Zo Trots als een Pauw: gedupeerden gezocht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Janneke1970

Zo Trots als een Pauw: gedupeerden gezocht

Ongelezen bericht door Janneke1970 » 24 jun 2019 16:00

Via Via ben ik terecht gekomen op de website van www.zotrotsalseenpauw.nu. Ene Ingrid leidde dit bedrijf maar sinds een paar maanden is het allemaal overgegaan op ene Meneer H. Deze mevrouw verkoopt cursussen met de namen:

- Netwerken vanuit Verbinding
- GameChanger
- Money Mindset

enz. enz.

Ze zet ons als vrouwen bij elkaar in groepjes waarvan ze weet dat die niet bij elkaar passen en laat mensen dan zogenaamd kennismaken met hun eigen problemen. Ze beloofd dat ze 1 op 1 tijd met je neemt dat je webinars kunt volgen maar het is een goedkope manier om iemand € 1666,67 uit de zak te kloppen.

Ze weet dat een heleboel dames de cursus niet afmaken omdat het geen cursus is, het is haar manier om mensen aan zich te binden die dit bedrag betaald hebben en het eigenlijk niet kunnen missen. In de hoop dat zij aan "zichzelf" gaan werken. Maar haar doel is om hen in een Mulit Level Marketing Verhaal te stoppen. Of het nou gaat om gezondheidsproducten, mining contracten of sinds kort doet ze iets met ForexTrading Software van Eaconomy. Het blijft een raar verhaal dat iedereen haar maar blind moet volgen en geloven.

Met de meest mooie praatjes kletst ze je de oren van de kop en probeert zo haar zogenaamde vriendin: Mariska ook in de verkoop van trainingen mee te nemen. Beide dames schijnen nogal een verleden te hebben. Bij Ingrid is inmiddels het faillissement aangevraagd vandaar dat alles is overgezet naar haar vriend Andre. En Mariska woont in het huis van haar zoon, ze staat zelf nergens ingeschreven, dat kan ook niet want ze moet de AFM nog een boete betalen van 50.000 euro. Zijn er toevallig meer slachtoffers van deze dame, of liever gezegd van deze twee dames en die ene man, die de vieze karweitjes voor de dames mag opknappen?

Ik hoor het graag van u,

Janneke.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jun 2019 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnamen verwijderd en titel verduidelijkt

rvjapio

Re: Zo Trots als een Pauw: gedupeerden gezocht

Ongelezen bericht door rvjapio » 25 jun 2019 11:28

Verbazingwekkende website. Maar u heeft het zelf allemaal laten gebeuren. En mensen die geld uitgeven 'terwijl ze het zelf eigenlijk niet kunnen missen'..tsja. Wat denkt u zelf. Dat zijn nu net de dingen waarvoor je de opleiding van Ingrid niet nodig hebt.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 25 jun 2019 11:39

Uw verhaal lijkt me geschikter voor opgelicht.
Er zijn nog veel meer van dit soort charlatans maar mensen blijven er toch intrappen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 11:39

Andere “slachtoffers”? En dan, wat wilt u dan met die anderen gaan doen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 25 jun 2019 12:56

Janneke1970 schreef:
24 jun 2019 16:00
Bij Ingrid is inmiddels het faillissement aangevraagd vandaar dat alles is overgezet naar haar vriend Andre. En Mariska woont in het huis van haar zoon, ze staat zelf nergens ingeschreven, dat kan ook niet want ze moet de AFM nog een boete betalen van 50.000 euro.
Kunt u van bovenstaande ook iets onderbouwen? Ik probeer dit ergens terug te vinden, maar ik kom dit zo niet tegen. Vooral die boete ben ik wel benieuwd naar.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2019 13:01

Ik heb duurdere opleidingen langs zien komen die gelijkwaardig waren.....

Hoeveel kost een toespraak van Emile Ratelband en wat is de echte inhoud?

Nederland heeft zoveel van dit soort gelijkwaardige waar ik geen cent aan wil uitgeven....
Denk eerst na en betaal pas als je overtuigt bent, of 1e keer gratis en je komt nooit meer...
dat is wel zo eerlijk!

