LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MartinTrip
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 20:19

Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door MartinTrip »

Goedenavond,

2-6-2018 de dag dat wij onze trouwringen mochten gaan halen na 2 maanden in spanning wachten.
Bij het ophalen van de ringen zagen wij bij het openmaken van het doosje, dat het de verkeerde ringen waren. De onjuiste ringen waren te breed en de diamantjes van mijn vrouw lopen nu ipv verticaal … horizontaal:(

Dit was een naar moment voor ons, want wij realiseerden ons goed dat het te laat was om nog de juiste ringen te krijgen voor 6-6-2018 (onze trouwdag)
De eigenaar ging de bon bekijken waar de type ring en nummer op stond, dit nummer was het zelfde als de ringen die wij wouden. De eigenaar had niet gecontroleerd zei hij, want hij ging er automatisch van uit dat het goed was. Wij moesten na het trouwen maar terug komen, en wij mochten gaan trouwen in de ringen die dus verkeerd waren. De foto's dat wij elkaar de ringen omdoen en de detail foto's zij dus met de verkeerde ringen. Deze foto's laten wij opnieuw maken. Wat betekend, dat dit financieel op ons aankomt.

Ik heb nu een aantal vragen;
Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?

Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Martin
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2018 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

MartinTrip schreef:Goedenavond,

2-6-2018 de dag dat wij onze trouwringen mochten gaan halen na 2 maanden in spanning wachten.
Bij het ophalen van de ringen zagen wij bij het openmaken van het doosje, dat het de verkeerde ringen waren. De onjuiste ringen waren te breed en de diamantjes van mijn vrouw lopen nu ipv verticaal … horizontaal:(

Dit was een naar moment voor ons, want wij realiseerden ons goed dat het te laat was om nog de juiste ringen te krijgen voor 6-6-2018 (onze trouwdag)
De eigenaar ging de bon bekijken waar de type ring en nummer op stond, dit nummer was het zelfde als de ringen die wij wouden. De eigenaar had niet gecontroleerd zei hij, want hij ging er automatisch van uit dat het goed was. Wij moesten na het trouwen maar terug komen, en wij mochten gaan trouwen in de ringen die dus verkeerd waren. De foto's dat wij elkaar de ringen omdoen en de detail foto's zij dus met de verkeerde ringen. Deze foto's laten wij opnieuw maken. Wat betekend, dat dit financieel op ons aankomt.

Ik heb nu een aantal vragen;
Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?

Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Martin
Is dit niet iets wat u met de juwelier moet bespreken? Hoe groot kan de schade helemaal zijn??

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door mahadma »

Waar hebben wij recht op?
Op de ringen conform de bestelling.

compensatie?
Als ervaren reportagefotograaf maak je hooguit 1 à 2 foto's in super close up van de ringen aan de vingers van het bruidspaar. De rest van de zeg 100 foto's zou je toch echt moeten bekijken met een loupe om te zien dat de ring niet correct is geleverd. En de meeste mensen kijken wel naar de jurk van de bruid maar niet met een loupe naar de ringen het bruidspaar als ze er helemaal op staan.
Dus compensatie? Maak zelf of laat iemand uit uw familie/kennissen een foto maken als de juiste ringen er zijn, dàt lijkt mij nu niet echt zo'n wereldschokkend probleem. Dus compensatie nul lijkt mij terecht.

moet hij ons tegemoet komen?
Waarin moet de juwelier u tegemoet komen?

de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?
Die ene foto in close up van de ringen? Antwoord is in mijn visie nee. En over welke foto's heeft u het precies?

Als u het hoog zou willen spelen zou u dus alle foto's waar uw handen op staan over moeten maken, dus de hele trouwerij incl feest. Maar dan moet je wel alle foto's waar de ringen niet op zichtbaar zijn voor uw rekening nemen ........... immers daar staan de ringen niet op .......... En denkt u dat de nagespeelde trouwerij ook zulke spontane en leuke foto's op zou leveren ..........

Bekijk het reeel, gefeliciteerd, u bent gehuwd, en of je nu trouwt met kermisringen of met de duurste filmsterrenring ter wereld, het gaat om uw huwelijk en de liefde tussen twee mensen. Gefeliciteerd!
Laatst gewijzigd door mahadma op 13 jun 2018 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Typisch gevalletje van domme pech. Winkelier geeft aan dat het inderdaad fout is gegaan, gaat de ringen vervangen. Dat is wat de winkelier moet doen in dit geval.

