LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PM93
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2019 12:59

Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door PM93 »

Goedemiddag,

Sinds eind november 2018 heeft Samsung een aantal promoties lopen waarbij er een bepaald deel van de aankoop prijs van diverse producten zou worden teruggestort op de bankrekening van de klant. De Galaxy S9, S9+ en diverse tablets maken onderdeel uit van deze promotie, die ook op TV en in diverse winkels luid en duidelijk wordt geadverteerd. Daartoe besloot ik eind november een Galaxy S9 te kopen, waarover ik een retourbedrag van €100 zou ontvangen. Om deel te nemen aan de cashback actie dient de klant via een online registratieformulier zowel de bon als diverse codes op de verpakking van het apparaat te fotograferen. Dit traject heb ik met succes doorlopen, en op 5 december ontving ik een bevestiging van mijn succesvolle deelname (zie i.v.m. upload limiet deze link met screenshot van de mail bevestiging https://i.imgur.com/L07pEKi.png). Daarbij werd de belofte die in de winkel gemaakt werd bij aankoop (ik heb het apparaat via KPN aangeschaft) van een uiterlijk termijn van 6 weken herhaald. Het is inmiddels 5 februari, en ik heb nog altijd geen geld ontvangen, noch is er gecommuniceerd van Samsung uit waar mijn geld blijft.

Ik heb tot dusver zelf meerdere keren contact opgenomen met samsung. De eerste keer was op 16 januari, toen ik de klantenservice belde. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat 'wegens het grote succes' de betaling 'vertraagd' was, en dat het UITERLIJK op 27 januari toch echt betaald zou gaan worden. Ik ging hiermee akkoord, maar gaf direct aan dat ik dit ook echt als uiterlijke datum zou accepteren. Dit werd beloofd. De tweede maal dat ik belde was op 28 januari. Ik kreeg wederom een vrouw aan de lijn van de afdeling promotie die mij vertelde dat 'wegens groot succes' de betaling vertraagd was. Een termijn waarbinnen ik mijn geld kon ontvangen werd mij dit keer niet gegeven. Daarop heb ik haar verteld dat ik niet akkoord ging met de situatie, dat Samsung in verzuim is en diens verplichtingen niet nakomt, en dat ik graag wilde spreken met iemand die mij meer duidelijkheid kon bieden, of dat ik graag contactgegevens zou ontvangen zodat ik verder kon worden geholpen. Mij werd hierop verteld dat er geen enkele mogelijkheid was iemand hierover te spreken, en dat ik het 'maar af moest wachten'. Daarop kwam het gesprek tot een einde, nog altijd geen stap verder dan op 5 december. Ook diverse forum posts op het Nederlandse forum van Samsung (dat overigens vol staat met gelijksoortige klachten) leverde niets op. Er werd hier op mijn posts op eenzelfde manier door Samsung gereageerd: zonder duidelijkheid, maar met de belofte dat het geld 'echt een keer komt'.

Ook KPN heb ik gecontacteerd. Uiteraard is deze partij niet verantwoordelijk voor de uitbetaling van de €100, aangezien dit volledig via Samsung verloopt, en ook hier kon mij dan geen duidelijkheid geboden worden m.b.t. mijn geld. Ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket om advies in te winnen hoe ik nu verder moet, waarbij het posten op deze site mij werd aangeraden. Juridische stappen kunnen ook ondernomen worden, maar de kosten om zo'n proces op gang te krijgen liggen al hoger dan de €100 die ik van Samsung te goed heb (precies waar het bedrijf op hoopt, gok ik zo). Dus bij deze mijn vraag: wat nu? Hoe kan ervoor gezorgd worden dat zo'n groot bedrijf zich ook aan de afspraken houden gaat?

PS: Ik heb mijn post in deze subcategorie geplaatst omdat ik geen categorie kon vinden waarbinnen mijn probleem beter past.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door mahadma »

Stuur ze een rekening met de bewijzen in copie, termijn 14 dagen, bij niet betalen herinnering met weer 14 dagen termijn, bij niet betalen gaat de vordering naar de deurwaarder/incasso buro met kosten voor samsung.

Roddy.Rijke
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2019 13:33

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Roddy.Rijke »

Samsung is niet de enige . Ik moet ook geduld hebben om cashback geld te krijgen nooit halen ze hun deadline altijd te laat maar alsnog gekregen . Het is wel niet goed te praten . Het hoort niet zo .

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik heb van de week een bericht gehad van Samsung dat het inderdaad langer duurt en het uitbetaald word tussen 18 en 24 februari. Vanwege de hoeveelheid die is aangevraagd.
Dag ***,



Bedankt voor je aankoop van een Samsung smartphone.



Je hebt deelgenomen aan onze succesvolle Blue Week Deals: Samsung Galaxy Smartphone promotie, waarbij je tot 150 euro retour krijgt. Na deze aankoop heb je alle benodigde documenten toegestuurd om het retourbedrag te ontvangen.

Door het overweldigende succes van deze promotie gaat het ons niet lukken om het retourbedrag binnen de termijn van 6 weken aan je uit te betalen. Wij vinden dit erg vervelend en bieden hiervoor onze excuses aan.


