LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Arendje17
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:55

Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Arendje17 »

Sinds januari heb ik een dolcegusto Krups MiniMe koffieapparaat. Direct na het in gebruik nemen lekte het apparaat bij het maken van een mok koffie. Het apparaat opgestuurd en na de reparatie lekte het apparaat nog. Nu is het apparaat 3x opgestuurd en bleek na "reparatie" dezelfde problemen te hebben. Dus opgebeld naar de reparateur. Nu blijkt dat alleen de dure cups van Nescafé in het apparaat te kunnen. Ik vind de Lidlcups een lekkerdere mok koffie geven maar die kunnen niet gebruikt worden.
Wie herkent dit probleem?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door grun »

Dat is een bekend probleem. De fabrikant heeft de mesjes die de cups moeten doorboren zo ontworpen dat ze prima werken met de eigen gepatenteerde cups, maar minder met de cups die van ander materiaal gemaakt zijn.
https://radar.avrotros.nl/columns/detai ... kope-cups/

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dus de Lidl maakt waardeloze cups die niet compatible zijn en opeens is dat de schuld van Krups? Dat lijkt me toch wel de wereld op zijn kop,,,

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Dit probleem is niet enkel het geval met Dolce Gusto, ook voor Nespresso is dit het geval. Bij Nespresso weet ik dat de mesjes die gebruikt worden gemaakt zijn om door aluminium te snijden, de plastic capsules zullen hierdoor sneller problemen opleveren(niet goed ingesneden, toch volle waterdruk op de capsule). Wat veel mensen niet weten, is dat het originele patent van de capsules niet exact gebruikt mag worden voor imitatie. Deze imitatiecapsules moet op 7 punten?! (bind me hier niet op vast) afwijken.

Het verschil in prijs is voor 90% de constante kwaliteit koffie. Persoonlijk vind ik dat je een dergelijke machine pas aanschaft als je de originele capsules gaat gebruiken. Deze zijn voor elkaar gemaakt. Vind je de koffie van de merk niet lekker, of te duur, overweeg dan een alternatieve machine.

Zoals bij vele dingen in het leven. Goedkoop is duurkoop. Eigen schuld, dikke bult. Da's balen, nieuwe halen.

Waar ik wel aan toe wil voegen, dat Krups niet weg mag lopen voor de garantie. Tenzij zij aannemelijk kunnen maken dat de machine onjuist gebruikt is. Imitatie capsules als onjuist gebruik bestempelen is zeer grijs gebied wat betreft de rechtsspraak.
Laatst gewijzigd door ManchesterU15 op 23 apr 2018 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De cups van lidl voor Nespresso werken prima in de machines van Nespresso. De onderkant daarvan is ook van aluminium.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Lady1234 schreef:De cups van lidl voor Nespresso werken prima in de machines van Nespresso. De onderkant daarvan is ook van aluminium.
Het gaat niet om het aluminium van zoals u noemt de onderkant, maar om de gehele capsule. Kijk voor de grap eens naar een capsule die u gebruikt heeft. Hierin zult u, naar wat u de bovenkant noemt en van plastic is, 3 sneetjes zien. Dit bedoel ik met insnijden. Hierdoor komt met veel druk het hete water de capsule naar binnen en druppelt het aan, zoals u noemt de onderkant, door vele gaatjes uit.

Mijn ervaring (als oud-Nespressomachine-verkoper) is dat dit vaak een tijd goed gaat, maar dat er na de garantie periode van 2 jaar, vaak lekkages ontstaan. Dit komt doordat de capsule niet goed wordt ingesneden (mesjes voor aluminium, worden te bot voor plastic), er te veel druk op de capsule komt, hierdoor de capsule kan exploderen en er lekkage ontstaat.

mh73

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door mh73 »