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 25 jun 2019 19:32

Janneke1970 schreef:
24 jun 2019 16:00
Ze beloofd dat ze 1 op 1 tijd met je neemt dat je webinars kunt volgen maar het is een goedkope manier om iemand € 1666,67 uit de zak te kloppen.
..................
Maar haar doel is om hen in een Mulit Level Marketing Verhaal te stoppen.
.....................
Zijn er toevallig meer slachtoffers van deze dame, of liever gezegd van deze twee dames en die ene man, die de vieze karweitjes voor de dames mag opknappen?
Dat haar complete website niks anders is dan mlm promoten is toch iedereen duidelijk die het wil zien? Waarom betaal jij daar dan zoveel geld voor?

Sira

Ongelezen bericht door Sira » 25 jun 2019 22:12

Zo zie je maar weer, er valt met ècht álles geld te verdienen.
Youp van 't Hek noemt deze types zweefteven.

En er zijn er altijd wel die erin trappen. Nu is het dit en de volgende keer trappen ze weer in iets anders. Goede raad is nutteloos, deze mensen zijn er gevoelig voor.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 22:19

Ja, er wordt goud verdiend door die zogenaamde coaches op allerlei gebied.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 25 jun 2019 22:25

Dit lijkt net zulk zweverig gedoe als die herstart stichting die nu gelukkig failliet is

Johanna78

Ongelezen bericht door Johanna78 » 26 jun 2019 21:26

Ik ben ook 'gedupeerde' van deze dame Ingrid.v/dW en consorten. Destijds in 2017 ben ik via Facebook bij haar terechtgekomen. Al enige tijd was ik bezig binnen MLM en dan het bedrijf Forever Living. Ik zag het eigenlijk niet meer zitten en wilde hier mee stoppen, het agressief verkopen van producten was niet mijn ding.
Toen kwam er op een dag een bericht voorbij van haar pagina op facebook (zakelijke pagina, weet zo niet meer welke) Hier boodt ze een 5 daagse workshop aan waarin ze je meer verteld over hoe je succesvol kunt zijn binnen mlm zonder producten te moeten verkopen. Aansluitend aan deze 5 dagen is er een mogelijkheid om via skype met haar te praten, 1 op 1. De skype is bedoeld om jou een cursus aan te smeren.

De workshop sprak mij aan, was nuttig en informatief. Ik moet wel zeggen op dat moment wat ik al 1,5 jaar aan het ploeteren met MLM, niet succesvol en was ik er eigenlijk klaar mee. Ze heeft daar handig op ingespeeld. Dat is ook haar handelsmerk, inspelen op jouw gevoel, jouw negatieve zelfbeeld en het feit dat het je niet lukt succes te hebben.
Ze zegt dat ze hoogsensitief is en soort van 6e zintuig heeft, dit neemt ze allemaal mee in de gesprekken en meet ze breed uit. Achteraf gezien kan ik haar wel vergelijken met Jomanda.

Ik ben er destijds in meegegaan, eerst via een 1 daagse workshop over geld en overvloed bij een van haar 'coaches' thuis. Dit deed ze destijds nog, andere opleiden om ook te coachen op het gebied van geld en mindset. Daar kwam ik met haar beste vriendin in aanraking die dezelfde technieken als ingrid hanteert, toch moet ik zeggen dat ik denk dat deze dame ook slachtoffer is van Ingrid.

Het verhaal wat Ingrid verspreid is dat ze 20 jaar geleden alleenstaande moeder met 2 kinderen was en verandering in haar leven wilde. Ze is toen gestart bij het mlm bedrijf Forever Living. Ze heeft hier haar nieuwe man ontmoet, en samen moeten ze zeer succesvol zijn geweest. Helaas is deze man overleden en daarna is ze wel verder gegaan uiteindelijk met een nieuwe partner A, hoe ze A kent is mij niet bekend.
Ze zegt dat ze na een tijd het gevoel had dat het haar doel was om meer te gaan coachen en zegt dat ze haar business bij Forever Living op naam van A heeft gezet. Zo kon zij zich richten op haar nieuwe bedrijf Zo trots als een pauw.
Daar zit eigenlijk iets anders achter, Ingrid heeft al een grote schuld opgebouwd en probeert zo onder de radar van schuldeisers te blijven. De schulden heeft ze op naam van haar kinderen gezet, haar inboedel voor 1 euro verkocht aan een vriendin en zelf staat ze nergens meer ingeschreven. ZE heeft schulden bij bedrijven, particulieren en familie. Het faillissement is door haar broer aangevraagd, hij heeft nog een aanzienlijk bedrag van haar tegoed.

