LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sodastream bij Blokker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

Een maand of twee geleden kocht ik bij de Blokker in Almere-Buiten een Sodastream Spirit bruiswatertoestel - inclusief 3 flessen (artikelnummer 4308414).

Dit artikel kende ik van vroeger en maakt van ons super Nederlandse kraanwater, lekker bruiswater.

Sinds 14 dagen is de CO2 cilinder leeg, dus op naar de Blokker!
Helaas, zo wist de manager te vertellen, de levering van cilinders is op het moment wat moeizaam en wij hebben ze niet meer op voorraad. "Probeert u het morgen nog eens en anders volgende week nog een keer".

Inmiddels zo'n 14 dagen later, met -4- bezoeken aan de winkel en contact met Blokker klantenservice, nog steeds geen CO2 cilinder. De manager verontschuldigt zich nog steeds maar als klant en gebruiker begrijp ik er niks meer van. Wat is het verhaal:

Blokker klantenservice biedt me, na mijn tweede bezoek aan de winkel, aan een cilinder toe te zenden, maar ik krijg daar een extra fles bij. Een combiverpakking dus.
Maar met drie flessen die nog geen twee maanden oud zijn, heb ik geen extra fles nodig! Ook niet om zo in de vuilnisbak te gooien.
Een losse cilinder kan echter niet geleverd worden. Volgens Blokker klantenservice is er echter niks mis met de verkrijgbaarheid van losse cilinders.
De Blokker winkelmanager vertelt het volgende: De losse cilinders zijn nog steeds niet leverbaar, wat de klantenservice ook zegt.

Omdat ik steeds met de cilinder heen en weer loop naar de Blokker, stel ik voor om de cilinder alvast in te leveren en het statiegeld te incasseren, zodat ik de volgende keer alleen maar hoef binnen te lopen om te informeren of de cilinders alweer op voorraad zijn. Tevens stel ik voor om dan meteen -2- cilinders te kopen, zodat ik niet meer zonder hoef te zitten.
Volgens de manager kan dat helaas niet. Ik krijg namelijk alleen een nieuwe cilinder als ik een oude inlever. Pardon? Dus als ik -2- cilinders bij mijn apparaat wil hebben kan dat niet? Nee, volgens de manager.

Hij biedt me het volgende aan: de combiverpakkingen van cilinder en fles kosten 25 euro. Op mijn reactie dat ik geen belang bij de fles heb, maar alleen een cilinder, wil hij eventueel wel een uitzondering maken door mij uit de betreffende verpakking alleen de cilinder mee te geven en dan de (plastic) fles te houden. Inmiddels begin ik die fles bespottelijk te vinden en uit frustratie zeg ik dat ik alleen de cilinder wil. Die kost dan 25 euro. Ik wil dan wel de lege cilinder meteen inleveren want dan krijg ik wat statiegeld terug. "Dat gaat niet" zegt de manager.

Stel, als voorbeeld, ik koop een koffiezetapparaat bij de Blokker waarin alleen maar koffiefilters passen die door het betreffende merk op de markt worden gebracht. Inmiddels zijn mijn koffiefilters op, maar de levering van nieuwe filters stokt. Ik kan dus geen koffie drinken. Vervolgens zijn er wel verpakkingen van koffiefilters met daarbij een nieuwe glazen koffiekan. Maar die wil ik natuurlijk niet, want met mijn koffiekan is niks mis. En als ik dan vervolgens zeg dat ik de volgende keer een dubbele hoeveelheid koffiefilters koop, moet ik dan ook de oude inleveren?

Wie kan me dit in Jip en Janneke taal uitleggen zodat ik het wel begrijp?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Revoked »

Blokker fijn overslaan en even goegelen waar je je dingetjes wel kunt halen.
En je leeft nog lang en gelukkig....

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dingen zijn simpel te koop bij Onder meer Bol.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Revoked »

Bij Wish kun je ook dingen kopen. En als je dan aangeeft dat je kind het bestelde, dan krijg je nog je (statie-)geld terug ook!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Brainless »


RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

Brainless schreef:Hier kunt u ruil-cilinders kopen.
https://www.sodastreamstore.nl/p/sodast ... g0QAvD_BwE
Hartelijk dank, maar die had ik uiteraard al gezien. Waar het mij om gaat is een principe (en daarnaast het verkwisten van plastic flessen).

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dus je gaat een hoop tijd verspillen en jezelf frustreren voor een probleem wat je zó op kunt lossen...? Bijzonder.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Revoked »

Principes zijn leuk en aardig. Maar als het naar DonQuichot-gedrag neigt, dan is het hoog tijd om gewoon verder te gaan met het gewone leven.

RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

Moneyman schreef:Dus je gaat een hoop tijd verspillen en jezelf frustreren voor een probleem wat je zó op kunt lossen...? Bijzonder.
Met het plaatsen van een topic moet je er van uit gaan dat niet iedereen zich in jouw positie kan verplaatsen, dus ik had er al rekening mee gehouden. Thanks!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door kweenie »

Stel, als voorbeeld, ik koop een koffiezetapparaat bij de Blokker waarin alleen maar koffiefilters passen die door het betreffende merk op de markt worden gebracht. Inmiddels zijn mijn koffiefilters op, maar de levering van nieuwe filters stokt. Ik kan dus geen koffie drinken. Vervolgens zijn er wel verpakkingen van koffiefilters met daarbij een nieuwe glazen koffiekan. Maar die wil ik natuurlijk niet, want met mijn koffiekan is niks mis
Als bij je koffiezetapparaat bijvoorbeeld de koffie leeg is, dan zou ik ook niet naar de Blokker gaan voor nieuwe koffie. Die zou ik bij een andere winkel halen. Zou ik toch koste wat het kost bij Blokker koffie willen hebben, dan is er grote kans dat ze alleen koffie verkopen in een combinatiepakket met een nieuw koffiezetapparaat.

