Service van TomTom ongelofelijk slecht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Service van TomTom ongelofelijk slecht

Ongelezen bericht door hansstek » 30 apr 2018 20:32

Even een fijne ervaring met tom tom delen.

begin januari kocht ik een TomTom Rider 450, een dure motornavigatie. Omdat hij elke keer vast liep melde ik hem 04-04-2018 aan voor reparatie. Ik moest wat testen doen met opladen want het zou aan een lege batterij liggen. Als het daarna nog niet zou gaan hoefde ik de mail maar te beantwoorden en hij zou direct opgepakt worden.
07-04 stuurde ik die mail
09-04 Vroeg ik hem via de mail of hij goed ontvangen was want geen reactie.
12-04 maar weer gebeld. Ze hadden de reactie over het hoofd gezien. Ik kon hem opsturen.
18-04 werd de tomtom teruggestuurd, geen mailtje wat ermee gebeurd was, dat zou in de doos zitten.
19-04 kwam de tomtom terug. Er was niets geconstateerd volgens hen en er zat een brief bij dat ze blij waren dat ze de unit naar fabrieksinstellingen hadden kunnen zetten en de nieuwste software geïnstalleerd hadden. Dat had ik allemaal ook al gedaan dus ik was minder blij. Zeker toen hij bij de eerste keer aanzetten als vast liep. Ik heb een foto gemaakt toen het beeld erop kwam met een timestamp en 3 minuten later weer. Ook heb ik een filmpje van ene hangend systeem mee gezonden.
20-04 erachteraan gebeld en de unit werd weer opgehaald. Het filmpje toonde genoeg aan om te zien dat hij echt defect was. Veel excuses en de supervisor zou persoonlijk ervoor zorgen dat hij direct geruild zou worden voor een nieuwe. Daar wa sik wel blij mee want we hadden 27-04 een mooi motorweekend waar ik hem graag bij wilde gebruiken.
23-04 kwam de unit bij TomTom binnen.
25-04 maar eens gebeld of hij al geruild was, hij zou tenslotte direct omgeruild worden. Ik kreeg iemand aan de lijn die het nog moest leren. Geen probleem zei ik want iedereen moet het leren. Na een 20 minuten met hem gesproken te hebben vroeg hij het aan zijn leidinggevende en ik hoorde hem op de achtergrond zeggen, ach, deze week of misschien volgende week. Toen ik hem wilde spreken om uit te leggen dat dat niet de afspraak was werd gezegd dat hij in overleg zat. Terwijl ik hem net gesproken had. Allerlei verhalen, dit zou nu een opleidings afdeling zijn en niet de echte afdeling support. Na ophangen heb ik direct weer gebeld en kreeg na 40 minuten in de wacht (kijk een/s op twitter dan blijkt dat dat normaal is.) kreeg ik de medewerker weer aan de lijn van de echte support afdeling. Die ging bij zijn supervisor vragen of het diezelfde dag nog verstuurd kon worden omdat ik hem nodig had. De supervisor zat in overleg en ik zou terug gebeld worden. Dat gebeurde om kwart voor 3, ze waren er nog mee bezig. Ze zouden me dezelfde middag nog bellen. Niks meer gehoord.
26-04 Donderdag ook niets ontvangen en hij is ook niet opgestuurd
27-04 dus zonder TomTom onderweg.
30-04 weer niets gehoord en in de reparatie op internet is ook te zien dat er niets gebeurd is.
Morgen is het 1 mei, dan ben ik bijna een maand bezig om hem gerepareerd te krijgen. Wat een verschrikkelijk slechte service van hen. Op Twitter is te zien dat het geen uitzondering is. Misschien iets om eens te behandelen bij jullie.
Samenvattend:
Reparaties worden niet uitgevoerd.
Wachttijden aan telefoon zijn langer dan een half uur
Men houdt zich niet aan afspraken.
Bijgaand het filmpje met het probleem
https://www.youtube.com/watch?v=rHlmk_b ... e=youtu.be

sylvesterb
Berichten: 3989
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Service van TomTom ongelofelijk slecht

Ongelezen bericht door sylvesterb » 30 apr 2018 21:25

hansstek schreef:Even een fijne ervaring met tom tom delen.

