LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen kosten verzendingen via Send Cloud

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
rob selen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 10:51

Verborgen kosten verzendingen via Send Cloud

Ongelezen bericht door rob selen »

Goede morgen,

Ik bestel via Send Cloud een verzending ([kvk-nummer en btw-nummer verwijderd door moderatie]) naar Venetie Murano, er wordt me een bedrag voorgeschoteld van 15 euro met DPD wat ik accepteer. Als ik het zelf zou moeten verzenden met DHL naar Italie kost dezelfde verzending me 10 euro, maar DPD is sneller dus kies deze. Het is een klein pakje van nog geen kg, ik boek de verzending, er komt geen pop up, ik kies voor automatische incasso, het is mijn eerste verzending met Sendcloud (en ook mijn laatste).

Tot mijn grote verbazing krijg ik enige tijd later een tweede factuur voor additionele kosten vanwege het afgelegen gebied. Die additionele kosten zijn hoger dan het oorspronkelijke aankoop bedrag, te weten 19,35 euro. Het pakje met DHL 10 euro, het pakje met DPD leek 15 euro maar is 34,35 euro, een absurd hoog bedrag.

Ik klaag bij Sendcloud, maar nemen mijn klacht niet serieus, ze kunnen niet weten dat er toeslagen zijn voor afgelegen gebieden

DPD geeft echter aan dat ze daar netjes een tabel voor hebben met postcodes enzovoort.

De website van Sendcloud zou moeten waarschuwen voor toeslagen bij dit soort zendingen, sterker nog, er zou een tabel moeten zijn waarin de toeslag zichtbaar is. Zij hebben prijsafspraken met leveranciers maar ook met klanten, maar ze kiezen ervoor om te verkopen op deze manier.

Wat mij betreft is dit verkopen onder valse voorwendselen.

Het is niet duidelijk dat toeslagen mogelijk zijn als je niet de hele algemene voorwaarden doorleest.

Je wordt niet gewaarschuwd bij het boeken van de desbetreffende postcode dat er een toeslag volgt

Mocht je vervolgens toch de algemene voorwaarden van buiten geleerd hebben, de hoogte van de toeslag is niet inzichtelijk, 'it is hoping for the best'.


Sendcloud is vervolgens niet accoord met het gestelde, ik kan een klacht indienen maar als ik niet betaal zal ik snel van een incassobureau horen. Klantvriendelijk, correct en transparant zijn in dezen niet echt van toepassing.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2018 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kvk-nummer en btw-nummer verwijderd door moderatie]

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Verborgen kosten verzendingen via Send Cloud

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u de algemene voorwaarden niet helemaal wenst door te lezen dan zijn verrassingen als deze toch echt uw eigen verantwoordelijkheid.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verborgen kosten verzendingen via Send Cloud

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit staat gewoon in de algemene voorwaarden vermeld.

Gesloten