Anders gezegd, Blokker verkoopt wel vaker alleen de gebruiksartikelen en niet de verbruiksartikelen. Die verbruiksartikelen kun je dan elders halen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door renewouters »

Revoked schreef:Bij Wish kun je ook dingen kopen. En als je dan aangeeft dat je kind het bestelde, dan krijg je nog je (statie-)geld terug ook!
:-)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door tttlocke »

RonnieMahonie schreef:
Brainless schreef:Hier kunt u ruil-cilinders kopen.
https://www.sodastreamstore.nl/p/sodast ... g0QAvD_BwE
Hartelijk dank, maar die had ik uiteraard al gezien. Waar het mij om gaat is een principe (en daarnaast het verkwisten van plastic flessen).
Dat het u alleen om het principe gaat, had u ook kunnen melden in uw uitgebreide openingsbericht.
Maar ja, dan loop je wel de sympathie en de bijval mis van de lezers hier die denken 'goh wat vervelend, nu moet TS het al heel lang zonder dat lekker bruisende water stellen'.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Beste
U kunt bij Uw filiaal dus niet aan de ruil gasfles komen? Er zijn verschillende winkels die ze verkopen. Waaronder BOL maar tevens ook andere filialen. Ik heb er pas 1 gewisseld bij Blokker Tilburg daar was het geen probleem.

Hoop dat het U gaat lukken.
Groeten M.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door artilux »

Nu we het er toch over hebben,
is het wat zo,n sodastream??

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door grun »

Als ik het goed begrijp was TS bij Blokker bereid om desnoods 25 euro te betalen voor 1 gascilinder, mits hij dan de oude lege cilinder in mocht leveren voor 2 euro statiegeld. Dan kost 1 cilinder gas nog altijd 23 euro, terwijl 2 ruilcilinders maar 25 euro kosten en je de oude gratis retour kunt zenden. Dan lijkt me de keus niet moellijk, toch?

RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

artilux schreef:
02 sep 2018 08:54
Nu we het er toch over hebben,
is het wat zo,n sodastream??
Ja, ik ben er tevreden over. Ons Nederlandse water is van dermate kwaliteit dat ik niet zo nodig bruiswater in flessen hoef aan te schaffen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
02 sep 2018 15:02
Als ik het goed begrijp was TS bij Blokker bereid om desnoods 25 euro te betalen voor 1 gascilinder, mits hij dan de oude lege cilinder in mocht leveren voor 2 euro statiegeld. Dan kost 1 cilinder gas nog altijd 23 euro, terwijl 2 ruilcilinders maar 25 euro kosten en je de oude gratis retour kunt zenden. Dan lijkt me de keus niet moellijk, toch?
Jawel, want het gaat om het principe :)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door grun »

Dan hou ik er snel over op want de ervaring leert dat principiele mensen niet altijd gemakkelijk openstaan voor rationele argumenten. En als ze al een keertje winnen, dan blijkt het vaak een pyrrhus overwinning te zijn.

RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

grun schreef:
02 sep 2018 15:02
Als ik het goed begrijp was TS bij Blokker bereid om desnoods 25 euro te betalen voor 1 gascilinder, mits hij dan de oude lege cilinder in mocht leveren voor 2 euro statiegeld. Dan kost 1 cilinder gas nog altijd 23 euro, terwijl 2 ruilcilinders maar 25 euro kosten en je de oude gratis retour kunt zenden. Dan lijkt me de keus niet moellijk, toch?
Nee, zo makkelijk ligt het niet. Je kunt die (2x) CO2 cilinders slechts kopen als je er binnen twee weken ook twee inlevert. Aangezien ik er maar één heb, gaat dat dus niet lukken. Je betaalt dan voor twee cilinders € 25,99 + € 30,- = € 55,99.

M.a.w.: ik ben bij de Blokker voor 25 euro dus beter af!

Zou ik via de sodastream website één cilinder willen kopen, dan krijg ik daarbij weer die stomme fles 'kado' en betaal ik voor die cilinder € 29,95. Voor het ruilen van een lege cilinder betaal ik overigens maar € 12,50 voor de inhoud. Het zijn gewoon oplichters! Niks principe!

RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

grun schreef:
08 sep 2018 07:17
Dan hou ik er snel over op want de ervaring leert dat principiele mensen niet altijd gemakkelijk openstaan voor rationele argumenten. En als ze al een keertje winnen, dan blijkt het vaak een pyrrhus overwinning te zijn.
Nee, zo makkelijk ligt het niet. Je kunt die (2x) CO2 cilinders slechts kopen als je er binnen twee weken ook twee inlevert. Aangezien ik er maar één heb, gaat dat dus niet lukken. Je betaalt dan voor twee cilinders € 25,99 + € 30,- = € 55,99.

M.a.w.: ik ben bij de Blokker voor 25 euro dus beter af!

Zou ik via de sodastream website één cilinder willen kopen, dan krijg ik daarbij weer die stomme fles 'kado' en betaal ik voor die cilinder € 29,95. Voor het ruilen van een lege cilinder betaal ik overigens maar € 12,50 voor de inhoud. Het zijn gewoon oplichters! Niks principe!

Gesloten