LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Technische vraag

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Revoked »

Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
Dat zei ik toch?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door BL2 »

Revoked schreef: Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen.
In één ver buitenland hoop ik ?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
EN is dat een AC- of een DC-motor?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Feitelijk een gelijkstroom motor die ook op wisselstroom draait.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ook boormachines, mixers etc.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Revoked »

Fiesiekus schreef:
Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?
Nee. De nieuwe diesels op het spoor zijn 2takt ..ook met turbo's. En de oude rangeerders zijn turboloos.
Er is verder niks mis met tweetakt. Het zijn vooral de vooroordelen erover.

atlas1302

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En in schepen kom je ze nog regelmatig tegen, in mijn schip lag een 6 cylinder 2 takt 200 pk GM Detroit diesel. Veel toeren maar nooit roken en super betrouwbaar.

Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Revoked »

atlas1302 schreef:En in schepen kom je ze nog regelmatig tegen, in mijn schip lag een 6 cylinder 2 takt 200 pk GM Detroit diesel. Veel toeren maar nooit roken en super betrouwbaar.

Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.
Dat was toch het cruiseschip waar Stofzuigert zo goedkoop mee mee kon? Of had je het verkocht aan Stofzuigert...ik haal vanalles door elkaar, sorry.

atlas1302

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat verhaal heb ik gemist en persoonlijke zaken deel ik niet, het was een fijn schip. Maar wat betreft die motoren daar zat echt leven in en liepen prachtig mooi rond.

Maar de mooiste motoren vond ik nog wel de dubbel rij 18 cyl. stermotoren van de Neptune, daar zit echt geluid in, je begrijpt het al mijn hart gaat uit naar oude klassieke motoren en die blijven bij mij altijd draaien tenzij het benzinekraantje dicht zit....kan natuurlijk. :)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door Revoked »

There's no replacement for displacement....
Maar laten we wel wezen, echt milieu vriendelijk is het niet en goed voor de portemonnee óók niet....
Terug naar de stofzuiger-aandrijving?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Technische vraag

Ongelezen bericht door bprosman »

De hedendaagse stofzuigers hebben hier een beveiliging voor ingebouwd zodat de motor niet direct doorbrandt maar uitgaat om af te koelen.
Niet alleen de "hedendaagse" stofzuigers, dat had de "Holland Elektro HE2000" van mijn oma 40 jaar geleden al (een clickson).

Gesloten