkoper de verzekering hoe hoger de niet vergoede zorgkosten. En als je zoals iedereen niet in de toekomst kunt kijken kun je dus feitelijk pas aan het eind van het jaar beoordelen of je beslissing van een jaar geleden slim was. En dan moeten de zorg verleners niet rekeningen te laat gaan indienen wat bij ziekenhuizen nogal eens voorkomt want dan duurt het nog langer.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Deze grap heeft Zilveren Kruis (ZieZo) ook bij mij uitgehaald.
Ik betaal mijn gehele premie altijd in 1 keer, ruim 1.100 euro, scheelt toch mooi 3%. Blijkt dat Zilveren Kruis eigenhandig die verzekering voor 2018 verlengd heeft zonder mij daarvan op de hoogte te stellen alvorens dat halverwege december de nieuwe premie ook weer in 1 keer af te schrijven van mijn rekening. Geluk bij een ongeluk dat ik bij ZieZo ben gebleven, was ik overgestapt naar een andere verzekering met kans dat zij ook in december de premie zouden afboeken dan was ik die maand 1.100 euro tekort gekomen.

Hoe kun je als professionele organisatie zo blunderen.
Mensen in de financiële problemen brengen, dat is het.
Ongevraagd een verzekering verlengen. Niet gemachtigd zomaar een bedrag afboeken.
Als zo'n maand de Postcode loterij haar afboeking niet kan doen, en de straatprijs valt hier, kan ik gemiste inkomen dan verhalen op Zilveren Kruis?

Nou ja, dat zal wel niet.
Net zo min als dat Zilveren Kruis geen reactie daarop wil geven.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lowieze »

Harm.calc schreef:Deze grap heeft Zilveren Kruis (ZieZo) ook bij mij uitgehaald.
Ik betaal mijn gehele premie altijd in 1 keer, ruim 1.100 euro, scheelt toch mooi 3%. Blijkt dat Zilveren Kruis eigenhandig die verzekering voor 2018 verlengd heeft zonder mij daarvan op de hoogte te stellen alvorens dat halverwege december de nieuwe premie ook weer in 1 keer af te schrijven van mijn rekening. Geluk bij een ongeluk dat ik bij ZieZo ben gebleven, was ik overgestapt naar een andere verzekering met kans dat zij ook in december de premie zouden afboeken dan was ik die maand 1.100 euro tekort gekomen.

Hoe kun je als professionele organisatie zo blunderen.
Mensen in de financiële problemen brengen, dat is het.
Ongevraagd een verzekering verlengen. Niet gemachtigd zomaar een bedrag afboeken.
Als zo'n maand de Postcode loterij haar afboeking niet kan doen, en de straatprijs valt hier, kan ik gemiste inkomen dan verhalen op Zilveren Kruis?

Nou ja, dat zal wel niet.
Net zo min als dat Zilveren Kruis geen reactie daarop wil geven.
Misschien begrijpt u het principe van een doorlopende verzekering niet goed. U bent destijds een verzekering aangegaan die, als u deze niet tijdig opzegt, weer voor een jaar door loopt.
Dat is dus geen blunder van Zilveren Kruis, maar als verzekerde niet weten wat u afgesloten heeft.

En wat maakt u zich druk om de Postcodeloterij? Hoe groot acht u de kans dat u de straatprijs net wint in december?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Lowieze schreef:Misschien begrijpt u het principe van een doorlopende verzekering niet goed. U bent destijds een verzekering aangegaan die, als u deze niet tijdig opzegt, weer voor een jaar door loopt.
Dat is dus geen blunder van Zilveren Kruis, maar als verzekerde niet weten wat u afgesloten heeft.

En wat maakt u zich druk om de Postcodeloterij? Hoe groot acht u de kans dat u de straatprijs net wint in december?
Ik heb een verzekering voor 1 jaar afgesloten. Anders dan u waarschijnlijk zoals u zegt een doorlopende verzekering.
Het is in het verleden gebeurt dat een loterij niet de afboeking kon doen waardoor iemand een prijs misliep. Gefeliciteerd dat u dat wel acceptabel vindt. Dat mag.
Denk eens aan andere financiële verplichtingen die mensen in de dure decembermaand hebben. Misschien dat ik niet in uw financiële situatie zit, dat ik zomaar even (tijdelijk) 1.100 euro extra kan missen die maand. Wat een rijk gevoel als je daar geen zorgen over hoeft te maken. Dat gun ik veel mensen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Lowieze »

Harm.calc schreef:
Lowieze schreef:Misschien begrijpt u het principe van een doorlopende verzekering niet goed. U bent destijds een verzekering aangegaan die, als u deze niet tijdig opzegt, weer voor een jaar door loopt.
Dat is dus geen blunder van Zilveren Kruis, maar als verzekerde niet weten wat u afgesloten heeft.

En wat maakt u zich druk om de Postcodeloterij? Hoe groot acht u de kans dat u de straatprijs net wint in december?
Ik heb een verzekering voor 1 jaar afgesloten. Anders dan u waarschijnlijk zoals u zegt een doorlopende verzekering.
Het is in het verleden gebeurt dat een loterij niet de afboeking kon doen waardoor iemand een prijs misliep. Gefeliciteerd dat u dat wel acceptabel vindt. Dat mag.
Denk eens aan andere financiële verplichtingen die mensen in de dure decembermaand hebben. Misschien dat ik niet in uw financiële situatie zit, dat ik zomaar even (tijdelijk) 1.100 euro extra kan missen die maand. Wat een rijk gevoel als je daar geen zorgen over hoeft te maken. Dat gun ik veel mensen.
Niemand verplicht u uw zorgverzekering in één keer te betalen. Dat is iets wat u zelf geregeld heeft. Dan neem ik aan dat u dan ook zorgt voor een financiële reserve om die jaarpremie te kunnen betalen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Lowieze schreef:Niemand verplicht u uw zorgverzekering in één keer te betalen. Dat is iets wat u zelf geregeld heeft. Dan neem ik aan dat u dan ook zorgt voor een financiële reserve om die jaarpremie te kunnen betalen.
Klopt! Maar niet 2 keer. Grappenmaker :lol:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door renewouters »

Harm.calc schreef:
Lowieze schreef:Niemand verplicht u uw zorgverzekering in één keer te betalen. Dat is iets wat u zelf geregeld heeft. Dan neem ik aan dat u dan ook zorgt voor een financiële reserve om die jaarpremie te kunnen betalen.
Klopt! Maar niet 2 keer. Grappenmaker :lol:
Ik mag toch hopen dat je wel meer dan 1x de jaarpremie voor een zorgverzekering achter de hand hebt. Anders zou het betekenen dat je na afschrijving van de zorgpremie geen enkele buffer meer hebt en dan is een betaling per jaar sowieso niet slim. En uiteindelijk is het natuurlijk niet 2x. Het teveel betaalde krijg je gewoon terug.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dubbele zorgpremie afgeschreven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je kunt een zorgverzekering niet zelf opzeggen, omdat het niet toegestaan is geen zorgverzekering te hebben. Doe je dus niets, dan loopt je zorgverzekering gewoon door.

Gesloten