Recht op compensatie? Wat mij betreft niet aan de orde. Had u de ringen maar eerder moeten bestellen, de kans dat er iets fout kan gaan is altijd aanwezig. Dat de trouwdatum eerder is dan dat de winkelier deze kan vervangen is niet zijn fout.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En later nog een leuke anecdote over.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Revoked »

De hele trouwerij èn de huwelijksreis kun je laten vergoeden door de juwelier. En als hij nog een mooiere dochter heeft dan je vrouw is, dan moet hij die ook inruilen. Plus twee kamelen .

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door BL2 »

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, geniet ervan.
Vervolgschade is meestal moeilijk te claimen.
Straks blijkt dat je op de Canarische eilanden bent getrouwd, moeten de replace foto's daar gemaakt worden.......

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:...
Vervolgschade is meestal moeilijk te claimen.
......
Zeker als je eerst nog maar moet zien te bewijzen dat er inderdaad sprake is van schade.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Verhuizen naar de USA, daar claimen ze gewoon maar raak.
Wat is dat toch dat iedereen maar begint over compensatie, schadevergoeding, en wat dies meer zij. Maken zij zelf nooit een fout(je) ?
Zelfs als de tegenpartij de fout toegeeft en met een oplossing komt is het nog niet goed.

O ja, nog gefeliciteerd met uw huwelijk, maak er wat van.

v.d.Heyden

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door tttlocke »

v.d.Heyden schreef:...
Wat is dat toch dat iedereen maar begint over compensatie, schadevergoeding, en wat dies meer zij. Maken zij zelf nooit een fout(je) ?
Zelfs als de tegenpartij de fout toegeeft en met een oplossing komt is het nog niet goed.
...
v.d.Heyden
Vergeet niet dat TS twee maanden in spanning op zijn trouwringen heeft zitten wachten.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

v.d.Heyden schreef:Verhuizen naar de USA, daar claimen ze gewoon maar raak.
Wat is dat toch dat iedereen maar begint over compensatie, schadevergoeding, en wat dies meer zij. Maken zij zelf nooit een fout(je) ?
Zelfs als de tegenpartij de fout toegeeft en met een oplossing komt is het nog niet goed.

O ja, nog gefeliciteerd met uw huwelijk, maak er wat van.

v.d.Heyden
Als de juiste ringen gelijk geleverd waren, hadden er niet een aantal foto's opnieuw gemaakt te hoeven worden. Dit brengt wat kosten met zich mee, wat ik wel als directe schade zie, dan al niet per ongeluk veroorzaakt door de juwelier. Dan moeten de kosten natuurlijk wel reëel zijn voor een aantal extra foto's.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Revoked »

Die twee foto's kun je ook gewoon zelf maken met je telefoon. Over 5 jaar kijk je er toch niet meer naar om.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

MartinTrip schreef:Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?
Natuurlijk heeft u recht op compensatie. De verkoper heeft een wanprestatie geleverd, door niet op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren. Daarvoor is de verkoper en alleen de verkoper verantwoordelijk. De verkoper moet de schade vergoeden, omdat er hetzij sprake is van een fatale termijn hetzij van schade die niet voorkomen kan worden, omdat het is blijvend onmogelijk om op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren (art. 6:74 BW). De kosten voor de nieuwe foto's kunt u dus verhalen op de verkoper.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

alfatrion schreef:
MartinTrip schreef:Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?
Natuurlijk heeft u recht op compensatie. De verkoper heeft een wanprestatie geleverd, door niet op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren. Daarvoor is de verkoper en alleen de verkoper verantwoordelijk. De verkoper moet de schade vergoeden, omdat er hetzij sprake is van een fatale termijn hetzij van schade die niet voorkomen kan worden, omdat het is blijvend onmogelijk om op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren (art. 6:74 BW). De kosten voor de nieuwe foto's kunt u dus verhalen op de verkoper.
U maakt hier meerdere aannames enkel in het voordeel van de consument.
Een winkelier moet dan wel op de hoogte zijn dat het een fatale termijn betreft. Daarbij is het de vraag of je kan spreken van schade bij het niet maken van foto's met de juiste ring. Ik begrijp dat dit een mogelijk scenario is, echter puur op aannames gebasseerd.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door artilux »

Tsjongen jongen,wat een gezeur zeg.je gaat toch geen vergoeding vragen voor zo,n foutje.
Het wordt keurig opgelost door de winkelier,kan altijd gebeuren dat er iets mis gaat.
Hopelijk is dit het enige probleem de eerste paar jaar,dan kom je er prima mee weg.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door renewouters »

tttlocke schreef:
v.d.Heyden schreef:...
Wat is dat toch dat iedereen maar begint over compensatie, schadevergoeding, en wat dies meer zij. Maken zij zelf nooit een fout(je) ?
Zelfs als de tegenpartij de fout toegeeft en met een oplossing komt is het nog niet goed.
...
v.d.Heyden
Vergeet niet dat TS twee maanden in spanning op zijn trouwringen heeft zitten wachten.
Dan denk ik meteen: als je voor zoiets zolang in spanning zit dan had je er wellicht geen vertrouwen in dat het goed zou gaan. En als dat zo is, waarom dan toch bij de betreffende juwelier besteld. Als je wel vertrouwen had in de juwelier, waarom ga je dan 2 maanden in spanning zitten voor een paar ringen???

