Pagina 1 van 1
Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 09:18
door PeeGee
Ik heb onlangs een schrijven ontvangen van PostNL.
Een betalingsherinnering, ik kreeg een kaart met daarop de mededeling dat ik van iets of iemand een onvoldoende gefrankeerd poststuk heb ontvangen.
De tekst op de kaart luiden, Rond 22-6-2018 heeft u post ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt.
Ik ben via klachtenkompas.nl in verweer gegaan, en ik kreeg een reactie van PostNL inclusief een link
Daarin kon ik het bewuste poststuk als scan bewonderen. Het blijkt om een envelop met kaart te gaan.
Wanneer ik de scan uitprint kan je vaag door de envelop lezen "Uitnodiging".
Ik betwist dat ik dit ooit heb ontvangen, en vraag mezelf af, moet een dergelijk poststuk als het al in mijn brievenbus is gedeponeerd niet worden aangeboden aan de deur, zodat je de kans krijg om het te weigeren dan wel gelijk kenbaar worden gemaakt op het bewuste poststuk.
Ik ben me nu van geen kwaad bewust maar moet wel € 2,49 bij betalen.
Erg vreemd, zoals ik al zei, het lijkt volgens de scan te gaan om een normale envelop met daarin een uitnodigingskaart en deze is gefrankeerd met een nr. 1 postzegel a 83 cent.
Kortom een dergelijk poststuk komt dus op € 3,32.
Ik weet dat de omzet tegen valt van PostNL, ik begin de gedachten te krijgen dat ze op een
dergelijke manier het een beter aanzien willen geven. Ik vraag me ook af of meer Nederlanders met iets dergelijk zijn lastig gevallen.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 10:55
door Moneyman
Dat gebeurt al tientallen jaren. Niets mis mee. Als je de post niet ontvangen hebt, geef dat dan aan en laat het daarbij. PostNL doet daar uiteindelijk echt niets meer mee.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 10:59
door Lowieze
Zulke berichtjes gaan bij mij gelijk bij het oud papier. Nog nooit een verdere reactie op gehad.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 11:05
door tampie74
Bij mij ook al meerdere keren gebeurd doe er niets mee gewoon oud papier.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 11:13
door Jefdus
Het staat PostNL vrij om te proberen om misgelopen inkomsten bij de ontvanger te verhalen. De ontvanger is echter niet verplicht om deze kosten te betalen. PostNL werkt immers in opdracht van degene die iets verstuurt, niet van degene die iets ontvangt. TS kan dit soort verzoeken tot betalen dus inderdaad negeren.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 11:32
door Lady1234
Maar als u niets doet, gebeurt er echt niets, u krijgt hooguit een tweede verzoek en dan is het klaar.
En als het een gewone enveloppe is die gefrankeerd is, is het helemaal gekkigheid.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 11:38
door renewouters
Moneyman schreef:Dat gebeurt al tientallen jaren. Niets mis mee. Als je de post niet ontvangen hebt, geef dat dan aan en laat het daarbij. PostNL doet daar uiteindelijk echt niets meer mee.
Dus we kunnen flink kosten besparen door alles stelselmatig onvoldoende te frankeren
(totdat we geen postbezorging meer hebben omdat ze het niet redden)
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 12:09
door Lady1234
En ik zou al helemaal niet betalen als de verzender, zoals de Ts stelt, wel gefrankeerd heeft.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 13:11
door alfatrion
De ontvanger kan niet verplicht worden om bij te betalen, omdat de ontvanger het poststuk niet heeft verzonden.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 13:21
door BL2
Zo'n bericht gaat bij mij gelijk bij het oud papier, en de tweede welke daarop volgt ook. Nog nooit een verdere reactie op gehad.
Heb ook geen contract met Post.nl, dat heeft de verzender.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 31 jul 2018 15:28
door Dirkie
PeeGee schreef:Ik heb onlangs een schrijven ontvangen van PostNL.
Een betalingsherinnering, ik kreeg een kaart met daarop de mededeling dat ik van iets of iemand een onvoldoende gefrankeerd poststuk heb ontvangen.
De tekst op de kaart luiden, Rond 22-6-2018 heeft u post ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt.
Heel aardig dat PostNL deze post bij u bezorgd maar voor klachten moeten ze bij de verzender zijn. Die heeft immers PostNL de opdracht gegeven en daarvoor te weinig betaald. Zo werkt het met pakjes toch ook
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 10 aug 2018 16:03
door dutchlibert
Ook ik heb meegemaakt dat ik moest bij betalen aan post nl voor een verjaardagskaart die ik nooit ontvangen heb, ik heb wel betaald om geen gedoe te krijgen, maar post nl is hier toch waardeloos want ik ontvang wel eens vaker de post niet die wel verzonden is ik heb dit jaar al 6 keer de Mikro gids niet ontvangen maar dat is toch niet normaal. Ik moet dan even de KRO bellen en ze sturen hem dan alsnog Ik weet wel uit ervaring dat ze het hier niet zo nauw nemen met de bezorging ze bezorgen gewoon 1 of 2 dagen later en wel de prijzen verhogen !!!!!
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 10 aug 2018 17:00
door stofzuigertje
Ik heb al jarenlang de Micro Gids niet ontvangen, de groeten van Max.....
En ja, als je het zo bekijkt mag zelfs een persoon als Moneyman het advies geven om ook maar wanbetaler te worden!
Ik heb maar 1 probleem, waar koop ik zegels om dit te betalen want alle postkantoren gaan weg en de brievenbus is ook verdwenen dus ik moet nu online zoeken voor waar ik deze schuld zou kunnen betalen als ik het zou willen....
Toch maar een advies van betrouwbaar persoon opgevolgd.
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 10 aug 2018 17:16
door Boesta
Als u Post.nl een berichtje stuurt op Twitter dan zullen zij er voor zorgen dat u niets hoeft te betalen en eventueel uitzoeken wat er mis is gegaan. Het gebeurt veel vaker dat via Twitter het te betalen bedrag wordt kwijtgescholden. Zeker in dit soort gevallen.
U kunt het best wel reageren ipv niet betalen. Als u niet betaald dan bezorgd Post.nl, mocht het in de toekomst (weer) gebeuren, de te laag gefrankeerde brief niet. Die sturen ze dan terug naar de afzender. Dat kan vervelend zijn als het belangrijke post betreft. Als u het via Twitter (of een andere ingang naar de klantenservice) regelt dan bezorgen ze in de toekomst wel brieven die ongefrankeerd of te laag gefrankeerd zijn...
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 10 aug 2018 17:40
door stofzuigertje
Volgens een bekende Gerechtsdeurwaarder (op TV uitgezonden )moet elke wanbetaler keihard aangepakt worden.
Maar deze heeft ook een voorbeeld functie en wat als deze een stuk bezorgde voor een vorige bewoner wat retour afzender ging?
Betalen ze dan netjes op tijd deze porto kosten?
Neem dan een voorbeeld aan mijn, ik heb altijd deze betaling geregeld....
Door een bericht te sturen dat het verrekend is met de zoekgeraakte en nooit bezorgde stukken!
Mag dat, verrekenen met een tegoed van nooit bezorgde Klets kaarten rond nieuwe jaar?
Re: Onvoldoende gefrankeerde PostNL
Geplaatst: 10 aug 2018 20:58
door Moneyman
stofzuigertje schreef:Volgens een bekende Gerechtsdeurwaarder moet elke wanbetaler keihard aangepakt worden.
Nou, geef maar eens een bronvermelding dan.
[offtopic passage verwijderd door moderatie]