Arendje17 schreef:Nu blijkt dat alleen de dure cups van Nescafé in het apparaat te kunnen. Ik vind de Lidlcups een lekkerdere mok koffie geven maar die kunnen niet gebruikt worden.
Wie herkent dit probleem?
Ik heb net even de gebruiksaanwijzing van dit apparaat - dat overigens overal bij elk bedrijf dat ik tegenkom Dolce Gusto Krups MIni me genoemd wordt - bekeken, daar zie je enkel afbeeldingen van de Nescafé Dolce Gusto cups staan. Dan moet het toch geen verrassing zijn dat dit apparaat oorspronkelijk bedoeld is voor dat merk cups? Dan is het hooguit een mazzeltje als andere cups er ook in passen. Ik zou dit dus geen 'probleem' willen noemen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ManchesterU15 schreef:
Lady1234 schreef:De cups van lidl voor Nespresso werken prima in de machines van Nespresso. De onderkant daarvan is ook van aluminium.
Het gaat niet om het aluminium van zoals u noemt de onderkant, maar om de gehele capsule. Kijk voor de grap eens naar een capsule die u gebruikt heeft. Hierin zult u, naar wat u de bovenkant noemt en van plastic is, 3 sneetjes zien. Dit bedoel ik met insnijden. Hierdoor komt met veel druk het hete water de capsule naar binnen en druppelt het aan, zoals u noemt de onderkant, door vele gaatjes uit.

Mijn ervaring (als oud-Nespressomachine-verkoper) is dat dit vaak een tijd goed gaat, maar dat er na de garantie periode van 2 jaar, vaak lekkages ontstaan. Dit komt doordat de capsule niet goed wordt ingesneden (mesjes voor aluminium, worden te bot voor plastic), er te veel druk op de capsule komt, hierdoor de capsule kan exploderen en er lekkage ontstaat.
U bent abuis. Ik bedoel met de “onderkant” de kant waar het water inkomt en dat is van aluminium bij de Lidl cups. Dus waar die drie sneetjes inzitten na gebruik. Uiteraard is ook de “bovenkant” waar dus de koffie uitkomt, ook van aluminium.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Dan is dit sinds kort veranderd, waar je nu vaker het gebruik van aluminium imitatie capsules ziet. Waar ik weet dat ik er gekleurd in sta, zweer ik bij originele capsules. 1 voor de kwaliteit van de koffie, 2 het recycleprogramma van de originele nespresso capsules, 3 de investeringen die er in de koffiedorpen plaatsvinden, 4 een goede werking van de machine, 5 de eenvoud van het bestellen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door kokka »

heel netjes van de reparateur dat hij zelfs bij de derde keer dat TS de machine opstuurt voor een probleem, dat hij blijkbaar zelf veroorzaakt, nog steeds geen rekening gestuurd heeft.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Lady1234 »

[Reactie op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd door de moderator] De kwaliteit doet niet onder voor de “echte”. En de “investeringen” in de koffiedorpen? Gelooft u dat zelf?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wij hadden een DolceGusto (het grote "ei"), nooi problemen gehad met niet-originele cups. Nu een kleine Nespresso, evenmin problemen. Wat wel opvalt: niet-originele cups vallen wat niet altijd direct goed op hun plaats; even opletten dus. Kan dat bij het besproken type Dolce Gusto ook het geval zijn?
Overigens boeiend om te lezen dat pr- en reclamepraat van het grootkapitaal voor waar wordt aangenomen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Lady1234 schreef:De kwaliteit doet niet onder voor de “echte”. En de “investeringen” in de koffiedorpen? Gelooft u dat zelf?
Over smaak valt niet te twisten, echter over kwaliteit van de bessen, de manier van oogsten, de manier van het drogen en de boeren een eerlijke prijs voor de koffie geven wel. Kijk voor de grap dit filmpje eens.
https://www.youtube.com/watch?v=Ds9Mqi610YI

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Erthanax schreef:Wij hadden een DolceGusto (het grote "ei"), nooi problemen gehad met niet-originele cups. Nu een kleine Nespresso, evenmin problemen. Wat wel opvalt: niet-originele cups vallen wat niet altijd direct goed op hun plaats; even opletten dus. Kan dat bij het besproken type Dolce Gusto ook het geval zijn?
Overigens boeiend om te lezen dat pr- en reclamepraat van het grootkapitaal voor waar wordt aangenomen.
Kunt u aantonen dat het leugens zijn?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door angel1978 »