Ze zoekt via haar bedrijf op Facebook naar mensen die niet succesvol zijn binnen MLM en claimt een unieke werkwijze te hebben waarmee je zeer succesvol kunt worden. Dit verkoopt ze je meer dan goed, door haar zesde zintuig in te zetten, in te spelen op jouw gevoel van zelfwaarde etc. Zodra je de cursus gaat volgen zullen ze na niet al te lange tijd gaan proberen jou hun eigen mlm bedrijf van keuze binnen te hengelen. Dit omdat ze zelf uiteraard bij deze bedrijven staan ingeschreven en zo commissies kunnen binnen halen.

Als dit lukt stoppen ze je in buddy groepjes en gaan ze je coachen. Dit is op zeer dwingende en agressieve manier, ik heb mij daar tegen uitgesproken destijds en ben aan de schandpaal genageld. Dit was voor mij een signaal om weg te gaan. Jammer genoeg was ik mijn 1500,- curusgeld wel kwijt, plus de kosten aan het MLM bedrijf.

Ik ken talloze gedupeerden die helaas niet durven te praten, de partner van Ingrid bedreigd je zo dat je niets meer durft te zeggen.
Mijn verhaal is er maar 1, echter zijn er talloze. Ze schuwen niet om incassobureaus en advocaten op je af te sturen, zo overtuigd zijn ze van hun eigen geweldige bedrijf.

Dimitri the Greek

Ongelezen bericht door Dimitri the Greek » 26 jun 2019 23:00

Eindelijk wordt dit trio eens aan de kaak gesteld!!! Met zowel die Mariska en die Ingrid en André een spoor van vernieling gezien in mijn kennissenkring. Het gaat al even terug, die Mariska ( https://behindmlm.com/companies/5-star- ... ns-stolen/ ) waste haar handen in onschuld dit aangaande. Wat ze kennelijk aan het bagatelliseren is, dat ze nog een 50K schuld heeft aan de AFM vanwege het runnen van een forex scam zonder papieren. André liep op te scheppen over " een moord" die hij ooit begaan had, en het tillen van de fiscus.. Dan die Ingrid, ( naar ik heb horen vertellen een 8,5 ton schulden!!!!!) noemde zich al meermaals de Maria Magdalena van het Netwerken.. Nietsvermoedende onwetenden ( veeral wanhopige huisvrouwen) met geveinsde 'expertise' en zelf toebedeelde titels om de tuin leidend om ze in online scams te betrekken én daarbovenop nog een benedenmaatse 'coachingscursus' aan te smeren! Let wel, de laagst mogelijke instap is 1600 euro...maar ga toch écht alsjeblieft voor de VIP- behandeling, met nog méér persoonlijke "zweverij" en ongelimiteerd slijmbakjes op wekelijkse basis! En dat voor nét geen 5 K! Mensen die zonder pardon monddood worden gemaakt, "uit hun opleiding gegooid zonder énkele reden of verklaring" én daarbij ook uit de besloten facebook groepen.. Mààr nog wel worden de nog steeds aanwezigen even aangemaand om vooral de " afvalligen" te ontvrienden, te mijden, als waren zij met een enge ziekte kampend en besmettelijk. ( het was meestal kritiek op de handelswijze liet ik me vertellen.. ) .. Het door hen zelf bekroonde college "netwerkmarketing vanuit verbinding " wordt schertsend in netwerk kringen " netwerkmarketing vanuit manipulatie en bedreiging" genoemd. Waar een ongezonde verbloeming en verfraaiing van feiten wordt aangegrepen om maar zo veel mogelijk zieltjes te winnen, om mee te gaan in schimmige , systemen die gouden bergen beloven als men maar exàct doet wat de dames je "leren" , lees; je bevelen te doen! Doe je dat niet, nou, bérg je dan maar, dan mag je op ' speciale coach-call' komen, dan moet er even persoonlijk met je gesproken worden. Meestal door de opperhedonist/narcist van het trio, André, het haantje in de ren. Kreten als mindset- karma- worden te pas en te onpas aangegrepen en misbruikt om de eigen agenda maar door te drukken. ; Stap in onze business, volg onze cursus, doe wat we zeggen, en betaal, betaal , betaal.. wal-ge lijke mensen!

