LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BVerhagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2018 16:23

Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door BVerhagen »

Onderwerp
Aangetekende brief van post nl nergens meer te traceren als bonnetje zoek is
Bericht
Beste heer/ mevrouw,
Wij zitten met een groot probleem. Op 20 februari 2018 heeft de vriendin van mijn zoon haar Braziliaanse diploma verpleegkundige, welke omgezet moet worden naar een Nederlands Diploma, aangetekend opgestuurd naar het IDW ( Informatiecentrum Diploma Waardering) in Zoetermeer. Bij haar afgifte kreeg zij een bonnetje met een Track en Trace nummer. De heeft ze netjes in haar jaszak gedaan maar waarschijnlijk is hij eruit gevallen toen zij op zoek ging naar een papieren zakdoekje voor haar dochtertje. Na een poosje ging zij navraag doen bij het IDW en deze hadden nog steeds niets ontvangen !!!! Wij hebben Post.nl gebeld maar deze kunnen gewoon niets meer voor hun klanten doen als je het Track en Trace nummer niet meer hebt. Het postagentschap kon ook niet voor ons betekenen. Als de aangetekende brief niet werd opgehaald bij de postbus werd het na 2 weken retour gezonden naar de afzender. We zijn nu dik 1 maand verder en het diploma is spoorloos! Het is dus zo bij post.nl dat als je hebt betaald voor een aangetekend pakketje/brief dat zij je bedanken voor de betaling maar dat de verantwoordelijkheid waar het pakket is gebleven bij de klant ligt. Kun je niets meer bewijzen dan is het jammer. Vroeger konden ze een onderzoek instellen en het pad dat het pakket had afgelegd nazoeken. Dat is door Track en Trace niet meer mogelijk. Het zou ook van post.nl netjes zijn om de klant erop te wijzen dat zij geen enkele verantwoordelijk meer nemen als je perongeluk, wat natuurlijk menselijk is, je bonnetje kwijt raakt.
Kunt u wellicht iets voor ons betekenen? Een nieuw diploma opvragen in Brazilie is te eerst heel erg duur en moet persoonlijk worden opgehaald!!! Vliegreis 3000,=.
Het betreft een aangetekende brief naar het IDW , [adresgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2018 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, adresgegevens verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u enig idee hoeveel poststukken er per dag verstuurd worden? Juist met die track en trace is het te volgen dan. U heeft die code, voor PostNL is het niet te doen om deze code alsnog te achterhalen.
Dat de vriendin van uw zoon deze is kwijt geraakt is zuur, maar er is daarmee ook geen bewijslast meer. Even advocaat van de duivel, wie zegt dat er wel iets opgestuurd is? Bij u ligt immers de bewijslast.
U bent hier op het forum van een televisieprogramma. Wij hier kunnen niets voor u betekenen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik begrijp hieruit dat PostNL ook schuldig wordt bevonden door stommiteiten van hun klanten. Wel heel makkelijk. Misschien moet ik dan mijn de boetes voor mijn snelheidsovertredingen dan ook doorsturen naar de overheid. Hadden ze maar moeten zorgen dat ik niet harder kon rijden. Of dat als ik te laat bij een klant ben dat ik degene die voor mij reed de schuld kan geven. De wereld wordt wel heel mooi als je een ander overal de schuld van kan geven.

BVerhagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2018 16:23

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door BVerhagen »

Ik denk dat beide heren werkzaam zijn bij Post.nl? Wat te hard rijden ermee te maken heeft kan ik even niet plaatsen. Maar goed in ieder geval is er iemand die je lage grap kan waarderen.
Ik was in de veronderstelling dat op deze site serieze mensen zaten.
Jammer weer.
Ik wil alleen maar aangeven dat als je als bedrijf mensen laat betalen voor een dienst. Je als bedrijf dan de klant op zijn hart moet drukken dat als het fout gaat zij dan geen blaam treffen en je gewoon pech hebt.
Ik hoop dat andere voortaan het bonnetje in de kluis leggen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect, maar waar denk je dat die bon anders voor zou zijn? Klanten zijn toch niet standaard achterlijk, dat alles voorgekauwd moet worden?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee hoor, die heren werken niet bij PostNL. Ik ook niet. Maar wie het bonnetje met de t&t-code kwijtraakt, moet niet raar opkijken als PostNL niets voor hem kan doen. Heel, heel vervelend als een diploma zoekraakt, maar zonder het bonnetje is inderdaad niet eens aan te tonen dat het verstuurd is.
Misschien hebt u geluk en komt het poststuk nog boven water, al lijkt me die kans wel klein.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

BVerhagen schreef:Ik denk dat beide heren werkzaam zijn bij Post.nl? Wat te hard rijden ermee te maken heeft kan ik even niet plaatsen. Maar goed in ieder geval is er iemand die je lage grap kan waarderen.
Ik was in de veronderstelling dat op deze site serieze mensen zaten.
Jammer weer.
Ik wil alleen maar aangeven dat als je als bedrijf mensen laat betalen voor een dienst. Je als bedrijf dan de klant op zijn hart moet drukken dat als het fout gaat zij dan geen blaam treffen en je gewoon pech hebt.
Ik hoop dat andere voortaan het bonnetje in de kluis leggen.
Mijn eerste tip is om als U zich op een forum registreert om iets te melden om dan eerst even te zoeken of iemand anders ook al zoiets gemeld heeft. Met de reacties daarop kunt U misschien iets.
Mijn tweede tip (omdat de meeste mensen tip 1 toch niet gebruiken) om niet meteen mensen te beschuldigen als U het niet met het antwoord eens bent.
En mijn derde tip is (en die had U ook kunnen lezen als U wel van tip 1 gebruikt gemaakt had) is om meteen een foto van het bonnetje te maken als je het krijgt met je telefoon. Verstuur die foto naar je eigen email adres. Je hebt de foto dan meteen op meerdere plaatsen.
En mijn vierde tip is om een de algemene voorwaarden te lezen als U van een dienst of product gebruik wil maken. Daar staat namelijk vast wel ergens is dat U dat bonnetje niet krijgt omdat het postagentschap zo graag van haar voorraad papier af wil maar dat het ook ergens voor dient, namelijk als bewijs dat U iets ingeleverd hebt. In U geval is het bonnetje dus meer dan 3000 euro waard. Ik zou daar heel voorzichtig mee omspringen en dit niet achteloos in een jaszak stoppen.
En ter informatie: ook ik werk niet voor PostNL

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Als de vraagsteller zelf bij post.nl zou werken, zou de vraagsteller ook weten dat dit een onhaalbare zaak is. Het is niet voor niets een "verzendbewijs". Geen bewijs, jammer geen zaak. En ik werk ook niet bij de post.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Aangetekende post bij PostNL niet te achterhalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Er worden dagelijks circa 8.000.000 poststukken bezorgd door postnl. Laat nu 1 % aangetekend zijn, dan zijn dat nog 80.000 stuks pet dag. Stel dat een zoekactie mogelijk zou zijn, je hebt eerder de speld in de hooiberg. Per week zal dit een circa 400.000 stuks zijn. En dan de vraag nog waar zou get zoekgeraakt zijn .........

Gesloten