[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Vloermat24
Pagina 1 van 1

Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 00:21
door liverpool
Hallo.

Ik had in juni een schaduwdoek besteld bij vloermat24.

Na 3 weken had ik nog niks ontvangen dus een mail gestuurd.

Ze gaven aan dat het onderweg was en ik had een link gekregen voor hermes pakket.

Na 6 weken had ik een mail gestuurd dat ik het niet had ontvangen en ik wou het niet meer omdat het te lang duurde.
Ik kreeg een mail dat het onderweg was en ik het niet moest aannemen.
Tot op heden niemand aan de deur gehad.

Nu krijg ik een incasso uit duitsland dat ik 47 euro moest betalen +74 euro aan kosten extra moest betalen voor iets dat ik niet heb ontvangen.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Groet.

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 07:32
door alfatrion
Die incassokosten hoef je sowieso niet te betalen.

Ik zou eerst eens uitzoeken of je wel het juiste adres hebt doorgegeven.

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 08:02
door Emcede
Wat je in elk geval moet doen is de volgende keer bij een betrouwbare website bestellen. Deze heeft geen fysiek adres, tekst als ‘Zou u alstublieft onze privacyverklaring observeren’ en vreemde tekst in de algemene voorwaarden ( De in de online-shop van de verkoper getoonde productomschrijvingen vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen ertoe de klant uit te nodigen om een bindend aanbod te doen.)

Ver weg blijven van dergelijke partijen.

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 08:24
door liverpool
Ik heb de juiste adres doorgegeven alfatrion.
Mijn adres staat ook goed op de incassobrief.

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 08:49
door alfatrion
Heb je je al schriftelijk beroepen op het herroepingsrecht? Dan doe je helemaal niets. En betalen doe je zeker niet.

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 09:35
door liverpool
Nee alfatrion.
Ik had maanden niets gehoord en dus ook geen herinnering van betaling.
Ik had ze een mail gestuurd dat ik bewijs wil dat het afgeleverd is maar dat kunnen ze niet want de code is niet bekend bij hermes..
Groet

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 09:41
door alfatrion
Wil je het product nog wel van hen ontvangen?

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 10:10
door tampie74
Hier adres gegevens van Het Duitse bedrijf vloermat.nl

Floordirekt GmbH & Co. KG
Markircher Str. 12a
D-68229 Mannheim
Deutschland (Germany)

Registergericht: Amtsgericht Mannheim
Registernummer: HRA 704713
BTW-identificatienummer: NL824305176B01

Persönlich haftender Gesellschafter: Velvet Verwaltungs GmbH, Sitz Mannheim, Amtsgericht Mannheim, HRB 724635, Geschäftsführer: Hubert Eisenach



Telefon: +49 (0)621 - 121 814 68
Telefax: +49 (0)621 - 405 465 93
E-mail: info@vloermat24.nl


https://nl.trustpilot.com/review/vloermat24.nl

je bent niet de enige met klachten. zie de trustpilot

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 10:52
door liverpool
Ik kreeg net een email dat ik vragen via de incassobureau moest regelen en de incassobureau hun zal informeren...

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 11:07
door alfatrion
Persoonlijk zou ik op dit moment zo iets hebben van "Met jullie wil ik geen zaken doen".

Je kan naar beiden het volgende sturen:

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb op [datum] bij u een [product] besteld. Dit product is tot op heden niet geleverd, wel heb ik een aanmaning van de rekening ad € 47.- plus € 74,- aan buitengerechtelijke kosten. Het aankoopbedrag is niet opeisbaar omdat er (nog) geen levering heeft plaats gevonden op mijn adres (art. 7:26 lid 2 jo 7:6 lid 2 BW). Daarnaast is het aankoop bedrag niet opeisbaar omdat ik hierbij de koop herroep. De buitengerechtelijke kosten zijn niet verschuldigd omdat u deze prematuur heeft gemaakt. Ik zie een eventuele rechtsgang met veel vertrouwen te gemoed.

Ik verzoek de ontvangst deze e-mail binnen 2 werkdagen te bevestigen.

Met vriendelijke groet,
Liverpool

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 11:32
door liverpool
En als dat niet werkt alfatrion?

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 11:52
door de auditu
alfatrion schreef:
02 okt 2019 11:07
Persoonlijk zou ik op dit moment zo iets hebben van "Met jullie wil ik geen zaken doen".

Je kan naar beiden het volgende sturen:

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb op [datum] bij u een [product] besteld. Dit product is tot op heden niet geleverd, wel heb ik een aanmaning van de rekening ad € 47.- plus € 74,- aan buitengerechtelijke kosten. Het aankoopbedrag is niet opeisbaar omdat er (nog) geen levering heeft plaats gevonden op mijn adres (art. 7:26 lid 2 jo 7:6 lid 2 BW). Daarnaast is het aankoop bedrag niet opeisbaar omdat ik hierbij de koop herroep. De buitengerechtelijke kosten zijn niet verschuldigd omdat u deze prematuur heeft gemaakt. Ik zie een eventuele rechtsgang met veel vertrouwen te gemoed.

Ik verzoek de ontvangst deze e-mail binnen 2 werkdagen te bevestigen.

Met vriendelijke groet,
Liverpool
"te gemoed" zou ik spellen als "tegemoet". :D

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 13:15
door alfatrion
liverpool schreef:
02 okt 2019 11:32
En als dat niet werkt alfatrion?
Ik verwacht dat het hierna nog een tijdje door zal gaan en daarna stopt als je ze verder negeert.

Je hebt dan twee keuzes:
1. Alles negeren, totdat je een dagvaarding krijgt (en die krijg je waarschijnlijk niet);
2. Zelf dagvaarden met een laat-me-met-rust vordering (maar dat wil je mogelijk niet).

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 19:22
door liverpool
Heb je ervaring mee alfatrion dat je ze gewoon negeert?

Re: Vloermat24

Geplaatst: 02 okt 2019 20:47
door alfatrion
Ja, met een ander product. Ik raad je wel aan om één keer je standpunt schriftelijk duidelijk te maken. Ik kan natuurlijk niets garanderen.

Je staat duidelijk in je recht. Ik houd me in de praktijk bezig met het recht, ook in de rechtbank. Vraag gerust ook advies aan ConsuWijzer (overheid), juridisch loket (overheid) of JuroFoon/HelloLaw (bedrijf).

Re: Vloermat24

Geplaatst: 14 okt 2019 13:26
door liverpool
Ik had toevallig de track en trace code van hermesingevoerd bij postnl en wat blijkt: het pakket was al retourgestuurd naar de verzender!
Ik heb dit kenbaar gemaakt bij vloermat met link van postnl en die hebben nu de bestelling geannuleerd!

Gelukkig had ik nog emails bewaard voor het geval...

Alvast bedankt voor de reacties hierop!