LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
eregenboog
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018 21:39

Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door eregenboog »

Beste lezers,

Heeft u net als ik ook bij Neckermann.com de "Stadsfiets - gehard staal lage instap" á € 99,00 besteld en deze nog steeds niet geleverd gekregen?

Ik heb deze stadsfiets (plus Stahlex fietsslot á € 10,-) op 10 september (bijna twee maanden geleden) besteld en de fiets nog steeds niet geleverd.
Vanaf die datum heb ik tot twee keer toe een klantenservice vraag/klacht aangemaakt in de webshop. Hiervan is de eerste beantwoord en op de tweede vraag heb ik geen antwoord ontvangen.

Ook kan ik nu in de webshop ook het web-onderdeel "Mijn Tickets" waar je een vraag of klacht kunt indienen niet meer terugvinden.
Het is verdwenen uit het menu.
Ik heb Neckermann.com vandaag per e-mail verzocht de bestelling te annuleren en gevraagd mijn geld terug te storten. Ik ben benieuwd naar hun antwoord. Staat er een tweede faillissement aan te komen van Neckermann.com ?
Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Met vriendelijke groet,
Eduard

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een stadsfiets voor € 99,00? Dat kan natuurlijk niet.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rechten om te herroepen heeft u. Maar buiten uw rechten.... een stadsfiets voor €99,-. Wie gaat die fiets monteren en rijklaar maken? Neckerman is een wenwinkel, waar kunt u terecht bij reparatie? Ik kan u nu al verzekeren dat er een slag in het wiel gaat komen en snel roest zal optreden.
Als deze fiets al bestaat, nooit aan beginnen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

eregenboog schreef:
01 nov 2018 22:19
Ik heb Neckermann.com vandaag per e-mail verzocht de bestelling te annuleren en gevraagd mijn geld terug te storten. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
ik gok dat ze hierop gewoon zeggen dat dit uw goed recht is, aangezien het een koop op afstand is.
eregenboog schreef:
01 nov 2018 22:19
Staat er een tweede faillissement aan te komen van Neckermann.com ?
hoezo? omdat ze een fiets niet tijdig leveren? Welke levertijd is er bij het bestellen gecommuniceerd? Ik kan hem namelijk niet meer vinden op hun website, kan het ook een foutief geprijsd artikel zijn geweest? Als ik namelijk ga zoeken op dergelijke fietsen vind ik ze niet zo snel onder de 500 euro.
eregenboog schreef:
01 nov 2018 22:19
Wat zijn mijn rechten in dit geval?
uw rechten zijn de wettelijke rechten die gelden bij een koop op afstand. bij een daadwerkelijk faillissement kunt u achteraan in de rij aansluiten bij de schuldeisers.

eregenboog
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018 21:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door eregenboog »

Ja natuurlijk weet ik dat het een goedkoop barrel met een laag simpel buizenframe is en zo zag het er ook uit op de foto!
Maar ik was juist op zoek naar een goedkoop fietsje, speciaal voor in het centrum en eentje die niet voor mijn deur gestolen zou worden, zoals mijn vorige (wel dure) stadsfiets. Vandaar dat ik voor simpel en goedkoop ging.

Een faillissement is uiteraard een aanname. Ik las hier later pas, na deze eerste aankoop ooit bij Neckermann.com, dat deze webwinkel eerder falliet is gegaan door wanbeleid en omdat er nu een belangrijk onderdeel ineens is weg gehaald uit de webwinkel, namelijk dat onderdeel waarmee je klachten/vragen kunt inschieten, vermoed ik dat Neckermann.com veel meer klachten krijgt en dat ze die niet meer willen/kunnen afhandelen.... en misschien is dat omdat het einde nadert... Ik hoop het overigens niet!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

prijs lijkt inderdaad wel te kloppen:
https://www.rtlz.nl/life/artikel/440239 ... p-internet
gaat dus om tweedehands fietsen, die voorheen verhuurd werden. Gaat dus om partijenopkoop, als de partij die ze toen te koop hadden op is geweest, zou het wel heel goed einde oefening kunnen zijn. Of ze wachten op nog eens 9000 fietsen, maar goed, die hebben ze nog niet en daar is ook nog geen zekerheid over dat die er gaan komen.