begin januari kocht ik een TomTom Rider 450, een dure motornavigatie. Omdat hij elke keer vast liep melde ik hem 04-04-2018 aan voor reparatie. Ik moest wat testen doen met opladen want het zou aan een lege batterij liggen. Als het daarna nog niet zou gaan hoefde ik de mail maar te beantwoorden en hij zou direct opgepakt worden.
07-04 stuurde ik die mail
09-04 Vroeg ik hem via de mail of hij goed ontvangen was want geen reactie.
12-04 maar weer gebeld. Ze hadden de reactie over het hoofd gezien. Ik kon hem opsturen.
18-04 werd de tomtom teruggestuurd, geen mailtje wat ermee gebeurd was, dat zou in de doos zitten.
19-04 kwam de tomtom terug. Er was niets geconstateerd volgens hen en er zat een brief bij dat ze blij waren dat ze de unit naar fabrieksinstellingen hadden kunnen zetten en de nieuwste software geïnstalleerd hadden. Dat had ik allemaal ook al gedaan dus ik was minder blij. Zeker toen hij bij de eerste keer aanzetten als vast liep. Ik heb een foto gemaakt toen het beeld erop kwam met een timestamp en 3 minuten later weer. Ook heb ik een filmpje van ene hangend systeem mee gezonden.
20-04 erachteraan gebeld en de unit werd weer opgehaald. Het filmpje toonde genoeg aan om te zien dat hij echt defect was. Veel excuses en de supervisor zou persoonlijk ervoor zorgen dat hij direct geruild zou worden voor een nieuwe. Daar wa sik wel blij mee want we hadden 27-04 een mooi motorweekend waar ik hem graag bij wilde gebruiken.
23-04 kwam de unit bij TomTom binnen.
25-04 maar eens gebeld of hij al geruild was, hij zou tenslotte direct omgeruild worden. Ik kreeg iemand aan de lijn die het nog moest leren. Geen probleem zei ik want iedereen moet het leren. Na een 20 minuten met hem gesproken te hebben vroeg hij het aan zijn leidinggevende en ik hoorde hem op de achtergrond zeggen, ach, deze week of misschien volgende week. Toen ik hem wilde spreken om uit te leggen dat dat niet de afspraak was werd gezegd dat hij in overleg zat. Terwijl ik hem net gesproken had. Allerlei verhalen, dit zou nu een opleidings afdeling zijn en niet de echte afdeling support. Na ophangen heb ik direct weer gebeld en kreeg na 40 minuten in de wacht (kijk een/s op twitter dan blijkt dat dat normaal is.) kreeg ik de medewerker weer aan de lijn van de echte support afdeling. Die ging bij zijn supervisor vragen of het diezelfde dag nog verstuurd kon worden omdat ik hem nodig had. De supervisor zat in overleg en ik zou terug gebeld worden. Dat gebeurde om kwart voor 3, ze waren er nog mee bezig. Ze zouden me dezelfde middag nog bellen. Niks meer gehoord.
26-04 Donderdag ook niets ontvangen en hij is ook niet opgestuurd
27-04 dus zonder TomTom onderweg.
30-04 weer niets gehoord en in de reparatie op internet is ook te zien dat er niets gebeurd is.
Morgen is het 1 mei, dan ben ik bijna een maand bezig om hem gerepareerd te krijgen. Wat een verschrikkelijk slechte service van hen. Op Twitter is te zien dat het geen uitzondering is. Misschien iets om eens te behandelen bij jullie.
Samenvattend:
Reparaties worden niet uitgevoerd.
Wachttijden aan telefoon zijn langer dan een half uur
Men houdt zich niet aan afspraken.
Bijgaand het filmpje met het probleem
https://www.youtube.com/watch?v=rHlmk_b ... e=youtu.be
Het probleem is dat je denkt dat de supervisor van het callcenter enige bevoegdheid heeft om iets te regelen. Je moet zorgen dat die helpdesk medewerker jouw een toffe klant vind dan doen ze veel meer voor je.

Zelf op een helpdesk gewerkt (bij internet provider) en mijn "supervisor" kon nog geen eens een modem aansluiten, toch wilde klanten hem altijd spreken om hun technische probleem op te lossen. Geen enkele keer zorgde dit voor een snellere oplossing.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: Service van TomTom ongelofelijk slecht

Ongelezen bericht door hansstek » 30 apr 2018 21:54

Dan zullen ze me na ditbericht wel helemaal niet meer helpen.
Overigens dacht ik niet dat de supervisor het kon maar werd me dat verteld door de sd medewerker.

Plaats reactie