LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik zal eens kijken of ze bij de bank mijn post willen aannemen. En anders is het plaatselijke hotel of de kringloopwinkel een optie. :cry:

Blauw Man!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bank, dan zal dat niet zo makkelijk gaan als er ABN of ING op staat maar plaatselijke RABO is makkelijker.

En Hotel, daar worden wel vaker pakketten bezorgd voor gasten die daar verbleven omdat ze op een Beurs in de buurt staan en materiaal nodig hadden!

Wel moet het een bedrijf zijn met voldoende ruimte want ik weet hoeveel er soms binnenkomt!
En de eigenaar moet wel instemmen, en zowel ik als de huidige vinden het prima!

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Komkommertijd schreef:
25 mar 2019 12:04
Sorry Angel 1978 , maar ik geef hier een alternatief voor mensen in buurten die bewijzen Dubieuze bezorgers hebben!

In deze heb je eens een normaal advies dan de diverse onnozele en ondeskudige berichten.
Ik laat mijn Ebay / Wish pakes ook elders bezorgen ( zakelijk ) , zelden problemen dat niet aankomt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

http://www.telegraaf.nl/nieuws/3347924/ ... moet-beter

Ook hier wijzen ze naar de plicht dat een ontvanger ook een klacht hoort ik te kunnen dienen.


j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door j.van bunt »

ik verstuurde zakelijk ook alles met PostNL, helaas te vaak dat er dingen zoek raakten.
verstuur nu alles met Fedex, iets duurder maar geen gedoe meer en de service is top!

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Pyhat »

ja hoor. Opnieuw melding "bezorgd" en niets in mijn brievenbus. Heb ze weer gebeld. Bezorging om 11:05 leek de medewerker sterk, de bezorger zou vandaag namelijk om 11 uur beginnen. Hij denkt dat ik te maken heb met een bezorger die voor z'n werkdag begint alles alvast gaat inscannen zodat hij dat later niet meer hoeft te doen.
Laatst gewijzigd door Pyhat op 09 apr 2019 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Pyhat »

Ik heb teveel buren om bij iedereen aan te gaan bellen. Heb net mijn reactie hierboven aangepast. De vorige keer was het een loos alarm, maar keer daarvoor was het toch echt weg en heb ik heel veel moeite moeten doen om het geld van AliExpress terug te krijgen. Waarchijnlijk bij de buren gegooid of voor het gemakt s'ochtends alvast alles op "afgeleverd" gezet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is en blijft stomvervelend dit soort ongein!
Zelf heb ik het slechts 1x meegemaakt dat er ' bezorgd ' stond maar er was niets nada noppes.
De volgende dag werd het alsnog bezorgd.

Vroeger had je nog de aloude superbetrouwbare Van Gend & Loos , maar dat was vroeger met zo nu en dan een pakket(je). :D
Ik weet ook de oplossing niet , ik weet wel dat er heden ten dage miljoenen pakjes ' onderweg ' zijn en dat het , relatief gezien , nog meevalt qua aantallen waarbij het mis gaat.
Maar bloedirritant is het wel.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Pyhat »

Inderdaad. Nooit problemen gehad op mijn vorige addressen. Zal voortaan bestellingen uit het buitenland bij familie/vrienden laten bezorgen. Medewerker van PostNL gaf net over de telefoon aan dat hij dit ook heeft gedaan in het verleden. Moet wel zeggen dat hij erg behulpzaam was. Normaal gesproken krijg ik weinig/geen informatie.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Wij merken de laatste 2 weken een behoorlijke terugval van PostNL brievenbuspost. Gemiddeld wordt ongeveer 10% van onze envelop zendingen niet of pas na 5 dagen bezorgt. Wij zijn als experiment sinds 2 dagen anders aan het labellen om te kijken of dit invloed heeft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wie kent de reclame nog?
Zeg jij het tegen meneer van Gend, dan zeg ik het tegen meneer Loos!

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Doemaar schreef:
14 apr 2019 01:52
Ik heb deze week iets vergelijkbaars meegemaakt. Had iest van AlieExpress gekocht, zelfs beetje extra betaald voor snelle zending. Kreeg eerst via de PostNL een foto van t pakje (zo een optie die je aan kunt zetten) en volgende dag dat ie bezorgd zou zijn. Bleek niet t geval dus. Ik dus uitgelegd aan PostNL en heel wat moeite een klacht laten registeren. Volgens de bezorger zou die wel zijn bezorgd bleek volgens navraag. Dat is gelogen dus. Ook is volgens PostNL (en de Postwet) vervoeder niet aansprakelijk (tenzij grove nalatigheid, probeer maar te bewijzen) maar de verzender wel. Dus ik de verzender contacten. Die had natuurlijk ook de melding van bezorging gehad. Dus die zegt weer, neem contact op met de bezorger. Ik weer uitleggen aan PostNL, maar nee hoor ik moest maar bij de verzender zijn. Noi drie keer raden, dat werd een mooi cirkeltje. Geen oplossing en geld weg. Malafide tent, hardstikke onbetrouwbaar. Kijk maar eens via Google hoeveel klachten t regent.
Als ontvanger bent u geen klant van PostNL. De opdrachtgever moet dus een klacht indienen. Nu is dat met een Nederlandse opdrachtgever makkelijk, maar eentje uit China die er geen zin in heeft een stuk moeilijker
Ook voor u geldt: Ja, er zijn een hoop klachten, maar procentueel is het nog steeds nihil. Bij elk bedrijf worden fouten gemaakt. Een fout maken heeft niets met malafide of onbetrouwbaar te maken. Als PostNL zo onbetrouwbaar zou zijn zou niemand er meer mee bezorgen. De enige plek waar u kunt gaan klagen is bij Ali. Deze had immers beloofd te zullen leveren en hebben dat verzaakt.

LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

De bewijsvoering of een pakket al dan niet bezorgd is zou bij de postbezorger, in dit geval PostNL, moeten liggen en niet bij de ontvangende partij. Bezorgers (en daar zitten natuurlijk ook rotte appels tussen) kunnen bij niet aangetekende stukken jatten wat ze willen. Techisch zou het toch mogelijk moeten zijn door bijvoorbeeld met cameraopnames en GPS gegevens alle bezorgingen vast te leggen. Zo zou het voor PostNl mogelijk worden bewijs te leveren dat een pakket geleverd is. Tegelijkertijd zal de bezorger zich wel twee keer bedenken iets achter over te drukken.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Deze post van NeoDutchio is hoe dan ook incorrect want je kan gewoon als ontvanger een klacht indienen bij PostNL. Ook bij zendingen uit het buitenland. Er is alleen geen beroepsmogelijkheid voor de ontvanger... Dat blijft aan de verzender.

Maar goed... zo blijven we in herhaling vallen...

Gesloten