LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door mahadma »

Dus het is een aanname dat de hele repo door een prof gedaan is. Dat betekent dus ook dat die 200 euro's dus ook een aanname. Voor hetzelfde is het een amateur of een budget repo geweest. En voor 3 foto 's naar de rechter? Geen wonder dat je jaren wachttijd hebt daar.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door snepke »

MartinTrip schreef: De foto's dat wij elkaar de ringen omdoen en de detail foto's zij dus met de verkeerde ringen. DEZE foto's laten wij opnieuw maken. Wat betekend, dat dit financieel op ons aankomt.
Het gaat maar over 3 a 4 foto's die ze opnieuw willen laten maken.
En dat lijkt me voor het bruidspaar te duur te zijn.

Ik ben in Febr naar een prof geweest een fotoshoot van een uur .
65 euro, ze zoeken de beste foto's uit.
Je krijgt 25 a 30 foto's ( de mooiste)
Misschien iets voor TS.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

snepke schreef:Het gaat maar over 3 a 4 foto's die ze opnieuw willen laten maken.
Dat is wat er hiervan gemaakt wordt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door snepke »

alfatrion schreef:
snepke schreef:Het gaat maar over 3 a 4 foto's die ze opnieuw willen laten maken.
Dat is wat er hiervan gemaakt wordt.
Er worden echt geen 25 foto's gemaakt van de ringen omdoen.
Mijn dochter is vorige maand getrouwd, er wordt een foto gemaakt als ze de ring aanschuiven en toen werd er een foto gemaakt van hun handen met ring . Meer niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door bprosman »

Vervolgens gaan die foto's met album de kast in, word 2 keer naar gekeken en dan nooit meer.
Iemand schreef het hierboven al, als dit het grootste probleem is/wordt in je aanstaande huwelijk, ... daar zouden veel mensen direct voor tekenen ;-)

HansieZant

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door HansieZant »

snepke schreef:
alfatrion schreef:
snepke schreef:Het gaat maar over 3 a 4 foto's die ze opnieuw willen laten maken.
Dat is wat er hiervan gemaakt wordt.
Er worden echt geen 25 foto's gemaakt van de ringen omdoen.
Mijn dochter is vorige maand getrouwd, er wordt een foto gemaakt als ze de ring aanschuiven en toen werd er een foto gemaakt van hun handen met ring . Meer niet.
Ik heb het aan die vriend van me gevraagd.
Uiteindelijk maakt zo'n fotograaf er wel 25, maar daar kies je dan de 2 of 3 mooiste foto's uit. Die worden naderhand geretoucheerd. Het is dan met photoshop een koud kunstje om de nieuwe ringen over de oude te photoshoppen. In geld uitgedrukt heb je het dan over enkele euro's meer werk.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door snepke »

TS blijft stil.
Geen reactie ergens op.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er een fout gemaakt is, is een feit. Wij zijn allemaal mensen, dus allemaal maken wij wel eens een foutje. Zwakke mensen proberen onder hun eigen fouten uit te komen, sterkte mensen lossen het op. En deze juwelier gaat het netjes oplossen.
Zoals al gezegd, een ring is moeilijk te zien op een foto. Zelfs bij het omdoen van de ringen zitten de vingers om de ring heen, anders kan je die niet om de vinger heen schuiven. Blijft er over een close up van de ringen op een kussentje op de tafel, of in het doosje. En een foto van beide handen.
Of de foto’s door een prof, semi prof of door familie gedaan is maakt niet uit. Een fotoalbum is niet een dag na de bruiloft al klaar. Er is dus tijd genoeg om die paar exta foto’s naderhand te maken. Aangezien het meteen over compensatie gaat, nog voordat er contact is geweest met de fotograaf, lijkt het meer om een geldkwestie dan om het oplossen van een probleem. Een prof fotograaf shopt deze ringen er in, of maakt nog even 2 foto’s. Een geldbeluste fotograaf zal er geld om vragen, een echte niet. Familieleden zullen dit ook gratis doen.
Zolang TS hier niet terug komt om antwoord te geven welke schade er aantoonbaar is opgelopen, zijn alle antwoorden irrelevant. Je kan pas een claim indienen als je een bedrag hebt. Zolang je dat niet hebt gaat het puur over geld ipv het probleem.
Rest mij nog TS een gelukkig huwelijk te wensen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door snepke »

NeoDutchio schreef:. Aangezien het meteen over compensatie gaat, nog voordat er contact is geweest met de fotograaf, lijkt het meer om een geldkwestie dan om het oplossen van een probleem.
Dat vermoed ik ook.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door snepke »

HansieZant schreef:
Ik heb het aan die vriend van me gevraagd.
Uiteindelijk maakt zo'n fotograaf er wel 25, maar daar kies je dan de 2 of 3 mooiste foto's uit. Die worden naderhand geretoucheerd. Het is dan met photoshop een koud kunstje om de nieuwe ringen over de oude te photoshoppen. In geld uitgedrukt heb je het dan over enkele euro's meer werk.
25 foto's van een paar ringen?
Lijkt me overdreven.
Bij mensen oke, die bewegen, knipperen met hun ogen, staan met hun mond open.
Dat zie ik ringen nog niet doen.

HansieZant

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door HansieZant »

snepke schreef:
HansieZant schreef:
Ik heb het aan die vriend van me gevraagd.
Uiteindelijk maakt zo'n fotograaf er wel 25, maar daar kies je dan de 2 of 3 mooiste foto's uit. Die worden naderhand geretoucheerd. Het is dan met photoshop een koud kunstje om de nieuwe ringen over de oude te photoshoppen. In geld uitgedrukt heb je het dan over enkele euro's meer werk.
25 foto's van een paar ringen?
Lijkt me overdreven.
Bij mensen oke, die bewegen, knipperen met hun ogen, staan met hun mond open.
Dat zie ik ringen nog niet doen.
Ik doelde ook op het moment dat het bruidspaar elkaar de ringen om doet. Soms zijn er zelfs 2 fotografen. Uiteindelijk kies je van al die foto's de 2 of 3 mooiste. En die worden sowieso in photoshop geretoucheerd. Foto van de nieuwe ringen kun je er dan achteraf in photoshoppen. Dat is niet moeilijk. Uiteindelijk is er geen schade. Hooguit die paar minuten extra werk die de fotograaf heeft.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door sjj »

Geniet van je trouwdag en hou op te zeuren over een paar ringen.
Photoshoppen en klaar hebben jullie je zin.
Ringen zijn maar bijzaak.

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door Zoé »

Dit is een antwoord waar Martin iets aan heeft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verkeerde trouwringen, recht op compensatie?

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoé schreef:Dit is een antwoord waar Martin iets aan heeft.
Help mij even, op welke pagina staat jouw antwoord waar Martin wel iets aan heeft ?

Gesloten