LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Frederique2
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2014 20:48

maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door Frederique2 »

Er zijn steeds meer varianten van alle producten. Meer keus is niet altijd fijn, want je moet ook erg opletten dat je passende producten daarbij koopt! En je koopt sneller een verkeerd product. Neem stofzuigerzakken, koffiecupjes, enz. Mij viel op van ECO zakken (voor het GFT afval) dat de maat alleen op de buitenste papieren wikkel staat. Die gooi je als eerste weg. Heb je de verkeerde maat zak, dan moet je andere gaan kopen, maar je kunt niet meer zien welke foute maat je nu had gekocht. Op de kliko kon ik ook de inhoud niet vinden. Dit gaat over de EKO zakken die AH huismerk zijn. Bij gewone vuilniszakken bestaat hetzelfde probleem.

Tandenragers (soort plastic tandenstokers, meermaals te gebruiken): ik had te grote gekocht. De maat stond niet op de ragers zelf (er is ruimte genoeg, en er staat ook al 'Etos' ), verpakking natuurlijk al weggegooid, dus kan ik niet inschatten welke maat ik eigenlijk wel nodig heb.

Dit trucje wordt veelvuldig toegepast. Zijn er meer mensen die hier voorbeelden van hebben? Misschien kan de industrie verplicht worden dit wel te gaan doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door mahadma »

Probeer iets te realiseren bij het Europees Parlement,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien is het een eenvoudiger oplossing als je niet bij voorbaat al het verpakkingsmateriaal weggooit.

mh73

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door mh73 »

Van dit soort dingen even een fotootje nemen van de verpakking met je smartphone, dan kun je de verpakking gewoon weggooien en kun je het toch terugvinden.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de verpakking staat dus de maat. U kijkt niet naar de maat wat u koopt, gooit vervolgens direct de verpakking weg en komt er dan pas achter dat u een verkeerde maat gekocht hebt. Ze hoeven natuurlijk niet op elke vuilniszak de maat te zetten. Net zo goed dat een fabrikant niet verantwoordelijk is voor wat u moet kopen.
U weet zelf niet welke maat u gebruikt, u weet ook iet wat u gekocht hebt en u wilt graag dat anderen dat voor u oplossen. Helaas is de kans dat anderen er voor gaan zorgen dat bv elke vuilniszak een maat, barcode of nummer krijgt heel klein.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door BL2 »

Op de meermaals te gebruiken tandenragers zou ik graag mijn naam zien ivm de hygiëne, ipv de maat, kan dat ook ?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door Costnix »

De meeste tandenrager hebben een kleurencombinatie, die met de maat overeenkomen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik vind het ten eerste helemaal geen producenten-trucje en heb er ten tweede helemaal geen problemen mee

Bij vuilniszakken kunt u de inhoud thuis eerst berekenen en dan op de verpakking kijken i.p.v. gewoon wat kopen?

https://www.manutan.nl/blog/hoe-kies-je ... -afvalzak/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ik dan weer wél vervelend vind, is dat soms de maten niet duidelijk op de verpakking staan. Zo zegt de inhoud van een afvalzak niet alles: de ene afvalbak is hoog en smal, de andere is laag en breder, terwijl ze de zelfde inhoud kunnen hebben. Het is mij wel een paar keer overkomen dat ik zakken met de juiste inhoud had, maar in de verkeerde verhouding, omdat de hoogte/breedte niet op de verpakking staat. Maar ik ben dan wel zo slim om niet bij voorbaat de verpakking al weg te gooien, zodat ik nu wel van een aantal zakken weet dat ze 'fout' zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door Revoked »

Dus ook bij microplastics moet de maat op het partikel komen te staan? Opdat men dan rekening kan houden met het te gebruiken filter?
Goed plan.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door criticus2 »

idd foto met smartphone van verpakking, verpakking bewaren tot je weet dat het de goede is, dan ook notitie maken ervan (bv in smartphone) . voor elk probleem is ene oplossing. soms blijkt een probleem ook helemaal geen probleem. 1 stapje verder denken kan al genoeg zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: maatindicaties staan niet op producten zelf maar op verpakking

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Nilfisk heeft hierbij een echt probleem..... ik heb een Zakloze!

Als ik met Noormannen helmpje op de gootsteen van de buren leeg haalde met deze echte...
Dan komen ze even later klagen dat de WC en Douche zo stinkt, blijkbaar ook die sifon leeg gezogen!

Verder gebruik ik 4 maten vuilnis zakjes, gewoon even 1x wikkel op binnenkant kastdeurtje plakken en ik zie welke ik mag halen
bij mijn plaatselijke Action of Aldi.

Gesloten