LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PeeGee
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 09:09

Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door PeeGee »

Ik heb onlangs een schrijven ontvangen van PostNL.
Een betalingsherinnering, ik kreeg een kaart met daarop de mededeling dat ik van iets of iemand een onvoldoende gefrankeerd poststuk heb ontvangen.
De tekst op de kaart luiden, Rond 22-6-2018 heeft u post ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt.
Ik ben via klachtenkompas.nl in verweer gegaan, en ik kreeg een reactie van PostNL inclusief een link
Daarin kon ik het bewuste poststuk als scan bewonderen. Het blijkt om een envelop met kaart te gaan.
Wanneer ik de scan uitprint kan je vaag door de envelop lezen "Uitnodiging".
Ik betwist dat ik dit ooit heb ontvangen, en vraag mezelf af, moet een dergelijk poststuk als het al in mijn brievenbus is gedeponeerd niet worden aangeboden aan de deur, zodat je de kans krijg om het te weigeren dan wel gelijk kenbaar worden gemaakt op het bewuste poststuk.
Ik ben me nu van geen kwaad bewust maar moet wel € 2,49 bij betalen.
Erg vreemd, zoals ik al zei, het lijkt volgens de scan te gaan om een normale envelop met daarin een uitnodigingskaart en deze is gefrankeerd met een nr. 1 postzegel a 83 cent.
Kortom een dergelijk poststuk komt dus op € 3,32.
Ik weet dat de omzet tegen valt van PostNL, ik begin de gedachten te krijgen dat ze op een
dergelijke manier het een beter aanzien willen geven. Ik vraag me ook af of meer Nederlanders met iets dergelijk zijn lastig gevallen.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat gebeurt al tientallen jaren. Niets mis mee. Als je de post niet ontvangen hebt, geef dat dan aan en laat het daarbij. PostNL doet daar uiteindelijk echt niets meer mee.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zulke berichtjes gaan bij mij gelijk bij het oud papier. Nog nooit een verdere reactie op gehad.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door tampie74 »

Bij mij ook al meerdere keren gebeurd doe er niets mee gewoon oud papier.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het staat PostNL vrij om te proberen om misgelopen inkomsten bij de ontvanger te verhalen. De ontvanger is echter niet verplicht om deze kosten te betalen. PostNL werkt immers in opdracht van degene die iets verstuurt, niet van degene die iets ontvangt. TS kan dit soort verzoeken tot betalen dus inderdaad negeren.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u niets doet, gebeurt er echt niets, u krijgt hooguit een tweede verzoek en dan is het klaar.

En als het een gewone enveloppe is die gefrankeerd is, is het helemaal gekkigheid.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:Dat gebeurt al tientallen jaren. Niets mis mee. Als je de post niet ontvangen hebt, geef dat dan aan en laat het daarbij. PostNL doet daar uiteindelijk echt niets meer mee.
Dus we kunnen flink kosten besparen door alles stelselmatig onvoldoende te frankeren :-) (totdat we geen postbezorging meer hebben omdat ze het niet redden)

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ik zou al helemaal niet betalen als de verzender, zoals de Ts stelt, wel gefrankeerd heeft.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

De ontvanger kan niet verplicht worden om bij te betalen, omdat de ontvanger het poststuk niet heeft verzonden.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo'n bericht gaat bij mij gelijk bij het oud papier, en de tweede welke daarop volgt ook. Nog nooit een verdere reactie op gehad.
Heb ook geen contract met Post.nl, dat heeft de verzender.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Dirkie »

PeeGee schreef:Ik heb onlangs een schrijven ontvangen van PostNL.
Een betalingsherinnering, ik kreeg een kaart met daarop de mededeling dat ik van iets of iemand een onvoldoende gefrankeerd poststuk heb ontvangen.
De tekst op de kaart luiden, Rond 22-6-2018 heeft u post ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt.
Heel aardig dat PostNL deze post bij u bezorgd maar voor klachten moeten ze bij de verzender zijn. Die heeft immers PostNL de opdracht gegeven en daarvoor te weinig betaald. Zo werkt het met pakjes toch ook :mrgreen: :mrgreen:

dutchlibert
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 15:45

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door dutchlibert »

Ook ik heb meegemaakt dat ik moest bij betalen aan post nl voor een verjaardagskaart die ik nooit ontvangen heb, ik heb wel betaald om geen gedoe te krijgen, maar post nl is hier toch waardeloos want ik ontvang wel eens vaker de post niet die wel verzonden is ik heb dit jaar al 6 keer de Mikro gids niet ontvangen maar dat is toch niet normaal. Ik moet dan even de KRO bellen en ze sturen hem dan alsnog Ik weet wel uit ervaring dat ze het hier niet zo nauw nemen met de bezorging ze bezorgen gewoon 1 of 2 dagen later en wel de prijzen verhogen !!!!!

stofzuigertje

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb al jarenlang de Micro Gids niet ontvangen, de groeten van Max.....

En ja, als je het zo bekijkt mag zelfs een persoon als Moneyman het advies geven om ook maar wanbetaler te worden!

Ik heb maar 1 probleem, waar koop ik zegels om dit te betalen want alle postkantoren gaan weg en de brievenbus is ook verdwenen dus ik moet nu online zoeken voor waar ik deze schuld zou kunnen betalen als ik het zou willen....
Toch maar een advies van betrouwbaar persoon opgevolgd.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Boesta »

Als u Post.nl een berichtje stuurt op Twitter dan zullen zij er voor zorgen dat u niets hoeft te betalen en eventueel uitzoeken wat er mis is gegaan. Het gebeurt veel vaker dat via Twitter het te betalen bedrag wordt kwijtgescholden. Zeker in dit soort gevallen.

U kunt het best wel reageren ipv niet betalen. Als u niet betaald dan bezorgd Post.nl, mocht het in de toekomst (weer) gebeuren, de te laag gefrankeerde brief niet. Die sturen ze dan terug naar de afzender. Dat kan vervelend zijn als het belangrijke post betreft. Als u het via Twitter (of een andere ingang naar de klantenservice) regelt dan bezorgen ze in de toekomst wel brieven die ongefrankeerd of te laag gefrankeerd zijn...

stofzuigertje

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens een bekende Gerechtsdeurwaarder (op TV uitgezonden )moet elke wanbetaler keihard aangepakt worden.

Maar deze heeft ook een voorbeeld functie en wat als deze een stuk bezorgde voor een vorige bewoner wat retour afzender ging?
Betalen ze dan netjes op tijd deze porto kosten?

Neem dan een voorbeeld aan mijn, ik heb altijd deze betaling geregeld....
Door een bericht te sturen dat het verrekend is met de zoekgeraakte en nooit bezorgde stukken! :mrgreen:

Mag dat, verrekenen met een tegoed van nooit bezorgde Klets kaarten rond nieuwe jaar?
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Volgens een bekende Gerechtsdeurwaarder moet elke wanbetaler keihard aangepakt worden.
Nou, geef maar eens een bronvermelding dan.

[offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2018 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Gesloten