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 27 jun 2019 16:04

Johanna78 schreef:
26 jun 2019 21:26
l enige tijd was ik bezig binnen MLM en dan het bedrijf Forever Living. Ik zag het eigenlijk niet meer zitten en wilde hier mee stoppen, het agressief verkopen van producten was niet mijn ding.
Maar is agressieve verkoop niet juist de manier achter MLM? Hoe krijg je anders de andere partij zo gek om tot koop over te gaan? Behalve misschien misleiding. Je verkoopt iets waar een ander niet op zit te wachten, je moet eerst de behoefte creëren om iets te kopen, daarna kan je pas gaan verkopen. Dat is wat anders dan verkoop in een winkel, de mensen daar komen al binnen met een behoefte.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 27 jun 2019 16:34

Heb de website bekeken. Wat een eng mens. En wat een enorme diarree aan marketing en new age onzin op 1 website. Ik snap niet dat iemand hier nog intrapt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 jun 2019 17:07

Maar als jullie die cursussen echt goed hadden gevolg, waren jullie net zo succesvol geworden als die “zweefteef” die ze geeft. :evil:

Waarom waren die huisvrouwen dan zo wanhopig? :mrgreen:

Dimitri the Greek

Ongelezen bericht door Dimitri the Greek » 27 jun 2019 21:35

Die " zweefteef" is verre van succesvol.. meer dan 8 ton schulden zou ik niet succesvol durven noemen.. Ze is enkel succesvol in het oplichten, en het ontduiken van de wet, de FIOD en andere schuldeisers.. :lol:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 jun 2019 22:58

Valt wel mee, die acht ton, het wordt steeds meer, heeft ze toch in “the pocket”.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 27 jun 2019 23:05

Graties en voor niks https://youtu.be/94FiLCNswts

En wat goed. Nog helemaal actueel.

IvstitiaVincit

Ongelezen bericht door IvstitiaVincit » 04 jul 2019 19:03

inderdaad vertegenwoordig ik een gedupeerde, die zich had ingeschreven voor een coaching-traject... echter door onverklaarbare redenen, was de coach van de aardbodem verdwenen en onbereikbaar.

Nadat via mail werd gevraagd naar contact, kreeg men een vaag/ontwijkend antwoord van dhr André H., die ineens de zaken waarnam, en zich tikkeltje beledigd in de verdediging schoot, waarom men ineens vragen ging stellen ... afin, geen vragen beantwoord en geen coaching meer.

Zotrotsalseenpauw cq. InRainbow in gebreke gesteld. Desalniettemin kwamen de volgende facturen.

Ondertussen heeft zich incasso-bureau IncassoResult gemeld, dat er nog betaald moest worden (voor dienstverlening, die niet meer werd geleverd dus, en dat de Algemene Voorwaarden het zo stelden...). Nadat IncassoResult hierop gewezen werd, had men de brutaliteit met simpele copy-paste truucs zich gemakkelijk eruit te willen werken en maar blijven dreigen met kosten (en dagvaarding).

Uiteindelijk de eigenaar gecontacteerd, die ondanks verzoek om inhoudelijke verklaring, nog durfde te beweren dat dhr Hoogendijk netjes en transparant had geantwoord. Tot op heden, heeft noch IncassoResult (bij monde van dhr mr J. van den B.) geen enkel concreet bewijs geleverd (enkel beweringen van zijn cliënt), noch cliënt zelf heeft ooit inhoudelijk gereageerd.

Vervolgens mailt de medewerkster van IncassoResult met een emotionele tirade, dat ik het niet wil horen, begrijpen... welnu, juridische vaardigheden zijn voor sommigen moeilijk te bevatten. Inhoudelijke reacties schijnen een luxe (ondanks dat ze daartoe verplicht zijn).

Mijn advies is derhalve aangiftes doen tegen deze personen: dit duidt op voorbedachte rade van oplichting (de zgn cursus van Mw Ingrid van der W. en Mariska van den L. is ook slechts gebakken lucht en plagiaat) en IncassoResult lijkt hierin doodleuk mee te gaan (verdient goed zo).