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ManchesterU15 schreef:U maakt hier meerdere aannames enkel in het voordeel van de consument.
Onjuist, ik maak geen aannames.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

alfatrion schreef:
MartinTrip schreef:Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?
Natuurlijk heeft u recht op compensatie. De verkoper heeft een wanprestatie geleverd, door niet op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren. Daarvoor is de verkoper en alleen de verkoper verantwoordelijk. De verkoper moet de schade vergoeden, omdat er hetzij sprake is van een fatale termijn hetzij van schade die niet voorkomen kan worden, omdat het is blijvend onmogelijk om op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren (art. 6:74 BW). De kosten voor de nieuwe foto's kunt u dus verhalen op de verkoper.

Natuurlijk heeft u recht op compensatie. Aanname 1
De verkoper heeft een wanprestatie geleverd, door niet op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren Aanname 2, u weet niet wat er afgesproken is


Dit bedoel ik met aannames.
Laatst gewijzigd door ManchesterU15 op 14 jun 2018 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

HansieZant

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door HansieZant »

alfatrion schreef:
MartinTrip schreef:Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?
Natuurlijk heeft u recht op compensatie. De verkoper heeft een wanprestatie geleverd, door niet op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren. Daarvoor is de verkoper en alleen de verkoper verantwoordelijk. De verkoper moet de schade vergoeden, omdat er hetzij sprake is van een fatale termijn hetzij van schade die niet voorkomen kan worden, omdat het is blijvend onmogelijk om op het afgesproken moment de afgesproken ringen te leveren (art. 6:74 BW). De kosten voor de nieuwe foto's kunt u dus verhalen op de verkoper.
Ziehier in 1 bericht wat er mis is met dit forum. Leest de moderatie mee? Dit heeft niets met 'je recht halen' te maken. Dit is gewoon getroll en dit is zo'n beetje het moment dat de discussie weer volledig gaat ontsporen. Nog even wachten totdat JvandeH en MoneyMan zich er ook mee gaan bemoeien om de discussie nóg verder een bepaalde richting op te sturen en het feestje is weer compleet.
Laatst gewijzigd door HansieZant op 14 jun 2018 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

HansieZant

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door HansieZant »

MartinTrip schreef:Goedenavond,

2-6-2018 de dag dat wij onze trouwringen mochten gaan halen na 2 maanden in spanning wachten.
Bij het ophalen van de ringen zagen wij bij het openmaken van het doosje, dat het de verkeerde ringen waren. De onjuiste ringen waren te breed en de diamantjes van mijn vrouw lopen nu ipv verticaal … horizontaal:(

Dit was een naar moment voor ons, want wij realiseerden ons goed dat het te laat was om nog de juiste ringen te krijgen voor 6-6-2018 (onze trouwdag)
De eigenaar ging de bon bekijken waar de type ring en nummer op stond, dit nummer was het zelfde als de ringen die wij wouden. De eigenaar had niet gecontroleerd zei hij, want hij ging er automatisch van uit dat het goed was. Wij moesten na het trouwen maar terug komen, en wij mochten gaan trouwen in de ringen die dus verkeerd waren. De foto's dat wij elkaar de ringen omdoen en de detail foto's zij dus met de verkeerde ringen. Deze foto's laten wij opnieuw maken. Wat betekend, dat dit financieel op ons aankomt.

Ik heb nu een aantal vragen;
Waar hebben wij recht op? compensatie? moet hij ons tegemoet komen?
de kosten voor nieuwe foto's mogen wij die bij heb neerleggen?

Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Martin
Als ik u was zou ik gewoon genieten van de bruiloft en alle foto's maken die u wil maken. Wanneer u later de juiste ringen krijgt neem je contact op met je fotograaf. Die kan vast de nieuwe ringen wel in de foto's photoshoppen. Een bevriend fotograaf heeft me verteld dat dit prima kan en een klusje van een paar minuten is.

Gesloten