LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Geesje B
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2018 10:04

Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Geesje B »

Sinds enige tijd staat niet meer op sigarettenpakjes vermeld wat de gehaltes zijn in de betreffende sigaret. De waarschuwing dat roken...... heeft dit verdrongen. Dit is door de wet bepaald, niets aan te doen.
Maar, sinds Peter Stuyvesant nieuwe witte tube filters heeft vind ik deze sigaretten niet meer lekker. En volgens mij is het ook maar een halve filter dus krijg je meer troep binnen.
Reden voor mij om mij eens te kijken naar welke andere sigaret ik kan overstappen. Ik rook heel lichte sigaretten (PS Zilver) en wil dus beslist niet zwaarder gaan roken. Op de pakjes staat niks, op de websites staat niks. Hoe kom ik hier nou achter?

Een verslaafde
Laatst gewijzigd door Radar op 23 feb 2018 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door newmikey »

Gewoon ander merk proberen lijkt mij de aangewezen weg. (Of overstappen op dampen natuurlijk)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door mahadma »

In de praktijk gaan mensen die naar "lichtere" sigaretten overgaan, "méér" roken, eindresultaat: evenveel ?stoffen, meer pakjes per dag/week.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik rook al meer dan 50 jaar de GEEN sigaret.

Matthijs26
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 nov 2017 00:41

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Matthijs26 »

Costnix schreef:Ik rook al meer dan 50 jaar de GEEN sigaret.

Wou super goed zeg applaus

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door renewouters »

Lichte sigaretten bestaan niet. Gewoon stoppen met die zooi als je om je lichaam geeft (dat is immers het meest kostbare wat we hebben).

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Brahms »

Geesje B schreef:Sinds enige tijd staat niet meer op sigarettenpakjes vermeld wat de gehaltes zijn in de betreffende sigaret. De waarschuwing dat roken...... heeft dit verdrongen. Dit is door de wet bepaald, niets aan te doen.
Maar, sinds Peter Stuyvesant nieuwe witte tube filters heeft vind ik deze sigaretten niet meer lekker. En volgens mij is het ook maar een halve filter dus krijg je meer troep binnen.
Reden voor mij om mij eens te kijken naar welke andere sigaret ik kan overstappen. Ik rook heel lichte sigaretten (PS Zilver) en wil dus beslist niet zwaarder gaan roken. Op de pakjes staat niks, op de websites staat niks. Hoe kom ik hier nou achter?

Een verslaafde
Een sigaret is nooit lekker, het is een vorm van zelfmoord.
Stoppen met die onzin nu het nog kan en dan maar hopen dat je lichaam nog hersteld van deze vervuiling van het ergste soort !

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je bij de boekwinkel al die pakjes ziet snap ik niet waarom mensen nog een ingrediëntenlijst nodig hebben...

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom reageert iedereen hier nou zo idioot? TS rookt graag een sigaret en stelt een vraag daarover. Dat anderen hier niet roken heeft daar totaal niets mee van doen en het is ook echt niet nodig om iemand de les te lezen en te zeggen dat ie maar moet stoppen met roken.

Het leven is maar kort en als je hier een extra pleziertje uit kan halen, dan moet je dat vooral niet laten.

Overigens heb ik zelf geen idee wat er allemaal op pakjes sigaretten staat, dus ik weet ook geen antwoord op de vraag van TS.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:....Waarom reageert iedereen hier nou zo idioot......

....Het leven is maar kort.....
Zeker niet idioot, maar vooral verstandig en bezorgd richting Topicstarter, om er voor te zorgen dat zijn/haar leven niet nog korter wordt.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mag iemand dat nog altijd zelf bepalen? Altijd dat belachelijke idee dat we zo lang mogelijk moeten leven, terwijl er genoeg mensen zijn die lang leven niet als doel hebben, maar geluk op 1 hebben staan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door sjohie »

Geesje B schreef:Sinds enige tijd staat niet meer op sigarettenpakjes vermeld wat de gehaltes zijn in de betreffende sigaret. De waarschuwing dat roken...... heeft dit verdrongen. Dit is door de wet bepaald, niets aan te doen.
Maar, sinds Peter Stuyvesant nieuwe witte tube filters heeft vind ik deze sigaretten niet meer lekker. En volgens mij is het ook maar een halve filter dus krijg je meer troep binnen.
Reden voor mij om mij eens te kijken naar welke andere sigaret ik kan overstappen. Ik rook heel lichte sigaretten (PS Zilver) en wil dus beslist niet zwaarder gaan roken. Op de pakjes staat niks, op de websites staat niks. Hoe kom ik hier nou achter?

