LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nassjesmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 13:18

Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door Nassjesmit »

Onlangs in februari 2017 hebben wij een bed gekocht uit Decor wonen en slapen te den haag. Wij hebben daar een medewerker gesproken die ons de geschikte bed wist te verkopen. Wij hebben een aantal keer gevraagd of de matras daadwerkelijk goed was waarbij we te horen kregen dat de matras in Scandinavië gemaakt werk en hetzelfde kwaliteit als de Swiss matras bevat.. ook hebben we een paar keer aangegeven dat mijn vrouw rugklachten heeft en een goede matras nodig heeft. Een paar keer hebben wij gevraagd wat hun levertermijn was max 12weken als het echt uitloopt.. wij hebben 23 weken moeten wachten op onze bed en de matras is niet zoals er verteld werd en word ook gewoon in Turkije gemaakt. de matras is aan 1kant ingezakt en we hebben die pas 2dagen ook word er niet echt begrip gewoont van hun kant. Wij weten niet meer wat we moeten doen we hebben er wel €3000,- voor betaald in de hoop iets goed ervoor terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een verkoper kan niet voor de klant bepalen waar die op moet gaan slapen. Een matras is een persoonlijke keuze. Dat wordt dus zelf uitproberen. Rugklachten is nogal vaag omschreven. Als a.d.h.v. de klachten een ander matras nodig is moet u die niet in een willekeurige winkel bestellen. Ook een prijs van een matras zegt niets. Voor € 5.000 kan je iets hebben wat je niet bevalt terwijl je voor een paar honderd eentje uit Zweden haalt die wel zou kunnen bevallen. Als vergelijk, een auto van € 100.000 is leuk, maar als je er maar met z'n tweetjes in kan en de caravan er niet achter kan, kan je er beter eentje van € 50.000 nemen waar het hele gezin in had. Prijs zegt dus niets in deze.

Inzakken is niet goed. Komt dit voor een verkeerde ondergrond, of zitten op de zijkant. Met die klacht kunt u terug gaan naar de winkelier en die zou dat moeten oplossen. Tenzij deze kan aantonen dat het inzakken niet door een productfout ontstaan in. Wellicht staat er in de AV iets over ruilen, danwel aanpassen van het matras.

Nassjesmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 13:18

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door Nassjesmit »

Ja ik snap het maar wij zijn gewooon voorgelogen dat het een matras is zoals die van Swiss en noem maar op puntje bij paaltje nu we die matras hebben die hebben we pas 2dagen is aan 2kant zachter dan de andere kant en ingezakt.. wij weten niet meer wat we kunnen doen het liefst onze geld terug maar we zijn niet de eerste en ook niet de laatste klanten denk ik waarbij er zulke problemen zijn voorgekomen

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u dan zo graag Swiss wilde hebben, waarom dan geen Swiss gekocht?

Bedoelt u niet dat u in februari 2018 hebt gekocht?

stofzuigertje

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelfs mijn geliefde Ikea verkoopt 0 Zweedse matrassen per jaar!

Er is daar geen fabriek of je moet het extreem dure handwerk onterecht als fabriekszooi verkopen!

Net zoals Swiss geen enkele productie heeft in Zwitserland....
Ingekocht via Zweedse handelaar kan weer wel maar made in Sweden, dat moet boven de €2500,- per matras geweest zijn!

Gewoon deze matige zooi terug brengen en geld terug eisen omdat Erdogan ook geen president in Zweden is.

En vraag gelijk of ze hier even hun kant van het verhaal willen neerzetten of hadden ze op school een 10 voor spijbelen tijdens de Aardrijkskunde lessen?
Vertel ze maar dat ze nog jarenlang via Google hier te vinden zijn en vele andere wegens online te vinden waren reeds niet meer bestaan....

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u eigenlijk de voorwaarden wel gelezen van dat bedrijf? Slechts zes maanden garantie.

stofzuigertje

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

6 Maanden...... Ikea heeft 25 jaren!

Als het maar 6 maanden mee zou gaan zou ik een verkoop verbod willen wegens milieu schade van vele matrassen.....

MevrouwM
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2020 16:35

Re: Bed besteld bij Decor wonen; lang wachten en veel problemen

Ongelezen bericht door MevrouwM »

Donderdag 20 augustus 2020 een bestelling gedaan bij Decor Wonen Den Haag. Ik had met spoed een bank en bed nodig, dus het moest op voorraad zijn.

Ik had er al een slecht gevoel over, maar ik dacht ach ja ik heb het echt nodig en de salontafel en tafel komen later wel. Duidelijk gezegd dat het bed naar de 1e verdieping moet en het via het raam moet , want de trap is te smal. Meneer reageerde geen probleem mevrouw wij regelen het wel met desnoods een lift.