eregenboog
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018 21:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door eregenboog »

Ja dat klopt, die fiets ("https://www.rtlz.nl/life/artikel/440239 ... p-internet") is het inderdaad! Besteld op 10 september en met een levertijd van maximaal twee weken!
Over een week, per 10 november zou ik, zonder enig bericht, al twee maanden wachten.
Dat vind ik heel raar en ook dat Neckermann.com per telefoon niet te bereiken is, behalve dat je een voicemail naar keuze kan beluisteren. Je krijgt niemand aan de telefoon. Ik heb er daarom geen vertrouwen meer in dat ik die fiets ooit ga ontvangen en heb de bestelling gisteren geannuleerd. Van die e-mail (naar [email protected]) heb ik geen bevestiging ontvangen. Eerder heb ik van dat wel een bevestigings-e-mail ontvangen na een verzonden statusverzoek. Erg verdacht allemaal...

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Hier is uw fiets.. ze zijn uitverkocht.

https://www.rtlz.nl/life/artikel/440239 ... p-internet

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft met iDeal betaald, klopt dat? Verre van iDeaal. Met Paypal of Afterpay had u nu minder in de stress gezeten.

bvdstarre
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2018 16:30

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door bvdstarre »

Goedemiddag,

Ook ik heb een fiets besteld via Neckermann en krijg deze niet geleverd. Ik heb 30 dagen terug een fiets gekocht van €150 euro en zou geleverd worden binnen 1 á 14 werkdagen. Echter na 20 werkdagen nog niets vernomen, elke keer komen zij met een smoes van; "Wanneer hij op voorraad is bij de leverancier, wordt hij verzonden". Echter, op de website stond dat er 850 stuks op voorraad was bij de leverancier dus dan lijkt het mij die gewoon leverbaar is.. zou je denken? Ik bekeek 10 dagen erna de advertentie opnieuw en toen zag ik dat er nog 790 stuks op voorraad waren dus dacht nou echt storm loopt het dus ook niet.. maar een dag later was het product verwijderd uit hun webshop. Nadat ik de klantenservice belde hadden zij niet echt een goed antwoord op waarom de advertentie verwijderd was maar beloofde mij wel dat het product deze week verstuurd zou worden maar na goede vertrouwen te hebben tot heden nog niets gehoord of gezien.

De website zegt dat Neckermann een winkel heeft in Naarden en hun webshop net als de mediamarkt uitsluitend levert via leveranciers, dus dat de winkel daar niets mee te maken heeft. (Dus falliet is het niet lijkt mij?? anders zouden zij geen producten aanbieden)..
Goed, na het internet af te gaan en te zoeken naar verhalen dat ik kan relateren aan mijn verhaal kom ik niet echt goede recensies tegen wat betreft levering bij gekochte producten van consumenten.

Ik wacht aankomende week nog even af en daarna zien we wel verder..

Met vriendelijke groet,
Bryan

Huug0
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2018 21:09

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Huug0 »

Ik heb op 8 september ook deze fiets besteld. Het betreft nieuwe fietsen van een failliet fietsen verhuurbedrijf. Ook nog steeds niet geleverd gekregen. Diverse tickets aangemaakt met de vraag wanneer de fiets wordt geleverd. Of geen antwoord of een nietszeggend antwoord, bv mijn collega gaat contact met u opnemen, grote toeloop op de bestelling en daardoor duurt het iets langer, deze week gaan we leveren als u tijd opgeeft wanneer u thuis bent, enz enz.
Sterker nog, de optie om nieuwe tickets aan te maken is plotseling verdwenen als je inlogt op je account.
Ik raad iedereen aan om NIETS meer te BESTELLEN bij NECKERMANN.com, ook geen andere spullen, want ik denk dat de boel daar op omvallen staat en dat je je geld straks gewoon kwijt bent. Ze zijn ook niet bij een organisatie voor winkelwaarborg of iets dereglijks aangesloten. Neckermann klinkt bekend van de oude dikke gidsen, maar dit is een ander bedrijf en volstrekt onbetrouwbaar.
Google maar eens op review nekermann. Dan springen de tranen wel in je ogen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Neckermann schijnt deze fiets te leveren met gesloten slot die niet geopend kan worden:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/n ... 2b414fe59e