ManchesterU15 schreef:
Erthanax schreef:Wij hadden een DolceGusto (het grote "ei"), nooi problemen gehad met niet-originele cups. Nu een kleine Nespresso, evenmin problemen. Wat wel opvalt: niet-originele cups vallen wat niet altijd direct goed op hun plaats; even opletten dus. Kan dat bij het besproken type Dolce Gusto ook het geval zijn?
Overigens boeiend om te lezen dat pr- en reclamepraat van het grootkapitaal voor waar wordt aangenomen.
Kunt u aantonen dat het leugens zijn?
Je hoeft niets aan te tonen om die reclamefilmpjes gewoon niet te geloven hoor ;)

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door JvandeW »

grun schreef:Dat is een bekend probleem. De fabrikant heeft de mesjes die de cups moeten doorboren zo ontworpen dat ze prima werken met de eigen gepatenteerde cups, maar minder met de cups die van ander materiaal gemaakt zijn.
https://radar.avrotros.nl/columns/detai ... kope-cups/
"Echter, volgens de wettelijke garantie, zo zegt de Consumentenbond, mag de fabrikant de reparatie niet weigeren binnen een halfjaar na aanschaf. De bewijslast ligt dan namelijk bij Nespresso; die moet maar bewijzen dat het door de cups komt. Na die zes maanden keert de bewijslast om en moet de consument aantonen dat het niet aan de cup ligt. En bewijs dat maar eens! Kortom, als je apparaat pas na zes maanden stuk gaat, wordt het echt lastig."

Dat is onzin. De fabrikant heeft in eerste instantie geen verplichting naar de koper toe. Het is de verkoper die een overeenkomst heeft gesloten met de koper en die de plicht tot aflevering van een conform product heeft. Alleen als de fabrikant ook de verkoper is van de afgeleverde zaak, kan de koper vervang of herstel bij de fabrikant eisen. Zou dat de Consumentenbond zijn die de schrijfster verkeerd heeft ingelicht of heeft de schrijfster het onjuist geschreven?

"De laatste stap is natuurlijk altijd de rechter, die is vrij om te beoordelen of de zaak deugdelijk is. Maar dan wordt de koffie wel heel erg duur."

Ook dit geeft een fout beeld van hoe het werkt. In het geval dat de eiser(es) in het gelijk wordt gesteld, komen de kosten die bij zo'n zitting zijn gemoeid vrijwel altijd voor rekening van de gedaagde. Als eiser(es) ben je dan in zekere zin het bedrag aan het voorschieten. De koffie hoeft dan ook niet duur te zijn. Daarvoor moet je slechts een goede zekerheid hebben in het gelijk gesteld te worden door de rechter.

Matig werk van Iris Böhm.
Jefdus schreef:Dus de Lidl maakt waardeloze cups die niet compatible zijn en opeens is dat de schuld van Krups? Dat lijkt me toch wel de wereld op zijn kop,,,
ManchesterU15 schreef:Zoals bij vele dingen in het leven. Goedkoop is duurkoop. Eigen schuld, dikke bult. Da's balen, nieuwe halen.
Het is best begrijpelijk dat het apparaat op bepaald gevormde cups nodig heeft voor een goede werking samen met het apparaat. En het is ook best begrijpelijk dat de fabrikant vervolgens geen fabrieksgarantie geeft op het apparaat wanneer cups zijn gebruikt die eigenlijk niet correct zijn gefabriceerd. Bijvoorbeeld omdat de cups van aluminium moeten zijn willen de messen de cups goed kunnen penetreren als ook tegen de hoge druk die er op de cups staat.

Maar het is opmerkelijk en m.i. ook onbegrijpelijk hoe normaal jullie het lijken te vinden dat de fabrikant vervolgens een probleem creëert middels patenten op de cups waardoor andere fabrikanten - al zouden ze wel willen - niet de juiste cups kunnen fabriceren. Dat de schuld vervolgens ook nog eens bij de fabrikanten van generieke cups en de gebruikers daarvan zou liggen.

