LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen Staatsloterij onmogelijk?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
JeBra
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:03

opzeggen Staatsloterij onmogelijk?

Ongelezen bericht door JeBra »

In mei 2017 heb ik via de site van de Staatsloterij aangeven dat ik automatisch wilde meespelen met een straatje 5-jes en de bijzondere trekkingen. Omdat het systeem met de wallet, waarin gewonnen bedragen worden gestort, mij niet beviel, heb ik mijn abonnement via de site opgezegd in september 2017. Hiervan heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen. op de site waren geen abonnementen meer zichtbaar, dit heb ik na opzeggen gecheckt. Op 13 december werd er 30 euro van mijn rekening afgeschreven voor de oudejaarstrekking. Ik heb diezelfde dag gebeld met de Staatsloterij. De medewerker gaf aan dat ik nog abonnementen zou hebben voor alle extra trekkingen, deze waren niet zichtbaar op de site. Het geld kon niet worden teruggeboekt(?), ik zou het geld zelf moeten storneren.De abonnementen, waarvan ik niet wist dat ik ze nog zou hebben, zijn stopgezet. Ik heb de bank opdracht gegeven het bedrag te storneren. De papieren versie van het lot heb ik nooit gekregen, terwijl ik elke maand tot september wel steeds de lotnummers op papier kreeg via de reguliere post. Door drukte in verband met de feestdagen is dit niet voor 31 december 2017 gelukt bij de bank. Van de Staatsloterij kreeg ik een mailbericht dat ik het bedrag weliswaar had laten storneren, maar dat ik dit toch moest betalen. Weer gebeld, de medewerker begreep alles wat ik zei, gaf aan het vreemd te vinden en adviseerde mij een brief te schrijven dan zou een en ander worden onderzocht. Ook dit blijkt, net als het advies te storneren, ook een onzinnig advies te zijn. Mogelijk is het een vorm van bezigheidstherapie? Het enige wat gedaan is, is het terug luisteren van het telefoongesprek waarin een medewerker adviseert om te storneren en de vordering blijft staan. Waarom de abonnementen niet zichbaar waren, wordt niet op ingegaan. Is dit de nieuwe manier waarop geld gegenereerd wordt, nu het mee laten doen met niet verkochte nummers niet meer mag? Moet ik de vordering alsnog voldoen? Zijn er meer mensen die op deze manier ongewenst meedoen? Moet ik maar geloven dat nu alle abonnementen zijn opgezegd? Ik kan ze namelijk zelf op mijn account niet zien!

In mijn ogen is dit diefstal/oplichting. mogelijk kunt u hier aandacht aan besteden.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: opzeggen Staatsloterij onmogelijk?

Ongelezen bericht door yan »

Heeft u het gestorneerde bedrag wel ontvangen / is de afschrijving ongedaan gemaakt?
Dan is het toch opgelost

JeBra
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:03

Re: opzeggen Staatsloterij onmogelijk?

Ongelezen bericht door JeBra »

Ik heb het bedrag begin januari terug ontvangen, Staatsloterij geeft aan dat ik dan meegedaan heb met de trekking. Zij zeggen dat ik (of de bank) 18 dagen de tijd heb gehad, maar zij hebben 18 dagen de tijd gehad om een vinkje achter het lot te zetten. Ik heb geen invloed op de snelheid waarmee de bank storneert , helaas.

Gesloten