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
04 nov 2018 22:44
Neckermann schijnt deze fiets te leveren met gesloten slot die niet geopend kan worden:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/n ... 2b414fe59e
Wellicht dat ze daarom niet uitgeleverd worden. Maar het zou Neckermann sieren om de klanten te benaderen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat Neckermann hier puur intermedieert, en dat zij de bewuste fietsen nooit daadwerkelijk in hun bezit hebben en dus ook niet goed weten wat ze verkopen, en wanneer ze kunnen leveren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

bvdstarre schreef:
03 nov 2018 17:03
Goed, na het internet af te gaan en te zoeken naar verhalen dat ik kan relateren aan mijn verhaal kom ik niet echt goede recensies tegen wat betreft levering bij gekochte producten van consumenten.
Over het algemeen zul je op internet ook meer negatieve dan positieve recensies tegenkomen. Mensen die ontevreden zijn, gaan over het algemeen vaker iets plaatsen op het net.
eregenboog schreef:
02 nov 2018 17:07
Erg verdacht allemaal...
Hoezo? Nog steeds in de veronderstelling dat ze failliet aan het gaan zijn en u naar uw geld kunt fluiten?

eregenboog
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018 21:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door eregenboog »

Ik weet niet of ze failliet gaan, maar alle zaken die ik opgemerkt heb met daarbij het volledige gebrek aan communicatie over de bestelling die niet geleverd wordt, hebben mijn vertrouwen weinig goed gedaan.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men het hele orderproces niet goed onder controle heeft en dat daardoor alles heel traag verloopt en men al helemaal niet aan een adequate communicatie naar de klant toe komt.
Uiteraard een grote fout, omdat verwachtingsmanagement naar de klant toe en communicatie over je order cruciaal is voor je vertrouwen in de leverancier en in de levering van je order.

Echter één lichtpuntje: vandaag ingelogd op Neckermann.com en daar zie ik nu onder "Account Dashboard" onder de "Status: van mijn order staan: "Terug te betalen". Nu nog wachten of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Hebben andere klanten van deze fietsorder deze status ook gezien?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Van alle kanten hebben winkeliers geprobeert deze fietsen op te kopen. Waarschijnlijk is de partij die zij op het ook hadden niet beschikbaar, of dubbel verkocht. Dit gebeurt wel eens vaker bij dit soort uitzonderlijke gevallen.
Het heeft dus niets te maken met een onbetrouwbaarheid van Neckermann of een aanstormend faillisement, maar gewoon door te snel iets willen verkopen wat ze nog niet in hun handen hebben. Hun leverancier kon het toegezegd hebben dat het er aan komt en wie weet wat er daarna gebeurd is waardoor het niet geleverd is.
Wees blij dat niemand de fiets heeft, een slot dat niet open gaat fietst niet makkelijk.

Chantal17
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 17:42

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Chantal17 »

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een telefoon die ik besteld heb en niet heb ontvangen.
Ik heb gezegd dat ik mijn geld terug wil en heb geen geld terug gekregen.
Ik heb in totaal 224,95 betaald voor een telefoon en hoesje.

Chantal17
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2018 17:42

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Chantal17 »

Ik heb inmiddels eindelijk mijn telefoon en hoesje ontvangen dankzij radar.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stadsfiets Neckermann.com wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Chantal17 schreef:
20 nov 2018 23:18
Ik heb inmiddels eindelijk mijn telefoon en hoesje ontvangen dankzij radar.
Wat heeft Radar voor je gedaan dan?

Gesloten