LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koekepan wordt niet vergoed.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Eric69
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2017 10:06

Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Eric69 »

Op 28 december vorig jaar won ik op vakantie veiling een mooie pannenset van Blaumann. Echter na een paar weken was van de koekenpan (24cm doorsnee) de bodem gaan loslaten, ofwel de teflonlaag. De pan is gebruikt op gas en behandeld zoals dat hoort, dus niet in de vaatwasser, niet droog koken etc etc. In de pan is een stukje helemaal losgelaten en de rest heeft blaasjes, de pan is daarom ook niet meer gebruikt. In mijn opinie mag zo'n laag niet loslaten dus mailde ik vakantieveiling met mijn klacht. Het antwoord was, dat is vervelend en wij leggen contact met de product afdeling. Na een paar dagen kreeg ik bericht dat de pan niet omgeruild kan worden maar dat ik 10 euro veiling tegoed kreeg. Ik voelde me daarmee afgescheept en heb hen terug gemaild dat ik daar geen nieuwe pan voor heb en dat ik ook nog eerst op een nieuw item moet bieden voor die korting, kortom ik vind dat nergens op slaan en ik ben van mening dat zij de pan moeten vergoeden, dus wederom een mail. Als antwoord kreeg ik dat ik blij moest zijn met de 10 euro want die is uit coulance gegeven, ik had immers maar 45 euro betaald voor de 10 delig set dus ik zou maar recht hebben op 4,50 euro. Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat. De set bestaat uit 10 delen, klopt, maar dat zijn 5 pannen, 2 deksels en 3 spatels. Ik ben nog steeds van mening dat de leverancier de pan moet vergoeden maar zij zijn van mening dat de 10 euro veiling tegoed een goede oplossing is. Wie staat hier nu in zijn recht? (ik heb overigens de hele mailing tussen mij en de klantenservice van vakantieveiling).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

die vergoedt die pan toch ook? 45:5 is 9 euro.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door kokka »

Had je verwacht om voor 45 euro een set toppannen te kopen?
Je hoeft overigens geen genoegen te nemen met een tegoedbon, je hoort bij een non-conform product gewoon je geld terug te krijgen

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Duc »

Heb zoiets eens gehad met een goedkope wok met teflon laag. Bleek later in de gebruiksaanwijzing te staan dat de temperatuur niet boven de 80 graden mocht komen. Lijkt erop dat je ook zo’n goedkoop ding op de kop getikt hebt. Nog wel netjes dat ze 10 euro bieden gezien de set 45 euro was. Wel balen voor je.

Eric69
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2017 10:06

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Eric69 »

Dank voor jullie reactie, Frantic ik ben het eens met je dat het bedrag dan inderdaad 10 euro is in jouw berekening. Echter de set is meer waard volgens hun 109 euro (ik weet wel dat dat een verkooppraat is). En de vergoeding krijg ik pas als ik op een nieuw item bied, ik vind dat geen goed oplossing. En zo'n laag mag gewoon niet loslaten, dat is een fabricage fout. De rest van de pannen is overigens goed.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt 45 betaalt, en meer recht als dat heb je gewoon niet. Verzekeringstechnisch mag je er niet op vooruit gaan, dat zou wel het geval zijn als je meer dan 10 euro terug zou krijgen.

Overigens zijn er zeker wel pannen voor een tientje te krijgen. Geen beste kwaliteit, maar dat was deze pan dus ook niet.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Om te beginnen win je niet iets bij Vakantieveiling, je koopt er gewoon een item omdat je de hoogste bieder bent. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt er bij deze prijs nog winst op de pannensets gemaakt, anders was het biedingstraject wel getraineerd met een overbieding door de verkopende partij.
Volgens mij ben je met 10 euro wel netjes gecompenseerd, maar om dat nu weer te krijgen als tegoed vind ik weer niet chique.
Leermoment: nooit meer meedoen aan dit soort prullaria-verkoop, maar even door sparen voor een degelijke BK pannenset. Mocht de teflon laag daar binnen een te korte tijspanne uit vliegen, kun je met het - uiteraard bewaarde - bonnetje weer naar de winkel terug gaan.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

1 - Lees uw rechten die Consuwijzer heeft aangegeven
2 - Mail uw klachttekst via hun site
3 - Gebruik het antwoord om uw recht te krijgen en door te zette

M.i. heeft u gewoon recht op een nieuwe pan ondanks de korting daar de nú geleverde niet-deugdelijk is.
Omdat een nieuwe pan klaarblijkelijk niet (meer) geleverd kan worden, trekt u de bestelling weer in en vraagt het gehele bedrag terug.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 24 mar 2019 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Revoked »