Op de bezorgdag komen twee mannen die zeiden ik wil eerst het geld anders brengen we de spullen niet binnen en er werd ook nog eens gezegd dat we extra moeten betalen omdat het niet via de trap past. Wij duidelijk gezegd dat we dit al hadden besproken en alles met de verkoper geregeld was, nou dus niet! Ik weigerde om extra te betalen, want afspraak is afspraak en dit staat niet op de factuur.

De bezorgers reden gelijk weg en wij zaten zonder bank en bed! Gebeld met hoofdkantoor en de een manager van filiaal den haag , dit keer weer een andere die erg brutaal was en ze zeggen weer nee mevrouw u moet extra betalen omdat u uw bestelling heeft geannuleerd. Ik zeggen dat dat niet zo is want de bezorgers gingen zelf weg.

De verkoper gebeld en die zei ja sorry mevrouw ik kan niks doen. De mannen die erbij waren op de dag van de bestelling weten dat dit besproken was. Volgende dag bezorger en hoofdkantoor gebeld waarbij we tot de conclusie komen dat ze het vandaag 27 ste komen bezorgen tussen 4-6. Ik snel mijn zaak dicht doen en voor de zekerheid de bezorgers bellen of ze al onderweg zijn waarop de bezorger antwoord met sorry mevrouw ik kan en wil echt komen bezorgen maar hoofdkantoor zegt nu dat u eerst een boete van 80 euro en 25 euro takelkosten moet betalen.

Ik woedend en ga toch akkoord omdat ik al een dag zonder bank, kozijnen en bed ben en niet een tweede dag zonder kan. De bezorger had eerst goedkeuring nodig van de hoofdkantoor maar die was 6 uur al dicht. Ik boos naar filiaal in Den Haag en gesproken met een andere collega dan degene die ik de eerste keer sprak. Die collega was er zelf niet bij maar een medewerker die op de dag van aankoop er was hielp me verder.

Hij zeggen ja sorry mevrouw ik vind het echt zielig voor u ik bel mijn collega en kijken wat we kunnen doen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ze het dezelfde dag niet meer konden bezorgen omdat magazijn dicht was, maar ze het de volgende dag 28ste tussen 1 en 6 konden leveren.

Ik geloofde het niet en vragen of ze een bevestiging zwart op wit konden geven en of ze het konden checken in het systeem. Gecheckt in het systeem waar het er niet in stond. Ik vragen of het morgen dan wel bezorgd kon worden waarop ze reageren met ja geen probleem. Het is nu echt geregeld, geen zorgen. Een medewerker heeft mij een briefje meegegeven waarop stond: bezorgen 28 augustus 2020 tussen 10 en 6. Ik had er nog steeds een slecht gevoel over aangezien de recensies en besloot op de dag van bezorgen om 9:15 hoofdkantoor te bellen voor een bevestiging.

Hoofdkantoor reageert met nee, het staat niet in ons systeem en ik weet ook niet hoe ze dat tegen u kunnen zeggen want het gaat via ons, wij maken de planning en eerst volgende datum is pas volgende week dinsdag. Ik woedend weer bellen met de collega uit het filiaal die weer sorry zegt en zegt dat hij niks kan doen. Uiteindelijk zelf de bezorgers gebeld die zeggen dat hij het vandaag gewoon kan brengen maar hij eerst goedkeuring van de baas nodig heeft en hij me zo terug gaat bellen binnen 10 minuten, nog steeds niet al gedaan en het is al bijna avond. Ben al dagen aan het bellen en heen en weer aan het rijden maar het heeft geen zin. Iedereen wijst elkaar maar aan en ik ben de dupe.

Ik wil mijn geld terug of vandaag nog mijn bank en bed! Ik slaap al 2 dagen zonder bed en zit op stoelen omdat de bank en bed al waren weggehaald. Omdat het bed via het raam en moest heb ik sinds gister al mijn kozijnen eruit moeten halen. Het regende net hard en nu ligt mijn kamer vol met natte, doorweekte handdoeken! Dit zijn toch geen zaken! Heel onprofessioneel. Update: heb net gesproken met een zogenoemde vloermanager. Hij deed erg brutaal en erg onprofessioneel. Hij ging letterlijk tekeer. Voor verdere stappen heb ik als bewijs een opname van ons gesprek.

Oplossing: of het bed en bank vandaag nog geleverd en gemonteerd, of al mijn geld terug en mijn laatste optie waar niemand op zit te wachten: provoceren! Succes!
Laatst gewijzigd door Radar op 29 aug 2020 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd, dat is niet relevant. Ook witregels toegevoegd.

Gesloten