LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Radar »

Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.

Aanvulling 23-06-2018 14:41:
Wederom hebben we enkele berichten verwijderd. We hebben de feedback op bovenstaand bericht gelezen en koppelen daarom bij dezen terug waarom berichten vandaag verwijderd zijn: deze gingen over de manier van discussiëren en modereren in plaats van over dit topic inhoudelijk.

Verdere berichten graag ontopic houden, waarvoor dank.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik kies voor het laatste. Dit was mijn laatste bijdrage aan dit forum. Na 11 jaar hou ik het voor gezien.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.
Heb hier in het feedbacktopic een verbetertip op gegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door kweenie »

6 - ben ik nog steeds benieuwd welke artikelen eveneens 'gevoelig' liggen zoals misschien Zeeman-kleding als voorbeeld?
Met het antwoord hierop kun je je andere vragen volgens mij gelijk beantwoorden. Ja, er zijn bijna overal 'gevoelige' artikelen. Wen er maar aan. Maar dat hangt vooral af van je eigen sociale omgeving. Wat in de ene groep not done is, is in een andere groep helemaal geen issue. En wat in de ene groep fout is, kan in de andere groep juist hot zijn. En de ene persoon is er ook gevoeliger voor dan de andere.

Moet het bijvoorbeeld Adidas of Nike zijn? Apple of Samsung? Moet je een transportfiets hebben of juist niet? Lang haar of kort haar? Is de sport waar je op zou willen gaan cool of suf? Xbox of Playstation? En ga zo maar door.
Allemaal zaken die van jaar tot jaar en van groep tot groei kunnen verschillen.
En het leuke is, dit geldt dus niet alleen voor (basis-)schoolkinderen. Het gebeurt op iedere leeftijd, van jong tot oud. Maar, waar ik al aangaf, het hangt ontzettend af van hoe gevoelig je er voor bent en van de groep waarin je zit.

Daarom is zo'n waarschuwing ook zo zinloos. Je zou die waarschuwing namelijk bij bijna ieder artikel moeten plaatsen .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@kweenie ...

Uiteindelijk worden in dit verhaal kleine kinderen onder druk gezet, ouders overigens ook. Maar u heeft een punt! :!:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, dat probleem is iets van alle tijden. En alle leeftijden, overigens. En het heeft in feite ook niets te maken met meegroeistoelen, omdat het zich met alles kan voordoen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Natuurlijk hoeft er bij een dergelijke stoel niet gewaarschuwd te worden dat een kind er mogelijk niet meer op wil zitten als het ouder wordt. Bij speelgoed wordt men ook niet gewaarschuwd dat de lol er snel af kan zijn.
Ouders moeten zelf nadenken, lijkt me.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed, u had dus kinderstoelen voor uw kleinkinderen gekocht, die daardoor gepest werden door hun vriendjes. Jammer.

Misschien andere vriendjes uitzoeken?

De volgende koper in de kringloop zal er blij mee zijn, dat hij of zij ze nu een stuk voordeliger kan aanschaffen,

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:Natuurlijk hoeft er bij een dergelijke stoel niet gewaarschuwd te worden dat een kind er mogelijk niet meer op wil zitten als het ouder wordt. Bij speelgoed wordt men ook niet gewaarschuwd dat de lol er snel af kan zijn.
Ouders moeten zelf nadenken, lijkt me.
Eens!
kweenie schreef:Tsja, dat probleem is iets van alle tijden. En alle leeftijden, overigens. En het heeft in feite ook niets te maken met meegroeistoelen, omdat het zich met alles kan voordoen.
Exact de reden dat ik eerder al schreef:
Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Het betreft m.i. ook eerder een item dat marketeers èn vakbladen over kinderproducten zal interesseren. Het 'pestgebeuren' wordt elders (ouders gerelateerd) wèl uitvoerig uitgelicht.
denk je dit serieus? Ik geloof niet dat iemand dat interessant zal vinden. Er is mijns inziens helemaal niets aan de hand namelijk. In denk dat je je persoonlijke ervaring of inschatting net even te makkelijk extrapoleert naar de rest van de maatschappij.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Of dit topic iets beweegt zullen wèl of niet gaan meemaken ...

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door hvff »

hänschen klein schreef:Of dit topic iets beweegt zullen wèl of niet gaan meemaken ...
Van de ene kant een beetje ja en van een andere kant ook een beetje ja :)

stofzuigertje

Re: Meegroei-kinderstoelen ... een plus?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Money bedankt, ik had deze gemist!

Maar de beide Kleinkinderen van nu 7 jaren jong gebruiken het graag als Laptop bureau!
Deze kruimeldiefjes zitten nu op een Ikea massief Grenen meubel van begin 80er jaren!
Niet getest en indien mijn zitvlak niet zo breed was, het gewicht kan nog wel.
Mijn zoon van 63 kg, ja met Judo word je gewogen..... past er ook net in als hij de laptop leende!
Als een bijna 22 jarige erin past zonder kraken, er is niets mis mee, en de lederen zit en rug heb ik van oud bankstel zelf gemaakt!
Dat harde hout was matig maar met kussen en echt Leder, dus wel aangepast.

Geen enkel kind zal klagen als je het nu als Laptop meubel gebruikte met alles bij de hand, zittende boven de printer dus multifunctioneel geworden!
Het is hiermee beslist geen kinderachtig meubel!
2 Kinderen en 2 kleine kruimeldiefjes die er zeer tevreden mee waren!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2018 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende passage verwijderd

Gesloten