Pan van Vakantieveiling.
Say no more.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jij staat in je recht. Je kan eisen dat de verkoper de pan vervangt en anders kun je redelijke kosten van een andere pan op de verkoper verhalen. Je kan aangeven dat je de bon zal laten zien of iets dergelijks. Een financiële schadevergoeding wordt niet gebaseerd op wat jij hebt betaald maar op basis van wat de pan waard is.
witte angora schreef:
24 mar 2019 11:47
Je hebt 45 betaalt, en meer recht als dat heb je gewoon niet.
Onjuist. Als de vervangingswaarde van de pan € 50,- is dan heb je daar recht op. Daar wordt je dan ook niet beter van.
witte angora schreef:
24 mar 2019 11:47
Verzekeringstechnisch mag je er niet op vooruit gaan, dat zou wel het geval zijn als je meer dan 10 euro terug zou krijgen.
De verzekering heeft hier niets mee te maken.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op Marktplaats € 3,00 van Ikea, bij de Hema € 15,00. Ongetwijfeld betere kwaliteit dan die set van de veiling.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Hallo Ecik69, er zijn meer mensen met klachten over de - niet goedkope - pannenset van Blaumann. Kijk eens op de site van de Consumentenbond Community, hier worden eveneens oplossingen genoemd:

https://community.consumentenbond.nl/wo ... op-gas-619

of Google eens op Klachten Blaumann pannen

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Costnix »

De koekepan omruilen voor een koekenpan? Deze bakken beter.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meiklokje schreef:
24 mar 2019 20:31
Hallo Ecik69, er zijn meer mensen met klachten over de - niet goedkope - pannenset van Blaumann.
:shock: serieus... 45 euro voor een tiendelig set noem jij “niet goedkoop”...?

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je 45 euro voor een tiendelig setje 'niet goedkoop' noemt ben je nog nooit in een echte winkel geweest.

Hier wat meer gangbare prijzen voor kwaliteitskoekenpannen:
https://www.kookpunt.nl/koekenpannen/nl/page/1471/

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ts heeft het niet over andere "kwaliteits"pannen maar specifiek over die van Blaumann en die zijn inderdaad niet goedkoop. Van Euro 85 tot meer dan Euro 200, afhankelijk van de samenstelling van de set. Net over dat merk zijn er nogal wat klachten, van overhitting van de stelen, loslaten van de Teflonlaag, gebrekkige (alleen Engelse) gebruiksaanwijzing met verkeerd gebruik tot gevolg. Dat is niet mijn verzinsel, nogmaals, zie daartoe de klachten van gebruikers op de site van de Consumentenbond.
MM: een minder arrogante houding ten opzichte van forumleden die - ook - met de beste bedoelingen een steentje bij willen dragen, zou prettig zijn en minder blokkerend werken voor anderen. U bent inhoudelijk (meestal) goed op de hoogte, pleit hier en daar ook voor een emphatische bejegening van Topicstarters, breng die dan ook in praktijk voor mede-forummers die met de beste bedoelingen reageren...

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ik weet niet hoe "Vakantieveilingen" werkt, wellicht kopen zij grotere - minder gangbare partijen - op en bieden die tegen sterk gereduceerde prijzen aan op hun veiling. Desondanks staat het merk, in dit geval Blaumann, voor een bepaalde kwaliteit die je als koper dan ook verwachten mag, los van de prijs die gevraagd wordt..

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door witte angora »

Meiklokje schreef:
25 mar 2019 00:58
Ts heeft het niet over andere "kwaliteits"pannen maar specifiek over die van Blaumann en die zijn inderdaad niet goedkoop. Van Euro 85 tot meer dan Euro 200,
Ik blijf erbij dat jij nog nooit in een echte winkel bent geweest. Ik heb hier 2 steelpannen van Tefal, gekocht voor 25 per stuk in de outlet, originele prijs is 85 euro. Per stuk. En Tefal is toch echt een 'gewoon' merk. Geen kwaliteitsmerk. Prijzen van 85 tot 200 voor een pannenset is echt niks bijzonders. Overigens heeft bol.com een 6-delige set van Blaumann voor 74 euro. Dat is 12,50 per pan, kom op, dat is bagger.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor het geld wat Baumann her en der vraagt, zijn pannen met een veel betere prijs/ kwaliteitverhouding te krijgen. Denk alleen al aan de eerder genoemde BK-sets. De hoeveelheid klachten over de kwaliteit van Baumann zou toch genoeg moeten zeggen.

Maar goed, als iemand deze set van een paar tientjes niet goedkoop wil noemen, ik vind het prima. Voor de vraag van TS is het verder ook niet relevant.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koekepan wordt niet vergoed.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 mar 2019 08:53
Maar goed, als iemand deze set van een paar tientjes niet goedkoop wil noemen, (...).
Dit is gewoon een verschil van interpretatie. De een zegt "je hebt deze pannen goedkoop gekregen" en de ander zegt "deze pannen zijn niet goedkoop". Storm, glas. Maar jij bent ook met mij eens dat het eventuele schadebedrag niet gemaximeerd is aan de aanschafprijs, zoals WA stelt.

Gesloten