Schroom niet, en neem actie, zodat Zotrotsalseenpauw / InRainbow niet nog meer nietsvermoedende slachtoffers maakt.
IncassoResult is een hoofdstuk apart.
Laatst gewijzigd door IvstitiaVincit op 05 jul 2019 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

somethingswrong

Ongelezen bericht door somethingswrong » 05 jul 2019 10:01

Tsja, Mariska L en Ingrid - wat kan je daarvan zeggen.
Heel kort en bondig: PARTNERS IN CRIME !!!!

Toen wij 2 jaar geleden al waarschuwden voor dit illustere tweetal die al oplichtend rondgaan, werden we voor gek uitgemaakt. Niemand geloofde ons. De dames waren het prototype van transparante business, eerlijke business en betrokkenheid. We werden voor leugenaar uitgemaakt, en we werden daarvoor openlijk op Social Media aan de schandpaal genageld onder de bezielende leiding van de dames zelf.

Nu blijkt maar weer des te meer dat we wederom gelijk hadden. Waarom luisteren mensen niet naar mensen die echt DUE DILLIGENCE doen. Bekend woord, ja - dat gebruiken de dames ook veel. Maar wat betekent dit bij hen? Waarschijnlijk Due Dilligence in hun eigen portemonnee.

Hoe kunnen mensen met zo'n duidelijk criminele ponzi en scam historie nu, enkele jaren later, nog zoveel schade aanrichten bij onwetende mensen die een carriere in het mooie wereldje van MLM ambieren. Deze dames maken slachtoffers, en als gevolg daarvan krijgt dat mooie MLM wereldje een hele slechte naam. Dit soort mensen moet uitgeschakeld worden, gestopt worden, openlijk aan de schandpaal genageld worden, zoals zij met zovelen deden die hun duistere praktijken aan het licht stelden.

We zochten even wat op in de historie, en hebben wat navraag gedaan bij diverse mensen die door deze dames belasterd zijn, en hen om wat uitspraken gevraagd die de dames deden en wellicht nog steeds doen, want ze trekken nog steeds vele slachtoffers, zo blijkt uit dit forumtopic, op de weg naar persoonlijke vernieling.

Allereerst kwamen we deze waarschuwing uit 2017 nog tegen:

Afbeelding

Wat lezen we daar wat Mariska L zelf schrijft?
Being dishonest will always blow in your face, always ...... it's the law of karma
Mooi, laat het dan nu maar ontploffen in hun eigen gezichten, want deze dames zijn het prototype van "DISHONEST"

Tegen andere mensen die we gesproken hebben roepen de dames uitspraken zoals deze:
Put your integrity before the paycheck
Ik ben daarin echt mega principieel, ik eet liever droog brood dan aan dat soort praktijken mee te werken, ongeacht wat ik erin heb gestopt qua geld en tijdinvestering.
Ik ben daar ook geweest ...............(uit privacy overwegingen hebben we de naam even weggehaald), heb een goedbetaalde boardroom job opgegeven, salaris van meer dan een ton en dikke lease bak.
Heb de hele ellende van moeten verhuizen ook meegemaakt daardoor. Van dik inkomen tot onder het minimum. Maar mijn integriteit heb ik behouden.

Laat geld nooit je doel zijn, het werkt niet.
Nee ...................(uit privacy overwegingen hebben we de naam even weggehaald), voor iemand die claimt de wereld mooier en eerlijker te willen maken moet je bij mij niet met dit soort chantagepraktijken aankomen.
Dat die coin gaat kelderen is alleen maar logisch.

Voor wat hoort wat? Echt, je keldert fors!
En natuurlijk prijzen zij hun cursus volop aan, want hun cursus is HEAVEN, het is bijzonder waardevol, en een weggevertje qua prijs. Als onderzoeksgroep kijken we verder dan onze neus lang is, en we kwamen erachter dat 100% van deze zogenaamd zelf bedachte cursussen gratis via andere websites verkrijgbaar is. Dus de dames stelen en roven, en verkopen dit zelf voor een mega vermogen.

En wat zien we nu op het FB profiel van Mariska L.?

Afbeelding

En zo gaat het maar door...
Laat de wereld gewaarschuwd zijn tegen Mariska L. en Ingrid W. en hun trawanten.

Plaats reactie