Een verslaafde
Misschien eens vragen aan hun klantenservice of op hun social media kanalen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door scontra »

Geesje B schreef:Sinds enige tijd staat niet meer op sigarettenpakjes vermeld wat de gehaltes zijn in de betreffende sigaret. Hoe kom ik hier nou achter?

Een verslaafde
Zou het voor u iets uitmaken als het er wel op zou staan en zou dit enige invloed hebben op uw rookgedrag :?: :?:
Ik denk van niet, want voor een verslaafde is het verslavende middel het belangrijkste en de rest is bijzaak.

Een oud gezegde:
"Rook met genot, des te sneller ben je kapot, maar je hebt er wel van genoten en dat neemt niemand je ooit nog af" . :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door scontra »

Altijd dat belachelijke idee dat we zo lang mogelijk moeten leven, terwijl er genoeg mensen zijn die lang leven niet als doel hebben, maar geluk op 1 hebben staan.[/quote]


Heb ook "geluk" op nr.1 staan, maar wat is "geluk" eigenlijk nog, als je al op relatief jonge leeftijd je kinderen en familie moet achterlaten omdat je je 'geluksgevoelens' niet kon weerstaan.
Oh,Oh, wat een 'geluk' heb je dan gehad, om over je miserabele wijze van het gaan 'hemelen' nog maar te zwijgen. :|

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:Mag iemand dat nog altijd zelf bepalen? Altijd dat belachelijke idee dat we zo lang mogelijk moeten leven, terwijl er genoeg mensen zijn die lang leven niet als doel hebben, maar geluk op 1 hebben staan.
Als je je geluk moet halen uit nicotine en sigaretenstank is het maar één trieste bedoeling.
Snap werkelijk niet dat geluk uit een stinkstokje kan komen......

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik zeg altijd: mensen zijn er zelf verantwoordelijk voor dat ze gelukkig worden. Ik ken heel wat mensen met wie ik niet van 'geluk' zou willen ruilen, eerlijk gezegd. Maar dat is allemaal niet de vraag van de topicstarter. Haar probleem is dat er zulke grote foto's van misvormde organen op de pakjes staan, dat er geen ruimte meer is voor de ingrediënten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:Waarom reageert iedereen hier nou zo idioot? TS rookt graag een sigaret en stelt een vraag daarover. Dat anderen hier niet roken heeft daar totaal niets mee van doen en het is ook echt niet nodig om iemand de les te lezen en te zeggen dat ie maar moet stoppen met roken.
........
Mee eens en Geesje schrijft zelf ook dat ze verslaafd is :wink:
@ Geesje :
heb je al eens Kent of die heel smalle Davidoff sigaretjes geprobeerd?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:......@ Geesje :
heb je al eens Kent of die heel smalle Davidoff sigaretjes geprobeerd?......
Ik zeg, en toch geef je een mega slecht advies !

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik probeer een zinnig antwoord op haar vraag te geven. Het is niet aan mij om haar te zeggen dat ze moet stoppen en dat heeft ook niets met haar vraag te maken ...( ze weet heus wel , neem ik aan, hoe slecht roken is :wink: )

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Etiket sigarettenpakjes: bestanddelen ontbreken

Ongelezen bericht door Revoked »

Brahms schreef:
Nijogeth schreef:Mag iemand dat nog altijd zelf bepalen? Altijd dat belachelijke idee dat we zo lang mogelijk moeten leven, terwijl er genoeg mensen zijn die lang leven niet als doel hebben, maar geluk op 1 hebben staan.
Als je je geluk moet halen uit nicotine en sigaretenstank is het maar één trieste bedoeling.
Snap werkelijk niet dat geluk uit een stinkstokje kan komen......
Andere mensen drinken alcohol en niemand die begrijpt dat daar geluk uit wordt gehaald. Weer andere mensen rijden graag in een diesel-met-overmaatse-turbo en helpen daarmee het milieu een stuk sneller naar de galemiezen.
Waarschijnlijk begrijpen wij jouw hobby niet, maar daar zeggen we niks van.

Gesloten