Dit soort vendor lock-in houdt ontwikkeling en innovatie tegen.
ManchesterU15 schreef:Dan is dit sinds kort veranderd, waar je nu vaker het gebruik van aluminium imitatie capsules ziet. Waar ik weet dat ik er gekleurd in sta, zweer ik bij originele capsules. 1 voor de kwaliteit van de koffie, 2 het recycleprogramma van de originele nespresso capsules, 3 de investeringen die er in de koffiedorpen plaatsvinden, 4 een goede werking van de machine, 5 de eenvoud van het bestellen.
5 van de 5 punten zijn net goed zo mogelijk bij generieke merken als de patenten niet zouden bestaan. Het is niet dat Nespresso en Dolce Gusto de enige zijn die goede kwaliteit koffie hebben, generieke merken cups niet gerecycled kunnen worden of dat de generieke merken niet zouden kunnen investeren in koffiedorpen - wat natuurlijk marketingpraat is als je tegelijkertijd wel vendor lock-in toepast om enkel en alleen je eigen belangen te behartigen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Jefdus »

[quote="JvandeW"]
Dit soort vendor lock-in houdt ontwikkeling en innovatie tegen.

quote]

Ontwikkeling en innovatie tegenhouden? Dat zou het geval zijn als andere fabrikanten niet zelf apparaten voor koffiecups zouden kunnen (door)ontwikkelen omdat dat tegengehouden zou worden door het patent.

Waar het hier om gaat is dat producenten van goedkope cups willen meeliften op het succes van Nespresso en Krups, juist zonder zelf te hoeven investeren en innoveren, door die dingen gewoon na te maken. Ik zie niet in waarom het dan opeens de schuld van Nespresso of Krups zou zijn als de combinatie toch niet goed werkt.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil geen stofzuiger spelen (excuses, S!), maar ik heb (onder andere) jarenlang gewerkt in pr en reclame. Ik weet hoe het werkt, hoe men daar denkt en welke middelen ingezet worden. Als u het lekkere koffie vindt, prima. Maar die "green washing" mag u van mij met een korreltje zout nemen.
Liever terug naar de cupjes: maakt bij de genoemde MiniMe DG de plaatsing van de cups nog uit? Mijn oude eivormige DG had nergens problemen mee. De originele cups zelf zijn volgens mij van kunststof.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik ben van mening dat als er geen patenten bestaan het de ontwikkeling en innovatie tegenhoudt. In dit geval, Nestlé (Nespresso en Dolce Gusto) heeft een product op de markt gezet, namelijk de koffie capsules, hiervoor hebben zij een machine geproduceerd voor deze specifieke capsule. De bescherming d.m.v. patent geeft hen de mogelijkheid hierin te blijven investeren en ontwikkelen van de techniek.

Blijkbaar willen/kunnen andere merken niet een concurrerend systeem ontwikkelen. Er zijn meerdere fabrikanten die het hebben geprobeerd (Tassimo i.s.m. Bosch) maar in Nederland is dit niet winstgevend genoeg gebleken.

In mijn ogen daagt bescherming door patent concurrenten uit tot het ontwikkelen van een innovatiever systeem, in plaats van het kopiëren van een bestaande techniek. Dit geldt zowel voor de machines als voor de koffie. Ik kan een tal van voorbeelden geven waar dit exact het zelfde werkt. Wel ben ik van mening dat het patent nu te lang ´bescherming´ biedt. Wat mij betreft wordt dit ingekort, waardoor de ontwikkelende partij (die ook het risico neemt) de kans krijgt het terug te verdienen en winsten te maken, maar daarna sneller uitdaagt zich verder te ontwikkelen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Krups MiniMe alleen met Dolce Gusto-cups

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

[Reactie op eerder weggehaald offtopic bericht verwijderd door de moderator] benzine bij de Shell en bij de Tango is het exact het zelfde product, u stopt er niet de 'goedkopere' diesel in. De auto zal wel rijden, maar geeft niet echt een optimaal resultaat. Zo is het bij de Nespresso machine's ook, het past er in, het doet het in veel gevallen ook, maar de kans op problemen is gewoon veel groter.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd

Gesloten