Matras MegaX mag niet retour?
Geplaatst: 10 mei 2019 20:43
In 2016 twee matrassen, lattenbodems en onderstellen gekocht. Allen naar tevredenheid. We ontdekten echter dat er zoiets bestond als split toppers en ik informeerde per mail of ze die ook hadden omdat ik ze niet op hun website http://www.megax.nl/ zag staan maar wél de hoeslakens ervoor. Ik vroeg ook of het wel verstandig was omdat we nu het perfecte matras hebben.
Er kwam een snel en vriendelijk antwoord van de klantenservice dat ze blij waren dat ik weer terug was en natuurlijk was het een goed idee, mits ik de traagschuim topper Matrapur zou pakken: hierdoor zouden we het slaapcomfort behouden dat we gewend waren. Ze waren nog druk bezig met alles op de website te plaatsen maar als ik per mail door gaf dat ik hem graag wilde (met nog extra hoeslakens) dan kon ze hem bestellen (daar ik een bestelling bij hen doe, zocht ik niks achter die omschrijving).
Naar wat vriendelijk gekeuvel heen en weer omdat post.nl faalde, werd alsnog het enorme pakket afgeleverd. Ik stond wel een beetje vreemd te kijken dat het matras zo was ingepakt dat je hem wel helemaal uit het plastic moest halen om hem te kunnen uitproberen. Omdat wij matrasgrootte elektrische dekens hebben, was het niet zo'n probleem en we gingen vol verwachting de nacht in.
vanwege mijn bindweefselaandoening is slaapcomfort verre van gewoon. Dat het op hun matrassen wel best goed te doen is, is dan ook behoorlijk uniek. De topper leverde me echter een helnacht op met diverse luxaties, veel pijn en geen oog dicht. Vroeg in de ochtend meteen het herroepingsrecht en de wet daarover bijgehaald en ik zag geen enkel probleem.
Tot de reakties die vol leugens stonden:
- de topper zou speciaal voor ons gemaakt zijn want hij zou niet in het assortiment zitten (ik had dat kunnen weten omdat ze het woord "besteld" gebruikte....) en dus was het herroepingsrecht niet van toepassing.
- de bestelling zou per telefoon gedaan zijn en op die manier zou het altijd een speciale bestelling zijn (terwijl ze tot twee keer toe aangeeft in de mails dat ze ons niet telefonisch kon bereiken omdat ze geen telefoonnummer hebben)
- ik heb op geen enkel moment informatie gekregen over het herroepingsrecht: niet het algemene en zeker niet dat dit er niet onder zou vallen.
Het ene na het andere kon ik weerleggen met ons mailverkeer én hun eigen herroepingsrecht maar ineens kwam er geen enkele reaktie meer.
Ik heb toen mijn advocate ingeschakeld en die heeft de correspondentie na gelezen en de conclusie was: zij zijn inderdaad fout en ik sta in mijn recht. Ze heeft hen alvast aangeschreven maar ook daar wordt gewoon niet op gereageerd. Op Trustpilot kom ik nu meer van dit soort verhalen tegen. En ik vraag me af of ze hier nu echt zo maar mee weg kunnen komen door gewoon alle communicatie af te sluiten? Zelfs naar een advocaat toe! Naar de consumentenbond stappen heeft geen zin want dan betaal ik 100 euro voor een brief die door mijn advocaat gratis is opgesteld (we hadden nog wat te goed )
Wij zitten hier al weken met een enorme doos in ons kleine huisje (overigens een kapotte doos want ze doen aan hergebruik zeggen ze trots maar die doos lag al in stukken toen hij hier aan kwam en is niet eens meer geschikt om te gebruiken om terug te sturen). Onze advocaat wil wel iets doen maar een aankoop van 300 euro is er bij een advocaat zo doorheen natuurlijk maar van ons is dat toch een heel bedrag. Bovendien maakt het me gewoon ontzettend kwaad dat ze hiermee denken weg te komen en blijkbaar niet voor het eerst.
Kunnen jullie helpen?
Er kwam een snel en vriendelijk antwoord van de klantenservice dat ze blij waren dat ik weer terug was en natuurlijk was het een goed idee, mits ik de traagschuim topper Matrapur zou pakken: hierdoor zouden we het slaapcomfort behouden dat we gewend waren. Ze waren nog druk bezig met alles op de website te plaatsen maar als ik per mail door gaf dat ik hem graag wilde (met nog extra hoeslakens) dan kon ze hem bestellen (daar ik een bestelling bij hen doe, zocht ik niks achter die omschrijving).
Naar wat vriendelijk gekeuvel heen en weer omdat post.nl faalde, werd alsnog het enorme pakket afgeleverd. Ik stond wel een beetje vreemd te kijken dat het matras zo was ingepakt dat je hem wel helemaal uit het plastic moest halen om hem te kunnen uitproberen. Omdat wij matrasgrootte elektrische dekens hebben, was het niet zo'n probleem en we gingen vol verwachting de nacht in.
vanwege mijn bindweefselaandoening is slaapcomfort verre van gewoon. Dat het op hun matrassen wel best goed te doen is, is dan ook behoorlijk uniek. De topper leverde me echter een helnacht op met diverse luxaties, veel pijn en geen oog dicht. Vroeg in de ochtend meteen het herroepingsrecht en de wet daarover bijgehaald en ik zag geen enkel probleem.
Tot de reakties die vol leugens stonden:
- de topper zou speciaal voor ons gemaakt zijn want hij zou niet in het assortiment zitten (ik had dat kunnen weten omdat ze het woord "besteld" gebruikte....) en dus was het herroepingsrecht niet van toepassing.
- de bestelling zou per telefoon gedaan zijn en op die manier zou het altijd een speciale bestelling zijn (terwijl ze tot twee keer toe aangeeft in de mails dat ze ons niet telefonisch kon bereiken omdat ze geen telefoonnummer hebben)
- ik heb op geen enkel moment informatie gekregen over het herroepingsrecht: niet het algemene en zeker niet dat dit er niet onder zou vallen.
Het ene na het andere kon ik weerleggen met ons mailverkeer én hun eigen herroepingsrecht maar ineens kwam er geen enkele reaktie meer.
Ik heb toen mijn advocate ingeschakeld en die heeft de correspondentie na gelezen en de conclusie was: zij zijn inderdaad fout en ik sta in mijn recht. Ze heeft hen alvast aangeschreven maar ook daar wordt gewoon niet op gereageerd. Op Trustpilot kom ik nu meer van dit soort verhalen tegen. En ik vraag me af of ze hier nu echt zo maar mee weg kunnen komen door gewoon alle communicatie af te sluiten? Zelfs naar een advocaat toe! Naar de consumentenbond stappen heeft geen zin want dan betaal ik 100 euro voor een brief die door mijn advocaat gratis is opgesteld (we hadden nog wat te goed )
Wij zitten hier al weken met een enorme doos in ons kleine huisje (overigens een kapotte doos want ze doen aan hergebruik zeggen ze trots maar die doos lag al in stukken toen hij hier aan kwam en is niet eens meer geschikt om te gebruiken om terug te sturen). Onze advocaat wil wel iets doen maar een aankoop van 300 euro is er bij een advocaat zo doorheen natuurlijk maar van ons is dat toch een heel bedrag. Bovendien maakt het me gewoon ontzettend kwaad dat ze hiermee denken weg te komen en blijkbaar niet voor het eerst.
Kunnen jullie helpen?