Je ontvangt naar verwachting in week 8 (de week van 18 t/m 24 februari 2019) het retourbedrag op het door jou opgegeven rekeningnummer. Wij sturen een bericht zodra wij het geld naar je overmaken.

Voor nu wensen wij je alvast veel plezier met je nieuwe Samsung smartphone!



Met vriendelijke groeten,



Ruben Löwenstein
Customer Care

jajoja
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019 18:42

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door jajoja »

Ik heb in november ook een samsung genomen, en in december 100 euro gestort gekregen.

Ingrit
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:01

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Ingrit »

Ook ik heb meegedaan aan deze actie.
Ook ik heb een mail gehad dat door de drukte de datum voor uitbetaling is verzet.
Maar ondertussen is het wel uitbetaald.

Joep van Ginneken
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2019 10:20

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Joep van Ginneken »

Ik krijg nog €50 van Samsung. Nog tien dagen wachten voor de einddatum. Raar hoor en zeer onbeschoft. De ongelooflijke macht die zulke bedrijven hebben. Waar kan ik een X kopen met de mededeling dat ik de laatste 50 euro over zes weken misschien betaal?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wehkamp?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Joep van Ginneken schreef:
11 feb 2019 18:29
Ik krijg nog €50 van Samsung. Nog tien dagen wachten voor de einddatum. Raar hoor en zeer onbeschoft. De ongelooflijke macht die zulke bedrijven hebben. Waar kan ik een X kopen met de mededeling dat ik de laatste 50 euro over zes weken misschien betaal?
Bij elke telefoonprovider.

Johnm1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2019 06:55

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Johnm1964 »

Hallo, in november 2018 toetsel gekocht via KPN. Samsung S9 met binnen zes weken cashback. Maar cashback nog niet binnen ondanks directe registratie en bevestiging. Samsung stuurt mooie mail dat door succes niet betaald kan worden? Deze week al weer zo'n mooie mail en nu zelf 3 maart.

Maar er staat dat ze verwachten dan te betalen. Ondanks mailen, Messenger enz geeft Samsung alleen maar standaard berichten terug. Kpn geeft ook niet thuis.

Schandalig hoe mega bedrijven de consument voor gek verslijten. De vorige cashback aktie waar ik aan mee deed was ook zo'n drama. Vijf maanden duurde het na veel mailen en bellen. Schandalig.

Ik heb gisteren Samsung gebeld en verzocht mijn contract te ontbinden. Toestel retour te nemen onvoorwaardelijk. Na 24x uit leggen wat ik wilde, de persoon die aan de andere kant van de lijn zat sprak immers wel Nederlands maar kwam van de andere kant van de wereld. Ze zou het doorgeven naar andere afdeling werd mij medegedeeld.

Deze week ga ik ook naar de winkel van kpn. Immers de beloften die ze deden komen indirect ook van kpn. Ik wil contract ontbonden hebben. Het gaat niet om het geld maar om principe.

Wat ik wel weet is dat voor mij Samsung einde verhaal is. NOOIT meer iets van Samsung of wat er aan gerelateerd kan worden. Deze maand komen nieuwe wasmachine en koelkast. Dan slaan we ze al mooi over. Zonde want ze hebben leuke producten. Maar hun instelling naar de klant is waardeloos.

Onze enige macht is meld deze wantoestanden van dit asociale bedrijf en koop geen Samsung meer. Geld is het enige waar ze gevoelig voor zijn.

Gestook Facebook ermee en geef er ruchtbaarheid aan. We zijn niet de enige, er zullen duizenden mensen zijn die Samsung zo naait.

Tip! Op klacht. nl staan ook al meldingen over dit thema. Meld het daar ook.
Ook daar doet dit asociale bedrijf niks met de klachten.

Ze negeren het.

Daarom noem ik het asociaal.
Te gek voor woorden dat ze daar mee weg komen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zo raar is het niet om een incassobureau in te schakelen. Zelf geen ervaring mee, maar volgens mij gebeurt dat wel vaker.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Doemaar schreef:
14 apr 2019 01:59
mahadma schreef:
05 feb 2019 13:47
Stuur ze een rekening met de bewijzen in copie, termijn 14 dagen, bij niet betalen herinnering met weer 14 dagen termijn, bij niet betalen gaat de vordering naar de deurwaarder/incasso buro met kosten voor samsung.
Dan ben je waarschijnlijk de eerste consument die ooit een incassobureau naar een bedrijf zal sturen.
Ik heb er een naar mijn oude werkgever gestuurd. Maar de meeste incassobureaus zijn inderdaad voornamelijk B2C gericht.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Doemaar schreef:
14 apr 2019 01:59
mahadma schreef:
05 feb 2019 13:47
Stuur ze een rekening met de bewijzen in copie, termijn 14 dagen, bij niet betalen herinnering met weer 14 dagen termijn, bij niet betalen gaat de vordering naar de deurwaarder/incasso buro met kosten voor samsung.
Dan ben je waarschijnlijk de eerste consument die ooit een incassobureau naar een bedrijf zal sturen.
Welnee. Er zijn zoveel particuliere opdrachtgevers.

Gesloten